Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT – Crossover sa kojim je teško pogriješiti

Test: Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 DCT – Crossover sa kojim je teško pogriješiti

Nissan je skoro 10 godina dosta uspješno prodavao prvu generaciju modela Juke sa kojim je uzdrmao automobilsko tržište. Već po samom predstavljanju prve generacije oštro je podijelio javnost, na one kojima se dopao i na one kojima se nije dopao pomalo čudni ali posve originalni dizajn.

Druga i potpuno nova generacija Nissan Juka već neko vrijeme prisutna je na našem tržištu. Priliku da isprobamo novi Nissanov crossover dobili smo zahvaljujući GUMA M kompaniji koja je i ovlašteni distributer i serviser Nissan vozila u BiH, s centrima u Mostaru, Tuzli i Banja Luci.

Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 01
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 02
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 03
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 04
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 05
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 06
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 07
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 08
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 09
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 10
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 11
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 12
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 13
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 14
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 15
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 16
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 17
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 18
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 19
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 20
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 21
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 22
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 23
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 24
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 25
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 26
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 27
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 28
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 29
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 30
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 31
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 32
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 33
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 34
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 35
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 36
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 37
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 38
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 39
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 40
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 41
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 42
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 43
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 44
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 45
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 46
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 47
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 48
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 49
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 50
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 51
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 52
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 53
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 01
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 02
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 03
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 04
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 05
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 06
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 07
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 08
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 09
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 10
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 11
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 12
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 13
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 14
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 15
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 16
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 17
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 18
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 19
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 20
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 21
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 22
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 23
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 24
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 25
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 26
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 27
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 28
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 29
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 30
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 31
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 32
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 33
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 34
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 35
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 36
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 37
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 38
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 39
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 40
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 41
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 42
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 43
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 44
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 45
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 46
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 47
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 48
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 49
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 50
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 51
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 52
Test Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tecna -2020- 53
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Nissan Juke druge generacije ostao je na dizajnerskom tragu svog prethodnika. Dizajneri se nisu osvrtali na one koji su imali kritike na nesvakidašnji dizajn prve generacije, već ostali dosljedni istoj filozofiji.

Da su napravili pravi potez govori i činjenica da se prva generacija prodala u više od milion primjeraka. Revolucionarni dizajn ovog crossovera usvojila je i konkurencija, po čijem kalupu su nastali neki gotovo identični modeli kao što je Toyota CH-R.

Druga generacija Nissan Juka dizajnerski je zadržala prepoznatljive linije svog prethodnika, ali jasno se vidi da je riječ o novom modelu koji donosi dosta novih detalja. Cjelokupni vanjski dizajn donosi više oštrih linija, što je sada apsolutni trend i to se najviše primijeti na prednjem dijelu automobila.

Svjetlosna grupa je u potpunosti nova. Kod testnog modela napravljena je potpuno u LED tehnologiji, te fantastično obasjava cestu u noćnoj vožnji. Glavna svjetla dobila su i detalj u obliku slova Y, pa u konačnici sve izgleda bolje, modernije i sofisticiranije. Potpuno nova maska motora koju Nissan naziva „V motion“ dizajnerski se naslanja na ostale modele iz ponude japanskog proizvođača.

Pogledom na bočnu stranu automobila ono što vam odmah skreće pažnju jesu veliki točkovi od 19 inča i veliko rastojanje karoserije od tla. Svakako treba istaći i padajuću coupe liniju krova koja ovaj automobil čini posebno atraktivnim. Tu su i neizostavne plastične obloge na blatobranima i pragovima koje automobil trebaju štiti od manjih oštećenja, ali i vizuelno upotpunjuju cjelokupni dojam.

Zadnji dio automobila vrlo je jednostavan i bez suvišnih detalja. U samim krajevima nalazi se dvodijelna LED svjetlosna grupa u horizontalnom položaju. Ono što treba još spomenuti jeste i difuzor u zadnjem odbojniku koji se odlično uklapa u cjelokupni dinamični izgled automobila. Gledajući u cjelini, sa ostalim detaljima novi Nissan Juke izgleda moderno, dinamično i opet jedinstveno, što je vjerovatno i bio cilj dizajnera.

Nova generacija ima nešto drugačije dimenzije od svog prethodnika, pa je tako dužina automobila 4.210 mm (+75 mm), visina 1.595 mm (+13 mm), širina 1.800 mm (+29 mm), dok je međuosovinski razmak 2.636 mm (+105 mm). Iako su dimenzije povećane u odnosu na prvu generaciju, novi Juke je lakši za 20 kg od prethodnika.

Unutrašnjost automobila znatno je prostranija od prethodnika, upravo zbog povećanih dimenzija automobila. Prostora za četiri, a po potrebi i pet, putnika ima sasvim dovoljno u svim smjerovima – za glavu, noge i u širinu. U prtljažniku također ne nedostaje prostora. Njegova osnovna zapremina je 422 litra bez rezervnog točka, a isti se može proširiti preklapanjem zadnje klupe na 1.305 litra. Zgodna stvar je i poklopac koji u prtljažniku pravi duplo dno, pa možete bolje organizovati (skloniti) stvari.

