Test: Volkswagen Amarok 2.0 Bi-TDI Canyon – Alfa predator

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Test: Volkswagen Amarok 2.0 Bi-TDI Canyon – Alfa predator

Nakon višedecenijske vladavine japanskih proizvođača u segmentu pick-up modela, na svjetskom tržištu pojavio se ozbiljan evropski model koji će sigurno promijeniti statistiku kada je riječ o prodaji takvih modela. Pick-up modeli najpopularniji su na američkom tržištu, ali i afričkom, gdje se, nažalost, takva vozila najčešće koriste „kao ratna vozila“, na koja su obično postavljeni teški mitraljezi.

Volkswagen iz godine u godinu širi ponudu svojih modela, a upravo im je u bogatoj ponudi nedostajao pick-up model koji bi mogao ozbiljno ugroziti prodaju japanskih konkurenata, a zašto ne i američkih? Sa modelom Amarok, od kojeg ima, opravdano, velika očekivanja, Volkswagen je okrenuo „novi list“ u poglavlju komercijalnih vozila. Priliku da isprobamo bogato opremljenog Amroka dobili smo uz pomoć firme NIPEX, ovlaštenog prodavca i servisera Volkswagen vozila.

Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_03
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_01
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_04
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_05
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_08
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_10
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_12
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_14
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_15
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_16
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_18
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_19
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_20
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_22
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_23
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_25
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_26
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_28
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_29
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_33
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_36
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_38
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_39
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_41
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_42
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_44
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_45
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_46
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_47
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_48
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_49
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_51
previous arrow
next arrow
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_03
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_01
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_04
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_05
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_08
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_10
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_12
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_14
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_15
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_16
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_18
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_19
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_20
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_22
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_23
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_25
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_26
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_28
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_29
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_33
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_36
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_38
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_39
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_41
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_42
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_44
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_45
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_46
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_47
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_48
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_49
Test_Volkswagen_Amarok_2.0_bi-TDI_Canyon_2015_-_51
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn

Sva pick-up vozila manje-više izgledaju isto i tu nema mnogo prostora za neke dizajnerske egzibicije. U principu, prilikom stvaranja ovakvih vozila prvenstveno se obraća pažnja na njihovu iskoristivost, pa tek onda na estetiku. Ali to ne znači da ovakva vozila trebaju izgledati kao „kutija“ s točkovima, što su na umu imali i dizajneri Amaroka. Amarok ima prepoznatljiv Volkswagenov dizajn, ali ipak se može reći da ima malo „amerikanizirani“ stil, što je i logično kada se u obzir uzme da će njegova prodajna baza upravo biti na američkom tržištu.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Amarok izgleda vrlo robusno i snažno, pa na cesti izaziva poštovanje drugih učesnika u saobraćaju. Za to je najviše zaslužan prednji kraj kojim dominira velika maska motora sa predimenzioniranim „VW“ amblemom, te velika svjetlosna grupa. Uz to, ako dodamo da je Amarok od tla podignut za 26,5 cm, onda je jasno zašto izgleda kao pravi gorostas.

Volkswagen je poznat po tome što nudi veliki raspon nivoa opremljenosti svojih modela, a to je slučaj i sa ovim modelom. Amarok može imati dva lica, lice pravog teretnog pick-up vozila, ali i lice „šminkera“. Kad je Amarok u pitanju, neće se moći odmah utvrditi da li se radi o teretnom vozilu ili 4×4 terencu. Upravo takvu nedoumicu stvarao je naš testni Amarok, koji je bio opremljen „Canyon“ paketom opreme, a uz to, atraktivnost je podigla fenomenalna narandžasta metalik boja koja ga je učinila vrlo upadljivim.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Zagonetku „da li je terenac ili teretno vozilo“ u prvi momenat su postavljali dodatni reflektori na krovu Amaroka, koji izgledaju vrlo atraktivno, a o njihovoj funkcionalnosti nema se šta mnogo pisati. Kada su oni upaljeni, pred vama je doslovno dan! Pored toga oni vam stvaraju još jedan dodatni užitak: na našim cestama vozi se veliki broj automobila na kojima su postavljena „divlja“ xenon svjetla, koja rasipaju svjetlosni snop na sve strane, osim tamo gdje treba. Takvim zasljepljujućim „projektilima“ koji vam idu u susret, sa zadovoljstvom ćete upaliti reflektore.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Testirani model imao je atraktivne zaštitne dodatne pragove, kao i roll bar na tovarnom prostoru koji je bio zatvoren pomičnom „roletnom“. Upravo zbog roletne, tovarni prostor dobija dodatnu funkcionalnost, jer u njega možete odlagati stvari kao u svaki prtljažnik putničkog automobila. Roletna tovarni prostor u potpunosti štiti od vode, tako da bez problema možete u tovarni prostor ostaviti i osjetljive stvari tokom padavina. Tačku na vanjsku atraktivnost stavili su aluminijumski „Roca“ točkovi od 17 inča, bez kojih testni Amarok svakako ne bi bio tako atraktivan.

