Test: Volkswagen Touareg V8 – Najskuplji Volkswagen

Test: Volkswagen Touareg V8 – Najskuplji Volkswagen

„Understatement“ je engleski pojam koji prema definiciji prikazuje nešto manjim ili slabijim nego što stvarno jeste. Upravo je to definicija koja savršeno opisuje ovo vozilo.

Ispod haube ovog modela nalazi se ogromni 4.0 V8 bi-turbo dizelski motor s 421 KS.  Ovdje se radi o vozilu koje posjeduje isti motor, ali za “samo” 14 konjskih snaga slabiji od znatno skupljeg Audija SQ7 ili SQ8. Četiri ispušne cijevi, obilje znački i hromirane detalje kakve nalazimo kod njih i koji jasno naglašavaju da se ne radi o običnim modelima, kod Volkswagen Touarega V8 uzaludno ćete tražiti.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
 
Piše: Bakir Islambegović

Svega tri decentne V8 oznake na vanjskoj strani vozila, jedna na prednjem grilu i dvije sa strane, daju na znanje da je ovaj Touareg sve, samo ne običan. Bilo kakve oznake na zadnjem dijelu vozila ili u unutrašnjosti tražit ćete također uzaludno. No ovo je sve dio karaktera ovog vozila koje je usmjereno ka drugačijem tipu kupaca nego oni koji se odlučuju za model kao što je SQ7 ili slično, o čemu će biti riječi u nastavku teksta.

Ovdje se radi o modelu koji trenutno nije samo najskuplja i najjača izvedba Touarega, nego i cijele Volkswagenove palete modela, sve dok se u prodaji ne pojavi Touareg R koji se uskoro očekuje i koji će sa svojom snagom samo blago nadmašiti V8 TDI izvedbu.

Posljednji svoje vrste

Svjedoci smo jedne od najvećih revolucija u automobilskoj industriji koja upravo posljednjih nekoliko godina uzima sve veći zamah i koja će biti aktuelna narednih nekoliko godina, čak i decenija, a to je prelazak na elektro mobilnosti. Automobilski proizvođači su naprosto prisiljeni da izbacuju elektro vozila, a ukidaju modele s konvencionalnim dizel i benzinskim motorima uslijed sve rigoroznijih EU regulacija u vezi ispušnih plinova.

Prema tim regulativama proizvođači imaju propisane količine ispušnih plinova na nivou flote, a za svako prekoračenje moraju plaćati ogromne kaznene poreze. Upravo se to sprečava kroz uvođenje vozila na električni i hibridni pogon, na osnovu kojih se smanjuje količina ispušnih plinova na nivou folote. Shodno tome će najveći motor dostupan u Volkswagenovoj paleti modela vjerovatno završiti svoju karijeru upravo u Touaregu V8 TDI.

Takav rasplet događaja definitivno je tužan za sve ljubitelje velikih motora, uzimajući u obzir i superiorne performanse ovog V8 TDI-a, koji uz to zadovoljava najstrožiju Euro 6d-TEMP ekološku normu. No, iz svega prethodno rečenog jasno je da ovakvi motori sve manje pripadaju budućnosti, osim ako ne dođe do nekih velikih promjena u tehnologiji ili zakonskim regulativama. Šta nas čeka u budućnosti tek ćemo vidjeti, ali zbog toga treba uživati u ovom V8 motoru dok još možemo.

Suzdržanost kao vrlina

Novi Touareg posjeduje dopadljiv dizajn, s jasnim i jednostavnim linijama. Prednji masivni gril daje do znanja da se radi o moćnom vozilu za kojeg ćete radije napraviti mjesta kada ga vidite u ogledalu na auto putu. Harmonično je povezan s prednjim farovima, gdje djeluje kao da gril  prelazi u farove. Jasne linije nalazimo i na stranama vozila, gdje se posebno naglašavaju bokovi vozila, inače dizajnerski trend u Volkswagen grupaciji.

