Vozili smo: Novi Volkswagen Touareg 2018. – Njemački kanibal!

Vozili smo: Novi Volkswagen Touareg 2018. – Njemački kanibal!

Volkswagen nastavlja svoju SUV ofanzivu sa uvođenjem potpuno novog Touareg modela koji postao flagship Njemačkog proizvođača. U austrijskoj pokrajini Tirol Volkswagen je organizovao prve vožnje novog Touarega gdje smo među prvima u svijetu isprobali veliki i inovativni SUV.

Piše: Emir Kalender

Volkswagen je za mjesto svjetske premijere novog Touarega odabrao sajam automobila u Pekingu. Upravo od velikog i brzorastućeg kineskog tržišta Volkswagen očekuje najviše kada je prodaja novog Touarega u pitanju, ali ništa manja očekivanja nisu ni od evropskog kontinenta. Volkswagen užurbano radi na promociji najmoćnijeg i najluksuznijeg Volkswagen SUV-a ikad.

Tim povodom Volkswagen je Austriji organizovao prve vožnje novog Touarega koje su bile rezervisane za medije iz Kine i Evrope. Očekivano, prvi koji su isprobali novi Touareg bili su odabrani mediji iz Kine i Njemačke. Iako Bosna i Hercegovina nije bogato tržište, Volkswagen BiH je osigurao nekoliko mjesta za bh. medije koji su imali priliku među prvima u svijetu voziti novi Touareg odmah nakon Kineza i Njemaca.

Aerodrom u Salzburgu bio je mjesto gdje su se okupili okupili novinari iz Evrope: Bosne i Hercegovine, Grčke, Poljske, Italije, Rumunije, Njemačke i Švedske. Nakon kratke prezentacije i uvoda, započele su prve vožnje koje su uključivale vožnju po autoputevima, regionalnim putevima, te preko planinskih prijevoja sa fantastičnim pogledima na gotovo nestvarne prirodne ljepote. Mi smo odabrali najdužu rutu koja je vodila kroz mjesto Kitzbühel, a krajnja destinacija bila je mjesto Scheffau am Wilden Kaiser u austrijskoj pokrajini Tirol.

Novi Volkswagen Touareg preuzeo je prijestol u ponudi Njemačkog proizvođača. Radi se o nasavremenijem i najmoćnijem modelu koji je ikada sišao sa proizvodnih traka Njemačkog proizvođača. Njegov evolucioni dizajn donosi luksuz i blještavilo ispod kojeg se krije najsavremenija tehnologija koja do sada nije viđena u Volkswagen modelima. Volkswagen već od aktuelne generacije Passata snažno se okreće ka premium segmentu, što je nastavio sa modelom Arteon te potvrdio sa novi Touaregom.

Tehnološka revolucija 

Novi Touareg otvara novo poglavlje u Volkswagen historiji kada je riječ o tehnološkim rješenjima. On uvodi nove sisteme koji do sada nisu bili nikad primijenjeni na nekom Volkswagen modelu. Lista noviteta koje ima novi Touareg zaista je velika, a među njima najvažnije je istaći Innovision Cockpit koji predstavlja pogled budućnost koja već dolazi, Night Vision, Traffic Jam i Roadwaywork Assisting Lane Assist koji rade kao djelimično automatizovano upozorenje za upravljanje u vožnji pri brzinama do 60 km/h, IQ. Light – LED Matrix glavna svjetla, Predactiv ACC, dinamička kontrola naginjanja karoserije, upravljanjem zadnjim točkovima koji se zakreću +/- 5 stepeni, podesivi zračni ovjes koji čij je raspon podizanja/spuštanja 11 cm…

Potpuno digitalni kokpit jedan je od tehnoloških inovacija kojom je opremljen Touareg. Innovision Cockpit čine dva velika ekrana, 12,0-inčni ekran instrument table i 15-inčni TFT ekran osjetljiv na dodir vrhunskog infotainment sistema  „Discover Premium“ koji se spajaju u novu digitalni operativni, informacijski, komunikacijski i zabavni sistem kojim možete upravljati putem dodira prsta ili gestama.

Innovision Cockpit  nema tradicionalne tipke, prekidače ili kontrole, ali koristi ih gdje ima smisla – za intuitivnu kontrolu glasnoće zvuka, na primjer. Vozač može prilagoditi Innovision Cockpit  prema svom ukusu i potrebama u vožnji. To u da se više vozači ne prilagođavaju automobilu nego se automobil prilagođava vozaču.

