Novi Renault Clio na putu kroz prirodne ljepote BiH

Novi Renault Clio na putu kroz prirodne ljepote BiH

S novim Renault Clio obišli smo zanimljive destinacije u Bosni i Hercegovini, u doba kada domaći turizam nikad nije bio popularniji. Jedna od tih destinacija bila je park prirode Blidinje i Ramsko jezero, a sve smo zabilježili atraktivnim fotografijama i kratkim filmom.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Piše: Bakir Islambegović

Iz pravca Sarajeva do Blidinja stižete za nešto više od dva sata. Sam put je dug oko 110 km i prolazi kroz Konjic i Jablanicu, od koje se odvajate na cestu koja vodi direktno na Blidinje.

Cesta je nanovo obnovljena u pojedinim dijelovima, te je put do Blidinja u potpunosti asfaltiran, što nije bio slučaj ranije. No i dalje je potreban oprez.

Razlog tome je dotrajala asfaltna podloga koja prekriva i dalje većinu puta, te sama širina ceste koja je u pojedinim dijelovima sužena. Put u pojedinim dijelovima vodi i kroz sela, pa je tu potrebno da prilagodite brzinu radi mogućih pješaka na cesti. Pred sami ulaz u park prirode Blidinje nalazi se dionica novog asfalta na kojem je naprosto užitak bio voziti. Da ste došli na destinaciju stavit će vam do znanja drvena „vrata“ s dobrodošlicom u vidu rečenice: „Ulazite u prekrasne prostore parka prirode Blidinje“.

Nastavite put i uživat ćete u prelijepoj cesti i fascinantnoj prirodi ovog dijela naše zemlje. U jednom dijelu cesta se proteže pravolinijski do samog jezera u dužini od nekoliko kilometara, dajući vam utisak kao da se vozite na nekoj filmskoj cesti. Samo jezero Blidinje očarat će vas svojom prirodnom ljepotom i netaknutosti, jer je samo Blidinje poznato po svojoj slabijoj izgrađenosti i manjku infrastrukture, što u ovom kontekstu mislimo itekako pozitivno. Stoga Blidinje i dalje važi kao jedno od „skrivenih“ mjesta u našoj državi koje itekako vrijedi posjetiti. Upravo je ta netaknutost prirode i slaba izgrađenost ovog mjesta dio čara i karaktera istog.

Uz cestu, koja prolazi u jednom dijelu uz samo jezero, imate malu plažu s jedim stolom i klupama gdje se možete odmoriti i spustiti do nivoa samog jezera, te uživati u neopisivoj ljepoti ovog mjesta. Od sadržaja nemate mnogo. Tu je svega nekoliko ugostiteljskih objekata i prenoćišta od kojih je najpoznatiji restoran „Hajdučke Vrleti“, prepoznatljiv po svojoj dobroj gastronomiji. Također možete posjetiti i Hajdučka vrata, specifičnu formaciju stijena koja podsjeća na prsten i koja je zaštitni znak Blidinja.

Do ovog mjesta ćete morat pješačiti oko tri sata u jednom pravcu, te se put do ove atrakcije smatra lakšim oblikom planinarenja. Od sadržaja bi također izdvojili i konjički klub Blidinje kod kojeg možete rezervisati ture jahanja konja s vodičima ili pak prisustvovati jednoj od planinarskih tura koje ovaj klub periodično organizuje.

Zimi možete koristit i jednu ski stazu koju ovaj park prirode posjeduje. Ona sigurno sa svojim obimom i infrastrukturom ne može parirati većim bosanskohercegovačkim skijaškim centrima, no upravo je ta netaknuta priroda koja je okružuje čini posebnom, kao i općenito manja gužva.

U Blidinju ćete veoma rijetko vidjeti veće gužve ili obilje posjetioca, bilo vikendom ili radnim danima, što će se sigurno mnogim potencijalnim posjetiocima koji cijene mir i tišinu svidjeti. Tokom naše posjete, koja je bila radnim danom, na Blidinju je bila toliko mala gužva i prometnost da smo čak uspjeli zaustaviti vozilo na nekoliko kilometara dugom pravcu ceste koja vodi do jezera i napraviti sjajne fotografije novog Renault Clia koje vidite u nastavku.

Park prirode Blidinje se nalazi u području visokog gorja središnjih Dinarida i obuhvata područje planinskih masiva Čvrsnice i Vrana. Administrativno je u sastavu općina Posušje, Tomislavgrad, Prozor-Rama, Jablanica te grada Mostara. Godine 1995. Blidinje je proglašeno parkom prirode.

