Test: Toyota Yaris 1.33 – Japanac hvale vrijedan!

Test: Toyota Yaris 1.33 – Japanac hvale vrijedan!

Toyota je 1998. godine na automobilsko tržište plasirala model pod imenom Yaris i do danas postoje tri vrlo uspiješne generacije tog automobila. Sa Yarisom Toyota je napravila veliki uspijeh kada je u pitanju automobilska B klasa. Svojim kvalitetom, dobro osmišljenim rješenjima i inovativnošću Toyota je pridobila mnoge kupce širom svijeta, a najveći uspjeh ostvaruje u matičnoj domovini Japanu.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Mali gradski automobil, namjenjen za svakodnevne kratke relacije u gradskim gužvama, pokazao se kao odlično rješenje, posebno za žensku populaciju. U prilog tome ide i činjenica da je Toyota prve dvije generacije dizajnerski usmjerila više prema ženskim ukusima, dok treću generaciju bez ikakvog stida mogu voziti i muškarci. Tu su sada i prepoznatljivi evropski geni kada je u pitanju dizajn, pa se očekuje još bolji uspijeh na evropskom tržištu.

Carlander Portal dobio je na test Toyotu Yaris 1,33 Dual VVT-i zahvaljujući „Toyota Adria BiH“ i njihovom izuzetno ljubaznom osoblju. Test koji smo napravili bio je najviše usmjeren na gradske uslove i svakodnevne potrebe, za šta je i Yaris napravljen, ali nismo zanemarili ni odlazak na kraće putovanje.

Dizajn automobila

Toyotu Yaris u prethodne dvije generacije karakterizirale su oble i mekane linije što je automobilu davalo dozu smirenosti. Od te dizajnerske filozofije Toyota je odustala u trećoj generaciji pa je malo oštrih linija prepisala sa većih modela, što Yarisu daje određenu dozu agresivnosti. Ovakav dizajn sigurno će privući one koji su govorili da je Yaris isključivo ženski automobil. Na prednjem dijelu automobila vidljivi su geni modela RAV-4, dok zadnji dio u maloj dozi podsjeća na jednu od prethodnih generacija Corole. Cjelokupni dizajn automobila je moderan i aktualan koji nosi dozu elegancije.

Prednji dio automobila sigurno će naići na pohvale kod evropskih kupaca. Kombinacija oštrih i blagih linija je opasna igra, ali Toyotini dizajneri uspjeli su povezati dvije filozofije i dobiti odličan izgled. Prednji branik automobila ima dosta zakrivljenih ivica koje se odlično uklapaju u ostatak prednjeg dijela automobila. Retrovizori su moderno dizajnirani i odlično se uklapaju u cjelokupni prednji izgled.

Bočni dio automobila ima najviše sličnosti sa prethodnom generacijom Yarisa. Iako je novi Yaris modernog dizajna, ipak je tu prepoznatljiva silueta prethodnika. Na donjem dijelu automobila nalazi se pregib bez kojeg bi Yaris izgledao dosta siromašno. Sličan pregib, ali dosta manjih dimenzija ide preko gornjeg dijela vrata koji prolazi kroz sredinu ručica za otvaranje vrata i završava se na vrhu stop svjetla. Svjetlosni elementi duboko ulaze u bočni kraj automobila, a retrovizori su obogaćeni bočnim pokazivačima smjera. Staklene površine su velike što doprinosi preglednosti automobila. Zadnje bočno staklo je iz jednog dijela što dodatno povećava stepen preglednosti.

Zadnji kraj automobila izgleda dosta uzdignut. Iako su dizajneri zadnje vjetrobransko staklo maksimalno proširili gotovo do ivica automobila, ne možemo se oteti dojmu da se radi o visočijem automobilu. Tome doprinose i izdužena stop svijetla kao i nešto uži pneumatici. Hromirana letvica na sredini poklopca prtljažnika podiže dozu luksuza na zadnjem dijelu automobila. Zanimljiv detalj nalazi se u zadnjem braniku, radi se o svjetlu za maglu, koje se odlično uklopilo, dok je sa druge strane drugo u istom obliku refleksna plastika.

Pristup kabini automobila

Na samom ulasku u kabinu vozila dočekat će nas izuzetno lagana vrata koja mogu otvoriti i zatvori i najmanja djeca. Brave na automobilu su kvalitetne i lijepo profilisane tako da dobro stoje u ruci. Prednja vrata se otvaraju u širokom luku tako da su pogodna za ulazak krupnih osoba, dok zadnja vrata imaju neznatno manji ugao otvaranja, ali to ne stvara nikakav problem pri ulasku u zadnji dio automobila, kao ni unošenje i iznošenje male djece ili stvari kao što je dječija sjedalica za koju je obezbjeđen ISO-Fix.