Unutrašnjost automobila također odiše Volkswagenovom filozofijom, s tim da se u njoj osjeti „američki duh“, a najviše zbog obilja prostora. Putnička kabina Amaroka izgleda kao mala „garsonjera“ u kojoj putnici na prednjoj klupi imaju obilje prostora u svim smjerovima, dok se na zadnju klupu mogu smjestiti još tri putnika bez ikakvih problema. Ergonomija je na očekivano visokom nivou, što je odlika svih Volkswagenovih modela.

Prilikom izrade unutrašnjosti, Volkswagen nije odstupao od svojih načela kao što su preciznost, dugotrajnost i odlična estetika. Plastični dijelovi izrađeni su od tvrde plastike koja je oplemenjena gravurom, pa prilikom pogleda na nju djeluje da se radi o mekanoj i pjenastoj  plastici, kao što je ona u skupljim putničkim limuzinama. Ovakvo rješenje ima smisla jer dobro izgleda, a nudi veliku otpornost na habanje, što će biti izuzetno važno kod Amaroka.

Testirani model ipak nije bio obični „teretnjak“ jer, kako smo već rekli, bio je opremljen sa Canyon paketom opreme, pa je u unutrašnjosti imao kožna profilisana sjedišta, kožom presvučeni multifunkcionalni volan, kožom presvučenu ručicu mjenjača. Dodatni komfor obezbijedio je i audio uređaj sa CD/SD card mp3 čitačem, parking senzori koji na ekranu audio uređaja grafički prikazuju blizinu prepreka prilikom parkiranja. Na listi bogate opreme bila su bi-xenon svjetla, krovni reflektori, četiri automatska podizača prozora, električna grijana vanjska ogledala, tri 12V utičnice, grijači prednjih sjedišta, a detaljan popis opreme na testnom modelu možete pročitati OVDJE.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Ponuda prostora i transportne sposobnosti

Kada je riječ o dimenzijama, Volkswagen Amarok odlikuje dužina 5.295 mm, širina 1.954 mm, visina 1.834 mm i međuosovinski razmak od 3.095 mm. Pogledom na brojke jasno je zašto Amarok izgleda kao gorostas, ali u praksi, ako ga uporedite sa nekom limuzinom iz srednje klase, vidjet ćete da je nešto „malo“ duži, ali postoji realna mogućnost da će upravo Amaroku trebati isto prostora da se parkira u gradu kao na primjer Volkswagen Passatu CC. Kako je to moguće? Jednostavno, takve limuzine mnogo su niže, pa im ivičnjaci obično smetaju prednjem kraju, dok visoki prednji kraj Amaroka bez problema staje iznad svakog ivičnjaka. Veliki međuosovinski razmak omogućio je stvaranje velikog putničkog prostora, ali i odlične stabilnosti vozila, posebno pri većim brzinama dok prolazite kroz zavoje.

Amarok se može pohvaliti sa 2,52 m² tovarnog prostora, koji može biti otvorenog ili zatvorenog tipa. Tačnije, tovarni prostor Amaroka može biti zatvoren kao kod Caddy modela, ili otvoren kao kod svih pick-up vozila, s tim da se onda isti može zatvoriti „roletnom“ koju je imao naš testni model. Dužina tovarnog prostora iznosi 1.555 mm, a širina 1.222 / 1.620 mm, što omogućava smještanje euro palete. Dubina tovarnog prostora iznosi 508 mm, tako da je u njemu moguće prevoziti i značajniju količinu rasutog tereta, ali i kabastih stvari. Najniži prag zadnjih vrata tovarnog prostora iznosi 780 mm, a kod modela bez zadnjeg branika ista se mogu preklopiti do 180 º.

