Uporedni test: Kia cee'd 1.4 16V vs. 1.6 CRDi

Kia cee'd 1.6 CRDi EX Maxx

Uporedni test: Kia cee'd 1.4 16V vs. 1.6 CRDi

Južnokorejski proizvođači ozbiljno su shvatili važnost evropskog tržišta, pa su odlučili napraviti značajne korake kako bi filozofiju svojih automobila što bolje prilagodili evropskim kupcima. Značajan korak u tome napravila je Kia s dovođenjem Peter Schreyera na mjesto glavnog dizajnera. Inače, Schrayer je bio dugogodišnji uposlenik Audia za kojeg je dizajnirao modele poput TT, A3, A4, A6, te za Volkswagennovu Bubu, Golf IV, Eos…

Novi cee'd je dizajniran pod njegovom dirigentskom palicom, pa ne čudi zbog čega je njegov dizajn jedan od jačih aduta. Pored dizajna cee'd je dobio značajno kvalitetnije materijale i bolju finalnu obradu. Kvalitet i pouzdanost ne bi smjeli bit upitni, jer garancija od 7 godina govori koliko su koreanci ozbiljni u pridobijanju kupaca.

Ekterijer

Kia je sa modelom cee’d krenula u oštru borbu s evropskim konkurentima. Prethodni model cee’da bio je moderno dizajniran što ga je stavljalo u ravnopravan položaj sa ostalim evropskim konkurentima, a novi cee’d napravio je korak dalje sa svojim dizajnom. Dolazak Peter Schreyera na mjesto glavnog dizajnera označio je novi početak u dizajniranju novih modela Kije.

U dizajnu novog cee’da odmah je vidljiv evropski gen, što će se svakako svidjeti svim budućim evropskim kupcima. Cee’d je vrlo modernog i privlačnog dizajna što prije nije bilo pojmljivo za automobile koji dolaze iz Južne Koreje, ali vremena se mjenjaju… Zbog dizajna novog cee’da mnogi evropski proizvođači automobila mogu biti zabrinuti, jer pred sobom imaju vrlo jakog konkurenta. Na vanjski dizajn novog cee'da teško da možemo uputiti bilo kakvu kritiku, jer je u potpunosti originalan, što se svakako cijeni.

Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 01
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 02
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 03
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 04
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 05
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 06
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 07
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 08
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 09
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 10
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 11
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 12
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 13
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 14
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 15
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 16
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 17
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 18
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 19
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 20
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 21
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 22
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 23
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 24
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 25
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 26
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 27
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 28
previous arrow
next arrow
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 01
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 02
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 03
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 04
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 05
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 06
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 07
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 08
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 09
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 10
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 11
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 12
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 13
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 14
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 15
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 16
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 17
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 18
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 19
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 20
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 21
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 22
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 23
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 24
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 25
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 26
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 27
Test KIA cee'd 1.4 - 2012 - 28
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Maska hladnjaka ima saćastu rešetku, koja podsjeća na neke sportske automobile, dok se velike svjetlosne grupe dobro uklapaju u prednji dio automobila. Bočna silueta novog cee'da izgleda poprilično sportski, ali i elegantno. Sve linije automobila imaju neki očekivani i logični smjer, bez naznačenih lomova koji mogu biti iritantni za oko.

Interijer

Kontinuitet dobrog dizajna nastavljen je u putničkoj kabini. Prethodni modeli imali su dosta diskutabilnih rješenja koja su doslovno “izbrisana” na novom cee’du. Pored dobrog dizajna osjetan je napredak u odabiru materijala koji su korišteni za izradu unutrašnjosti i u završnoj obradi. Unutrašnjost novog cee’da izgleda vrlo moderno, a detalji kao što su tapacirunzi obloženi eko kožom i piano crni plastični umetci, daju određenu dozu luksuza. Ipak, piano-crni umetci imaju i svoju lošu stranu, naime gotovo ih je nemoguće vidjeti bez imalo prašine koja se konstantno lijepi na njih. Također, upitno je koliko vremena će ostati bez oštećenja.

