Test: Renault Scénic Bose 130 dCI – Razbija stereotipe

Test: Renault Scénic Bose 130 dCI – Razbija stereotipe

Vremena u kojim su vladali stereotipi odavno su prošla u savremenom svijetu, pa tako odavno savremena kuhinja miješa slatko i slano, toplo i hladno, ljuto i slatko, a automobilska industrija miješa automobilske segmente. Poređenje restoranskih specijaliteta i automobila u neku ruku vrlo je slična, pa vas i jedni i drugi oduševe ili vam se jednostavno ne sviđa ponuđena kombinacija. Stvar je ukusa, ali i majstora koji sprema specijalitet.

Novi Scénic stari je specijalitet Renaulta, ali pripremljen na novi način, sa novim začinima što u konačnici ima novi ukus! Evoluirana forma, nova tehnika i mehanika, bogata oprema i prikladna cijena, to je novi Scénic.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
 Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora

Francuzi su se odavno deklarisali kao majstori ekstravagantnog dizajna, posebno u automobilskoj industriji gdje njihovi konceptni automobili ponekad izgledaju kao modeli iz SF filmova. Renault se tu odavno etablirao, ali njegovi proizvodni modeli ipak imaju smireniji izgled. No, svi ti koncepti inspiracija su za serijske modele na kojima se prepoznaje taj futuristički DNK-a.

Dizajn novog Scénica oslanja se aktuelnu filozofiju Renaulta koji upravo crpi inspiraciju iz nekih futurističkih konceptnih modela. Iako je već duže vrijeme dizajnerski hit oštre i čiste linije, što veliki broj proizvođača preferia, Renault ostaje dosljedan svojoj filozofiji te se na taj način dizajnerski distancira od drugih. Upravo to je recept za primamljivu pojavu Scénica na cesti. Biti drugačiji, s dobrim ukusom, znači biti i poželjan!

Renault Scénic nudi se u dvije karoserijske izvedbe, kraćom i dužom, a testni model bio je sa ovom prvom – kraćom. Obje izvedbe izgledaju lijepo i skladno, ali kraća je ipak ljepša, kompaktnija… Iako je izvorno Scénic zamišljen kao klasični MPV model, tržište diktira trendove po kojima su SUV i crossover modeli apsolutni hit. Zbog toga je promijenjena receptura u izradi novog Scénica koji je dobio male obrise crossovera. Zar je to zaista bilo potrebno? Analize tržišta i prohtjevi kupaca kažu DA!

Ono što je Renault prihvatio kao i ostali proizvođači jeste „konfekcijski“ dizajn po kojem su svi modeli vrlo slični jedni drugima, pa tako i Scénic ima prepoznatljive linije prednje maske i svjetlosne grupe koja je dostupna u potpunoj LED tehnologiji. Bočna strana automobila ostavlja utisak velikog i visokog MPV-a, a za to su najviše zaslužni veliki aluminijumski točkovi na koje su postavljene gume čudne dimenzije, 195/55 R20.

Boljim poznavaocima Renaulta ovo neće biti ništa čudno jer je francuski proizvođač poznat po postavljanju automobila na ne standardne veličine guma. U tome nema ništa loše sve do momenta kada trebate nabaviti novi set guma, a tada shvatite da posebna veličina ima posebnu cijenu. U donji dio automobila ubačena je zaštitna plastika, sličnog izgleda baš kao kod crossover modela, pa povišena silueta karoserije i ovaj zaštitni element ostavljaju utisak da je novi Scénic mješanac modernog MPV-a i crossovera.

Zadnjim dijelom automobila dominira veliki poklopac prtljažnika i vodoravno izdužena svjetlosna grupa koja je također dostupna u LED tehnologiji. Ukupno gledano, dizajn novog Scénica je vrlo primamljiv, posebno kada je karoserija obojena u dvobojnu kombinaciju kao testni model. Medeno žuta boja karoserije sa zvjezdano crnim krovom odlična je kombinacija koja vam osigurava da nećete ostati ne primijećeni.

