Test: Renualt Talisman 160 dCI Initiale Paris – Nova alternativa

Test: Renualt Talisman 160 dCI Initiale Paris – Nova alternativa

Renault je prije dvije godine javnosti prikazao svoju novu limuzinu u D segmentu pod imenom Talisman. Nova Francuska limuzina sa prepoznatljivim i originalnim dizajnom privukla je veliku pažnju, a optimistične najave čelnika francuskog proizvođača dodatno su privukle pažnju na novu limuzinu.

Od Renaulta se već dugo očekuje jedna prava limuzina koja bi se ozbiljno upustila u borbu sa nemilosrdnom konkurencijom koja uglavnom dolazi iz Njemačke. Koliko je Renault uspio u namjerama da se ozbiljno bori sa glavnim konkurentima, vrijeme će pokazati, ali definitivno ima osnova za optimizam. U nastavku donosimo kompletan test Talismana…

Piše: Emir Kalender 

Dizajn

Renault je definitivno raščistio sve sa starom Lagunom koja se nije baš proslavila i napravio radikalne promijene sa novim modelom Talisman. U automobilskom D segmentu ponuda i konkurencija nikada nije bila jača pa ulazak u borbu sa konkurencijom znači da morate ponuditi nešto dramatično i posebno. U Renaultu su toga bili svjesni pa su se zaista potrudili kada su dizajnirali novi Talismana. Renault Talisman s trovolumenskim dizajnom dobro je upakovan sa novim i od sada prepoznatljivim detaljima za Renault, poput velikih C LED dnevnih svjetala.

Kompletan dizajn automobila je originalan, a posebno se ističe prednji dio sa prepoznatljivim rasporedom svjetlosne grupe i predimenzioniranim Renault znakom. Stražnja svjetlosna grupa također je predimenzionirana, ali s obzirom na veličinu automobila od 4860 mm odlično se uklapaju u cjelokupni dizajn. Ako tome dodamo da se tokom testa često uhvati znatiželjni pogled drugih vozača i prolaznika, onda je jasno da Talisman zaista izgleda upečatljivo. Renault je s vanjskim dizajnom definitivno pogodio!

Unutrašnjost novog Talismana također je privukla značajnu pažnju onih koji su imali priliku da uđu ili da se voze u Talismanu. Glavni razlog za to što su u unutrašnjosti prvi put osjeti Germanski DNK što je mnoge iznenadilo. Renault je kombinovao francusku eleganciju, Germansku jednostavnost i funkcionalnost. Ukupno gledano, u stvaranju unutrašnjosti bolje im je pošlo za rukom stvaranje elegantnih rješenja nego funkcionalnih.

Digitalna instrument tabla, veliki (22 cm) vertikalni centralni ekran osjetljiv da dodir, centralna konzola koja kombinuje više materijala i boja, samo su neka od vizuelno dopadljivih rješenja. Ono što je definitivno moralo biti bolje jeste sama funkcionalnost. Kao i mnogi drugi proizvođači, tako je i Renault većinu komandi „digitalizovao“, pa se npr. brzina ventlacionog sistema podešava preko ekrana osjetljivog na dodir, a temperatura preko tradicijonalnih fizičkih „kolutića“. Gotovo sve druge komande zahtijevaju prolazak kroz prilično komplikovani meni što je ne praktično u vožnji. Srećom, dio njih možete obavljati preko komandi na volanu.

Kvalitet materijala u odnosu na prethodne model Renaulta je značajno poboljšan, kao i završna obrada koja je konačno na dostojnom nivou ovakve limuzine. Upravo tu se najviše primijeti taj „Germanski DNK“. Treba reći da kvalitet materijala ovisi o paketu opreme, testni model bio je u Initiale Paris izvedbi što je sami vrh ponuđenog. Ovaj vrhunski opremljeni model imao je bogatu listu opreme na kojoj su se našla kožna grijana/hlađena sjedišta, „head-up“ ekran u centralnoj konzoli, adaptivni tempomat, adaptivni ovjes, prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje, odlična full LED svjetla, itd. Da se ipak radi o automobilu srednje klase otkrivaju detalji poput tvrde plastike koja postavljena u donjem dijelu putničke kabine. Nisu u čestom vidokrugu pa dok se ne obrati pažnja neće upadati često u oči.

