Scania primjenjuje nove materijale

lastbil_nutid_ai

Scania primjenjuje nove materijale

Od čelika do polimera, od bakelita do poliuretana – materijali koji se koriste u proizvodnji kamiona dramatično su se izmijenili u proteklih pedesetak godina, a slijede još značajnije izmjene…

U proizvodnji savremenih vozila koriste se materijali koji osiguravaju znatno duži životni vijek, veću čvrstoću i manju masu, uz to, materijali kao što su karbonska vlakna se mogu reciklirati. Naime, osnovna struktura kamiona nije se značajno izmijenila, jer se blokovi motora još uvijek najčešće proizvode od sivog liva, dok se za nosive i prenosne elemente najčešće koristi čelik.

lastbil_60tal_ai

Nekada:

  • blok motora – sivi liv
  • retrovizori – hromirani čelik
  • izduvni sistem – čelik
  • točak upravljača – bakelit
  • mjenjač – čelik
  • branik – čelik
  • felge – čelik

Sada:

  • retrovizori – aluminij
  • točak upravljača – poliuretan sa aluminijskom jezgrom
  • branik – kompozitni materijali
  • felge – aluminij

Budućnost:

  • karoserija – kompozitni materijali s karbonskim vlaknima, prednosti: manja masa, bolja termička i akustička izolacija, veća trajnost, otpornost na koroziju
  • sjedišta – kompozitni materijali, prednosti: oblikovana iz jednog komada, viši nivo sigurnosti, manja masa
  • felge – karbonska vlakna, prednosti: manja masa, veća trajnost
  • okvir (šasija) – kompzit čelika i karbonskih vlakana, prednosti: manja masa, mogućnost objedinjavanja više elemenata u jednu cjelinu (kao što su rezervoar za gorivo, prenosni sistem, branici…), manje dijelova, povećana trajnost, jeftinija proizvodnja, lakše održavanje
  • branici – polimeri, prednosti: manja masa, veća elastičnost, otpornost na koroziju i habanje

 

Kategorije: Komercijalna vozila