Kabina automobila

Kabina automobila nudi maksimizirajuću ponudu prostora. Kada je u pitanju prednji dio automobila, u njemu neće imati problema ni putnici visoki skoro dva metra. Prostora za glavu ima dovoljno, a prostor nogu proširen je tako što je ubačena potpuno ravna plastika. U slučaju maksimalnog povlačenja prednjeg sjedišta prema zadnjoj klupi, ostati će dovoljno prostora za noge putnika na zadnjoj klupi, naravno na kraćoj voznoj relaciji. Suvozačevo mjesto također je prostrano, ali tu nas je dočekalo malo iznenađenje. Naime, suvozač kada ispruži noge ne može stopala zavući dublje ispod istrument ploče, pa se često zna desiti da se nogom udari u taj dio. Malo čudno rješenje, ali bez toga se može živjeti.

Zadnja klupa automobila ne razlikuje se puno po karakteristikama od prednje. Prostrana i sa odličnim pristupom. Ono što povećava prostor jeste potpuno ravni pod, što olakšava sjedenje petom putniku u sredini, kao i prelaženje sa jedne na drugu stranu kada je potrebno izaći na suprotna vrata. Također, odlično može poslužiti za sigurno odlaganje dužih predmeta, npr. većih kišobrana. Povećanju prostora na zadnjoj klupi doprinose i prednja sjedišta koja su povijena u donjem dijelu, pa tako na zadnjoj klupi bez problema mogu se prevoziti i osobe sa visinom i do 190cm.

Sjedišta novog Yarisa blago su profilisana tako da neće stvarati problem ni krupnijem vozaču i suvozaču, ali će ipak pružiti i malo potpore u zavojima prilikom malo dinamičnije vožnje. Na prednjim sjedištima donji dio je dovoljno dug, tako da će kod vozača prosječne visine između 170-180 cm noge biti naslonjene gotovo do samih koljena, tako da neće imati osjećaj kako je sjedište kratko. Vozačevo sjedište je podesivo po visini i dubini što omogućava pronalaženje idealne pozicije za sjedenje, dok za tu mogućnost suvozač je uskraćen. Suvozač u vožnji ima osjećaj da se vozi u znatno visočijem automobilu, ali nakon malo duže vožnje izvan grada može osjetiti umor zbog nemogućnosti pronalaženja idealne pozicije. Glavne zamjerka na prednja sjedišta ide na povećan stepen tvrdoće. Za presvlačenje sjedišta korišteni su kvalitetni materijali, koji su dvobojni.

Zadnja klupa iste je udobnosti kao i prednja s tim da ima nešto malo bolju udobnost za sama leđa. Standardno je opremljena sa tri sigurnosna pojasa i ISO-Fix pojasom za dječiju sjedalicu.

Kada su u pitanju sjedišta, bilo da se radi o prednjim ili zadnjim, bez obzira na povećan stepen tvrdoće, bez problema ćete moći napraviti 500 km bez ikakvog umora.

Preglednost automobila je na visokom nivou, stoga Yarisa možemo svrstati u lidere u svojoj klasi kada je preglednost u pitanju. Prednji dio automobila je maksimalno pregledan, a  „mrtvi uglovi“ gotovo da su isključeni. Prednji stub je tanko profilisan i ide dosta duboko prema vratima što širi vidokrug vozaču pa je takvo rješenje za svaku pohvalu. Preglednosti Yarisa doprinose i veliki električni retrovizori koji omogućavaju odličan pregled iza vozila. Tu je svakako i kamera za vožnju unatrag, za koju gotovo možemo reći da nije potrebna zahvaljujući odličnim retrovizorima i zadnjem dijelu unutrašnjosti koja je dobro osmišljena kako bi pružila dobru preglednost. Toyotu Yaris opremljenu sa kamerom za vožnju unatrag bez problema parkirat će i oni kojima parkiranje i ne ide baš od ruke.

Materijali, kvalitet i obrada interijera

Kada prvi put sjednete u novog Yarisa sigurno ćete biti iznenađeni. Centralna ploča izrađena je u dvije boje sa umecima imitacije brušenog aluminija. Centralna ploča napravljena je od obične plastike, ali je obogaćena sa gravurom koja je vrhunske izrade što je čini mnogo ljepšom za oko. Većinu kabine prekriva crna plastika koja je u istoj gravuri kao i centralna ploča. Cjelokupan izgled graviranih plastika daje dozu luksuza, sve do prvog dodira kada se otkrije da se radi o običnoj plastici. Ista stvar je i sa ostalim plastikama unutrašnjosti, finalna obrada je odlična tako da se teško može naći krupna zamjerka.