Povišena pozicija sjedenja daje osjećaj sigurnosti i brzo ćete pronaći adekvatnu vozačku poziciju. Sjedišta su sportski profilisana i daju dosta dobru potporu u dinamičnoj vožnji. Sa druge strane razmaženi putnici koji pretenduju na ekstremnu udobnost neće biti najsretniji, ali Juke i nije namijenjen za populaciju koja ima probleme sa išijasom ili reumom, već za mladu, zdravu i poletnu populaciju… Upravo ta populacija imat će puna usta hvale za ova sjedišta!

Dizajn unutrašnjosti je u potpunosti nov i u skladu je sa vanjskim izgledom automobila – on je moderan, atraktivan i sofisticiran. Armaturna tabla moderno je dizajnirana i napravljena je u kombinaciji različitih materijala i boja kao i ostatak unutrašnjosti. Mogućnošću kombinovanja boja i personalizacije unutrašnjost je postala zanimljivija i ugodnija.

Dizajn vozačkog kokpita ima sportske gene, što će se opet dopasti mlađoj populaciji vozača. U instrument tabli su se odlično iskombinovali analogni i digitalni pokazivači, pa se tako na centralnom kolor ekranu pokazuju sve bitne informacije – podaci putnog računara, navigacije, audio sistema te polje za razna podešavanja na vozilu.

Za pohvalu je i što je Nissan zadržao prave fizičke prekidače za upravljanje ventilacionim sistemom, grijačima i ostalim bitnim dijelovima kojim se može intuitivno upravljati tokom vožnje. Iznad samih komandi nalaze se i tri okrugla ventilaciona otvora koja su se dizajnerski odlično uklopila u moderni i futuristički dizajn automobila. Iznad njih naslanja se veliki centralni ekran osjetljiv na dodir čija dužina dijagonale iznosi 8 inča. Prolasci kroz menije infotainment sistema obavlja se opet preko fizički prekidača što opet pojednostavljuje korištenje u vožnji. Palac gore za odlično kombinovanje modernih i tradicionalnih rješenja.

Nissan Connect omogućava vozaču da se uz besplatnu aplikaciju na svom pametnom telefonu poveže sa automobilom, a to znači da recimo može poslati željenu destinaciju na navigacioni sistem, upaliti/ugasiti svjetla, itd. Grafika na ekranu je veoma dobra, a sami prolasci kroz menije infotainment sistema su brzi i jednostavni. Na istom ekranu prikazuje se i slika parkirne kamere koja ima mogućnost prikaza 360 stepeni.

Bose Plus Professional – Stvarni užitak

Brojni proizvođači nude opcione audio sisteme koji bi trebali putnicima omogućiti užitak u slušanju omiljene muzike. Međutim, nažalost veliki broj tih opcionih sistema nisu na zavidnom nivou, nego su više marketinški trik. Često smo bili negativno iznenađeni zbog ispod prosječnog kvaliteta zvuka. Prije 10-tak godina takav kvalitet zvuka dolazio bi sa standardnim audio sistemom. No kod Bose Plus Professional sistema to nije slučaj.

Ovaj opcioni audio sistem donosi osam zvučnika od kojih su dva ugrađena u prednje naslone sjedišta. Dobar raspored zvučnika daje odličan balans zvuka u putničkoj kabini, a kada pojačate omiljenu muziku nećete primijetiti distorzije zvuka i što je još bitnije vibracije plastika koje znaju biti veoma iritantne. Ovaj sistem jednostavno svira jako i čisto!

Vozne karakteristike

U proteklih nekoliko godina na testu smo imali brojne kompaktne crossover automobile koji nude veoma slične vozne karakteristike, pa istini za volju i nismo imali velika očekivanja od ovog automobila. No, stvari su se definitivno promijenile već sa prvim prijeđenim kilometrima…

Nissan Juke u drugoj generaciji pokreće isključivo samo jedan motor. Radi se o 1.0 litarskom DIG-T turbo benzinskom motoru sa tri cilindra koji isporučuje 117 KS i 200 Nm okretnog momenta. Motor može biti uparen sa ručnim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa ili kao u našem slučaju, sa sedmostepenim automatskim mjenjačem sa dvostrukom lamelom.

Kada čujete ovo šta prvo pomislite? Vjerovatno nećete biti impresionirani… Ali kada sjednete za upravljač i krenete sa vožnjom ostat ćete u najmanju ruku pozitivno iznenađeni kako Juke sa ovom kombinacijom motora i mjenjača ide.

