Test: Volkswagen Passat B8 2.0 TDI – Passerati

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Test: Volkswagen Passat B8 2.0 TDI – Passerati

Volkswagen Passat B8 stigao je na BiH tržište na samom kraju protekle 2014. godine, a od njega u Volkswagenu zaista imaju velika očekivanja. Koliko su ta očekivanja opravdana, jasno je bilo nakon što je novi Passat B8 stigao na test u našu redakciju. Volkswagen je s prethodnom generacijom Passata B7 napravio odlične rezultate, te tako postavio idealne temelje novoj „B8-ci“ da nastavi putem uspijeha.

Za novi Passat B8 Volkswagen je obezbjedio „crème de la crème“ tehnologiju kojom raspolaže u svom asortimanu, a koji je svake godine sve bogatiji. Pored vrhunske tehnologije detaljno je promjenjen vanjski i unutrašnji dizajn. Ali ono što ključno promjenjeno jeste koncepcija i filozofija ovog automobila. Po nama, oduvijek je trebala takva biti pa je novi Passat: dizajnerski privlačan, reprezentativan, sportskog duha, tehnološki napredan, funkcionalan, udoban i cijenovno dostupan.

.

Dizajn

Potpuno nov! Da, novi Passat B8 ima potpuno novi dizajn koji nema veze sa prethodnikom, ali je zadržao „passatovsku“ prepoznatljivost. Ipak, neko će reći da je ovo evolucija dizajna B7 modela, što apsolutno ne stoji. Za tako nešto mogu biti samo dva razloga: prvi je da neko nije ljubitelji brenda iz „vučijeg grada“, a drugi je da su neka dizajnerska rješenja vidjeli ili na nekom modelu iz VW grupacije što im stvara lažnu sliku o dizajnerskoj evoluciji. Bilo kako bilo, dizajn novog Passat B8 nema ništa s prethodnikom, osim genetske prepoznatljivosti!

Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_01
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_02
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_03
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_04
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_05
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_06
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_07
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_08
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_09
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_10
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_12
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_11
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_13
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_14
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_15
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_16
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_17
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_18
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_19
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_20
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_21
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_22
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_23
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_24
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_25
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_26
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_27
previous arrow
next arrow
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_01
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_02
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_03
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_04
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_05
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_06
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_07
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_08
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_09
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_10
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_12
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_11
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_13
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_14
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_15
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_16
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_17
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_18
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_19
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_20
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_21
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_22
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_23
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_24
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_25
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_26
Test_Volkswagen_Passat_B8_2.0_TDI_-_27
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Volkswagen je sa aktuelnim Golfom 7 započeo novi dizajnerski pravac koji odiše čistim, oštrim i jednostavnim linijama. Ta dizajnerska filozofija primjenjena je i na novi Passat B8, što mu je donijelo dosta pohvalnih atributa. Dizajn novog Passata B8 vrlo je elegantan, ali ujedno i sportski, rekli bi smo „nikad više sportski“. Upravo taj sportski duh izražavaju čiste i oštre linije automobila, te smanjena visina i skraćeni prednji prevjes automobila.

Rekli bi smo ovo je „stariji i ozbiljniji brat CC modela“, jer upravo novi Passat B8 dijeli neke dizajnerske gene sa vrlo atraktivnim Volkswagen CC modelom (izvorno, u prvoj generaciji zvao se Passat CC). Prednji dio automobila u odnosu na prethodnika znatno je „oštriji“ kako zbog dizajna, tako i zbog manje visine. Svakako tu je i nova svjetlosna grupa koja duboko zalazi u bočne strane automobila. Upravo prednja svjetlosna grupa vrlo je dizajnerski interesantna, jer u kombinaciji sa kratkim prednjim prevjesom, neodoljivo podsjeća na BMW 5 F10 model. Da li su to VW dizajneri htijeli ili se „omaklo“ teško da ćemo ikad saznati, ali dobro izgleda!

Bočna strana automobila je vitka i izdužena, sa blagom formom sedan kupea, a kako pogled odlazi prema zadnjem dijelu automobila geni sa CC modela sve su vidljiviji, posebno na zadnjim vratima. No, novi Passat B8 zadržao je eleganciju prave limuzine. Kada već spominjemo zadnja vrata, svakako treba istaći da je njihova veličina povećana kao i sam ugao otvaranja, pa ulazak na zadnju klupu automobila na nivou je velikih limuzina: lagan i jednostavan! Zadnji dio automobila zadržao je sličnost sa svojim prethodnikom i to je jedino što ova dva modela imaju zajedničko.

