Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI R Line – Mamac za oko!

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 01

Test: Volkswagen Passat 2.0 TDI R Line – Mamac za oko!

Volkswagen Passat B8 na bh tržištu je prisutan nešto više od godinu dana, a za taj period testirali smo, možemo reći najprodavaniji osnovni dizelski model sa 150 KS i najluksuzniji i najjači dizelski model sa 240 KS.

Kroz prethodna dva testa detaljno smo isprobali mogućnosti njemačke limuzine, a sada je na test stigao model koji se snagom smješta između dva prethodno testirana modela, ali sa R Line paketom opreme te velikim brojem pomagala za vozača, tzv. asistenata.

Detalje sa prethodnih testova možete čitati na linkovima: Passat Comfortline 2.0 TDI 150 KS i Passat Highline 240 KS.

Test Volkswagen Passat B8
Test Volkswagen Passat B8
Test Volkswagen Passat B8
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 01
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 02
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 03
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 04
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 05
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 06
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 07
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 08
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 09
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 10
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 11
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 12
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 13
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 14
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 15
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 16
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 17
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 18
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 19
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 20
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 21
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 22
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 23
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 24
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 25
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 26
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 27
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 28
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 29
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 30
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 31
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 32
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 33
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 36
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 37
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 01
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 02
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 03
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 04
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 05
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 06
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 07
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 08
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 09
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 10
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 11
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 12
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 13
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 14
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 15
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 16
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 17
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 18
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 19
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 20
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 21
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 22
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 23
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 24
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 25
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 26
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 27
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 28
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 29
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 30
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 31
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 32
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 33
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 36
Test Volkswagen Passat B8 R-Line 2.0 TDI 37
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

R Line paket

U prethodnim testovima detaljno smo pisali o dizajnu novog Passata (čitaj OVDJE), pa s toga nećemo ponavljati već napisano, već ćemo se posvetiti R Line paketu opreme. Testirani Passat bio je opremljen sa kompletnim R Line “Exterior & Interior” paketom uključujući Volkswagen R aluminijumske felge.

Paket R Line izvana je prepoznatljiv po posebnim aerodinamičkim karoserijskim komponentama koje automobilu daju sportsku notu. U odnosu na standardne Passat modele, Passat s R Line paketom ima drugačiji prednji branik u kojem su ugrađena svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom. Također, zadnji branik automobila drugačije je dizajniran, a tu i širi obodi pragova. Poredeći sa klasičnim modelima, Passat R Line niži je za 15 milimetara, a „tačku na i“ stavlja decentan spojler na poklopcu prtljažnika, dok je kod karavanske verzije postavljen krovni spojler.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 02

Hromirani detalji na branicima i okvirima stakala savršeno su ukomponovani sa osjetno zatamnjenim staklima. Testirani model imao je opciono doplativa „full LED“ prednja svjetla sa funkcijom praćenja ugla zakreta volana, dok je bi-xenon sa dnevnim LED svjetlima standard za sve Passat R Line modele.

Unutrašnjost Passata R Line jasno je prepoznatljiva, već pri ulasku u automobil na naslonima prednjih sjedišta istaknuta je oznaka „R“, a sjedišta pružaju odličan komfor i bočnu potporu. Treba istaći da je testni model imao ergoComfort sjedište elektro podesivo u 14 pozicija, sa masažerom na vozačevoj strani. Također, vozačevo sjedište imalo je podršku u bedrenom području i mogućnost memorisanja pozicije, te komfornu funkciju za ulaz/izlaz iz vozila čime se olakšava ulazak i izlazak iz automobila (sjedište se samo pomjera naprijed/nazad pri ulasku i izlasku iz automobila).

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 25

Ugodnom ambijentu putničke kabine doprinijeo je i opcioni paket ambijentalnog osvjetljenja u LED  tehnologiji što uključuje svjetlosne trake u sklopu dekor elemenata na vratima i LED osvjetljenje rukohvata te kvaka za otvaranje vrata. Pristup automobilu i njegovom pokretanju svakako olakšava i “Keyless Access” sa Safelock funkcijom koji omogućava otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa.

