Test: Ford Edge Sport 2.0 TDCi – Američki standard

Test: Ford Edge Sport 2.0 TDCi – Američki standard

Amerikanci su odavno poznati kao stvaraoci i ljubitelji velikih automobila, reklo bi se, to je njihova specijalnost. Novi trendovi nalažu da su SUV automobili potpuni hit, što i vrapci na grani znaju, pa je Ford odlučio da na evropskom tržištu uđe u borbu sa domaćim proizvođačima.

U kakvu tržišnu utakmicu ulazi najbolje govore protivnici: Volkswagen, Kia, Hyundai, Renault i drugi proizvođači koji imaju svoje predstavnike u SUV segmentu. Koliko je Ford spreman za takvu borbu, odgovore smo potražili tokom detaljnog testa Edge modela.

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Ford Edge izgleda veliko, moderno, snažno, a opcioni ST Line paket daje mu posebnu dozu agresivnosti. Prije svega, sa prvim susretom ostat ćete impresionirani njegovom veličinom, što i dolikuje pravom američkom automobilu. Dizajnerski gledano, zadovoljit će ukuse i amerikanaca i evropljana što je jedan od ključnih faktora za dobar uspjeh na oba tržišta.

Sa dužinom od 4.808 mm, širinom 1.928 mm, visinom od 1.692 mm, te sa među osovinskim razmakom od 2.849 jasno je zašto prvo ostavlja utisak velikog automobila. Prednjim dijelom dominira velika maska na koju se odmah naslanja moderna svjetlosna grupa. Očekivano, tu su LED dnevna svjetla koja gotovo u potpunosti iscrtavaju oblik farova. Kada je Edge opremljen sa Titanium paketom opreme, maska je metalizirana, odnosno, kao u našem slučaju od crne mat plastike.

Pogled na bočnu stranu ponovo će vas uvjeriti da se radi o velikom automobilu. Titanium paket opreme donosi standardne 19 inčne točkove koji dodatno ističu snagu i mišićavost karoserije, ali testirani model sa dodatnim Sport paketom opreme stigao je na još većim 20 inčnim aluminijumskim točkovima. Tu su i karoserijski dodaci koji ostavljaju odličan utisak, poput plastičnih pragova koji pored estetike imaju zadatak da štite udarne dijelove vrata. Na poklopcu prtljažnika nalazi se spoiler, dok se ispod visoko postavljenog branika nalazi difuzor. Dizajneri su u branik integrisali i prave završetke ispušnih cijevi koje su lijepe, skladne i efektne.

Lijevu i desnu zadnju svjetlosnu grupu sastavlja centralna LED linija koja postaje sve češće omiljeno dizajnersko rješenje. Ford Edge sa ovakvim dizajnerskim pristupom ide u borbu sa najjačim konkurentima u ovom segmentu: Volkswagen, Kia, Hyundai, Renault… Svi glavni konkurenti promovišu sportski duh svojih modela, dok Ford Edge sa Titanium i ST Line paketom opreme spaja eleganciju i sportski duh.

Unutrašnjost ovog automobila konzervativnijeg je dizajna od vanjskog dijela, ali nudi veliku prostranost, udobnost a tehnološki je u rangu sa ostalim rivalima iz segmenta. Velika vrata osiguravaju besprijekoran ulazak u putničku kabinu i obratno.

Kvalitet korištenih materijala je na nivou i ostalih Fordovih modela što znači da ima dosta pjenaste plastike koja, nažalost, postaje sve veća rijetkost i kod nekih premium proizvođača. Obična tvrda plastika manje je zastupljena, a takav pristup Forda mora se svakako pohvaliti. Ipak, gledajući ostale rivale, s dizajnerske strane tu se mogao napraviti bolji posao čime bi se privukla mlađa populacija.

Titanium paket opreme donosi bogatu listu opreme sa kojom se Edge neće postidjeti ni pred premium modelima, ali sve to sa boljim dizajnom otišlo bi na jedan novi nivo. Dizajn unutrašnjosti je posve klasičan, ali je ubačeno nekoliko modernih dizajnerskih rješenja koji razbijaju navedenu klasiku. Kažu da je klasika uvijek u modi, ali ako želite biti u vrhu, onda morate biti inovativniji od konkurencije.

U ovom slučaju Edge prati konkurente pa tako donosi razne funkcije i tehnološka rješenja kao što je potpuno digitalna instrument tabla i centralni komandni ekran sa dijagonalom od 8 inča koji je osjetljiv na dodir. Preko njega upravlja se multimedijom i klimatizacijom, ispod njega nalaze se tradicionalni fizički prekidači kojim će najviše biti zadovoljni oni koji više cijene intuitivno upravljanje od onog otežanog preko ekrana osjetljivih na dodir.

Sjedanjem za upravljač ili na mjesto suvozača, stiče se osjećaj da sjedite u još većem automobilu nego što Edge jeste. Na povišenu poziciju sjedenja lako ćete se priviknuti i udobno smjestiti. Sjedišta su mekana ali pružaju dosta dobru bočnu potporu. U testnom modelu ista su bila presvučena kožom, te su imala funkciju grijanja i ventiliranja.