Prilikom dizajniranja novog Passata B8 korišteno je dosta hroma, tačnije hromiranih letvica. Takva ideja započela je sa aktuelnim CC modelom, koji je upravo zbog toga u velikoj mjeri „amerikaniziran“, tačnije podsjeća na automobile koji dolaze sa američkog kontinenta. Na svu sreću, Volkswagenovi dizajneri nisu napravili paradu kiča, već su dali potrebnu dozu luksuza kako CC modelu tako i novom Passatu. Nije nikakva tajna, već se time i hvale čelnici Volkswagena, da s novim Passatom žele ući u premium segment.

Unutrašnjost novog Passata B8 ista je priča kao i vanjski dio. Temeljito izmjenjena, ali su zadržana Volkswagen načela, gdje je akcenat stavljen na funkcionalnosti, vrhunsku preciznost završne obrade i kvalitet materijala.

Centralna konzola temeljito je izmjenjena, kako dizajnerski tako i svojim gabaritima. Možemo reći, konačno smo se rješili „dubokih centralnih“ konzola  gdje smo imali nepotrebni prazni prostor, a koji je samo povećavao nepreglednost. Nova centralna konzola maksimalno je pomjerena prema naprijed, posebno ispred vozača, a odlikuje je zanimljivo dizajnersko rješenje ventilacionih otvora. Kroz sredinu centralne konzole proteže se „jedan“ ventilacioni otvor, no ipak radi se o vješto zamaskiranim otvorima ventilacije.

Novi Passat dobio je, opcionu, potpuno novu digitalnu instrument tablu, a koja je prvi put predstavljena na Audi TT modelu. Tu su svakako i novi multimedijalni sistemi koje sad pokreću jači procesori, kako bi mogli odgovoriti zahtijevima novih mogućnosti koje pružaju novi multimedijalni sistemi. Zahvaljujući njima novi Passat moguće je povezati sa internetom, sa svim vrstama pametnih telefona (Android i Apple platforme), kao i sa kućnim računarom na kojem možete dobijati neke od osnovnih informacija o automobilu, npr. kao što je vrijeme narednog servisa.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Naravno, ovi multimedijalni dodaci dostupni su u bogatim paketima opreme ili u doplati, a naš testni model bio je skromnije opremljen sa Comfortline paketom opreme, pa smo bili uskraćeni isprobati sve tehnološke novotarije. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE.

Ergonomija je vrhunska, upravo onakva na kakvu nas je i navikao Volkswagen. Sve je podređeno užitku u vožnji, pa se idealna pozicija za vožnju brzo pronalazi. Kako bi se užitak u vožnji dodatno poboljšao ručica mjenjača je pomjerena za 3 cm prema gore, ali s našim testnim modelom bili smo uskraćeni da to provjerimo. Imali smo nešto puno bolje, a to su papučice na volanu za promjenu stepena prijenosa, koje bi bile idealne da su duže za nekih 2-3 cm.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Ponuda prostora i udobnost

Kada govorimo o dimenzijama, teško je izbjeći suhopadne informacije u vidu brojki. No, prevedeno u nekoliko rečenica, dimenzije novog Passata B8 značajno su promjenjene, što se odrazilo i na ponudu prostora u putničkoj kabini. Passat B8 u odnosu na prethodnika kraći je za 2 mm, niži za 16 mm, širi za 12 mm. Međuosovinski razmak povećan je za 79 mm, što je i jedan o glavnih razloga što u putničkoj kabini ima više mjesta.

Prednji prevjes skraćen je za čak 68 mm, a sam prednji dio automobila kraći je za 39 mm. Zadnji prevjes smanjen za 13 mm, ali tražnji dio automobila je produžen za 4 mm. Na ovaj način, prednji točkovi su pomjereni maksimalno naprijed, što je omogućilo bolje pozicioniranje prednje i zadnje klupe, a isto se pozitivno odrazilo i na vozne karakteristike o kojima pišemo u nastavku.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Prostora u putničkoj kabini ima i više nego dovoljno, pa tako bez problema jedan iza drugog mogu sjediti putnici s prosječnom visinom od 180 cm. Unutrašnjost po širini je povećana za dodatnih 17 mm te zaista pruža prostornu raskoš, posebno na stražnjoj klupi.Udobnost je značajno unaprijeđena, kako zbog povećanja dimenzija, tako i zbog promjene položaja sjedenja. Udobnost sjedišta ovisi o odabranom paketu opreme, a naš testni model imao je platnom presvučena sjedišta koja su imala dosta dobru bočnu potporu i udobnost. Rekli bi smo dobar omjer između sportskog užitka i udobnosti.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Svakako treba spomenuti i zapreminu prtljažnika koja je kod limuzinskog modela povećana za 21 litar pa sada iznosi ukupnih 586 litara, a istu je moguće povećati preklapanjem zadnje klupe. Karavanski model također ima veći prtljažnik za 47 litara, što u konačnici iznosi 650 litara.

