Test: Hyundai i20 1.4 MPI 4A/T Brilliant – Trendsetter

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 05

Test: Hyundai i20 1.4 MPI 4A/T Brilliant – Trendsetter

Hyundai i20 druge generacije na BiH tržištu predstavljen je početkom 2015. godine, a nedugo poslije zvanične premijere krenule su i prve test vožnje. Novi i20 u svakom smislu je nov automobili s kojim korejski proizvođač ima ozbiljne namjere da preuzme značajan dio kupaca od evropskih proizvođača, kao što su Renault, Opel, Škoda, Volkswagen, itd. Da li je to moguće? Nakon testne vožnje novog i20 mi vjerujemo da je itekako moguće, ali tržište je najmjerodavnije…

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn

Novi Hyundai i20 svjetlo dana u Evropi ugledao je u novembru 2014. godine, a kako to nepisano pravilo nalaže za sve automobilske brendove, sa određenim zakašnjenjem stigao je i na BiH tržište, pa je zvanična premijera upriličena početkom 2015. godine. Novi Hyundai i20 sa svojim prethodnikom slobodno možemo reći da dijeli samo oznaku! Dobro, motorizacija je rekli bismo ista, ali sve ostalo je zaista iz temelja promjenjeno, a ono što prvo vidimo je u potpunosti novi dizajn koji će ovog puta mnoge kritičare u potpunosti razoružati.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 02

U današnjem svijetu pored funkcionalnosti važnu ulogu igra i estetika, a to su najbolje uvidjeli u Hyundaiu i s novim dizajnerskim pravcem marke zacrtali siguran put kojim idu ka vrhu. Trenutno, perjanica tog dizajnerskog pravca upravo je i20 model, koji je po nama najbolje ikada dizajnirani Hyundai model. Teško je pronaći bilo kakvu ozbiljnu zamjerku na njegov izgled, a po reakcijama prolaznika koje smo doživjeli tokom testa rekli bi smo da je „misija uspjela“. U više navrata, na benzinskim pumpama i parkinzima prilazili su nam ljudi sa oduševljenjem komentarišući njegov izgled, a na znatiželjne poglede u vožnji nakon drugog dana smo se navikli.

Kada bi pisali o vanjskom dizajnu novog i20 trebala bi nam „godina“, ali u najkraćem automobil je potpuno promjenio karakter, sada izgleda agresivno, moderno i vrlo elegantno. Nove atraktivne svjetlosne grupe se ističu, a posebno LED tehnologija koja je implementirana u istim. Svakako treba spomenuti da nova prednja svjetlosna grupa vozaču omogućava odličnu vidljivost u noćnoj vožnji, što se očekuje od svakog novog automobila, ali nažalost to nije pravilo iako smo u 21 vijeku. Nova maska motora i nova prednja svjetlosna grupa u velikoj mjeri odredila je karakter novog i20, ali tu su i drugi detalji koje ćete najbolje vidjeti kroz fotografije.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 03

Dizajn unutrašnjosti automobila također je otišao svjetlosnu godinu ispred svog prethodnika, a materijali koji su korišteni u njenoj izradi znatno su kvalitetniji, oku ljepši i pod rukom ugodniji. Ono što svakako unutrašnjosti daje poseban „štih“ jeste i dvobojna kombinacija plastika i platna. Testirani model bio je opremljen sa najbogatijim paketom opreme Brilliant. Bolje rečeno, imali smo sve što nam je bilo potrebno u svakodnevnoj vožnji, pa i više od toga. Automatski digitalni klima uređaj, putni računar, četiri elekitrična podizača prozora, elektro-preklopiva vanjska ogledala, tempomat i limitator brzine, audio uređaj sa bluetooth funkcijom, itd. Zaista, bogata je lista opreme, a istu detaljno možete pročitati OVDJE.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 07

Ponuda prostora

Novi Hyundai i20 narastao je u svim pravcima što se odrazilo i na veću ponudu prostora. Tako je dužina vozila povećana za 40 mm (4.035 mm), širina za 25 mm (1.734), visina 1.474 mm i međuosovinski razmak za 40 mm (2.570 mm). Sva povećanja dimenzija pozitivno su se odrazila na ponudu prostora u putničkoj kabini u kojoj se mogu ugodno smjestiti 4 odrasle osobe. Prtljažni prostor nudi 326 litara što je i više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu.

Kada govorimo o putničkom prostoru, prednja i zadnja klupa pružaju dovoljno prostora za noge i glavu, osim za gorostase od 2,5 metra, ali prosječni gradski balkanci i evropljani bez problema će se moći smjestiti u novi i20. Sjedišta su dovoljno udobna za svakodnevno korištenje, ali i za kraća putovanja. Imaju odličnu bočnu potporu koja do izražaja dolazi u bržim prolascima kroz zavoje.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 10

Hvalimo i odličnu ergonomiju, jer sve je na dohvat ruke i logično postavljeno, a to je vrlo važno u svakodnevnici kad napamet znate gdje je šta, bez skretanja pogleda. Zadržat ćemo se još malo na udobnosti koja je zaista otišla na stepenicu više. Zvučna izolacija putničkog prostora je gotovo pa na besprijekornom nivou, da baš tako! Zvuk motora gotovo jedva dopire u putničku kabinu, a šum vjetra i na većim brzinama gotovo je u potpunosti eliminisan. Još jedan „like“ za i20!