Nosivost testnog Amaroka iznosila je 939 kg, a težina praznog vozila 2.101 kg. Uz to treba dodati da poklopac tovarnog prostora može nositi do 150 kg što je vrlo značajno prilikom utovara/istovara tereta. Da je Amarok zaista respektabilan teretni automobil potvrđuje i činjenica da je sposoban vući prikolicu težine do 3,2 tone, što mu daje epitet „malog tegljača“.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Na zadnju osovinu umjesto amortizera postavljene su lisnate ploče, tj. gibnjevi, što je omogućilo bolju iskoristivost tovarnog prostora. Također treba spomenuti da su na zadnjim točkovima postavljeni kočioni doboši. Rješenje sa gibnjevima svakako je bolje zbog iskoristivosti prostora i same izdržljivosti. Ako se neko zapita šta je sa stabilnošću, nema potrebe za brigom. Amarok je odlično izbalansiran, pa čak i prazan nema problem sa „poskakivanjem“ praznog tovarnog dijela, a u slučaju da se pretjera za brzinom ili da vozilo iznenada počne „grip“ sa podlogom, korekcije i vraćanje na pravu putanju napravit će ESP sistem.

Motor, mjenjač i vozne karakteristike

Za pokretanje Amaroka Volkswagen je pripremio adekvatnu motorizaciju u vidu 2.0-litrenog Bi-TDI motora koji razvija odličnih 180 KS pri 4.000 okr/min. i 420 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Za ovakav tip vozila to je sasvim dovoljno, jer tokom testa Amarok je sa ovim motorom odgovorio na sve postavljene zadatke. Od vožnje otvorenom cestom, gradom, autoputem pa do off-roada, jednostavno za njega nema prepreka koje ga u normalnim uslovima mogu spriječiti.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Motor se vrlo rado odaziva na pritisak papučice gasa, te Amaroka konstantno tjera od niskih do krajnjih okretaja. To je izuzetno važno kada je vozilo pod teretom ili kada ga vozite po off-road terenu. Tada ne morate motor voziti u visokim okretajima kako bi se oslobodila potrebna snaga za savladavanje uspona i prepreka, pri čemu se izbjegava i proklizavanje pogonskih točkova. Za tako pozitivne vozne karakteristike zaslužan je bi-turbo motor koji ima dva turbo punjača, veći i manji.

Manji turbo punjač zrakom opskrbljuje motor na nižim okretajima, a kada motor pređe u režim na veći broj okretaja, u puni kapacitet ide veći turbo punjač. Ovakvo rješenje motoru omogućava eleminisanje turbo rupe, zbog čega Amarok fantastično ide od početnih 900 okretaja pa do crvenog polja okretomjera. Bilo da Amaroka vozite na otvorenoj cesti ili off-road, snage ni u jednom momentu neće nedostajati, naravno u skladu sa njegovom namjenom.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Uz fantastične karakteristike motora treba ubrojati i njegovu potrošnju, koja je za ovakav tip automobila i više nego prihvatljiva. Tokom testa, u gradskim uslovima, bez tereta Amarok se zadovoljavao potrošnjom od 10 do 14 L/100 km dizela, ovisno o gustoći gužve u udarnim terminima. Na otvorenoj cesti potrošnja je bila znatno manja, od 8,2 do 9,8 L/100 km, a test smo završili sa ukupnim prosjekom od 9,9 L/100 km. Kada uzmemo u obzir da je Amarok (prazan) težak 2.100 kg onda je jasno da je ovo zaista odličan rezultat.

Kako bi se snaga motora na najbolji način iskoristila, Volkswagen je ponudio opcioni 8-stepeni automatski mjenjač. Šta treba reći o Volkswagenovom automatskom mjenjaču? U ovom slučaju ništa novo, dovoljno je reći da svoj posao obavlja perfektno poput DSG-a. U gradu će bez problema dostizati šesti i sedmi stepen prijenosa, a motor će se u tim stepenima „vrtjeti“ na kamionski niskim okretajima od 1.250 do 1.500, pri čemu motor neće osjetiti nikakvo „gušenje“.