Motor i mjenjač

Za pokretanje novog Passata B8 zaduženo je ukupno deset motora, četiri dizela i šest benzinaca. Sve ih odlikuje direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač, Euro 6 norme o ispušnim plinovima, te smanjena potrošnja do 20%. Naš testni model pokretao je 2.0-litreni TDI motor sa 150 KS dostupnih u rasponu od 3.500 do 4.000 okr./min i 340 Nm okretnog momenta koji je dostupan u rasponu od 1.750 do 3.000 okr./min. Upravo ovaj motor trebao bi biti najzanimljiviji našem tržištu.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Radi se o dobro poznatom i provjerenom TDI motoru iz Volkswagena koji je pretrpio određene modifikacije, pa pored nešto veće snage (u odnosu na prethodnika) dobio je i potpuno aluminijumski blok što je smanjilo težinu motora za 40 kg, ali i ukupnu težinu automobila koja je manja za 85 kg. Smanjenje težine automobila pozitivno se odrazilo na performanse automobila, smanjena je potrošnja goriva i emisija štetnih plinova.

Motor je bio uparen sa odličnim 6-stepenim DSG mjenjačem, a testni model imao je „papučice“ na volanu za promjenu stepena prijenosa. Kombinacija 2.0-litreni TDI motor i DSG mjenajč savršeno funkcionišu. Ubrzanja u „D“ modu su lagana i tečna, dok „S“ mod pokazuje sav potencijal motora, ali i brzo reagovanje mjenjača. Jednostavno čisti užitak u vožnji. Kome to nije dovoljno, tu je „M“ mod, pa izmjene stepena prijenosa može vršiti po sopstvenom osjećaju.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Kada je riječ o performansama, za ovaj model fabrički je deklarisano ubrzanje od 0 do 100 kmh za 8,7 sekundi i postizanje maksilane brzine od 218 km/h što je sasvim dovoljno za većinu budućih prosječnih kupaca novog Passata. Ko poželi jači model, Volkswagen je obezbjedio „top dizelski model“ sa 240 KS.

Potrošnja goriva tokom testa značajno je varirala obzirom na hladne dane tokom testa gdje se temperatura spuštala do -14 C, a treba uzeti u obzir da je automobil prešao nepunih 800 km kada je stigao na test. U gradskim uslovima zabilježili smo potrošnju od 5,3 do 8,5 l/100 km, a na otvorenoj magistralnoj cesti zabilježili smo potrošnju od 5,0 do 5,6. Na kraju test smo završili sa ukupnim prosjekom od 6,8 l/100 km, što nije loše kada uzmemo u obzir uslove u kojim smo vozili.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Ovjes, upravljivost i sigurnost

Ovjes novog Passata B8 jedan je od segmenata koji je donio značajno smanjenje težine automobila. Naime, sam ovjes u odnosu na prethodni B7 model lakši je za 9 kilograma. Podešen je da bude nešto tvrđi, ali to se nije odrazilo na udobnost auta, čak šta više, ovo je vjerovatno i najudobniji Passat ikad napravljen. No ipak moramo spomenuti jednu anomaliju koja je evidentna kada je ovjes u pitanju. Naime, prelaskom preko neravnina sa stražnje osovine dolaze zvukovi „lupkanja“, a isti su manje izraženi kada je stražnja osovina više opterećena. Pretpostavljamo da se radi o nekom manjem propustu, za koji vjerujemo da će biti uskoro rješen. Opciono dostupan je i aktivni ovjes koji može udovoljiti i najzahtijevnijim kupcima.

Vozne karakteristike su na visokom nivou, kao i kod svih modela koje smo isprobali na MQB platformi. Bez obzira na veličinu automobila i dizelski agregat, balans automobila je odličan. Kroz zavoje prolazi bez tendencije da „preleti“ preko prednje ili zadnje osovine, a eventualna proširenja putanje uzrokovana su drugim faktorima, kao što je poledica ili u našem slučaju loše Kleber Krisalp HP2 zimske gume koje nikako ne dolikuju ovom automobilu. Da se radi o ispodprosječnim gumama potvrdio je i ADAC test guma koji možete pročitati OVDJE.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI

Kako bi se spriječile neugodne ili rizične situacije brine se veliki broj sigurnosni sistema, a prvenstveno tu je ESC sistem koji je stigao sa MQB platformom. Uz ESC sistem, testni model bio je opremljen sa ABS, ASR, EDL, EDTC i TRSP sigurnosnim sistemima. Svakako treba istaći da je novi Passat B8 moguće opremiti raznim vozačkim asistentima koji nisu dostupni čak ni kod nekih limuzinama iz većeg automobilskog segmenta. Pored elektronskih sigurnosnih sistema testni model bio je opremljen sa šest zračnih jastuka, a na EuroNCAP testu novi Passat osvojio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.

