Test: Audi Q3 2.0 TDI S tronic S Line – Promjena identiteta

Test: Audi Q3 2.0 TDI S tronic S Line – Promjena identiteta

Audi Q3 u drugoj generaciji stigao je sa potpuno novim vizuelnim identitetom. Njegov vizuelni nastup ostavlja utisak snage, robusnosti, inovativnosti i velikog samopouzdanja. Uz sve to druga generacija porodičnog SUV-a donosi vrhunsku tehnologiju i veću prostranost.

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora

Novi Audi Q3 u svojoj drugoj generaciji dobio je radikalno izmijenjeni dizajn. U odnosu na prethodni model donosi sportski agresivni dizajn koji ostavlja jak i samouvjeren utisak. Na prednjem dijelu automobila dominira impresivna Singleframe maska motora sa osmougaonim dizajnom. Na nju se naslanjaju nova uska prednja LED svjetla sa novim klinastim oblikom.

Bočnu stranu automobila odlikuje odličan balans atraktivnog dizajna sa simetričnim elementima. U zadnji bočni dio ulaze i zadnja LED svjetla također sa klinastim dizajnom koja svojom animacijom prilikom otključavanja/zaključavanja prave “light show”.

Blatobrani i pragovi automobila obrubljeni su plastičnim elementima čime se naglašava mišićavost karoserije i offroad izgled, dok sa S-Line paketom dolaze atraktivne lajsne u kontrastnoj boji sa kojim se naglašava sportski duh.

Velika svjetlosna grupa u LED izvedbi dominira zadnjim dijelom automobila, a veliki spojler na poklopcu prtljažnika pored aerodinamičkog efekta vizuelno produžava liniju krova zbog čega novi Q3 izgleda duže. Donji dio zadnjeg branika donosi plastičnu masku koja također naglašava offroad izgled.

Unutrašnjost novog Audi Q3 modela temeljito je preuređena. Ona odlično spaja aktuelne dizajnerske i tehnološke trendove koje donose veći i luksuzniji Audi modeli sa prepoznatljivim i tradicionalnim rješenjima. Centralna konzola donosi trodimenzionalni oblik koji se odlično uklapa sa novim 10,1 inčnim centralnim MMI ekranom koji je osjetljiv na dodir. Kada je ekran ugašen on se stapa sa ostatkom centralne konzole pa izgleda kao jedna čista cjelina u crnoj klavir boji.

Ispod njega nalaze se komande klima uređaja kojom se upravlja preko tradicionalnih fizičkih prekidača, a tu su i fizički prekidači za odabir moda vožnje, start/stop sistem te ESP sistem. Oni su postavljen na ergonomski pozicijama, pa tu dolazi do izražaja mogućnost jednostavnog i intuitivnog upravljanja. Zahvaljujući opcionim sportskim sjedištima sa S Line oznakama, vozač i suvozač udobno će se smjestiti. Ona pružaju mogućnost podešavanja u više smjerova, a njihova profilisanost pružit će odličnu bočnu podršku u dinamičnoj vožnji.

Sportski multifunkcionalni upravljač također je ergonomski dizajniran, a mogućnost podešavanja po visini i dubini omogućava da vozač pronađe idealnu poziciju za duge vožnje. Audi je odlučio da iz novog Q3 modela ukloni analogne instrumente pa se ispred vozača nalazi digitalni kokpit. To vrijedi i za standardnu opremu koja donosi digitalnu instrument tablu sa dijagonalom ekrana od 10,25 inča.

Vrhunski infotainment sistem u Audiju Q3 nudi iste tehničke funkcije kao i u višim segmentima. Njegov modul za prijenos podataka podržava LTE Advanced standard sa integrisanim Wi-Fi hotspotom za mobilne uređaje putnika. Navigacijski sistem prepoznaje vozačeve preferencije na temelju prethodnih putovanja, omogućujući mu da generiše odgovarajuće prijedloge za rutu.

Audi Q3 još je čvršće integrisan sa aplikacijom myAudi. On neprimjetno povezuje pametni telefon sa automobilom. Korisnik može, na primjer, prenijeti navigacijske rute i kalendar pametnog telefona u MMI i locirati gdje je Q3 parkiran. Ostale opcije uključuju Google Earth i hibridni radio koji se automatski prebacuje između FM, DAB i mrežnog toka kako bi se osigurao optimalan prijem u svakom trenutku.

Putnici u novom Q3 modelu mogu uživati u raznim premium blagodatima. Udobnost na dugim putovanjima podignuta je na viši stepen zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji putničke kabine. Iako se radi o automobilu sa povišenom karoserijom, tokom vožnje na autoputu buka i šumovi su svedeni veoma nizak nivo. Posebno lijep ugođaj stvara i ambijentalno osvjetljenje putničke kabine koje na putnike opuštajuće djeluje.