Kada smo već kod trendova, spojena zadnja svjetla su trend koji je zaobišao Touarega, ali ne baš u potpunosti. Naime, vozilo ne posjeduje spojena zadnja svjetla, no na braniku posjeduje reflektirajuću traku koje se proteže cijelom širinom branika. Po noći ovaj dizajn djeluje dosta posebno, te se ističe iz mase drugih vozila.

No moram priznati, nije toliko impresivan kao dizajn spojenih svjetala kakve susrećemo na drugim modelima Volkswagen grupacije, no bratski model Q7 se ne može pohvaliti ni s povezanim svjetlima ni reflektirajućom trakom koja se proteže cijelom širinom vozila, već s hromiranom letvicom koja povezuje svjetlosnu grupu – stvar ukusa. Zanimljiv detalj je i promjena grafike zadnjih svjetala prilikom pritiska kočnice.

Iako dopadljiv dizajn, on opet djeluje pomalo pitomo za vozilo ovakvih performansi, pogotovo kada pogledate naše testno vozilo s jednostavnom Antimon Silver Metallic bojom. Većina prolaznika neće ni primijetiti ovo vozilo u gradskim gužvama, a samo istinskim automobilskim znalcima će biti jasno kakav stroj je kraj njih prošao.

Sam koncept ovog automobila je suzdržanost i decentnost, te su to neki od aduta za kupovinu Touarega. Ovo vozilo neće kupiti ljudi koji žele pažnju, dokazivanje statusa i radoznale poglede na sebi i svom vozilu. Ovo auto je namijenjeno skupini ljudi koji žele vrhunsko vozilo superiornih performansi i s obiljem luksuza, a da pri tome na sebe ne privlače preveliku pažnju. Uz to, odnos uloženo-dobiveno kod Touarega V8 znatno je bolji nego kod drugih njemačkih konkurenata. Serijska oprema je obimnija, a dodatna oprema povoljnija.

Unutrašnjost i tehnologija

Jedna od najvećih atrakcija ovog vozila je sigurno njegova unutrašnjost koja oduševljava s futurističkim dizajnom, odličnom kvalitetom materijala i obiljem prostora. Kvalitet materijala i završna obrada su na visokom nivou kakav se i očekuje za ovu klasu vozila.

Ukrasni elementi od drveta ne samo da izgledaju izvrsno, nego imaju i prelijepu teksturu. Tu su i ukrasni elementi od aluminijuma, piano lak i umeci od kože koji zajedno s minimalističkim dizajnom enterijera kreiraju jednu savršenu cjelinu koja čini da enterijer Touarega spada među najljepše u klasi. Samo se u malim detaljima i određenim dijelovima enterijera primjećuje odabir nešto manje kvalitetnih materijala nego u bratskom modelu Q7.

Pohvalu zaslužuje i ambijentalno osvjetljenje s 30 boja, koje čini da unutrašnjost ovog vozila po noći djeluje zaista spektakularno, te zajedno s ogromnim ekranima i odličnim grafičkim prikazima stvara osjećaj kao da ste u svemirskom brodu, a ne u automobilu.

Sjedišta su izrazito udobna, te nude dobru potporu u krivinama. Ona su potpuno električno podesiva, s memory paketom, te posjeduju opcionalnu funkciju ventiliranja, grijanja i masaže. Postoji čak i automatski mod ventilacije sjedišta gdje se automatski uravnoteži grijanje i ventiliranje sjedišta, pri čemu i sami možete namjestiti odnos grijanja i hlađenja, s obzirom da obje funkcije mogu raditi istovremeno. Funkcija masaže je odlična, te vrlo osjetna i dobro dođe na dužim putovanjima. 

Prtljažnik je ogroman sa svojih 810 litara zapremine, koja se uz spuštenu zadnju klupu može proširiti na 1.800 litara. Zahvaljujući zračnom ovjesom, vozilo se može dodatno spustiti i u parkiranom položaju, pritiskom na dugme u prtljažniku, čime se olakšava utovar predmeta.