R Line paket donosi i 65% zatamnjena zadnja bočna stakla te zadnje vjetrobransko staklo, a kome to nije dovoljno zbog privatnosti ili sunca, tu je elektro pokretana roletna na zadnjem staklu uključujući i ručno podesive roletne za zaštitu od sunca na zadnjim bočnim staklima.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 21

Podsjećanja radi, Passat B8 pruža visok nivo udobnosti i prostranosti u putničkoj kabini, a ergonomija je na očekivano visokom nivou, o čemu smo već pisali u prethodnim testovima…

Asistenti u vožnji i dodatna oprema

U današnjoj automobilskoj industriji manje-više svi proizvođači prave u najmanju ruku dobre automobile. Kad to kažemo prvenstveno mislimo na kvalitet, dizajn, potrošnju goriva, ekološku prihvatljivost… Ipak, ono što razlikuje uspješne od manje uspiješnih proizvođača jeste moderna i inovativna tehnologija kojom mogu opremiti svoj automobil. Po takvim mjerilima, Volkswagen definitivno spada u grupu uspješnih proizvođača jer za novog Passata, ali i za druge modele, pripremio je vrhunske „pomoćnike“ u vožnji koji su trenutno u samo tehnološkom vrhu u automobilskoj industriji.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 09

Da bi sve napisali čim je bio opremljen testni model, trebalo bi nam mnogo vremena i prostora, pa onim znatiželjnim preporučjemo da detaljnu listu opreme pročitaju OVDJE, a mi ćemo se osvrnuti na najvažnije segmente.

Sigurnost putnika uvijek treba biti na prvom mjestu, a to je bila i vodilja Volkswagenovim inžinjerima kada su stvarali asistente u vožnji za novi Passat. Tako je testni model bio opremljen sa asistentom za paralelno parkiranje “Park Assist” 3.0 što uključuje “Park distance control” sa senzorima naprijed i nazad.

Park Assist posljednje generacije pomaže vozaču da Volkswagenovu limuzinu parkira u najmanji parking prostor, bez ikakvih problema. Pritiskom na taster, Passat se automatski parkira u uzdužna, ali i poprečna parking mjesta. Skeniranje slobodnog prostora kao i upravljanje se odvija automatski, dok je vozač taj koji dozira papučicu gasa i kočnice. Sve je popraćeno zvučnim i vizuelnim signalom, koji je jasno prikazan na Active Info Displayu (Digitalna 12,3” instrument tabla). Nova funkcija Park Assista posljednje generacije je i parkiranje prema naprijed. Pri dolasku do parking mjesta, dovoljno je takodjer samo pritisnuti tipku Park Assista i vozilo automatski preuzima radnju parkiranja.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 41

Kada je riječ o olakšanom parkiranju, tu nije kraj jer je testni model bio opremljen sa Area View sistemom kamera za nadzor okoline što uključuje Rear Assist. Area View je sistem od 4 kamere koji pravi snimak okoline oko vozila i vozaču prikazuje okolinu iz ptičije perspektive. Pri tom je moguće putem Infotainment sistema prikazati sve 4 strane vozila, što omogućava znatno komforniju i sigurniju vožnju, naročito kod parkiranja ili npr. u slučajevima izlaska iz garaže prema naprijed, na promentne ceste.

U takvim slučajevima Area View omogućava prikaz okoline koju vozač nije u mogućnosti vidjeti, zahvaljujući kamerama koje snimaju okolinu pod uglom od 180 stepeni i kao takvu je prikazuju na Infotainment sistemu. Rear Assist je sistem koju uključuje kameru u poklopcu prtljažnika čija se slika prikazuje na centralnom ekranu prilikom parkiranja unazad.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 42

Side Assist naredni je sigurnosni paket koji brine o sigurnom načinu promjene kolovozne trake, ali koji uključuje Rear Traffic Alert funkciju koja prati vozila koja nam dolaze iza nas pri isparkiravanju. Radari u zadnjem braniku novog Passata detektuju vozila koja se priblizavaju velikom brzinom ili vozila koja se nalaze u mrtvom uglu i nisu lahko uočljiva za vozača. Pri tome je upozorenje u vidu svijetlećih LED dioda prikazano u vidnom krugu vozača, na vanjskim retrovizorima.

