Hard test: Citroën Berlingo – Prijatna iznenađenja u svim ulsovima eksploatacije

Hard test: Citroën Berlingo – Prijatna iznenađenja u svim ulsovima eksploatacije

Za put na Ženeva Motor Show i obilazak dva muzeja Ferrarija u Italiji, i još mnogo toga drugog, s Berlingom treće generacije na put otisnulo pet odraslih putnika s pripadajućom prtljagom. Pet osoba, pet dana i 4.000 km najbolja su potvrda svih kvaliteta začetnika multifunkcionalne klase automobila…

Piše: Alden Hadžagić

Sada već davne 1996. godine Citroën je predstavio Berlingo, čime je utemeljio dotad nepoznat razred automobila. Otad do danas kupcima je isporučeno 1,7 miliona primjeraka putničke verzije.

Za put na Ženeva Motor Show i obilazak dva muzeja Ferrarija u Italiji dobili smo Citroën Berlingo 3. generacije koji je od trećeg kvartala prošle godine dostupan i na našem tržištu. Iako se radi o praktičnom vozilu sa dosta prostora za putnike i prtljagu pomalo smo sumnjičavo vrtjeli glavama. Zašto? Zato što se na dug put u kratkom vremenskom periodu treba otisnuti pet odraslih osoba sa pripadajućom prtljagom. Na sve treba dodati i opremu koju novinari moraju nositi na sajmove automobila.

Poslije urednog slaganja svega što smo poredali na velikoj površini trotoara vidjeli smo da još može smjestiti još dosta toga. Tako su u Sarajevo došle i dvije nemale gume za motocikli Kawasaki, a pored njih neophodni pokloni kao i razne sitnice kupljene usput.

Još da je naš testni automobil imao uzdužnu krovnu policu nosivosti 22 kg sreći ne bi bilo kraja. Ali, i ovako smo sve sitnice smjestili u veliki broj pretinaca strateški raspoređenih duž putničkog prostora. Onima koji više konkretne brojeve od prenošenja praktičnih iskustava recimo da prtljažnik raspolaže zapreminom 775 litara dok duža verzija nudi čak 1.050 litara…  

Duga vožnja po nepreglednim pravcima autoputa izaziva dosadu kod svih putnika pa tako počinje traženje mana i vrlina konkretnog automobila. Nama su se kao posebno praktičan detalj pokazali utori za čaše smješteni u uglove armaturne ploče. U njih bez problema stanu čašice s kafom koja čak u prilikom grublje vožnje ostaje na mjestu.

Za pohvalu su i zadnji ”avionski” stolići koji ipak imaju jednu manu – otvor za smještaj pića je pomalo čudnog prečnika pa je kao takav zapravo beskoristan. Ako želite staviti malu bocu s pićem morate je okrenuti naopako jer donji dio jednostavno ne prolazi kroz otvor.

Prilikom pravljenja pauza svi smo hvalili staklo na poklopcu prtljažnika koje se može otvarati neovisno o limenom dijelu vrata. To omogućava dostupnost često potrebnim sitnicama bez ikakvih komplikacija s podizanjem velikih vrata.

Kada već spominjemo police i pretince recimo ih ima čak i ispod nogu putnika otpozadi kao i ispod prednjih sjedišta. Zapravo, teško je zapamtiti gdje ste šta ostavili. Kod standardnog testa dosta praktičnih stvari ostalo bi skriveno jer se za sedam dana uobičajene vožnje jednostavno ne bi javila potreba za njima.

Akustična izolacija je odlična, što u ovoj klasi automobila nije baš čest slučaj. Bočni prozori na zadnjim kliznim vratima spuštaju se električnim putem, što je još jedan detalj koji oduševljava. Iznenadili smo se i prilikom zatvaranja vrata – čuje se uvjerljivo ”bup”, kao da se radi o luksuznoj limuzini, a ne vozilu predviđenom za transport svega i svačega.