Ponuda prostora u poređenju sa prethodnikom također je poboljšana. Novi Audi Q3 porastao je u gotovo svim dimenzijama. Dugačak je 4.484 milimetra, širok 1.849 milimetara (sa točkovima od 17 i 18 inča) i visok 1.585 milimetara bez antene na krovu (1.616 milimetara sa antenom). Njegov međuosovinski razmak povećan je za 77 milimetara osigurava više prostora za putnike. Zadnja klupa standardno dolazi sa mogućnošću pomjeranja naprijed / nazad za 150 milimetara. Ovisno o položaju zadnjih sjedišta i naslona, kapacitet prtljažnika je između 530 i 1.525 litara.

Tehnološki noviteti

Audijev slogan „Napredak kroz tehniku“ opravdan je kroz svaki novi model pa ni novi Q3 nije izuzetak. Novi Audi Q3 donosi brojna tehnološka rješenja koja su uglavnom dostupna iz viših automobilskih segmenata. Kroz pakete dodatne opreme dostupna su FULL prednja svjetla u tri izvedbe, a top izvedbu čine Matrix LED svjetla sa devet LED dioda koje generišu kratka svjetla i još deset dioda za duga svjetla. Svjetla su povezana sa kamerom koja prepoznaje druge korisnike ceste, te sistem selektivno prigušuje ili gasi diode kako ne bi zaslijepio druge učesnike, a vozaču Q3 modela put ostaje potpuno osvijetljen.

Vozaču je na raspolaganju i veliki broj sistema pomoći koji povećavaju sigurnost vožnje. Novi Audi Q3 može biti opremljen sa prilagodljivim sistemom pomoć pri krstarenju. Ovaj sistem obuhvata funkcije prilagodljive pomoći pri brzini, pomoć pri zastoju u saobraćaju i pomoć pri aktivnoj vožnji. Na taj način pomaže vozaču sa uzdužnom i bočnom kontrolom čime se znatno povećava udobnost na dugim putovanjima.

Pogonski sistem, ovjes i vozne karakteristike

Testirani model pokretao je poznati 2.0 litarski TDI motor sa snagom od 190 KS i 400 Nm okretnog momenta. U kombinaciji sa brzim automatskim mjenjačem S tronic sa sedam stepeni prijenosa ovaj motor ispunit će većinu očekivanja današnjih kupaca. Snaga motora prenosi se na sva četiri točka preko quattro pogona koji osigurava odličnu trakciju u svim uslovima vožnje – bilo da ste na cesti ili na offroad terenu.

Kada je riječ o performansama u ovoj kombinaciji motora, mjenjača i pogona sa težinom od 1.695 kg Audi Q3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,4 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 221 km/h. Tokom testa sa upaljenim klima uređajem prosječna potrošnja u gradskim uslovima (D režim vožnje) iznosila je 8,3 l/100 km.

Na otvorenoj magistralnoj cesti prosječna potrošnja iznosila je 4,5 l/100 km, a na autoputu 7,1 l/100 km. Na kraju testa ukupna prosječna potrošnja iznosila je 7,3 l/100 km. Sa rezervoarom goriva od 60 litara autonomija bi trebala iznositi oko 700 km.

Kroz dodatnu opciju Audi drive vozaču je na raspolaganju šest profila vožnje – od izrazito udobnog, visoko efikasnog, do offroad i sport profila. U offroad režimu stalni pogon na sve točkove pruža optimalnu vuču i stabilnost.

Novi Audi Q3 postavljen je na MQB platformu, a karoserija je napravljena od kombinacije različitih materijala kao što su aluminium i čelik visoke čvrstoće. Na taj način dobio se dobar balans između čvrstoće i male težine, pa novi Q3 ima odlična vozna svojstva.

U dinamičnoj vožnji po kratkim i oštrim ili dugim i brzim zavojima automobil se ponaša veoma stabilno, a za to su zaslužni i veliki 19 inčni točkovi na koje su postavljene gume veličine 235/50 R19. Precizni upravljački mehanizam pruža dovoljno informacija sa podloge što će vam dati dodatnu sigurnost tokom dinamične vožnje.

Zaključak

Novi Audi Q3 zahvaljujući novom dizajnu u potpunosti je promijenio identitet. Iako se radi o porodičnom SUV automobilu on će biti vrlo zanimljiv i mlađoj populaciji zahvaljujući sportskom dizajnu i kompaktnim dimenzijama. Kvalitet materijala i završna obrada je na očekivanom premium nivou sa dosta profinjenih detalja. Uz odlične tehnološke novitete i provjerene mehaničke sklopove novi Audi Q3 postavlja visoko letvicu standarda u svojoj klasi.

Da bi postali vlasnik automobila kao što je bio testni model, za BH uslove morate imati veoma visok platežni standard. Naime, testni model sa bogatom opremom do registracije košta 100.463,02 KM. Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE. Za one manje zahtjevne kupce novi Audi Q3 dostupan je po cijeni već od 58.354,66 KM.