Instrument tabla

Instrument tabla je izvedena analogno u tri koncentrična kruga sa jasnim oznakama. Lijepo je osvijetljena, a centralnu poziciju zauzima pokazivač brzine, dok je lijevo pokazivač okretaja motora, a desno precizni pokazivač količine goriva u rezervoaru. U sklopu pokazivača brzine nalazi se i digitalni putni računar kojim se upravlja na malo zastario način. Naime, na samoj instrument tabli ima mali taster kojim se biraju funkcije. Nakon što pređete sa jedne funkcije na drugu nije se moguće vratiti na prethodnu nego morate „obići krug“ dok ponovo ne dođete na istu. Zamjerka ide na ovo rješenje, jer se ovaj sistem mogao bez problema integrisati na jednu od komandnih ručica ili samom volanu. Trip informacije možete pratiti na centralnom ekranu putem Toyota Touch & Go multimedijalnog sistema, sa detaljnim prikazima potrošnje goriva.

Multimedija

Opremljen je odličnim multimedijalnim sistemom, Toyota Touch & Go, po čemu je novi Yaris prepoznatljiv. U njemu su integrisane sve stvari koje će zadovoljiti većinu vozača. Radio i CD player, bluetooth, navigacija i Trip informacije sa putnog računara. Sistem je osjetljiv na dodir pa pored tipki na volanu i na taj način možete birati njegove funkcije. Zvuk je solidnog kvaliteta, a mogućnost priključivanja USB sticka sa mp3 muzikom ili AUX ulaz omogućeni su putem konektora koji se nalaze u pretincu ispred suvozača.

Dosta zamjerki je išlo za poziciju USB/AUX priključka, jer ruku na srce nalazi se na stvarno zavučenom i nepreglednom mjestu. Postavlja se pitanje, da li su ga mogli negdje drugo postaviti? Zašto baš tu? Ako je Toyota jedan od svjetskih lidera u proizvodnji automobila, logično je da mogu te ulaze staviti i na drugo mjesto. Mislimo da je odgovor u japanskoj filozofiji, koja zna biti čudna i za koju treba možda malo vremena da je shvatite. Naš zaključak je vrlo jednostavan, tu se nalazi iz sigurnosnih razloga. Prvi razlog je da će svakog vozača odvratiti od bilo kakvog isključivanja i uključivanja u te priključke tokom vožnje, jer vozač bukvalno mora “zaleći”, što bi samo potpuno lud vozač uradio u toku vožnje. Drugo, obzirom da se nalazi u pretincu sa poklopcom, možete ostaviti stick ili player bez bojazni da će vam neko automobil obiti kako bi ukrao stick ili player. Zbog toga, japancima kapa dole!


Klimatizacija

U testnom modelu bila je poluatomatska klimatizacija, koja je dobro obavljala svoj posao. Klimom se vrlo lako upravlja putem hromiranih točkića koji izgledaju dosta elegantno i luksuzno. Strujanje vazduha u kabini je dobro, ali buka od ventilacije u kabini je nešto izražajnija, a to se posebno odnosi na treću i četvrtu brzinu ventilatora, dok prva i druga brzina rade dosta tiše. Osjetna razlika u proizvedenoj buci najviše se primijeti između druge i treće brzine ventilacije.

Tokom našeg testa, korištenjem klima uređaja nismo primijetili značajan gubitak snage motora, ali ni veliko povećanje potrošnje goriva. Ako obratite pažnju na vrijeme kada je upaljena klima, tačno možete čuti kada je kompresor upaljen. Prilikom rada kompresora, okretaji motora se podižu na 1000 okretaja, a u istom momentu čuje se i ventilator. Ventilacioni sistem opremljen je standardnim filterom usisanog zraka, koji se po fabričkoj tabeli mijenja tek na 30.000 kilometara.