Istina, sve plastične obloge su tvrde, ali, što je najvažnije, kod ovakvih multifunkcionalnih automobila i izdržljive. Za stjecanje pravih dojmova i otkrivanja svih mana i vrlina automobil je zaista potrebno testirati u svim mogućim uslovima.

Mi smo za pet dana napravili bezmalo 4.000 km (preciznije 3.986 km), što se može smatrati ekstremnim testom. Najbolji dokaz ugode putovanje jeste činjenica da se niko ni skim nije prepirao, a nije bilo ni ”borbe” za prednja sjedišta. Šta više nije bilo ni uobičajenog traženja ugodne pozicije tokom vožnje.

Budući da prirodom posla testiramo sve klase automobila, slobodni smo reći da mnogi potencijalni kupci ne prepoznaju vrijednosti ovakve koncepcije. Usudimo se reći da je Berlingo puno upotrebljiviji od bilo kojeg SUV-a ili MPV-a. Ko ne vjeruje, neka ode na probnu vožnju, poslije koje će mu sve biti jasno. Istina, nema atraktivan izgled kao SUV, ali ipak ima šarm… 

Obzirom da smo Berlingo vozili maksimalno opterećen ali i potpuno prazan (samo vozač s praznim rezervoarom) moramo reći da je ovjes znalački kalibriran. Osjećaj u vožnji u dijametralno suprotnim uslovima je minimalan. Obzirom na klasu automobila gdje novi Berlingo pripada može se reći da su povratan informacije na volanu precizne te da opruge i amortizeri daju dobre povratne informacije sa podloge.

Dakako, daleko je to od osjećaja od sportskog automobila, a kao što znamo Berlingo nije sportaš nego izvrsni praktičar. Sve u svemu bilo je to dugo i iznenađujuće ugodno druženje.

Da automobil kupujemo sebi, a imamo potrebu za čestim dužim putovanjima, uzeli bi najbolji paket opreme. Što zbog dodatne uzdužne krovne police što zbog navigacije. Mi je u našem automobilu nismo imali pa smo koristili pametne telefone…

Cijena testnog modela sa serijskom i dodatnom opremom s aktuelnim popustom je 34.582 KM. U odnosu na ponuđeno, više nego korektna cifra.

Motor za svaku preporuku

Naš testni automobil pokretao je najskromniji dizelaš sa 1,5 litara radne zapremine i 100 KS. Maksimalni okrtni moment od 250 Nm zaslužan je za solidna ubrzanja i međuubrzanja. Snaga se na prednju osovinu prenosi preko ručnog mjenjača s pet stepeni prijenosa. 

Prijenosni su odnosi dobro proračunati, što potvrđuje maksimalna brzina od 171 km/h. Iako je naš Berlingo bio maksimalno opterećen, a većina od 4.000 km napravljena na dionicama autoputa, prosječna je potrošnja iznosila 6,4 litra. Uz opterećenje i brzu vožnju na potrošnju utječe i aerodinamika koja nije na nivou limuzina.

Na regionalnim cestama po BiH prosječna potrošnja je bila oko 5 litara. Od mana jedino možemo navesti izraženu turbo rupu ako vozač pusti kazaljku obrtomjera da padne ispod 1.600 okr/min. U skladu s očekivanjima maksimalno opterećen automobil pomalo gubi dah na izraženim uzbrdicama, ali blagovremenim prebacivanjem u niži stepen prijenosa zadržava se početna poletnost.

Tehnički podaci  

DimenzijeD/Š/V: 4.403 x 1.848 x 1.921 mm
Međuosovinski razmak: 2.785 mm 
Masa: 1.460 kg 
Prtljažnik: 775 l
Gume: 205/60 R16 

Motor i mjenjač

Motor: Dizel 1.499 ccm, 4 cilindra
Snaga: 102 KS pri 3.500 obr/min  
Moment: 250 Nm pri 1.750 obr/min
Mjenjač ručni sa 5 stepeni prijenosa

Performanse 

Maks. brzina: 171 km/h
Ubrzanje: 0-100 12,3 sec 
Prosječna potrošnja na testu: 6,4 l/100 km