Motor, mjenjač i vozne karakteristike

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen poznati Hyundaijev 1.4-litreni atmosferski benzinac iz kojeg je izvučeno 73,6 kW, tj. 100 KS. Za ovakav automobil, po nama, prava mjera snage. Radi se o provjerenom i pouzdanom motoru iz Hyundaijeve palete koji je pretrpio manje modifikacije zbog zadovoljavanja Euro 6 normi o ispušnim plinovima.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 09

S ovim motorom susretali smo se kroz druge Hyundai modele pri čemu je ostavio pozitivan utisak, pa ništa manje nismo očekivali ni sada. Motor je bio uparen sa četverostepenim automatskim mjenjačem, da, dobro ste pročitali… da, i mi se pitamo, gdje su Hyundaijevi inžinjeri pronašli ovaj mjenjač kada živimo u svijetu gdje automatski mjenjači idu do devet stepeni prijenosa. No, šta je tu je, pa ovaj „tandem“ novi i20 od 0 do 100 km/h dvodi za 13,2 sekunde, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na maksimalnih 170 km/h.

Na prednosti automatskog mjenjača u gradskoj vožnji vozač se brzo navikne, a to će objeručke prihvatiti oni koji su često za volanom u gradskim gužvama, ali i oni koji su zbog životne dobi željni relaksirajuće vožnje od tačke A do tačke B. Ali, zbog samo četiri stepena prijenosa, mjerni odnosi su znatno duži, a to se osjeti i na potrošnji goriva. U gradskim uslovima gdje vladaju gužve u kojim često stojimo, potrošnja će doći do 11 litara, ali ako uspijete izbjeći jutarnje i popodnevne „špice“ potrošnja će biti nešto malo veća od 9,5 litara. Na otvorenoj cesti situacija je znatno povoljnija, pa uz umjerenu vožnju potrošnja ide od 6,8 do 7,3 litra na 100 km. Po nama, ako niste otišli u penziju, ili još ne namjeravate, bolje da odaberete klasični ručni mjenjač, a razliku novca da utrošite na bolju dodatnu opremu ili da isti „pohranite u slamaricu“.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 06

Kada je riječ o voznim karakteristikama tu možemo istaći samo riječi hvale. Upravljač je direktan, u gradu se lahko okreće, što omogućava lagano manevrisanje. Izlaskom na otvorenu cestu i  povećanjem brzine osjetno se ukrućuje što vam ulijeva dozu sigurnosti. Precizan je i daje dovoljno povratnih informacija sa podloge što je vrlo važno. Ovjes funkcioniše besprijekorno, a podešen je u odličnom omjeru između udobnosti i dobrog držanja ceste. Tokom brzih prolazaka kroz krivine, automobil se ponaša neutralno, bez tendencije proklizavanja preko prednje ili zadnje osovine, bolje rečeno automobil je u svakom momentu stabilan i predvidiv.

Kada je sigurnost u pitanju, prehodni model osvojio je pet zvjezdica na EuroNCAP testu, ali novi model još nije testiran. Obzirom da novi model ima dodatne sigurnosne sisteme kao što je Hold hill vjerujemo da će novi i20, najmanje, ostati na nivou prethodnika.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 01

Zaključak

Kada sve zbrojimo, možemo reći da je novi i20 u svojoj klasi jedan od najboljih automobila. Iako je na tržište stigao u „teška“ vremena, kada su svi glavni konkurenti predstavili svoje nove modele, novi i20 ima šta ponuditi i definitivno neće biti lahko ni konkurenciji. Od novog i20 velika očekivanja imaju i u Hyundaiu, a ona nisu bez osnova. Dugogodišnji trud i rad za konstantnim napretkom došao je na nivo koji je korejsku marku stavio „rame uz rame“ s drugim velikim automobilskim proizvođačima.

Novi i20 ima moderan i dopadljiv dizajn koji će sigurno igrati veliku ulog kod kupaca pri odabiru novog automobila, a napredak u kvaliteti materijala i finalnoj obradi trebao bi biti dodatni motiv. U vožnji je automobil jednostavan, lagan i obećava dugoročnu pouzdanost. Hyundai je s novim i20 modelom spojio funkcionalnost i lijep dizajn, te sve zaokružio sa garancijom od 7 godina.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 11

Na kraju ono o čemu svako može diskutovati jeste cijena, a uvijek imaju dvije strane, oni kojima je cijena prihvatljiva i oni kojima je visoka, ali u većini slučaja radi se o različitom sistemu vrednovanja i percepciji. Bilo kako bilo, testni model koštao je 31.990 KM s tim da se na ovaj model odobrava popust u iznosu od 3.000 KM, pa finalna cijena sa metalik bojom (metalik boja 500 KM) iznosi 29.400 KM. U ovu cijenu uključena je i doplata od 2.000 KM za automatski mjenjač.

Detaljan cjenovnik Hyundai i20 modela pročitaj te OVDJE.

Hyundai i20 Testo 2015 - 620 - 04

Kategorije: Auto test