Kia cee'd 1.6 CRDi EX Maxx

Kia cee'd 1.4 16V

Egonomija je vrlo dobra i sve je na svom mjestu, jedino je potrebno kraće vrijeme da se priviknete na raspored komandi na volanu. Ako ste ljubitelj Formule 1, onda ćete odmah primjetiti da razlika u broju komandi na volanu novog cee’da i volana bolida Formule 1 nije velika. Šalu na stranu, volan novog cee’da stvarno obiluje mnogim korisnim komandama koje će vozaču omogućiti lakše upravljanje svim važnijim funkcijama tokom voženje. Centralna konzola dizajnirana je masivno, kao i instrument tabla sa mjernim pokazivačima. Na centralnoj ploči koja je blago usmjerena prema vozaču ističe se dodatni ekran sa prikazom vanjske temperature, vremena i datuma.

Sjedišta su dobro oblikovana te pružaju adekvatnu potporu u zavojima. Udobnost sjedišta je također, vrlo dobra, a za izradu je korišten kvalitetan material. Najbolja pozicija volana vrlo lako se pronalazi, ručne komande kao i ostali prekidači su na dohvat ruke. Ručica preciznog šestostepenog mjenjača dobro leži u ruci.

Test KIA cee'd 1.4

Ponuda prostora

Kada je riječ o ponudi prostora novi cee’d ima se s čim pohvaliti. Putnici na prednjim sjedištima imaju i više nego dovoljno prostora, a zadnja klupa dovoljna je za udoban prevoz i na dužim relacijama. Ono što je vrlo važno jeste da prostora za noge ne fali ni na prednjoj, niti na zadnjoj klupi.

Novi cee’d nudi prostran prtljažnik sa zapreminom od 380 odnosno 1300 litara kada je preklopljena stražnja klupa. Kada je riječ o pretincima, cee’d ih ima sasvim dovoljno kako bi odložili sitne predmete, a među najkorisnijim je onaj ispred ručice mjenjača u kojem se nalaze dvije 12V utičnice.

Kia cee'd 1.6 CRDi EX Maxx

Kia cee'd 1.6 CRDi EX Maxx

Oprema

Testni modeli novog cee’da imali su različite nivoe opreme. Benzinski model bio je opremljen sa EX Style paketom, dok je dizelski model bio opremljen sa EX Maxx paketom opreme. EX Style paket donosi veliki broj stavki na listi opreme, dok je EX Maxx vrh ponude koju možete dobiti na cee’d modelu.

U EX Maxx paketu tako ćete dobiti multimedijalni sistem sa navigacijom koja ima ekran osjetljiv na dodir, xenon svjetla koja prate ugao zaokreta prednjih točkova, grijani volan, Lane Departure Warning System, Smart Parking Assist System, Smart Key & Button Start, kompletan pokazivač brzine u digitalnoj izvedbi (ekran bez kazaljki), četiri automatska podizača prozora, 17” aluminijumski naplatci sa pneumaticima 225/45 R17, itd. Liste opreme: EX Style i EX Maxx.

Motor i mjenjač

Cee’d 1.4 16V – Bazni motor modela cee’d je 1.4-litreni atmosferski benzinac sa 100 KS i 137 Nm okretnog momenta. Ovaj mali benzinac sasvim je solidno rješenje za one vozače koji nisu skloni agresivnijoj vožnji, a vrlo dobro rješenje za one koji godišnje ne prelaze više od 10.000 kilometara. Ovaj 16-ventilski motor karakteriše izuzetno uglađen, miran i tih rad, pa laganom vožnjom put gotovo nećete osjetiti.

Jasno je da ovaj motor nema sportske performanse, ali daleko od toga da je potpuna lijenština. Za to treba zahvaliti odličnom i vrlo preciznom 6-stepenom ručnom mjenjaču. Kada vam treba više snage, motor morate držati u većim okretajima i na vrijeme mijenjati stepene prijenosa. U tom slučaju na otvorenim magistralnim cestama pozitivno ćete se iznenaditi sa svim prihvatljivim performansama. Sama činjenica da je najbolji okretni moment od 137 Nm na visokih 4200 okr./min., to vam govori da motor morate “visoko zavrtiti”. Ovo sve važi ako u automobilu nisu 4 putnika i prtljag, a ako još na to dodamo i klima uređaj, sve pomisli o oštrijem režimu vožnje možete odmah zaboraviti.

