Vozili smo: Novi Toyota Avensis – Čistokrvni evropljanin

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 01

Vozili smo: Novi Toyota Avensis – Čistokrvni evropljanin

Toyota je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi predstavila temeljito redizajnirani model Avensis, a tri mjeseca kasnije upriličila je prve testne vožnje za novinare. Iz Bosne i Hercegovine stigle su četiri redakcije među kojima je bila i naša. Isprobali smo novi Avensis, te se upoznali sa svim novitetima koje donosi ovaj model.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Nakon premijere na ženevskom sajmu automobila, Toyota je ponovo odabrala Švicarsku, u kojoj je novinarima omogućila da naprave prve kilometre sa novim modelom. Tako su evropski novinari imali priliku novi Avensis isprobati u prelijepim predjelima Švicarske, od Ženeve do luksuznog skijališta Verbiera i nazad.

Testne vožnje bile su podijeljene u tri etape u kojima smo mogli birati tri različite rute, a koje su se razlikovale po dužini i konfiguraciji puta. Odabirom najdužih ruta dobili smo priliku da se bolje upoznamo sa novim Toyotinim modelom, da ga isprobamo u različitim konfiguracijama puteva, ali i da uživamo u prelijepim krajolicima Švicarske. Tako smo u dva dana prešli oko 450 km, na auto putevima i lokalnim cestama.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 02

Prvi model koji smo isprobali bio je u karavanskoj izvedbi, pokretan novim 2.0-litrenim D-4D motorom sa 143 KS i 320 Nm okretnog momenta, a prve kilometre napravili smo na autoputu koji se proteže duž čitavog ženevskog jezera. Nakon 70-tak kilometara napustili smo autoput i putovanje nastavili lokalnim putevima koji vode kroz mala i izuzetno lijepa mjesta.

Prvu etapu smo završili sa pređenih 150 km kombiniranih konfiguracija puteva, te se odmorili uz prelijep pogled i ručak. Druga etapa, u približnoj dužini prve etape, također nas je vodila kombiniranim putevima u luksuzno skijalište Verbier na 1.531 metara nadmorske visine, gdje je bila upriličena novinarska konferencija i druženje evropskih novinara.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 03

Šta donosi novi Avensis?

Preuzimanjem testnog automobila odmah smo primijetili da je Toyota podigla ljestvicu kvaliteta korištenih materijala u putničkoj kabini. Testni model bio je luksuzno opremljen kožnim sjedištima, koja se prvi put mogu poručiti u kombinaciji Alcantare, LED prednjim svjetlima, navigacionim sistemom, novim sigurnosnim sistemima, tempomatom i drugim elementima koji vožnju čine sigurnom i ugodnom.

Ono što iz Toyote s ponosom ističu jeste da je novi Avensis u potpunosti „evropska priča“, tj. da je dizajniran u studiju ED2 u Francuskoj, razvijan u R&D centru u Belgiji, a proizvodi se u Velikoj Britaniji. Novi Avensis je „pionir“ nove Toyotine politike kojom se želi Toyotine automobile dodatno priližiti evropskim kupcima, te preuzeti veći tržišni udio na „starom kontinentu“.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 04

Novi Avensis ostao je na istoj platformi kao prethodni model, ali je dobio nove motore, revidirane mehaničke sklopove i potpuno novi dizajn. Zbog toga, jasno je da se radi o obnovljenom, a ne u potpunosti novom modelu. Novi Avensis dobio je potpuno novi prednji dio, koji je u potpunosti promijenio karakter automobila, pa sada Avensis izgleda mnogo dinamičnije i luksuznije. Ruku na srce, luksuza i na prethodnom modelu nije nedostajalo, ali dinamičnosti svakako jeste. Novi Avensis dobio je potpuno novu prednju svjetlosnu grupu, koja je dostupna u LED tehnologiji. Unutar prednje svjetlosne grupe integrisana su i LED dnevna svjetla koja se protežu cijelom dužinom, što je dizajnerski vrlo efektno.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 05

Prednji dio automobila interpretacija je Toyotine „Under Priority“ i „Keen Look“ dizajnerske filozofije, koji je dosta „zatvoren“, što mu omogućava bolji aerodinamički efekat, a što se pozitivno odražava na smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

Zadnji kraj automobila također je pretrpio promjene, tačnije, u potpunosti je izmijenjen kako bi se uklopio u ostatak promjena na dizajnu. Kao i prednji dio, tako i zadnji kraj automobila ima mnogo dinamičniji dizajn, a prema našem mišljenju, zadnji kraj karavanskog modela vidljivo je ljepši nego kod limuzinske izvedbe. No, diskusiju o ukusu preskočit ćemo jer se o ukusima ne raspravlja.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 06

Unutrašnjost automobila također je dizajnerski izmijenjena iz temelja, pa je novi Avensis mnogo bliži evropskim pogledima i potrebama. Pored već pomenutih kvalitetnijih materijala i bolje opremljenosti, novi model nudi odličnu udobnost, kojoj doprinosi fantastična izolacija putničke kabine. U odnosu na svog prethodnika, novi Avensis ima značajno smanjen nivo buke, za šta je zaslužna poboljšana aerodinamika, te korištenje novih materijala.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 07

Novi motori i mjenjači

Novi Avensis dobio je novu paletu motora koji se hvale smanjenjem radne zapremine, boljom efikasnošću i manjom emisijom CO2, jer svi ispunjavaju Euro 6 normu. Toyota Avensis pokreće pet različitih motora, tri benzinska i dva dizelska. Benzinsku paletu čine 1.6-litreni Valvematic sa 132 KS i 160 Nm, 1.8-litreni Valvematic sa 147 KS i 180 Nm i 2.0-litreni Valvematic sa 152 KS i 189 Nm.

Dizelsku paletu čine dva nova motora koja su plod novonastale saradnje sa njemačkim BMW-om, a to su 1.6-litreni D-4D sa 112 KS i 270 Nm i 2.0-litreni D-4D sa 143 KS i 320 Nm. Važno je istaći da modeli sa benzinskim motorima (trenutno) nisu opremljeni „Start&Stop“ sistemom, dok su modeli sa dizel motorima serijski opremljeni sa ovim sistemom. Također, svi modeli su dostupni sa ručnim 6-stepenim mjenjačem, a benzinski model sa 1.8-litrenim Valvematic benzincem dostupan je sa automatskim CVT mjenjačem.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 08

Tokom dvodnevnog testa vozili smo karavanske modele sa 1.6-litrenim i 2.0-litrenin D-4D motorima. Oba motora pokazala su prije svega svoju ekonomičnost, ali i da su sposobni da bez problema odgovore svim zahtjevima koje pred njih stave vozači. Tako smo, vozeći model sa 1.6-litrenim dizelašem, zabilježili potrošnju od 4,7 L/100 km u kombinovanim uslovima, a sa snažnijim 2.0-litrenim motorom potrošnja je bila nešto veća, gdje je putni računar zabilježio 5,3 L/100 km.

Model sa slabijim dizelskim motorom na švicarskim autoputevima odgovarao je svim postavljenim zahtjevima, od putne brzine do međuubrzanja. Kada znamo da su u Švicarskoj vrlo rigorozni u sprovođenju zakona, onda je jasno zašto vam neće pasti na pamet da značajno prekoračite ograničenje brzine.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 11

Snažniji model, samo je „bolja priča“ slabijeg dizelaša, gdje se uz odlične performanse ističe i niska prosječna potrošnja goriva. Ipak, oba motora nisu „sportski orijentisana“ pa zaboravite postavljanje brzinskih rekorda, mada oba ostvaruju maksimalne brzine, koje zbog zakonske regulative u Švicarskoj nismo mogli isprobati. Fabrika deklariše za slabiji dizelski motor maksimalnu brzinu od 180 km/h, a za snažniji 200 km/h. Prema našem mišljenju, s obzirom na namjenu i karakter automobila, to je sasvim dovoljno.

Benzinski motori 1.8 i 2.0 pretrpjeli su unapređenja kako bi se poboljšala njihova efikasnost i smanjila emisija CO2. Tako su za njihovu izradu korišteni materijali koji smanjuju trenje, revidiran je sistem ubrizgavanja, te je povećan omjer kompresije. Također, svi benzinski motori bili su podvrgnuti „dijeti“ pa su sada znatno lakši u odnosu na svoje prethodnike. Bazni 1.6 motor lakši je za 8 kg, 1.8 lakši je za 13 kg (sa CVT mjenjačem -15 kg) i 2.0 motor lakši je za 18 kg. Dizelaši su također lakši od motora koje mijenjaju, pa novi 1.6 motor koji mijenja prethodni 2.0 lakši je za 11 kg, dok novi 2.0 motor koji mijenja prethodni 2.2 motor lakši je za čak 24 kg.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 12a

Smanjenje troškova

Važno je spomenuti da je Toyota smanjila troškove održavanja Avensisa sa dizelskim motorima jer je povećala dužinu trajanja servisnog intervala koji sada traje do 20.000 kilometara. Također, smanjeni su trogodišnji servisni troškovi u periodu, ili 90.000 kilometara za 20%. Kada je riječ o potrošnji goriva, Toyota je revidirala i automatski CVT mjenjač, pa u paru sa benzinskim 1.8 motorom ostvaruje manju potrošnju za 4%.

Novi sigurnosni sistemi

Toyota je novi Avensis opremila sa novom sigurnosnom tehnologijom, Toyota Safety Sense, koja je dio serijske opreme u svim novi Avensis modelima. U sklopu ovog sistema nalaze se Pre-Collision System (PSC), Lane Departure Alert (LDA), Auto High Beam (AHB) i Road Sign Assist (RSA).

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 12

Velika većina kupaca novog Avensisa moći će da uživa u ovim sigurnosnim sistemima, ali ne i kupci Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Naime, Pre-Collision System radi na istom frekventnom opsegu koji koristi policija, pa prvi modeli neće imati ovaj sistem sve do rješavanja problema na kojem Toyota već radi. Ipak, mi smo isprobali Lane Departure Alert sistem koji brine za održavanje kretanja unutar saobraćajne trake. Prelaskom u drugu traku, zvučnim i svjetlosnim (na instrument tabli) signalom vas upozorava da se vratite u svoju traku.

Toyota je detaljno revidirala sistem ovjesa i upravljački sistem, što je u konačnici omogućilo bolje vozne karakteristike automobila. Također, revidiran je i ESP sistem.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 12b

Nova ciljna grupa na tržištu

Toyota je sa prethodnim Avensis modelima ciljala pretežno na fizička lica. S novim modelom Toyota odlučno to želi promijeniti jer će novi Avensis ponuditi i pravnim licima u sklopu flotne prodaje za koju u prethodnom periodu nije bila toliko zainteresovana. Također, Toyota sa ovim modelom želi pridobiti i veći broj mlađih kupaca, a u tome joj treba pomoći svakako atraktivan dizajn.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 13a

Novi Toyota Avensis na tržište Bosne i Hercegovine stiže u septembru 2015. godine, kad ga očekujemo na detaljnom testu.

Kategorije: Testovi, Vozili smo