Test: Renault Mégane Grand Coupé 1.5 dCI – Možda i najbolji do sada

Test: Renault Mégane Grand Coupé 1.5 dCI – Možda i najbolji do sada

Kada je Mégane predstavljen 2015. godine na frankfurtskom sajmu automobila u hatchback izvedbi, privukao je veliku pažnju kako zbog novog i smjelog dizajna, tako i zbog poboljšanog kvaliteta te bolje opremljenosti.

No, prava stvar čini se da je stigla tek godinu poslije sa Grand Coupé izvedbom. Bez pretjerivanja, Grand Coupé vjerovatno je i najbolji Mégane ikada napravljen! Zašto? U nastavku donosimo detaljan test…

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Renault Mégane Grand Coupé rekli bismo da je produženi Mégane hatchback i u tome ne bi puno pogriješili. U vizuelnom smislu takva konstatacija je potpuno tačna, ali šta je rezultata produženog modela?

Inženjeri Renaulta upustili su se ozbiljnu avanturu kada su kreirali novi Mégane pa su mnogi za neke segmente rekli da su predimenzionirani, poput velikih C LED dnevnih svjetala i zadnjih stop svjetala.

U principu to je stvar ukusa, ali upravo ti segmenti dobili su pravu mjeru sa povećanjem veličine karoserije. Posebno se to odnosi na zadnji dio gdje su se velika stop svjetla odlično uklopila.

Cjelokupan vanjski dizajn automobila je dinamičan sa prestižnim stilom kojeg odlikuje fino obrađene površine i dobro uravnotežene proporcije, pa ovaj model sa punim pravom nosi oznaku Grand Coupé.

Unutrašnjost novog Grand Coupéa u odnosu na hatchback model ostala je ista, ali s tim da nudi bogatiju ponudu prostora, posebno na stražnjoj klupi koja je među najkomfornijim u segmentu. Za to je najviše zaslužan povećani međuosovinski razmak od 42 mm u odnosu na hatchback model.

Ulazak na stražnju klupu olakšan je povećanim vratima i malom padajućom linijom krova, ali putnici preko 185 cm bit će „u knap“ sa prostorom za glavu. Također, stražnja klupa je podijeljena u dva zasebna sjedišta, pa treći putnik između njih neće imati idealan komfor na dugim putovanjima.

Prtljažnik nudi zapreminu od 550 litara koji je moguće povećati preklapanjem naslona stražnje klupe na 987 litra što je više nego dovoljno za većinu vozača. Ono što može predstavljati manji problem jeste ne baš veliki otvor prtljažnika.

Poseban fokus stavljen je na kvalitetu unutrašnjeg prostora za čiju je izradu korištena kombinacija mekane i tvrde plastike, te kvalitetnog platna. Gornji plastični dijelovi napravljeni su od mekane plastike, dok su donji dijelovi napravljeni od tvrde plastike. Kolo upravljača i ručica mjenjača presvučeni su pravom kožom, dok su sjedišta u presvučena u kombinaciji platna i eko kože.

Idealna vozačka pozicija se brzo pronalazi, ali bez obzira, bočna preglednost nije idealna, posebno na desnoj strani. Također, pozicija prekidača za otvaranje bočnih prozora je previše pomjerena unazad što pomalo kvari dobar utisak. Zvučna izolacija je odlična, na nivou iz više klase.

Renault je oduvijek pridavao značajnu pažnju udobnosti sjedišta, a to je slučaj kod Grand Coupé modela. Ova pažljivo dizajnirana sjedišta koriste tehniku spužve dvostruke gustoće i omogućuju optimalan komfor i bočnu podršku. Sjedišta testnog modela mogu se pohvaliti odličnom kombinacijom bočnog držanja i udobnosti. Idealna kombinacija!

Renaultova napredna Multi-Sense tehnologija upotpunjuje ugodan ambijent putničke kabine novog Megana koja omogućava personalizaciju osvjetljenja unutrašnjosti. Osvjetljenje se automatski mijenja pri izboru različitih režima za vožnju: neutral, eco, comfort, sport, personalized.

Instrument tabla dolazi u potpuno digitalnom izdanju, a zasniva se na 7 inčnom TFT ekranu. Tu je i centralni ekran osjetljiv na dodir veličine 8,7 inča upotpunjen sistemom R-Link 2 što u konačnici razbija tradicionalne navike u ovoj automobilskoj klasi.

Vozne karakteristike: motor, mjenjač i ovjes

Gledajući na veličinu automobila i brojke tehničke specifikacije, prvo što ćete pomisliti da Mégane Grand Coupé neće ponuditi nikakav sportski užitak. Djelimično ćete biti upravu, a krivca bi mogli potražiti u 1.5 litrenom dCI dizelskom motoru sa 110 KS i 260 Nm okretnog momenta. No jeste li baš sigurni da je Grand Coupé samo lijep, prostran i da ne može pokazati „mliječne zube“ ako zatreba? Ako je odgovor potvrdan, onda ste pogriješili…

1.5 litreni dCI dizelski motor nije napravljen za adrenalinske užitke, ali sasvim se korektno nosi sa težinom automobila od 1320 kg. Renault je obratio pažnju na segment težine automobila, pa je na dosta dijelova karoserije postavio plastične dijelove, npr. plastične blatobrane. Pored smanjenja težine i poboljšane efikasnosti, oni doprinose i sigurnosti u slučaju naleta na pješaka koji će u tom slučaju pretrpiti manje povrede.