Motor iako ima tri cilindra radi veoma mirno i tiho gdje se gotovo ne čuje karakteristični zvuk trocilindarskog motora. Do brzine od 100 km/h ostat ćete iznenađeni kako Juke lahko i tečno ubrzava. Prijenosni omjeri na mjenjaču dobro su proračunati te imate osjećaj konstantnog dotoka snage. Odličan utisak pomalo kvari povremeno grubo kretanje iz mjesta koje je teško objasniti zbog čega se povremeno javlja. Iza upravljača nalaze se i komande za ručno mijenjanje stepena prijenosa koje rade korektno.

Kada je riječ o performansama i brojevima na papiru, novi Nissan Juke je težak 1,2 tone od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h. Bez problema dostiže brzinu od 150 km/h koja je i najčešća putna brzina na auto putu, dok za hvatanje maksimalne brzine ipak treba nešto više vremena. Nekako se stiče dojam da motor ima znatno veću zapreminu od stvarne – reklo bi se kao da je 1.4 litarski motor.

U gradskim uslovima prosječna potrošnja iznosi oko 8 l/100 dok na otvorenoj cesti uz racionalnu vožnju istu možete spustiti na 4.2 l/100 km. Ipak, za one koji ne brinu puno o potrošnji te brojke su u gradu oko 8,5 l/100 km, a na otvorenom oko 4,8 l/100 km. Potrošnja će također varirati ovisno o odabranom režimu vožnje, eco, standard i sport, koji birate preko prekidača koji je smješten tik uz ručicu mjenjača.

Sam osjećaj za upravljačem novog Jukea koji je nastao na novog CMF-B platformi je dobar! Lijepo dizajnirani upravljač dobro leži u rukama, precizan je i pruža dovoljno informacija sa podloge. Ono što nam se nije baš dopalo jeste sporo vraćanje kola upravljača u centralni položaj prilikom izlaska iz zavoja. Kod većine automobila dovoljno je pustiti upravljač i on će se sam brzo ispravljati. To kod Jukea nije slučaj pa svakako trebate obratiti pažnju.

Kada se kaže gradski crossover onda se za Nissan Juke može reći da je pravi predstavnik tog segmenta. Njegov ovjes je upravo tako podešen da se bolje snalazi po dobro asfaltiranim putevima nego po offroad terenima. Mada dovoljno podignuta karoserija daje vam za pravo da se odvažite u manje avanture.

Ovjes nije blagonaklon za kratke i oštre udare sa podloge, a tome doprinose i veliki točkovi od 19 inča sa niskoprofilnim gumama 225/45. No, zato u dinamičnoj vožnji po zavojima ili auto putu, automobil odlično drži zadani pravac, pa često požalite zašto motor nema više snage.  U zavojima se karoserija nešto malo više naginje, ali trebate imati u vidu da klirens karoserije iznosi 17 cm.

Izlaskom na auto put mogli smo se djelimično opustiti jer je testni model imao aktivni tempomat i Lane Assist. Ova dva sistema automobil uvijek drže na sigurnoj distanci od automobila ispred te ga zadržavaju u voznoj traci. Tokom testa uvjerili smo se da oba sistema rade odlično. Uz to, tu je i sistem kočenja u nuždi koji se također nekoliko puta aktivirao u gradskoj vožnji kada je prepoznavao opasne situacije.

Zaključak

Novi Nissan Juke druge generacije sitgao je kao atraktivniji, prostraniji, efikasniji i pametniji model od svog prethodnika. Nissan je napravio dobru mjeru između kompaktnih dimenzija i atraktivnog coupe dizajna. Zbog svog posebnog dizajna i praktičnosti novi Nissan Juke mogao bi biti izbor mlađe populacije, ali i onih starijih koji su u skladu sa današnjim vremenom. Uz sve ovo, povišena karoserija omogućit će vam svakodnevno savladavanje raznih visokih pločnika, ležećih policajaca i drugih iznenađenja koja vas vrebaju na cesti.

Često smo bili u dilemi zbog čega je neko stvorio ovaj segment automobila kada su gradu asfaltirani putevi. Pa odgovor vjerovatno leži u tome da je neko od dizajnera i inženjera bio iznerviran svim tim visokim pločnicima i ležećim policajcima koji svakodnevno u gradovima rastu kao gljive poslije kiše. Ili je ipak samo neko želio da sjedi visočije…

Šta god da je od toga tačno ili ne, Nissan Juke lahko se vozi i sa njim je teško pretjerati toliko da se dovedete u bezizlaznu situaciju. U situacijama i kada pretjerate za dinamičnom vožnjom tu su brojni sigurnosni sistemi da vas vrate na sigurnu putanju. Sigurnost ovog automobila dokazana je na EuroNCAP testu gdje je osvojio maksimalnih pet zvjezdica.

Vjerujemo da će se mnogima novi Nissan Juke dopasti, a ko poželi da ga kupi za osnovni model morat će izdvojiti 34.000 KM, dok je za testni model sa Tekna paketom opreme potrebno izdvojiti 42.000 KM + 800 KM za Bose Plus Professional audio sistem i 1.300 KM za dvobojnu metalik boju. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi