ISTRAŽI 387: Nova Toyota C-HR pronašla fantastiče lokacije za jesenji odmor!

ISTRAŽI 387: Nova Toyota C-HR pronašla fantastiče lokacije za jesenji odmor!

Nedavno je u našu redakciju stigla nova, osvježena, verzija popularne Toyote C-HR Hybrid. Ovaj štedljivi i atraktivni gradski crossover iskoristili smo da našu rubriku “Istraži 387” upotpunimo za još jedan putopis, te smo se sa tročlanom ekipom uputili u južnije krajeve naše zemlje, gdje smo utiske dokumentovali ne samo kroz zanimljiv tekst, nego i kroz razne foto i video sadržaje koje možete pogledati u nastavku i na našim društvenim mrežama.

Tokom našeg dvodnevnog putovanja istražili smo nekropolu stećaka Radimlja, stari grad Vidoški iznad Stoca, Trebinje, Hercegovačku Gračanicu i Neum.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Piše: Bakir Islambegović

Nekropola stećaka Radimlja, Stolac i stari grad Vidoški

Naša primarna destinacija putovanja bila je Trebinje. Do Trebinja iz pravca Sarajeva stižete za nešto manje od 4 sata i za oko 200 km. Ipak, naš put do Trebinja je dosta duže trajao, jer smo odlučili da prije dolaska svratimo do nekropole stećaka Radimlja i starog grada Vidoški koji se uzdiže iznad Stoca. Obje lokacije nalaze se usput, ukoliko idete iz Sarajeva prema Trebinju. Do Radimlje iz pravca Sarajeva stižete za oko 2,5 sata.

Nekropola stećaka Radimlja najpoznatiji je lokalitet stećaka, srednjovjekovnih nadgrobnih spomenika, u Hercegovini. Nalazi se 3 kilometra zapadno od Stoca, uz cestu Stolac – Čapljina, na lokalitetu Vidovo polje, nadomak sela Paprati.

Nekropola spada u najvrjednije spomenike srednjovjekovnog perioda u BiH. Karakteristike koje ističu njenu vrijednost su: brojnost primjeraka, raznovrsnost i zastupljenost svih osnovnih oblika, relativno visoka umjetnička kvaliteta izrade, bogatstvo dekoracija, reljefnih predstava i natpisa koji spominju povijesne ličnosti, te sama njena dostupnost i lokacija. Radimlja broji 133 stećka.

Iako je i dalje prisutan značajan broj stećaka, broj stećaka je uveliko manji nego onaj prvobitni, jer je veliki broj stećaka uništen ili premješten. Lokalitet je po površini relativno mali, te se dosta brzo može obići. Ulaz se tokom naše posjete plaćao 4 KM. Da li vam je vrijedno odvojiti vrijeme i novce za ovu lokaciju, to ostaje na vama.

Nastavili smo put do Stoca koji se nalazi veoma blizu nekropoli stećaka, oko 5 minuta vožnje, te smo tamo posjetili stari grad Vidoški koji se dominantno izdiže iznad centra grada. Naša preporuka je da vozilo parkirate u centru Stoca, jer je tvrđava udaljena svega par minuta pješačenja.

Do tvrđave možete doći i automobilom, no to ne bi preporučili jer na samom vrhu nema mnogo parkirnih mjesta, a prostor za manevrisanje i okretanje vozila za ponovni silazak u centar Stoca je dosta ograničen.

Stari grad Vidoški je impozantna tvrđava koja se ponosno izdiže iznad Stoca i pruža prelijep panoramski pogled na sami grad, ali i okolna naselja. Grad plijeni pažnju ponajviše svojom dugom i bogatom historijom, te samom veličinom, po kojoj spada u red najvećih tvrđava u BiH. Ovaj nacionalni spomenik se, na žalost, kao i većine tvrđava u BiH nalazi u lošem i ruševnom stanju, te samo golemi i višestruko pregrađivani bedemi, te ostaci pokoje kule ove utvrde naslućuju kroz je sve epohe prošao ovaj grad.

Stari grad Vidoški predstavljao je obrambeni objekt. U XVII. stoljeću grad je imao 13 kula i bio je najbolje utvrđen grad u Hercegovini. Imena Stolac i Vidoški se od pojavljivanja u historijskim izvorima stalno isprepliću. Oba su ostala u upotrebi skoro do kraja XIX. stoljeća.

Prvi siguran podatak o Stocu u srednjem vijeku je iz 1420. godine po imenu  “Loco dictio Stolac” i u vezi je s nekom pljačkom trgovaca, a ponovo se javlja par godina kasnije. Arheološkim radovima 1976. godine nisu otkriveni jasni ostaci srednjovjekovnog grada, ali se pretpostavlja da su prekriveni gradnjom utvrđenja iz doba austrougarske uprave. Tvrđava je 2003. godine proglašena nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine.

Nakon posjete ovom nacionalnom spomeniku, kojeg smo uspjeli prikazati fascinantnim dron fotografijama i video snimcima, spustili smo se ponovo u centar Stoca gdje smo u hladu drveća glavne gradske aleje, te uz zvuk obližnje rijeke Bregave predahnuli uz piće i uživali u pogledu na prelijepu gradsku aleju i na naše testno vozilo koje je sa svojim futurističkim i markantnim linijama, te “coupe” izgledom mamilo mnoge znatiželjne poglede.

Ušli smo u razgovor i sa mnogim prolaznicima koji su, pomalo začuđeni pojavom turista u ovo doba godine i veoma ljubazno, odgovorili na sva naša pitanja i počeli pričati o starom gradu i njihovom životu, što je upotpunilo dojam i šarm grada Stoca i njegove glavne turističke atrakcije, starog grada Vidoški.