Kada govorimo o potrošnji goriva, u gradskim uslovima pokazivač prosječne potrošnje najčešće je pokazivao 8,6 l/100 km. Tokom testa u gradu smo zabilježili najmanju potrošnju od 8 l, a najveću 9,5 l / 100 km. Kada je riječ o potrošnji na otvorenoj cesti ona se kreće od minimalno zabilježenih 5,3 l do najviše 7,7 l. Ono što svakako treba naglasiti da je potrošnja od 7,7 l postignuta prilikom oštrog režima vožnje, uz uslov da ste sami u automobilu.

Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_01
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_02
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_03
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_04
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_05
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_06
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_07
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_08
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_09
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_10
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_11
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_12
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_13
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_14
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_15
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_16
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_17
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_18
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_19
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_20
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_21
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_22
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_23
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_24
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_25
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_26
previous arrow
next arrow
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_01
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_02
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_03
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_04
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_05
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_06
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_07
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_08
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_09
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_10
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_11
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_12
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_13
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_14
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_15
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_16
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_17
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_18
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_19
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_20
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_21
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_22
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_23
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_24
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_25
Test_Kia_ceed_1.6_crdi_-_26
previous arrow
next arrow

Cee’d 1.6 94 kW CRDi  – Dizelski cee’d pokretala je najjača dizelska jedinica u ponudi cee’da sa 128 KS, što mu na papiru, a i u stvarnosti odmah daje prednost u snazi. Cee'd pokretan 1.6-litrenim CRDi motorom znatno je bolje rješenje od baznog benzinca, ali od njega smo očekivali puno više agresivnosti prilikom pritiska papučice gasa. Prvenstveno smo očekivali veću živahnost ispod 3000 okretaja, što je bitno u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Glavna karekteristika ovog motora jest miran i tih rad te znatno bolje vučne karekteristike iznad 3000 okretaja. Također, odlikuje ga i dobra elastičnost pa nisu potrebne česte promjene stepna prijenosa.

Ono šta nas je pomalo iznenadilo jeste nešto veća potrošnja goriva. Tokom testa u gradskim uslovima potrošnja se okretala od minimalnih 6,5 l, do najvećih 7,2 litra. Potrošnja na otvorenoj cesti kretala se oko 5,5 litara, dok se na autoputu kretala oko 6,8 l/100 km. Tokom testa automobil nije bio opterećen sa prtljagom ili sa više od dva putnika.

Ovjes i upravljivost

Najveće pozitivno iznenađenje na cee’du upravo je ovjes i udobnost. Novi cee’d ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca, što je znatno utjecalo na poboljšanu udobnost i stabilnost automobila. Novi ovjes na cee’du odlično upija neravnine na putu, što će mnogi kupci sa balkanskih prostora cijeniti. Držanje ceste je na iznenađujuće visokom nivou, a cjelokupan ovjes bi mogli ocijeniti kao trenutno jedan od najboljih u C segmentu kada je u pitanju omjer udobnosti i stabilnosti.

Kada je riječ o upravljivosti, testni modeli imali su Flex Steer – Sistem podešavanja upravljača zavisno od željenog načina vožnje, koji vam nudi Comfort, Normal i Sport mod. Tokom testa mi smo naviješe koristili Normal mod, koji je pružao dovoljno informacija sa ceste i zadovoljavajuću udobnost. Razlike između tri navedena moda nisu toliko izražene, tačnije najveća razlika je u otporu koji vam upravljač daje, dok promjena u direktnosti nema.

Test dinamičkih sposobnosti proveli smo sa benzinskim modelom koji je očekivano imao dobre rezultate. Novi cee’d pokazao se kao predvidiv automobili kod kojeg je izražen dobar balans. Spomenimo i to da je novi cee'd imao Hankook Ventus Prime2 pneumatike koji su se tokom testa nešto lošije pokazali prilikom naglih izmjena pravaca. Uz bolje pneumatike novi cee'd bi test položio sa ocjenom više. Ipak, novi cee’d je prošao sve testove.

Sigurnost

Kija je napravila odličan posao kada je pitanju segment sigurnosti, a to je potvrdio i EuroNCAP test. Na EuroNCAP test novi cee’d dobio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom udesa. Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.

Što se tiče sigurnosnih sistema koje su imali testni modeli, tu su zračni jastuci za vozača i suvozača, ABS i ESP sistemi, HAC- Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i VSM – Vehicle stability management – kontrola stabilnosti vozila, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, TCS – el. sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, itd.