Volan, mjenjač, ovjes

Volan novog Yarisa je jedan od jačih aduta ovog automobila. U trokrakom izdanju, skladan, ergonomski profilisan i moderno dizajniran sa multifunkcionalnim tipkama za upravljanje Toyota Touch & Go sistemom. Presvučen je kožom, a završna obrada je na visokom nivou, bez nabora i zadebljanja, sa preciznim štepom i šavovima. Ono što karakteriše volan Yarisa je izuzetna preciznost, a najmanje pomjeranje dovodi do promjene pravca, što je odlika volana na sportskim modelima. Ovakav volan možda se nekom neće svidjeti u početku, ali sigurno da će se s vremenom naviknuti. Potrebno je malo obratiti pažnju pri većim brzinama, jer nema potrebe za jačim zakretanjima volana da bi se promjenio pravac. Jedina zamjerka na volan može ići na nemogućnost većeg izvlačenja prema vozaču. To može stvarati problem visočijim vozačima, jer će im volan biti predaleko.

Mjenjač je definitivno jedna od najbolje napravljenih stvari na novom Yarisu. Izuzetno je precizan, kratkih hodova i bez ikakvih zapinjanja. Naš testni Yaris bio je opremljen sa šestostepenim ručnim mjenjačem koji dolazi samo u snažnijem benzinskom modelu sa 99 konjskih snaga. Mjenjač je odličnog proračuna pa uparen sa 1.33 Dual VVT-i motorom daje odlične rezultate kada je u pitanju mala potrošnja, ali i dinamična vožnja. Prilikom izmjene brzina obrtaji neće značajno padati, tek toliko da dobijete prostora za štedljiviju ili još agresivniju vožnju.

Papučica kvačila je kratkog hoda, ali ne stvara probleme pri kretanju, pa se vrlo lahko kreće iz mjesta i u najvećim usponima. Mala zamjerka može ići na tvrdoću papučice kvačila, koja bi mogla biti nešto mekša obzirom da se radi o malom gradskom automobilu, kojeg će većinom voziti ženska populacija. U velikim gužvama gdje je saobraćaj „stani-kreni“ u dužim vremenskim periodima, povećan stepen tvrdoće kvačila dolazi do izražaja. Papučica kočnice je također kratkog hoda, ali lijepo uravnotežena kada je u pitanju sila kočenja.

Ovjes je nešto tvrđe prirode pa je dinamičnom vožnjom moguće iskoristiti sav potencijal motora. Yarisa je gotovo pa nemoguće izbaciti iz ravnoteže iako nema značajnih elektronskih pomagala. Kontrola proklizavanja pogonskih točkova je jedini dodatak, koji se nama samo jednom upalio dok smo radili dinamičke testove na poligonu. Cijena malo tvrđeg ovjesa jesu mala „poskakivanja“ na manjim brzinama po neravninama kao što su nabori asflata ispod semafora i slično, dok na većim brzinama takve pojave nema. Ono što je dosta iznenađujuće da ovjes odlično upija nagle padove puta, tako da u slučaju naglih uspona pa padova, putnike neće “zaboliti stomak”, a niti će dobiti morsku bolest od ljuljana.

Motor

Benzinski atmosferac iz 1.33 ccm razvija 99 konjskih snaga i 125 Nm obrtnog momenta. Riječ je o Dual VVT-i četverocilindričnom motoru sa 16 ventila koji umjesto zupčastog remena ima lanac. Motor radi mirno i uglađeno, a do 4.000 okretaja ide sasvim solidno, bez nekih sportskih manira. U rasponu od 1.000 do 4.000 okretaja motor je više orjentisan na štedljivi režim rada. Nakon 4.000 okretaja motor postaje izuzetno živahan te odlično vuče. To je najizraženije prilikom preticanja na otvorenoj cesti. Preticanje iz šestog, petog i djelimično četvrtog stepena prijenosa možete zaboraviti, ili će vam trebati jako puno vremena i prostora da to obavite. Dok u trećoj brzini Yaris će se pretvoriti u respektabilnog „trkača“ pa začuđeni pogledi drugih učesnika u saobraćaju neće biti ništa novo. Isto čuđenje vrlo je moguće i kod putnika u Yarisu, ako se prvi put susreću sa ovim automobilom.

Kada je riječ o potrošnji, na našem testu Yaris je prešao više od 1.500 km, od čega je 70% vožnje bila u gradskim uslovima. Pored toga vožen je u sarajevskim gužvama u vrijeme rekonstrukcije najfrekfentnijih dionica uslijed čega je saobraćaj bio otežan i usporen. U takvim gužvama sa dva putnika i sa upaljenom klimom, Yaris je prosječno trošio 6,2 litra benzina, dok u normalnim gradskim uslovima potrošnja je bila od 5.1 do 5.3 litra. Kada je riječ o vožnji na magistralnom putu, potrošnja se kretala od 4,7 do 5.0 litara, ovisno o konfiguraciji ceste. Brzina je bila u rasponu od 60 do 140 km/h, sa 5 putnika. Opterećenje automobila u kilogramima iznosilo je oko 400 kilograma. Važnu stvar treba napomenuti da je voženo bez visokih obrtaja, osim u situacijama preticanja, što je znatno doprinijelo ovakvoj potrošnji.