U svojoj trećoj generaciji Touareg je postavljen na MLB platformu koju međusobno dijele grupacijski modeli iz luksuznog i „aristokratskog“ segmenta: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus i Bentley Bentayga. Touareg treće generacije donosi veće dimenzije od prethodnika koje su se pozitivno odrazile na povećanje prostora u putničkoj kabini, ali i na same proporcije automobila. Dužina automobila povećana je za 77 mm a širina za 44 mm.

Povećanje dimenzija osjetno je i u prtljažniku koji ima veću zapreminu za 113 litara u odnosu na prethodnika koja sada iznosi 810 litara. Iako su dimenzije povećane težina automobila je smanjena za 106 kg zahvaljujući novoj konstrukciji šasije koja je napravljena 48% od aluminijuma i 52% visoko kvalitetne legure čelika. U cilju poboljšanja efikasnosti i voznih karakteristika na cesti, visina automobila je smanjena za 7 mm. Novi Touareg dolazi u tri nivoa opreme: Elegance, Atmosphere: topla i hladna i R-Line. Osnovni model postavljen je na standardne 18 inčne točkove, a opciono ili kroz bogatije pakete opreme dostupni su točkovi veličine do 21 inč.

Prvi utisci iz vožnje

Već sa prvim kilometrima novi Touareg je počeo graditi fascinantni doživljaj u vožnji. Prvi dio rute bio je na autoputu na kojem Volkswagen gorostas krstari poput prekookeanskog kruzera. Udobnost, luksuz, tehnološka inovativnost odmah se ističu, jer ispred vas nalazi nova generacija virtuelnog kokpita koji se sastoji od potpuno digitalne instrument table i čudesnog infotainment sistema koji prikazuje karte navigacije u 3D slici. Novi asistenti sigurnost vožnje podižu na do sada ne viđeni nivo u Volkswagenu.

Innovision Cockpit pruža potpuno novi doživljaj u vožnji. Vožnja s njim je lakša, zabavnija ali i sigurnija za što su zaslužni novi sigurnosni sistemi. Novi Touareg opremljen je sa velikim brojem pomoćnih sistema za bolju dinamiku i udobnost u vožnji. Novi sistemi koji su iz temelja promijenili dinamiku vožnje i udobnost novog Touarega su: dinamička kontrola naginjanja karoserije (aktivna-elektro podesvia balans šipka), prilagodljivi zračni ovjes te upravljanje zadnjim točkovima.

Aktivna balans šipka stabilizuje karoseriju automobila prilikom dinamičnih izmjena pravaca tako da se naginjanje karoserije svodi na minimum. Uz pomoć ovog sistema vožnja postaje preciznija, lakša i udobnija. Ovaj sistem već je primijenjen kod grupacijskih modela Porsche Cayenne, Audi Q7 i Bentley Bentayga. Sistem zakretanja zadnjih točkova donosi nekoliko benefita za veliki VW SUV. Oni se zakreću lijevo/desno do 5 stepeni u kontra smjeru kada je brzina manja od 37 km/h, a kada je brzina veća, oni prate smjer prednjih točkova.

Zahvaljujući ovom sistemu novi Touareg ima bolje karakteristike prilikom dinamične vožnje što smo praktično isprobali na izuzetno zavojitoj i uskoj cesti koja je vodila do Kitzbühel. Brzina od 100 km/h ili više po takvoj cesti za novog Touarega ne predstavlja nikakav problem. Škripanje guma gotovo je neizbježno, ali se automobil i dalje kreće u zadanoj putanji. Pored poboljšane dinamike u vožnji, ovaj sistem Touaregu osigurava i bolju okretljivost u malom prostoru. Krug okretanja novog Touarega veći je samo za 20 cm od kompaktnog Golf modela.

Zvučna izolacija putničke kabine na najvišem je nivou, a koliko se vodilo računa o istoj najbolje potvrđuju dupla bočna stakla. Nepotrebni šumovi su eliminisani tako da uz vrhunski Dynaudio zvučni sistem možete uživati u omiljenoj muzici. Za potpuni doživljaj brinula su se sjedišta sa opcijom masaže leđa, koja imaju sedam masažnih programa. Ona imaju deset jastučića koji se mogu napuhati do 6 cm te na najbolji način vas opustiti na dužim putovanjima. U noćnim vožnjama kroz sistem prilagođavanja unutrašnjosti vozač može odabrati neku od 30 boja ambijentalnog osvjetljenja.