Za fantastične vozne karakteristike svakako zaslužan je i permanentni 4Motion pogon, koji Amaroku obezbjeđuje pogon na sva četiri točka, te ga pretvara i u respektabilnog terenca. U uslovima gdje nema proklizavanja nekog od točkova, snaga motora se na zadnju osovinu distribuiše u omjeru od 60% dok na prednje točkove ide 40%. Tokom testa Amaroka smo isprobali i po off-road terenima u raznim uslovima, od tvrdog makadama do šumskih puteva gdje je podloga nakon višednevnih kiša bila izuzetno mekana, ali sve to Amaroka nije sprječavalo da dođe do željenog odredišta. Kada neki od točkova počnu gubiti idealan kontakt, elektronika prepoznaje proklizavanje i sama automatski određuje raspodjelu snage.

S obzirom da je testni Amarok bio bogato opremljen sa Canyon paketom koji je donio dosta luksuznih detalja, što je odlika limuzina, često smo zaboravljali da se vozimo pick-up teretnim vozilom, a za to je bila zaslužna i odlična udobnost. Iako je riječ o „teretnjaku“, on je znatno udobniji nego većina putničkih automobila, kako zbog ovjesa, tako i zbog velikih točkova koji jednostavno „gutaju“ sve rupe, neravnine i „ležeće barikade“ (ležeći policajci koji nisu u propisanoj veličini). Ako znamo da Amarok ima sposobnost da izađe ili siđe na put pod uglom od 45 º, te da ima mogućnost bočnog naginjanja od 50 º, onda je jasno da prelaženje preko „debelih balkanskih ležećih policajaca“ predstavlja svojevrsnu šalu za njega.

Na testni model bile su postavljene atraktivne 17-inčne aluminijumske felge sa General Graber gumama u veličini 245/70 R17, koje su vrlo prikladne za ovaj automobil. Iako navedene gume imaju „terenski“ profil šare, dosta su tihe na asfaltnim putevima, što uz odličnu zvučnu izolaciju dodatno doprinosi komforu u putničkoj kabini.

Zaključak

Kada je Volkswagen stvarao Amaroka očito je želio napraviti višenamjensko respektabilno vozilo, a prema našem mišljenju, u tome je i uspio. Danas je vrlo teško udovoljiti razmaženim kupcima, a konkurencija jedva čeka pogrešan potez zbog kojeg će vam preoteti potencijalne kupce. U ovom segmentu svaki kupac je važan jer se ne radi o vozilu za svaki dan, mada i to može biti. Volkswagen Amarok u svakom segmentu nudi zaista mnogo, velike transportne i off-road sposobnosti, pa do mogućnosti luksuznog opremanja i odlične udobnosti. Sigurnost je također na zavidnom nivou jer se Amarok može opremiti sa svim elektronskim i drugim aktivnim zaštitnim sistemima za sigurnost u saobraćaju.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Pravih zamjerki na ovakav automobil teško može biti, a ako je neko ima, iako je do sada nismo čuli, ona može biti više subjektivne prirode. Svako ko je u našem prisustvu isprobao Amaroka imao je samo riječi hvale, bilo da se radi o vozačima koji voze putnička ili teretna vozila, svi su imali samo  pozitivne komentare. Na kraju dolazimo do cijene Amaroka, a koja za osnovni model bez PDV-a iznosi 57.211 KM. Testni model imao je dodatnu opremu u vrijednosti od 27.144 KM pa je ukupna cijena testnog vozila iznosila 84.355 KM, a sa plaćenim PDV-om 98.695 KM. Krajnja cijena testnog modela mnogima će biti visoka, ali mnogi kupci sa naših prostora teško da će tako bogato opremiti Amaroka jer će ga uglavnom koristiti za njegove izvorne namjene: transport.

Na kraju dolazi jedno razočarenje za sva fizička lica koja požele ovakav automobil. Naime, zakonska regulativa u Bosni i Hercegovini ne dozvoljava registraciju Amaroka na fizičko lice, pa je istog moguće registrovati isključivo kao teretno vozilo na firmu. Ako i taj problem riješite, onda ste osuđeni da svaki dan popunjavate „putni nalog“ jer policija jedva čeka da vas „uhvati“ bez njega kako bi vam poslala više kazni, koje vrlo lahko mogu biti u šestocifrenoj brojci.

Test Volkswagen Amarok 2.0 bi-TDI Canyon 2015

Kategorije: Auto test