Prostora u svim pravcima ima praktično u izobilju bez obzira na veličinu putnika, pa za unutrašnjost Edge modela možemo reći da je poput salona. Pogled na prostor za noge putnika na zadnjoj klupi posebno će vas iznenaditi jer ga ima na pretek.

Veliki poklopac prtljažnika otvara se elektro mehaničkim putem, a onda vas dočekuje ravna podnica i tovarni prostor od osnovnih 600 litara. Preklapanjem zadnje klupe oslobađa se impresivni prostor od 1.874 litra što će biti dovoljno za prijevoz i velikih gabaritnih stvari.

Kada već govorimo o prostoru za smještaj stvari, treba svakako spomenuti i veliki centralni pretinac između prednjih sjedišta koji svojom dubinom – velikom zapreminom, podsjeća na pravu pećinu. Pored njega na centralnom grebenu tu su i dva mjesta za flaše, dok se na sredini centralne konzole također nalazi pretinac solidne zapremine. Uz sve to, tu su bočni pretinci u koje također možete odložiti dosta sitnih predmeta.

Vozne karakteristike

Prvi pređeni kilometri sa Ford Edge modelom uglavnom ostavit će pozitivne utiske. Iako se radi o velikom automobilu sa pozamašnom težinom, vozi se prilično lako. Prvo što ćete primijetiti je njegova udobnost, a u isto vrijeme i dobro držanje ceste. Bez obzira na veličinu i težinu, auto ostavlja utisak odlične stabilnosti.

Većina današnjih SUV vozila svoj vijek će uglavnom provesti na asfaltiranim putevima, sa povremenim izletima u prirodu gdje većinom imate neki šumski put. Zbog toga proizvođači stavljaju fokus na dobre vozne karakteristike na cestama. Upravo se tu Ford Edge odlično ponaša, bilo da ste na zavojitim magistralnim cestama ili na auto putu.

Zvučna izolacija je dobra pa u putničku kabinu tokom vožnje ne dopire puno buke, iako se radi o automobilu sa velikom karoserijom. Zahvaljujući dobrom ovjesu prelazak preko udarnih rupa, ležećih policajaca i svih drugih prepeka na cesti Ford Edge prelazi sa lakoćom.

Vožnja velikog SUV modela sa 20 inčnim aluminijumskim točkovima po offroad terenima nema prevelike veze sa zdravom logikom: puno oštrog kamenja za čas će napraviti oštećenja na skupim aluminijumskim točkovima ili će značajno oštetiti putne gume na kakvim standardno dolazi Ford Edge. Ipak, ako se odvažite na neku offroad vožnju pogon na sva četiri točka neće vas iznevjeriti.

Kada je riječ o motoru, u testnom modelu bio je 2.0 litreni biturbo dizel TDCi motor sa 210 KS koji je bio uparen sa šestostepenim automatskim Powershift mjenjačem. Zahvaljujući okretnom momentu od 450 Nm koji je dostupan već od niskih 2.000 okr/min, na samom kretanju osjetimo snagu ovog motora. Ovaj motor sa dva turbo punjača iznenađuje dobrim performansama, jer s njim Ford Edge na cesti neće biti inferioran ni u postavljanju većih brzinskih špiceva.

Iako je pomalo besmisleno govoriti o ubrzanju jednog SUV-a kao što je Edge, zbog stvaranje bolje slike o ovom modelu reći ćemo da proizvođač deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde, a može postići maksimalnu brzinu od 211 km/h. Tokom testiranja u gradskim uslovima potrošnja goriva kretala se oko 9 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti kretala od 6,6 do 7,0 l/100 km.

Automatski mjenjač sa šest stepeni prijenosa radi vrlo dobar posao, prijenosni odnosi su dobro proračunati, a promjene stepena prijenosa idu brzo i glatko. Na samom upravljaču tu su i poluge za ručnu promjenu stepena prijenosa, kako kod nekog sportskog automobila. Osim Drive moda, tu je i Sport mod u kojem motor ide u veće okretaje, pa Edge postaje znatno agilniji.

Zaključak

Ukupun gledano Ford Edge ispunjava većinu očekivanja. Njegov dizajn prati aktuelnu ponudu Forda, a da li se to nekome dopada ili ne, to je stvar ličnog ukusa. Nudi mogućnost bogatog opremanja raznim tehnološkim i estetskim detaljima s kojim je vožnja lakša i ljepša.

Prostora u putničkoj kabini i prtljažniku ima na pretek pa i oni najzahtjevniji neće imati previše materijala da se žale. Jedino na šta mogu imati zamjerku jesu prednja sjedišta čiji je donji dio za noge mogao biti duži.

Mehanički sklopovi rade vrlo dobro, posebno motor koji samo sa četiri cilindra odlično pokreće veliku Fordovu grdosiju. Uz sve to ni potrošnja nije prevelika, pa na kraju Ford Edge može biti idealan automobil za evropljane koji vole američki standard.

Ako se odlučite za kupovinu Edge modela sa svom opremom koju je posjedovao testirani model, onda morate imati i američku platu jer za isti je potrebno u Bosni i Hercegovini platiti 120.000 KM. Ako je neko pomislio da Ford Edge ulazi u premium segment po svojim pozitivnim stranama, nije se puno prevario jer to mu i cijena potvrđuje koja je definitivno iz premium segmenta. Detaljnu specifikaciju testiranog modela možete pročitati OVDJE.