Dodatna funkcija Side Assist-a je i Rear Traffic Alert, koja značajno olakšava isparkiravanje. Ukoliko radarski senzori detektuju nadolazeći promet, vozač će na vrijeme biti upozoren zvučnim i vizuelnim upozorenjem. Za slučaj da ni to nije dovoljno, doći će do automatskog kočenja kako bi se izbjegla kolizija.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 39

ACC – Automatska kontrola razmaka sa adaptivnim tempomatom za brzinu do 160 km/h ukljčujući sistem za nadzor saobraćaja sa upozorenjem na frontalni sudar Front  Assist i City Emergency Braking dio je aktivne sigurnosne opreme testnog modela. Umor i nedostatak pažnje za volanom najčešći su uzroci fatalnih nesreća tokom dužih putovanja, a navedeni asistenti brinu da do takvih posljedica ne dođe.  ACC sistem kada je aktivan automatski drži razdaljinu između vašeg i automobila ispred vas, pa tako ovaj sistem automatski sam koči i ubrzava automobil kako bi zadržao zadani razmak između dva automobila.

Odličan pregled svih informacija omogućio je Active Info Display. Riječ je o potpuno digitalnoj instrument tabli koja sve informacije prikazuje na velikom 12,3 inčnom ekranu visoke rezolucije sa mogućnošću individualnog podešavanja, po želji vozača.

Tako vozač može povećavati i smanjivati veličinu „analognih pokazivača“ brzine i okretaja, a između kojih se mogu prikazivati informacije s putnog računara, navigaciona mapa, status automobila, informacije sa audio uređaja, smart telefona i sl.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 31

Pored ovog vrhunskog sistema testni model imao je i Head up Display. Ovaj transparentni ekran nalazi se u vidokrugu vozača a na kojem se prikazuju relevantni podaci o vožnji kao što su trenutna brzina, ograničenje brzine, upute navigacije itd., a iste vozač može mjenjati putem menija infotainment sistema.

Prednost navedenog sistema je činjenica da projicirana upozorenja u neposrednom vidnom polju vozača skraćuju vrijeme reakcije. Pored toga, oči se ne moraju tako često fokusirati na različite udaljenosti. Head-up display se aktivira preko odvojene komande pored prekidača za svjetlo, pa se isti može preklopiti kada se ne koristi kako bi bio zaštićen od prašine.

Današnje vrijeme brzog života, koji bi sigurno bio dosta kompliciraniji bez automobila i pametnih uređaja, nameće novu novu dimenziju, a to je stvaranje pametnih automobila. Automobil bez “pametne” tehnologije uskoro će biti gotovo pa ne upotrebljiv u savremenom svijetu.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 40

Passat B8 sigurno neće ući u takvu grupu automobila jer je testni model bio opremljen navigacionim sistemom Discover Pro, a slika se navigacionog sistema prikazuje na kolor ekranu osjetljivom na dodir dijagonale 8 inča. Car Net Guide & Inform Plus također je dio opreme koja u periodu od 3 godine i vremenski   neograničeno, besplatno ažurira navigacione mape.

Tu je neizostavni bluetooth interfejs za mobilni telefon u kombinaciji sa Car Netom, 64 GB SSD (solid state disc), DVD audio/video uređaj, CD/MP3/WMA player uz dva slota za SD karticu, prikaz ograničenja  brzine, dinamičko navođenje rutom putem zasebnog RDS TMC tunera, App Connect, AUX IN i USB interfejs sa podrškom za iPod/iPhone.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 27

Na kraju dodat ćemo još jedan zanimljiv dodatak opremi, a to je grijanje prednjeg vjetrobranskog stakla (bez žica), sa infrared refleksijom. Detaljan spisak kompletne opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Motor, mjenjač, ovjes i vozne karakteristike

Volkswagen je za novi Passat obezbjedio bogatu dizelsku motornu paletu u rasponu od 120 do 240 KS. Iako je 2.0–litreni TDI sa 150 KS možda najinteresantniji većini kupaca, upravo snažnija jedinica sa 190 KS mogla bi ga lahko „ugroziti“.

Naime Passat B8 sa 2.0-litrenim TDI motorom koji isporučuje 150 KS zadovoljit će većinu vozača, prvenstveno onih kojima performanse nisu u prvom planu, ali će se kad automobil napune prtljagom i putnicima utopiti u neki prosjek kada su performanse u pitanju. S modelom kojeg pokreće 2.0-litreni TDI sa 190 KS bit ćete sigurno daleko iznad prosjeka. Uz to, razlika u cijeni od nešto više od 2.500 KM između ova dva motora svakako vrijedi.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 12

