Test : Citroën C4 Cactus – Udobnost je njegovo drugo ime!

Test : Citroën C4 Cactus – Udobnost je njegovo drugo ime!

Prije četiri godine Citroën je na hrabro tržište lansirao prvu generaciju C4 Cactus modela koji definitivno uzburkao polemike među automobilskim kritičarima, ali i među samim kupcima. C4 Cactus donio je ekstravagantan dizajn i neka revolucionarna rješenja po čemu je postao prepoznatljiv. Prva generacija C4 Cactusa označila i prekretnicu u Citroënovoj filozofiji automobila, te je utabao dizajnerski put drugim modelima.

Nakon lansiranja novog C3 modela te početka SUV ofanzive u 2018. godini, Citroën zaokružuje priču sa drugom generacijom C4 Cactusa modela. Nova generacija C4 Cactus modela nastavlja priču koju je započela prethodna generacija, ali u smirenijem tonu.

Piše: Emir Kalender

Dizajni ponuda prostora

Novi Citroën C4 Cactus dizajnerski je evoluirao u odnosu na prethodni model, te je zadržao sva glavna prepoznatljiva obilježja svog prethodnika. Novi C4 Cactus prirodno se ističe novim širokim i izražajnim prednjim krajem, preoblikovanim bokovima te naglašenim i uglađenim stražnjim krajem sa novim LED svjetlima s 3D efektom.

Njegov osvježeni izgled ruši ustaljena dizajnerska pravila u segmentu kompaktnih limuzina gdje novi C4 Cactus pripada. Povlačenjem kompaktnog C4 modela, nastala je praznina u Citroënovoj ponudi pa je C4 Cactus stigao kao eksperimentalna zamjena koja, ako sagledamo trendove, ima realno opravdanje.

Spuštena linija krova, uz kratke prevjese i dugi međuosovinski razmak od 260 cm naglašavaju kompaktne dimenzije automobila. Povišeno rastojanje od tla i zaštitne plastične obloge nagovještavaju spremnost C4 Cactusa da skrene sa asfaltiranih puteva gdje i dalje ostaje lako upotrebljiv.

Glavno obilježje prve generacije C4 Cactus modela bio je Airbump zaštitni sistem koji se protezao gotovo preko cijelih vrata automobila. Kako bi se osigurala optimalna zaštita, posebno u gradskom okruženju novi C4 Cactus opremljen je zaštitnim oblogama za blatobrane i na donjem dijelu karoserije, kao i novim istančanim elementima Airbump® na donjem dijelu vrata, koja u cijelosti opasavaju karoseriju nastavno na zaštitne obloge donjeg dijela karoserije, zbog čega je taj modela najzaštićenija limuzina u segmentu kompaktnih limuzina.

Novi C4 Cactus prati aktuelne dizajnerske trendove pa tako nudi 31 kombinaciju vanjskih personalizacija uz deve boja karoserije i četiri paketa Color koji obuhvataju profinjene obojene elemente čime se omogućava budućim kupcima da sami osmisle izgled svog automobila.

Značajna dizajnerska promjena napravljena je na zadnjem dijelu automobila gdje su postavljena nova stražnja svjetla. Ona imaju dva duguljasta modula LED sa 3D efektom na svakoj strani vozila, čime se dobija svjetlosni potpis koji je i vizualno i tehnološki napredan. Vrlo je prepoznatljiv, ističe širinu automobila i u skladu je sa najnovijim modelima Citroëna.

Unutrašnjost novog C4 Cactus modela donosi već viđena dizajnerska i tehnološka rješenja. Pročišćena i jednostavna putnička kabina na prvi pogled ostavlja utisak jednostavnosti, a svaki kupac može birati između pet različitih dizajnerskih uređenja. Kvalitet materijala ostao je na istom nivou kao kod prve generacije, s tim da je centralna konzola napravljena od pjenaste plastike (kod prethodnog modela ona je bila napravljena od tvrde plastike).