Test Volkswagen Passat B& Grcka 2014 - 480
Vozili smo Passat Variant sa 240 KS

Na predstavljanju Passata osme generacije široj populaciji ljudi iz automobilske branše, koja se odvijala skoro 2 mjeseca u resortu Westin u Grčkoj, Volkswagen nije štedio. Naime, prema nezvaničnim podacima, ovo je bio najskuplji „event“ u toj državi nakon olimpijskih igara!

Ovo je jedan od pokazatelja koliko proizvođač očekuje od novog modela Passata, a to je izgleda – mnogo, jako mnogo! Vjerovatno sa pravom, jer je posljednji model Passata vjerovatno i najbolji ikada proizveden. Volkswagen je pažljivo osluškivao tržište i njegove zahtjeve pa je u tom pravcu i razvijao ovaj model.

Test Volkswagen Passat B& Grcka 2014 - 481

Koristeći već isprobane tehnologije (na drugim bratskim i sestrinskim modelima) Volkswagen igra na sigurno, ne prepuštajući ništa slučaju, i sebi kao cilj zadaju preuzimanje klijentele BMW-a serije 3. Koliko će u tome uspjeti, vrijeme i tržište će pokazati, a da bi demonstrirali da mogu parirati BMW-u, u Grčkoj su pripremili poseban testni poligon gdje su Passatu suprtostavili konkurenciju u vidu BMW-a serije 3 (M line), Mazdu 6 i Opel Insigniu gdje su svi prisutni mogli uporediti ove konkurente. Ne omalovažavajući posljednja dva modela, može se ipak zaključiti da pored njih Volkswagen neće previše imati problema sa plasmanom novog Passata.

Test Volkswagen Passat B& Grcka 2014 - 483

Poredeći ga sa moćnim BMW-om, reklo bi se da je o BMW-ovim performansama zaista teško parirati čak i sa uvođenjem novog bi-turbo dvolitarskog TDI motora sa 240 KS! Ovo stoji ukoliko su vam jedini cilj – performanse. Međutim, Volkswagen Passat je prostraniji, korisniji…

Nije tvrdokorni sportaš kao BMW, ali za njim ne zaostaje mnogo po poreformansama, dok je sve ostalo na strani Passata. I zato krilatica koja nosi predstavljanje Passata „As advanced as you are” (Napredan koliko ste i vi) ima mjesta jer će Passat savršeno ispuniti sva očekivanja i pružiti vam sve ono što od njega tražite.

Aids Gadžo

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 620x400 - 07
Zaključak

Odluka čelnika Volkswagena da se sa novim Passatom približe premium segmentu iz jednog ugla gladajući i nije toliko dobra jer će „ugroziti“ Audi koji se nalazi pod kapom Volkswagena. No, stvari izgledaju drugačije ako Audi i Volkswagen postavimo na mjesta na kojima se nalaze Ferrari i Maserati. Oba talijanska brenda su pod kapom Fiata, i oba su u premium segmentu, s tim da je Ferrari vrhunski premium okrenut ka čistom sportskom užitku, dok je Maserati „cjenovno prihvatljiviji“, te više orijentisan na praktičnost. Po takvoj logici možemo gledati i Volkswagenovu odluku da „narodni automobil“ postane „narodni premium“. Volkswagen igra na sigurno, ne prepuštajući ništa slučaju. Koliko će u uspjeti u svojim namjerama, vrijeme i tržište će pokazati, ali jake adute svakako imaju.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 620x400 - 20

Na kraju dolazi i cijena novog Passata, koja je porasla tek toliko na nivou godišnje inflacije. U Bosni i Hercegovini bazni model sa 1.4-litrenim TSI motorom i Trendline paketom opreme košta 33.899 KM, dok je najskuplji model sa 2.0-lirenim Bi-TDI motorom i Highline paketom opreme, te za njega treba izdvojiti 64.478 KM. Najskuplji model može se opremiti sa velikom količinom opcione opreme i tad dostiže cijenu od nekih 115.000 KM.

Testni model sa 2.0-litrenim TDI mtorom sa 150 KS i DSG mjenjačem, u paketu Comfortline i dodatnom opremom koštao je 64.196 KM do registracije.

Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 620x400 - 21

Kategorije: Auto test, Testovi