Mogućnost izbora načina vožnje, neutral, eco, comfort i sport direktno se odražava na rad motora i njegovu efikasnost. U svim režimima osim u sport režimu nemoj te imati velika očekivanja na polju performansi, ali zato na polju efikasnosti definitivno ćete imati razlog za radovanje.

Potrošnja u realnim gradskim uslovima kreće se oko 5,6 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti kreće od minimalnih 3,2 do maksimalnih 6,0 l/100 km. Sa rezervoarom od 49 litara bez problema ćete prijeći gotovo 800 km, a uz obazriviju vožnju vjerovatno i do 1.000 km.

U slučaju ako se odlučite za agilniju vožnju, sport režim rada motora omogućit će vam malo zabave, ali bez prevelikih očekivanja, jer motor preko 3.800 okr/min počinje gubiti dah. Rekli bismo, mala zapremina – mala pluća motora, pa zato treba obratiti pažnju na okretaje motora i na pravovremene izmjene stepena prijenosa.

Motor je uparen sa ručnim šest stepenim mjenjačem koji je precizan, ali ima nešto duži hod ručice mjenjača. Nekom to može smetati, a ali sa vremenom brzo se navikne na to.

Ovjes testnog modela odlično je podešen i pruža pravu kombinaciju između udobnosti i tvrdoće koja je potrebna za dobro držanje u zavojima pri većim brzinama. Uz to kada se doda produženi međuosovinski razmak i povećana težina na zadnjoj osovini, dolazi se do odličnog balansa automobila. Bez pretjerivanja!

Upravo onaj mali 1.5 litreni dizel također je zaslužan za odličan balans, jer njegova mala težina ne opterećuje puno prednju osovinu pa i kad pretjerate sa brzinom automobil neće proklizavati preko prednje osovine, pa uz blagu korekciju kočnicom auto možete držati konstantno u idealnoj putanji. Bolje rečeno, brzine 130+ km/h u zavojima ne predstavljaju nikakav problem, ali ako niste ljubitelj brzine, zbog sigurnosti i zakonskih propisa nemoj te to isprobavati.

Ukupno gledano, Grand Coupé sa malim i štedljivim motorom nema sportska ubrzanja, ali bez problema drži visok brzinski prosjek i na pravim i krivudavim putevima. Za one koji žele bolja ubrzanja dostupan je snažniji 1.6 litreni dCi motor sa 130 KS, ali sa 81 kg većom težinom. Ako ćemo ići do detalja, onda je pitanje kako će se odraziti dodatna težina na odličan balans automobila.

Oprema

Opremljenost automobila stvar je ukusa i finansijske moći kupca prilikom kupovine. Testni model opremljen je najbogatijim paketom Intens sa proširenim spiskom dodatne opreme. Tako je testni model bio opremljen sa Full LED Pure Vision prednjim svjetlima, LED stražnjim svjetlima sa 3D efektom, Renault R-Link 2 multimedijski sistem koji donosi 8,7 inčni ekran osjetljivi na dodir, kartografiju cijele Evrope i internet povezivost. Inače, sve komande od ventilacije, audio uređaja, navigacije i ostalog, izvršavaju se preko centralnog ekrana osjetljivog na dodir, baš kao i kod većeg Talismana.

Estetski lijepo izgleda, ali praktičnost nije jačana strana jer tipkanje po ekranu osjetljivom na dodir traži skretanje pogleda što nije preporučljivo u vožnji. Korištenje bi bilo malo lakše da je ekran blago okrenut prema vozaču jer pri jakom suncu svjetlost pravi dodatni problem.

Na popisu dodatne opreme našao se i paket LOOK 17 koji donosi 17 inčne aluminijumske felge „Exception”,  zatamnjena bočna stakla i stražnje staklo. Popis dodatne opreme zatvorila je perla metalik bijela boja. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Renault je sa modelom Mégane Grand Coupé napravio odličan posao. Grand Coupé ima svoje vrline i mane, ali sveukupno gledano ovo je vjerovatno i najbolji Mégane koji je ikada napravljen. Ako pogledamo šta sve nudi uz više nego razumnu cijenu koja je na nivou konkurencije, onda preko nedostataka možemo prijeći. Jedan od onih koji definitivno treba brzo ispraviti je regulacija ventilacije, koju treba vratiti fizičke prekidače, a ostalo manje – više…

Puna cijena testnog modela sa dodatnom opremom iznosi 42.730 KM, ali isti je moguće kupiti sa redovnim popustom za 39.310 KM. Sa ovom cijenom i onim što nudi Mégane Grand Coupé pokriva širok spektar želja i potreba, pa neće začuditi ako bude jedan od prodavanijih Renault modela.