Kako bi isprobali i druge inovativne sisteme morali smo sačekati mrak. Uz detaljno objašnjenje VW trenera praktično smo vidjeli kako radi Night Vision sistem kao i nova IQ. Light – LED Matrix glavna svjetla. Night Vision sistem prepoznaje ljude i životinje u mraku pomoću toplinske kamere. Ovaj sistem prepoznat će i na ekranu prikazati, pješaka ili životinju, prije nego što to vozač prepozna svojim očima. U momentu kada sistem prepozna pješaka, svjetlosni snop IQ. Leght LED Matrix svjetala fokusira se pješaka i treperenjem upozorava na opasnost vozača i pješaka.

Inovativna IQ. Light – LED Matrix glavna svjetla jedan su od naprednih sistema na novom Touaregu. Nova generacija svjetala imaju interaktivno dugo svjetlo koje prepoznaje druge automobile te prorepoznaje  okruženje: otvorena cesta ili naseljeno mjesto. Ova inovativna svjetla prilagođavaju jačinu i smjer svjetlosnog snopa tako da vozač uvijek ima najbolju preglednost puta, a pri tome da vozači iz suprotnog smijera ne ostanu zaslijepljeni. U offroad modu svjetlosni snop se dodatno širi te u potpunosti obasjava sve pored automobila.

Poseban utisak iz vožnje ostavili su inovativni sistemi Front Cross Traffic Assist, predaktivni ACC (nova generacija aktivnog tempomata) i novi Lane Assist. Front Cross Traffic Assist brine se za sigurno uključivanje u raskrsnicama. U slučaju da sistem prepozna bočni nalet drugog automobila, prvo će vas upozoriti a zatim i u potpunosti zaustaviti automobil.

Novi predaktivni ACC uz pomoć kamere prepoznaje saobraćajne znakove te vozaču sugeriše na dozvoljenu brzinu kretanja. Kada je aktivan predaktivni ACC sistem, on će brzinu vožnje prilagoditi zakonskim propisima za brzinu kretanja. U tom slučaju ne morate brinuti da ćete biti kažnjeni za prekoračenje brzine.

Lane Assis u novom Touaregu dodatno je unaprijeđen pa ako prepozna da nema vozačevih aktivnosti, poslije zvučnih signala počinje zatezati pojas i trzati automobil. Ako i tada vozač ne preuzme kontrolu, sistem automatski zaustavlja automobil u traci, pali četiri žmigavca i za 15 sekundi poziva hitnu službu 112. Nažalost, zbog ne uređenog SOS sistema u BiH, ovaj sistem na novom Touareg kod nas još uvijek neće funkcionisati.

Pogonski sklopovi

Novi Touareg za početak pokreće 3.0 litreni V6 TDI motor u dvije izvedbe snage. Osnovnu izvedbu Touarega pokreće motor snage 170 kW / 231 KS, dok snažnija izvedba raspolaže sa 210 kW / 286 KS i 600 Nm okretnog momenta.

Obje verzije motora su uparene sa osam stepenim automatskim mjenjačem, dok se snaga na podlogu prenosi preko 4MOTION pogona na sva četiri točka. Svi modeli koji su bili dostupni na prvim vožnjama pokretao je snažniji motor koji osiguravao ovom terencu respektabilne performanse. Tako automobil težak 1.995 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 238 km/h.

Na jesen ove godine uvodi se i benzinski 3.0 litreni TSI motor sa 340 KS, dok je za narednu godinu planirano uvođenje V8 4.0 litrenog TDI motora sa snagom od 310 kW / 421 KS. Kinesko tržište prvo će dobiti plug-in hibridni model koji će raspolagati sa snagom od 270 kW / 367 KS. Nakon toga očekuje se uvođenje istog modela na evropsko tržište. Sve izvedbe Touarega sposobne su vući prikolicu do 3,5 tona.

Novi Touareg još je jedan od velikih prekretnica u historiji Volkswagenove proizvodnje automobila. Prva generacija Touarega predstavljena je 2002. godine i sa njom je Volkswagen predstavio nove tehnologije u tada prilično novom segmentu. Kroz prvu generaciju Touareg se etablirao kao izuzetan terenac, da bi u drugoj generaciji Volkswagen stavio akcenat na komfor.

Dolazak treće generacije Touarega obilježit će potpuna digitalizacija kokpita, te uvođenje novih inovativnih sistema na polju udobnosti, sigurnosti i vozne dinamike. Novi Volkswagen Touareg mogao bi postati kanibal za konkurenciju jer za to ima preduslove.

Pored toga, Volkswagen nastavlja razvoj autmobila sa nultom emisijom štetnih plinova pa je tako za 2020. godinu planirano predstavljanje prvog električnog Volkswagen SUV-a na osnovi I.D. Crozz koncepta.

Dolazak novog Touarega na tržište Bosne i Hercegovine očekuje se krajem ljeta tekuće godine, dok početna cijena još uvijek nije poznata.