Zahvaljujući velikim dimenzijama automobila, prostora u putničkoj kabini ima dovoljno, ali ako se na prednjim sjedištima nađu putnici visočiji od 190 cm, prostora za noge putnika na zadnjoj klupi neće biti u očekivanoj količini, a tome su najviše doprinijela debela i udobna sjedišta koja su poput fotelja. Da, baš u pravom smislu fotelja jer su široka, mekana i nemaju nikakvu sportsku „genetiku“, pa tako možete zaboraviti bočnu potporu leđa u oštrim prolascima kroz zavoje. Otvaranjem poklopca prtljažnika dočekat će vas „pećina“ koja nudi 608 litara zapremine, koju je po potrebi moguće proširiti na 1022 litra. Na poklopcu prtljažnika smještena je i kamera za parkiranje, ali nije dobro zaštićena pa se često mora čistiti da bi bila od koristi.

Vozne karakteristike, motor i mjenjač

Idealna vozačka pozicija lahko se pronalazi pa se možete otisnuti u duge vožnje po auto putevima i magistralnim cestama na kojim se Talisman najbolje osjeća. Pritiskom na prekidač Start/Stop pokreće se 1.6 litreni bi-turbo dizelski motor sa 160 KS i 380 Nm okretnog momenta. Motor je uparen sa šest stepenim automatskim EDC mjenjačem s dvostrukim kvačilom koji pristojno obavlja svoj posao.

Kombinacija ovog motora i mjenjača olakšava vožnju, ali danak jednostavnosti i udobnosti platila je efikasnost pa potrošnja goriva u gradu tokom testa bila 9.2 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti kretala od minimalnih 6.0 do realnih 6,6 l/100 km. Rezervoar za gorivo nema očekivanu zapreminu za ovakav tip limuzine, pa sa svojih 47 litara nudi prilično malu autonomiju od gotovo 600 km.

Ako potrošnja i nije jača strana Talismana, onda je to definitivno upravljivost. Uz novi inovativni 4Control sistem i adaptivni ovjes. 4Control sistem pri većim brzinama blago zakreće zadnje točkove što poboljšava vozne sposobnosti, posebno u brzim i oštrim prolascima kroz zavoje. Vozač na raspolaganju ima nekoliko fabrički programiranih režima vožnje: Eco, Normal, Comfort i Sport, a na raspolaganju je i Personal mod u kojem sami, po svojim potrebama, možete podesiti ponašanje ovjesa, motora i upravljača.

Balans automobila je dobar pa se bez problema možete upustiti u oštriju vožnju po zaovijima gdje neće iskazivati tendenciju proširenja putanje preko prednje osovine ili bježanja zadnjeg dijela, iako se radi o velikom automobilu. Za dobro držanje upravo je zaslužan odlični adaptivni ovjes i 4Control sistem.

Popisu noviteta u francuskoj limuzini pridružio se i adaptivni tempomat koji odlično obavlja posao bilo gdje da ga koristite. Vrlo brzo se priviknete na ovu pogodnost, a na to morate obratiti pažnju ako vozite i automobil bez adaptivnog tempomata.

Zaključak

Renault sa Talismanom napada na segment između srednje i više srednje klase, sa pristojnim kvalitetom, opremom, odličnim dizajnom i prihvatljivom cijenom. Iako nije tržištu donio nikakav „bum“, Renault je s Talismanom nagovijestio konkurentima da dolazi nikad ozbiljniji da preuzme dio kupaca. Jasno je da na tržištu ima boljih automobila, ali oni znatno više koštaju pa se Renault Talisman nameće kao nova alternativa za one koji nisu spremni platiti malo bogatstvo za automobil.

Upravo cijena i markantan dizajn mogli bi biti presudni za uspjeh francuske limuzine. Sa najbogatijim Initiale Paris paketom opreme i svim drugim tehničkim sistemima, Talisman do registracije košta 72.200 KM. Tome treba dodati da je testni model bio u akciji što je cijenu dodatno snizilo na 67.800 KM. Ko želi nešto skromniju izvedbu Talismana, treba reći da je baznu dizelsku verziju Life Energy dCi 110 moguće kupiti za 41.800 KM s PDV-om.