Volkswagenom poznati 2.0-litreni TDI motor nove generacije posljednji je u paleti dizelaša sa jednim turbo punjačem i vodom hlađenim sistemom kompresovanog zraka. Naime, nova generacija 2.0-litrenog TDI motora ima tzv. „intercooler“ koji se hladi vodom. Motor ddlikuje odična elastičnost pa u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim DSG mjenjačem lahko se vozi u niskim okretajima kada može biti iznimno štedljiv, dok u višim okretajima pokazuje sav raskoš svojih mogućnosti. Snaga od 190 KS dostupna je u rasponu od 3.500 do 4.000 okr/min. dok je okretni moment od 400 Nm raspoloživ od 1.750 do 3.000 do okr/min. Fabrika navodi da u ovoj kombinaciji motora i mjenjača Passat ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Tokom testiranja bili su zimski uslovi što se sigurno odrazilo i na nešto povećanu potrošnju goriva, a putni računar je zabilježio sljedeće vrijednosti: Potrošnja u gradskim uslovima 7,4 l/100 km, a na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km. Uz to treba uzeti u obzir da je testni model imao 4Motion pogon na sva četiri točka što dodatno uvećava potrošnju goriva. Ipak, smatramo da su ovi rezultati od kojih se neće niko postiditi kada je riječ o limuzinama ovakvog tipa.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 32

O automatskom DSG mjenjačem kojim je bio opremljen testni Passat već je sve zna! U kombinaciji sa 2.0-litreni TDI motorom radi savršeno, brzo reaguje, pojednostavljuje vožnju te povećava komfor putovanja. Jednostavno čisti užitak u vožnji, a posebno onaj koji pružaju polugice na volanu za “ručno” mjenjanje stepena prijenosa.

Adaptivni sistem ovjesa – DCC

Testni model bio je opremljen sa adaptivnim ovjesom koji nudi pet različitih režima: Comfort, Normal, Sport, Eco i Individual. Sami nazivi režima govore za šta su namijenjeni, pa tako je Normal režim neki balans performansi i udobnosti, dok Comfort režim nudi najbolju udobnost, koju smo najviše koristili prilikom vožnje u gradu i laganih „krstarenja“ otvorenim putem. Eco režim peformanse podređuje maksimalnoj uštedi goriva pa tokom krstarenja procesor često mjenjač zna postaviti u N – nutral, dok isti pritiskom papučice gasa ili kočnice mjenjač vraća u adekvatan stepen prijenosa.

Sport režim iz Passata izvlači ono najbolje pa je odziv motora i mjenjača znatno brži. Ovjes i volan postaju kruti, kako dolikuje sportskom režimu vožnje. Držanje ceste je vrhunsko, za šta je zaslužna kombinacija 4Motion pogona i DCC adaptivnog ovjesa. U svakom momentu vožnje ovog automobila osjetite snagu i stabilnost.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 35

Zaključak

Volkswagen Passat jedan je od modela koji smo imali priliku do detalja testirati, te se uvjeritu da je Volkswagen zaista napravio odličan posao sa ovim modelom. Brojne nagrade koje je osvojio ovaj model jasno potvrđuju ono što smo imali priliku isprobati, a Vi, naši čitatelji, upravo ste Passat B8 odabrali kao „Test automobil godine 2015“ u provedenoj online aketi krajem prošle godine. Uz R Line paket i sve sigurnosne te komforne asistente, Passat B8 je jednostavno neodoljiv za oko, ali i za vožnju. Za tako nešto preduslov su stvorili odlični mehanički sklopovi.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 38

Na kraju svi se pitaju koliko je potrebno izdvojiti za ovakav automobil? Cijena testnog modela sa R Line paketom opreme iznosi 89.926,00 KM s PDV-om. Jasno je da cijena nije mala, ali radi se o automobilu sa vrhunskom opremom, snažnim TDI motorom, DSG automatskim mjenjačem, te 4Motion pognom. Svi koji požele kupiti novi Passat isti mogu kupiti za gotovo upola manju cijenu koliko košta osnovni Trendline model sa 1.6-litrenim TDI motorim i 120 KS, a njegova cijena iznosi 37.467,00 KM. Osnovni benzinski Trendlie model još je cjenovno pristupačniji, pokretan 1.4-litrenim TSI motorom sa 125 KS košta 34.578,00 KM.

Detaljan popis opreme testnog modela sa cijena možete pročitati OVDJE.

Test Volkswagen Passat B8 R-line -620- 14

Kategorije: Auto test, Testovi