Trebinje

Nastavili smo put prema Trebinju uz zalazak sunca i prelijepu, gotovo filmsku, cestu koja se proteže kroz netaknutu prirodu i koja je zaista zabavna za voziti. Zanimljivo je da je cesta nekada u bivšoj Jugoslaviji korištena od strane JNA za testiranje vuče kamiona u pojedinim dionicama. Cesta je također pokrivena dobrim asfaltom, te je sigurna za vožnju, pogodovano i jako malim saobraćajem na ovoj dionici, pogotovo van sezone.

U Trebinje smo došli u večernjim satima gdje smo i noćili. Cijene smještaja u Trebinju su u trenutku naše posjete bile izrazito niske, tako da, u zavisnosti od lokacije, tipa smještaja i broja osoba, noćenje plaćate od 30 KM pa naviše.

Večernje sate smo iskoristili da prošetamo po Trebinju, te nas je začudilo koliko je grad u subotu večer bio prazan. Međutim, u kontekstu cjelokupne epidemiološke situacije u državi, smatramo da je to u ovim vremenima više prednost nego mana.

Trebinje važi kao jedan od najljepših gradova BiH. Za njega se kaže da je grad “vina, sunca i platana”. Ovo možemo u potpunosti potvrditi, jer nam je sunčan dan, prelijepi ambijent i šarm grada koji se prostire duž rijeke Trebišnjice zaista ostavio trajni utisak.

U centru grada nalazi se veliki broj platana koji su postavljeni ispred istoimenog hotela. Posađeni su u austrougarskom periodu. Danas je to simbol grada i istovremeno jedinstveni ukras njegovog centra, dajući hlad u vrelim hercegovačkim ljetima, što je i prijeko potrebno jer u ovom gradu 260 dana u godinu sija sunce.

Prema legendi, dolaskom Austro-Ugarske u Trebinje stigao je i baron Babić, komandant grada. Imao je bolešljivu kćerku koja je umrla sa 16 godina. U njenu čast Babić je posadio u centru grada 16 platana.

Trebinje nudi mnoge turističke atrakcije. U blizini grada nalazi se kompleks “Grad Sunca”, Arslanagića most, Hercegovačka Gračanica, Manastir Tvrdoš, manastir Duži, manastir svetog Petra i Pavla, stari grad, Trg Slobode, tvrđava Strač itd. Blizu Trebinja se nalazi i Bilećko jezero, na samoj granici s Crnom Gorom. Ne treba zanemariti ni gastronomsku ponudu Trebinja, gdje se posebno ističu brojne vinoteke i prvoklasna vina.

Radi ograničenosti s vremenom nismo bili u prilici da posjetimo sve lokacije, te smo se odlučili da posjetimo jednu od najpoznatiji atrakcija, a to je Hercegovačka Gračanica.

Ona predstavlja najposjećeniji lokalitet Istočne Hercegovine, s crkvom Blagovještenja, u kojoj je sahranjen pjesnik Jovan Dučić, koji je porijeklom iz Trebinja. Sa ovog mjesta pruža se veličanstven pogled na cijeli grad, a prekrasno uređen plato oko crkve upotpunjuje cjelokupni doživljaj. Tu se nalazi i ugostiteljski objekat s kojeg, uz osvježenje, možete uživati u panoramskom pogledu na grad Trebinje. Autom do Hercegovačka Gračanice stižete za svega nekoliko minuta od centra grada, a put je dovoljno dobar da se usudite posjetiti ovu lokaciju.

Neum

Isti dan smo nastavili put ka Neumu preko Svitave. Već od malena sam išao na more uvijek van sezone, najčešće u septembru. Od tada sam se uvijek vodio načelom: “Van sezone je najljepše na moru”. Imajući to u vidu odlučili smo se da u mjesecu novembru posjetimo Neum, svjesno birajući ovaj mjesec, a ne ljetne mjesece kada je Neum bio krcat turistima, u jeku pandemije korona virusa.

Put do Neuma preko Svitave većini vozača koji su ove godine išli u Neum dobro je poznat. Ova dionica važi za jednu od najopasnijih u BiH, a razlozi su uzak kolovoz, loša asfaltna podloga sa brojnim rupama, neobilježene kolovozne trake i nedovoljno zaštitnih barijera. Na jednom dijelu ove dionice je i makadam zbog izgradnje novog puta koji će spojiti Neum i Stolac.

S obzirom na mjesec naše posjete Neumu gužve nije bilo, te smo uživali u prelijepoj prirodi i pored opasnog puta. U Neumu, kao što smo i očekivali, nismo sreli mnogo ljudi. Većina ugostiteljskih objekata, hotela i prodavnica su zatvoreni do otvorenja nove turističke sezone. No baš taj mir i tišina dala je našoj posjeti posebnu čar i spokoj. Sjedili smo uz more i uživali u zvukovima talasa, gledajući zalazak sunca iznad neumskog zaliva.

Korijeni današnjeg turizma se u Neumu javljaju od 1911. godine, kada su austro-ugarski službenici zatražili od Zemaljske vlade da im izgradi smještajni objekat i uredi dio plaže za njihove porodice, što bi oni koristili tokom ljeta. Tako se Neum počeo postepeno razvijati u turističku destinaciju koju danas poznajemo. Glavne odlike su toplo i mirno more, odlična geografska pozicija, te brojni ljetni sadržaji.

Na našem višednevnom putovanju nova Toyota C-HR pokazala je svoje dobre strane kao što su niska potrošnja, inovativna hibridna tehnologija, udobrnost, dovoljan broj pretinaca za odlaganje stvari koji svakako dobro dođu na putovanjima, itd.

Detaljan test nove Toyote C-HR možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Istraži 387, Testovi