Filozofija raščišćavanja od fizičkih prekidača i prebacivanja svih vitalnih komandi na centralni multimedijalni sistem kojim se upravlja preko 7 inčnog ekrana osjetljivog na dodir i dalje se nastavlja. Sve je isto kao kod prethodnika, pa se može zaključiti da francuski proizvođač ostaje istrajan u svojoj filozofiji, bez obzira koliko su funkcionalna ta rješenja.

Kabina novog C4 Cactus opremljena je brojnim sjajnim crnim elementima kao što su obrubi ventilacijskih otvora, krajevi ukrasne letvice na armaturnoj ploči, donji krak upravljača, okvir instrumentne ploče i dodirnog tableta, ukrasni dio nove centralne konzole.

Ti su ukrasi u savršenom skladu sa sjajnim hromiranim elementima kao što su komande za otvaranje vrata, traka sa tipkama na dodirnom tabletu, umetci na donjem kraku upravljača, obrub podnožja ručice mjenjača na novoj središnjoj konzoli, ukrasi oko remenja na vratima i pretinac za rukavice Top Box.

Najveći napredak u odnosu na prethodni model jeste ponuda prostora u putničkoj kabini. Zahvaljujući većim dimenzijama osigurano je više prostora za putnike na obje klupe. Prostora će biti sasvim dovoljno za putnike preko 185 cm, bez obzira da li sjedili na prednjim ili zadnjim sjedištima. Prtljažni prostor u startu nudi 358 litara zapremine koji se može proširiti preklapanjem naslona zadnje klupe na 1.170 litara.

Povišena pozicija sjedenja na širokim i udobnim sjedištima bit će idealna za lagana i opuštena putovanja. Novi C4 Cactus na svim sjedištima ima novu pjenu visoke gustoće za još udobnije sjedenje. Nova pjena visoke gustoće omogućava i optimalnu udobnost i sprječava ulijeganje nakon višesatne vožnje, ali i starenje sjedala nakon nekoliko godina upotrebe.

Dodatno, novi C4 Cactus u okviru tri paketa unutarnjeg uređenja (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) donosi sjedala Advanced Comfort, kao svjetsku premijeru. Riječ je o nizu poboljšanja koja donose lako smještanje u vozilo, udoban položaj i udobnost u vožnji, kako bi se putnici osjećali dobro kao u naslonjaču u dnevnom boravku! Prednja i zadnja sjedišta obložena su pjenom debljom za 15 mm koja je strukturirana tako da sjedišta budu vizualno i fizički udobna.

Zvučna izolacija dio je nezaobilaznih elemenata koji pridonose udobnoj vožnji. Novi C4 Cactus bio je predmetom sveobuhvatnog rada na akustici: stakla su deblja, poboljšani su okviri zadnjih stakala, postavljen je nepropusni obrubi oko svih otvora i akustički vjetrobran.

Vozne karakteristike

Druga generacija C4 Cactus modela dobila je novi inovativni sistem ovjesa koji se posebno doplaćuje. Progressive Hydraulic Cushions ili u prijevodu progresivni hidraulični graničnici, inovacija je Citroëna koja donosi novu dimenziju udobnosti i u manjim automobilskim klasama. Citroën je razvio novi ovjes čiji je cilj poboljšati kvalitetu prigušivanja vibracija uz svojstvena obilježja marke Citroën koja su draga njezinim kupcima.

U okviru razvoja tog ovjesa uvedeno je 20 patenata. Dok se klasični ovjesi sastoje od amortizera, opruge i mehaničkog graničnika, ovjesi sa progresivnim hidrauličnim graničnicima sa svake strane ima dodatna dva hidraulična graničnika: jedan za kompresiju, a drugi za povratni hod. Stoga ovjes radi u dva načina, ovisno o potrebama. Kod blage kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer zajedno kontrolišu okomite pokrete bez potrebe za uključivanjem hidrauličkih graničnika. Ipak, ti su graničnici omogućili inženjerima da vozilo ima više prostora za hod, što ostavlja utisak „letećeg tepiha“, kao da automobil lebdi iznad neravnina na cesti.