Zaključak

Cee’d 1.4 16V – Cee’d pokretan najslabijim benzinskim motorom pokazao se kao dobar odabir za one koji tokom godine ne prelaze više od 10.000 km, ali također, i kao pogodan automobil za firme. Naime, ovaj motor je vrlo je jednostavan i jeftin za održavanje, što je vrlo bitno. Bazni benzinski motor opreznijom vožnjom u gradskim uslovima zadovoljit će se sa prosječnih 8,6 l/100 km, što je sasvim prihvatljiva potrošnja za ovaj tip motora. Takođe kada govorimo o potrošnji uzmimo u obzir da benzinski cee’d može biti dosta štedljiv na otvorenoj cesti. Na otvorenoj cesti zabilježili smo minimalnu potrošnju od 5,3 l/100 km, kada smo željeli vidjeti koliko benzinski cee'd može biti štedljiv. Najveća izmjerena prosječna potrošnja bila je 7,7 l/100 km, nakon oštre vožnje.

Ono čim se benzinski cee’d ne može pohvaliti jeste startnost i snaga kada je automobil opterećen, ali to se i ne očekuje od baznog benzinca. Definitivno možete zaboraviti dinamičnu vožnju kada je automobil opterećen, a ako dodamo tome još i klima uređaj u ljetnom periodu, odmah možemo staviti tačku na priču o agilnosti.

Cee’d 1.6 94kW CRDi – Iako nosi titulu najjače dizelske jedinice u cee’d ponudi, ipak ovaj motor nas nije očarao snagom koju ima na papiru. Svakako, on je bolje rješenje od baznog benzinca, ali od njega smo očekivali više agilnosti ispod 3.000 okretaja. Cee’d pokretan ovim motorom lakše se nosi sa masom automobila, te vam pruža mogućnost dinamičnije vožnje. Svakako sa mnogo većom lakoćom možete se upustiti u preticanja i u situaciji kada je automobil opterećen sa putnicima i prtljagom.

Ono šta nas je pomalo iznenadilo jeste nešto veća potrošnja goriva. Tokom testa u gradskim uslovima potrošnja se okretala od minimalnih 6,5 l, do najvećih 7,2 litra. Potrošnja na otvorenoj cesti kretala se oko 5,5 litara, dok se na autoputu kretala oko 6,8 l/100 km. Na kraju treba reći da cjenovna razlika između 1.4 16V baznog benzinca i 1.6 CRDi najjačeg dizela iznosi 6.800 KM, što je svakako značajna svota novca. Onda se postavlja pitanje u kojim uslovima se isplati kupiti dizela? Ako još dodamo i činjenicu da je dizel gorivo posljednjih godinama nešto i skuplje od benzina onda ovo pitanje stoji na mjestu.

Benzinski cee'd bit će dobar odabir za sve one koji nemaju veliku godišnju kilometražu, te ne preferiraju dinamičnu vožnju, pri čemu treba spomenuti i uštedu od 6.800 KM. Dizel cee'd iako je značajno skuplji preporuka je za sve one koji imaju veliku godišnju kilometražu, i koji često putuju. Snaga dizelskog motora omogućit će im dinamičniju vožnju i lakša preticanja na magistralnim putevima.

Glavne karaktereistike automobila
  • Odličan dizajn
  • Dobar omjer uloženo-dobijeno
  • Odlična ergonomija
  • Odlično držanje ceste
  • Precizan upravljač
  • Vrlo dobar komfor
.
Ispod očekivanja
  • Tromost motora ispod 4000 okretaja (benzinski motor)
  • Tromost motora ispod 3000 okretaja (dizel motor)
  • Osjetljiva piano crna plastika na prašinu i oštećenja
  • Veća potrošnja goriva od očekivanog (dizel motor)
.
Troškovi za benzinski model 1.4 16V 73 kW
  • Cijena testnog modela: 29.590,00 KM
  • Cijena prve registracije: 541,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 30.131,00 KM (sa PDV-om)

.
Troškovi za dizelski model 1.6 CRDi 94 kW
  • Cijena testnog modela: 45.990,00 KM
  • Cijena prve registracije: 626,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 46.616,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test