U jedinstvenom prirodnom arealu koji sadrži mnoge endemske vrste biljnog i životinjskog svijeta do danas je evidentirano oko 1.500 biljnih vrsta, od čega više od 200 endemskih, subendemskih i reliktnih vrsta. U parku se nalazi najveće stanište endemskog bjelokorog bora munike.

Nakon posjete Blidinju nastavili smo naše putovanje prema Ramskom jezeru koje je od Blidinja udaljeno nešto više od sat vremena vožnje. Put od oko 34 kilometra iz pravca Blidinja se sastoji od zabavne ceste za voziti, okružene divnom prirodom i pokrivene dobrim asfaltom.

Ramsko jezero očarava svojom veličinom, izrazitom ljepotom i specifičnim reljefom obale

Ramsko jezero je umjetno akumulacijsko jezero na rijeci Rami u Prozor-Rami, na sjeveru Hercegovine. Jezero se nerijetko svrstava među najljepša jezera u Europi. Stvoreno je 1968. godine. Najveća dužina je 12 kilometara, površina oko 1.500 ha, najveća dubina oko 95 metara, dok su oscilacije vode i do 55 metara.

Jezero se nalazi u gornjeramskoj kotlini, na području općine Prozor-Rama. Smješteno je oko 70 km sjeverno od Mostara i 110 km zapadno od Sarajeva. Hidroakumulacija je izgrađena na rijeci Rami 1968. godine. Uz samo jezero nalazi se i poznati Franjevački samostan Rama kojeg svakako vrijedi posjetiti.

Novim Renault Clio odličan je partner u obilasku BH prirodnih ljepota

U obilazak ovih prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine krenuli smo s novom generacijom Renault Clia. Automobil koji nam se dizajnerski veoma dopada s užitkom smo vozili na ovoj mini turneji. Osim prelijepog vanjskog dizajna dopala nam se i njegova moderna unutrašnjost koja je napravljena od veoma kvalitetnih materijala za ovu klasu automobila i s jako dobrom finalnom obradom.

Cjelokupan enterijer djeluje jako dobro, kako optički, tako i haptički. Enterijer novog Clia spada među najmodernije i najkvalitetnije u klasi. Najveću pažnju ipak privlači veliki 9,3″ centralni ekran, koji zajedno s digitalnim vozačevim instrumentima čini jedan od boljih multimedijalnih sistema u ovoj klasi.

Užitak u vožnji

Dok smo putovali po cestama različitog kvaliteta, uvjerili smo se da Clio ima odlične vozne karakteristike. Zaboravite davne asocijacije kod kojih francuska vozila povezujete s izrazito mekanim ovjesima koji u bržim zavojima više podsjećaju na brod nego na automobil. Danas to kupci ne žele, niti se to uklapa u današnje sigurnosne norme.

Ovjes Clia je osjetno tvrđi od toga, te nudi dobar kompromis između komfora i vozne dinamike, pri čemu ovjes i dalje više naginje na stranu komfora. Zbog toga većinu neravnina na putu nećete osjetiti. Sjedišta sa srednjom tvrdoćom daju dovoljno potpore u zavojima, ali i udobnosti na dužim putovanjima.

Jedan od najvećih aduta novog Clia je njegov pogonski agregat. Riječ je o 1.5-litarskom turbodizelskom agregatu sa 115 KS koji je izrazito tih i kultivisan. Prijem gasa je veoma brz, te je motor izrazito elastičan, što omogućava da dosta dugo ostanete u višim stupnjevima prijenosa i da rano prebacujete u više stupnjeve, štedeći tako gorivo. Motor je bio uparen sa šestostepenom ručnom trajsmijom čiji su prenosi dobro podešeni za naše ceste, te nudi dovoljnu preciznost.

Na kraju našeg druženja s novim Cliom moramo reći da je ostavio veoma pozitivan utisak. Moramo istaći nekoliko stvari koje su nam se najviše dopale. Prvo bi istakli kvalitet materijala u unutrašnjosti i udobnost koja je veoma važna na svim putovanjima. Tu su i moderne tehnologije koje dodatno poboljšavaju udobnost i sigurnost putovanja.

Vozači koji uživaju u vožnji definitivno će imati osmijeh na licu dok voze novi Clio, baš kao što smo i mi imali zbog odličnih voznih karakteristika i malog, ali potentnog dizelskog motora. Detaljan test Renault Clia možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Putopisi