Naravno, potrošnja može biti i veća ako ne obraćate pažnju na pravovremene izmjene stepena prijenosa, a tu će vam pomoći „shift“ lampica na instrument tabli. U slučaju da zaboravite na „shift“ lampicu i pritisnete gas do poda u brdovitom dijelu ceste trenutna potrošnja može skočiti do 15 litara, ali napominjemo TRENUTNA potrošnja. U svakom slučaju česta zaboravljanja na „shift“ lampicu i česta forsiranja dovest će potrošnju na magistralnom putu do 6.0 litara. Motor zadovoljava EURO 4 norme o ispušnim plinovima pa tako u atmosferu ispušta 123 gr/km CO2. Kada je riječ o buci koja se prenosi u kabinu vozila, ona je u prihvatljivim okvirima, pa tako na 100 km/h u šestom stepenu prijenosa ona iznosi izmjerenih 76 db.

Sigurnost

O ovom segmentu ne treba puno trošiti riječi. Toyotin mališan uvijek je ostvarivao zavidne rezultate po pitanju sigurnosti. Prvi model na EuroNcap testu osvojio je četiri zvjezdice za sigurnost, drugi pet, a novi je nastavio dobro utabanim stazama po pitanju sigurnosti i odnio također pet zvjezdica. Vozač i suvozač zaštićeni su standardnim zračnim jastucima, dok je u doplati moguće poručiti i bočne zračne zavjese koje podižu stepen sigurnosti.

Ocjene za sigurnost putnika iznosile su 89% zaštite, 81% zaštite za djecu i 60% zaštite pješaka.  Kad je u pitanju frontalni sudar sigurnost vozača je bila maksimalna pa su tako sva polja koja se ocjenjuju (glava, vrat, leđa, grudni koš, noge i ruke) dobila maksimalnu ocjenu sigurnost, ocjena “dobro”. Suvozač u istom testu je imao malo slabije ocjene u polju grudnog koša, gdje je dobio ocjenu “adekvatna zaštita”. Kada je riječ o bočnom sudaru, vozač je dobio maksimalnu ocjenu za sigurnost osim za glavu gdje je dobio ocjenu “adekvatna zaštita”.

Glavne karakteristike automobila
  • Odlično konstruisan
  • Izrazito stabilan i siguran
  • Motor sa visokim stepenom elastičnosti
  • Snažan motorni potisak preko 4000 okretaja
  • Niska potrošnja u svim normalnim uslovima vožnje
  • Šestobrzinski ručni mjenjač fenomenalne preciznosti i kratkog hoda
  • Odlična upravljivost i lakoća električnog servo upravljača
  • Dobra ponuda prostora u automobilu
  • Efikasan brisač prednjeg vjetrobrana
  • Dobra svjetlosna grupa
  • Lagan pristup u vozilo sa solidnim prtljažnikom
  • Visok nivo finalne obrade sa premium detaljima
  • Toyota Touch multimedijalni sistem sa kamerom za vožnju unatrag
Ispod očekivanja
  • Sjedišta malo više tvrda
  • Upravljanje putnim računarom
  • Nema lumbalne podrške za donji dio kičme
  • Nema osvjetljenje svih prekidača u vozilu
  • Nema zaštitnog poklopca motora sa donje strane
  • Uzak profil guma koje dolaze fabrički
  • Nemogućnost većeg izvlačenja volana prema vozaču
Troškovi

Cijena testnog automobila u sa paketom opreme Luna i petovratnom izvedbom u akciji iznosi 22.918 KM. U to treba još uračunati i cijenu od 889 KM za Toyota Touch & Go sistem. Tako akcijska cijena vozila bez registracije iznosi 23.807 KM. U Kantonu Sarajevo prva registracija za novog Yarisa iznosi cca 566 KM, a ciijena može još malo varirati ovisno gdje se automobil registruje. Cijena prvog servisa na 15.000 km u ovlaštenom servisu iznosi 180 KM, tako da ako se odlučite na kupovinu ovakvog Yarisa minimalni troškovi u godini kupovine iznosit će 24.553 KM.

Da li je to mnogo ili ne, to prosudite sami prema svojim mogućnostima i potrebama.

Kategorije: Auto test