Kod velike kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer djeluju zajedno sa hidrauličkim graničnikom za kompresiju i za povratni hod, koji progresivno usporavaju kretanje i tako sprječavaju nagla zaustavljanja na kraju hoda amortizera. Za razliku od uobičajenog mehaničkog graničnika koji upija energiju, ali vraća jedan njezin dio, hidraulički graničnik upija i raspršuje tu energiju. Stoga nema učinka povrata.

Zahvaljujući tom tehnološki inovativnom rješenju, novi C4 Cactus pruža odličnu udobnost, bez obzira na kakvom putu vozili automobil. Iako proizvođač naglašava da performanse i užitak u dinamičnoj vožnji nije narušen, s tim se ne možemo složiti je karoserija automobila pokazuje značajna naganjanja prilikom oštrih reakcija na upravljaču. To u opasnim situacijama može biti ključno, da li će doći do kolizije. No, svakako je bolji u odnosu na klasični ovjes kakav ima osnovni model C4 Cactus.

Testni model pokretao je dobro poznati 1.6 litreni BlueHDi motor sa 99 KS pri 3.750 okr/min. i 254 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Motor je bio uparen sa ručnim 5 stepenim mjenjačem kojeg odlikuje precizan rad, ali i dugi prijenosi omjeri. Sa masom od 1.218 kg automobil od 0 do 100 km/h ima ubrzanje za  11,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 185 km/h. Brojke nagovještavaju da C4 Cactus nije namijenjen za obaranje brzinskih rekorda, ali u segemntu potrošnje i efikasnosti ima definitivno odlične rezultate.

Tokom testa u gradskim uslovima prosječna potrošnja goriva kretala se oko 5,6 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti sa jednim putnikom bez problema spuštala na 4,0 l/100 km. Ovakvi rezultati definitivno C4 Cactus svrstavaju u štedljivije automobile u svojoj klasi. Pri tome treba naglasiti da se prilikom testa nije obraćala pažnja na potrošnju, pa sigurno da se ista mogla dodatno spustiti uz obazrivija ubrzavanja.

C4 Cactus i u drugoj generaciji nema pokazivač okretaja motora, što je po nama, značajan nedostatak informacije u vožnji. Neshvatljiva je odluka da se sa digitalne instrument table izbaci okretomjer koji se mogao izvesti u vidu nekoliko „crtica“. Pritiskom papučice gasa do kraja, motor se rado vrtio u visokim okretajima bez pokazivanja gubitka daha, kao da se radi o benzinskom, a ne o dizelskom motoru. Tokom kombinovane vožnje u atmosferu ispušta CO2 u količini od 99 g/km.

Zaključak

Nova kompaktna limuzina marke Citroën dolazi kao eksperimentalna zamjena za kompaktni C4 model koji je izašao iz proizvodnje. Svojim originalnim dizajnom i sa odličnom udobnošću koju stavlja u prvi plan pokušat će se nametnuti prije svega mladoj populaciji i onima koji vole biti drugačiji. Citroën sa inovativnim progresivnim hidrauličnim graničnicima postavlja standarde u pogledu udobnosti, a svemu tome doprinose i nova sjedišta Advanced Comfort, te pojačana zvučna izolacija.

Novi C4 Cactus zbog svoje odlične efikasnosti i male potrošnje može postati favorit broj jedan kod onih koji racionalno razmišljaju i ne žele trošiti previše novca na gorivo. U tom duhu formirana je i cijena novog C4 Cactusa, koji u osnovnoj izvedbi košta 26.916 KM, dok je za testni model potrebno izdvojiti 32.863,41 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.