Unutrašnjost novog Scénica oduvijek je bila glavno oružje zbog čega su se mnogi kupci odlučili na kupovinu ovog automobila. Obilje prostora, funkcionalnost i udobnost na putovanjima, to je zapravo temeljna vrijednost koju želi moderna porodica. Prethodni Scénic modeli uglavnom to su ispunjavali, ali novi trendovi zahtijevali su neke promijene koje su u konačnici donijele i neizostavna žrtvovanja temeljnih vrijednosti.

Novi Scénic definitivno u odnosu na prethodnika dobio bolju finalnu obradu, kvalitetnije materijale, bolju udobnost, ali zbog bolje udobnosti djelimično je žrtvovana prostranost zadnje klupe. Naime, nasloni prednjih sjedišta svojom debljinom oduzela su dio prostora za noge putnika na zdanjoj klupi. Također, putnici sa zadnje klupe ne mogu zavući noge ispod prednjih sjedišta.

U principu, djeca i putnici sa prosječnom visinom od oko 180 cm neće imati problema sa smještajem na zadnju klupu, ali oni sa 190 cm ipak se neće osjećati najkomfornije. U tom slučaju Scénic sa produženom karoserijom bit će bolje rješenje. Pozicija sjedenja na zadnjoj klupi nešto je visočija, tako da putnici sa zadnjeg sjedišta bez problema vide cestu ispred automobila.

Za razliku od zadnje kupe, vozač i suvozač bez obzira na njihovu visinu imaju sasvim dovoljno prostora u svim smjerovima. Za upravljačem idealna vozačka pozicija brzo se pronalazi, a udobna sjedišta koja su u bogato opremljenom modelu imala i masažu za vozača i suvozača zaslužna su za smanjeni umor tokom dugih putovanja. Renault je kao i obično akcenat stavio više na udobnost nego na bočnu potporu jer logičkim razmišljanjem dolazimo do zaključka da porodični vozač neće juriti zavojima sa MPV automobilom.

Centralna konzola izrađena je od mekane plastike sa vrlo dobrom završnom obradom, a tu je i nekoliko aluminijumskih detalja koji dodatno oplemenjuju njen izgled. Na sredini se nalazi veliki ekran osjetljiv na dodir preko kojeg se uglavnom izvršavaju sve funkcije, od regulacije ventilacionog sistema, upravljanja navigacijom, audio uređajem, pa do podešavanja raznih postavki automobila.

Prolazak kroz menije nije jednostavan jer Renault je zaista ponudio mnogo toga, pa za tako nešto trebate pojačanu koncentraciju, što nije baš zgodno tokom vožnje. Ništa novo, isti slučaj je kod ostalih Renault modela koji imaju ovaj sistem, ali i kod drugih proizvođača koji koriste slično rješenje.

Testni Scénic bio je opremljen sa bogatim paketom opreme Bose kao i dodatnom opremom, pa tako tokom testa na raspolaganju smo imali multimedijalni sistem R-Link 2, Head-up ekran, sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem za pomoć pri parkiranju 360°, sistem za parkiranje slobodne ruke Easy Park Assist + kamera za vožnju unatrag, grijana prednja sjedišta, sistem za čišćenje prednjih svjetala, aktivni tempomat, sistem za održavanje sigurnosnog razmaka, panoramski stakleni krov, itd.

Prtljažnik koji ima duplo dno i nudi zapreminu od 572 litra, a njegova veličina može se povećati/smanjiti na dva načina. Prvi načine povećanja je pomjeranjem naprijed/nazad stražnje klupe kada se dobije dodatnih 130 litara, a drugi je preklapanjem naslona stražnje klupe kada njegova zapremina raste na 1.737 litara. Osjećaju velike prostranosti doprinose i bijela kožna sjedišta te stakleni panoramski krov koji osigurava obilje svjetlosti u automobilu. Čisti užitak za proljeće i jesen.

Vozne karakteristike

Voziti novi Scénic ne predstavlja nikakav problem, već naprotiv, predstavlja uživanje. Preglednost iz perspektive vozača vrlo dobra je, a visokotehnološki asistenti pomoći za vozača dodatno olakšavaju stvari. U gradskim uslovima, npr. precizni parking senzori i kamera za vožnju unatrag maksimalno olakšavaju da automobil parkirate u najmanja moguća parking mjesta. Vozačima kojim i pored parking senzora ne ide od ruke pariranje, Renaultov sistem za automatsko parkiranje (koji je dio dodatne opreme) obavit će posao za njih.

Testirani model pokretao je već poznati 1.6 litreni dCi motor sa 130 KS i 320 Nm okretnog momenta sa kojim Scénic od 0 do 100 ide za 11,4 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h. Očekivano, prikladni rezultati ovoj vrsti automobila, ali u samoj vožnji osjećaj je još bolji. Uglađeni dizelski motor vrlo je živahan što automobilu osigurava agilnost, a pri tome ne stvara veliku buku i kada je na svojim limitima.

Režime vožnje možete mijenjati putem fabrički ponuđenih postavki na Multi-Sense sistemu, eco, normal, comfort i sport, a tu je i individual gdje sami možete podesiti ponuđene postavke. Svi ponuđeni režimi direktno se odražavaju na agilnost motora, a testni period proveli smo uglavnom u sport režimu.

Motor je bio uparen sa ručnim šest stepenim mjenjačem čiji su prijenosni omjeri dobro usklađeni. Ručica mjenjača ima nešto duži hod, a i preciznost nije za vrhunsku ocjenu, no u svakom slučaju korektno obavlja svoj posao.

Ovjes automobila mekano je podešen tako da odlično upija vibracije i udare sa loših puteva. Iako je ovjes mekano podešen, u brzim prolascima kroz zavoje nije izraženo veliko naginjanje automobila. Upravljački mehanizam vrlo je precizan i daje dobre informacije sa ceste. U momentima kada pokušate pronaći limit držanja ceste očekujte proširenje putanje preko prednje osovine, kojoj nedostaje malo potiska (radi se o krajnjim granicama koje mnogi nikad neće tražiti).

Vožnja na auto putu pravo je uživanje, bez obzira na brzinu i konfiguraciju – pravac ili zavoji. Bez mnogo buke i na brzinama do 170 km/h automobil sa lahkoćom drži zadani pravac, a noćne vožnje olakšat će odlična komplet LED prednja svjetla. Na sve navedeno treba dodati niske prosječne potrošnje novog Scénic. Tako u gradu prosječna potrošnja iznosi oko 6,2/l 100 km, na otvorenoj cesti  4,2 l/100 km, dok mu je na auto putu potrebno oko 5 l/100 km.

Kada su u pitanju tehničke informacije treba spomenuti dimenzije automobila, pa Scénic tako ima dužinu 4.406 mm, širinu 1.866 mm, visinu 1.653 mm i međuosovinski razmak 2.734 mm. Težina automobila iznosi 1.540 kg, a ukupna dozvoljena masa vozila je 2.123 kg.

Zaključak

Malo je automobila koji u ovom momentu nude toliko kompromisa, a da su zadržali temeljne vrijednosti svojih prethodnika. Može se reći da novi Scénic pokriva značajan broj želja i potreba moderne porodice. Renault Scénic kreirao je nove ideje upravo za moderne porodice i kao takav postao jedan od vođa MPV segmenta. Upravo prodajni rezultati od preko pet miliona prodatih primjeraka, najbolji su pokazatelj njegove uspješnosti.

Cijena novog baznog benzinskog Scénica LIFE Energy TCe 115 iznosi 34.700 KM, dok cijena baznog dizelskog LIFE dCi 95 KS Scénica iznosi 37.200 KM. Bogato opremljen testni model, Renault Scenic BOSE Energy dCi 130, sa dodatnom opremom i uračunatim popustom koštao je 59.200 KM.

Kategorije: Auto test, Testovi