Touareg je serijski opremljen s Volkswagenovim „Innovision cockpit-om”, koji obuhvata digitalne vozačeve instrumente i ogromni centralni ekran od 15 inča. Dio standardne opreme je „Discover Premium” navigacioni sistem. Sistem spada među najbolje u industriji, te sa svojom veličinom i modernom grafikom djeluje zaista spektakularno. Na početku sistem može djelovati zbunjujuće s obiljem funkcija i opcija, te je potrebno kraće vrijeme navikavanja kako bi sistem mogli intuitivno koristiti. Čak se i klimatizacijom upravlja preko ekrana.

Digitalni vozačevi instrumenti nude odličnu grafiku i rezoluciju, obilje funkcija i visok stepen konfigurabilnosti. Puni prikaz mape je također dostupan, što nije bio slučaj u starijim digitalnim kokpitima iz Volkswagena. Google maps kao kod Audi Virtual Cockpit ovdje nisu dostupne, te je upravljanje s funkcijama vozačevog digitalnog instrumenata za trunku manje intuitivna nego kod Audijevog sistema.

Također, ponekad iritira prisutna refleksija svjetlosti kako s vozačevog ekrana, tako i s centralnog ekrana, što nekada može otežati očitavanje informacija, posebno ispred vozača. To se kod Audija riješilo upotrebom različitih vrsta ekrana kod vozačevog displeja i kod centralnog ekrana. Zauzvrat kod Touarega dobijate jednu staklenu površinu koja povezuje vozačev i centralni displej u jednu cjelinu, stvarajući tako prelijep i minimalistički izgled enterijera, što upotrebom različitih vrsta ekrana ne bi mogli dobiti.

Centralni ekran zaista je ogroman sa svojih 15 inča i nakon kraćeg navikavanja jednostavno se koristiti. Sistem primjećuje razliku između upravljanja s jednim ili dva prsta, te shodno tome mijenja prikaz ekrana. Ekran je blago naget prema vozaču i posjeduje „home screen“ kojeg možete individualno prilagoditi.

Određene, manje funkcije se mogu upravljati i gestikulacijama pomoću senzora u ekranu, no to je više igrarija nego korisna funkcija. Govorne komande su također dostupne, iako ne tako napredna kao u novom Golf  8, kod kojeg glasovne komande aktivirate s rečenicom „Hey Volkswagen“.

Haptički Feedback kakav recimo koristi Audi Q7 i Porsche Cayenne, gdje pritiskom na touch tipku u središnjoj konzoli (Cayenne) ili pritiskom na ekran (Q7)  pomoću vibracija istih dobivate haptički osjećaj pritiskanja tipki, ovdje nećete naći. Zauzvrat dobijate veći ekran i sistem koji je, barem od onog u Cayennu, moderniji.

Testno vozilo je bilo opremljeno s gotovo svim tehnološkim igrarijama koje Volkswagen ima u ponudi, te Touareg stoji reprezentativno za sve ono što Volkswagen u tehnološkom pogledu može ostvariti. Tu je obilje sigurnosnih sistema koji omogućavaju da vozilo gotovo samostalno vozi, a rizik za nesreću smanjuju na minimum. Nećemo ulaziti u detalj svakog sistema, pogotovo ne onih koji su već „viđeni”, nego ćemo se fokusirati na one stvari koje Touarega ističu iz mase SUV modela.

Pohvalu zaslužuje „Lane assist“ sistem koji je dio standardne opreme. On vrlo blagim korekcijama volana drži vozilo u traci, a blagom silom vozača se može nadjačati tako da ne morate za najmanje prestrojavanje trake ili zaobilaženje prepreka na kolovozu paliti pokazivač pravca, koji inače privremeno deaktivira sistem. Upravo taj sistem kod nekih automobila može biti dosta grub. Ovdje to nije slučaj.

Adaptivni tempomat posjeduje i start stop funkciju, te pored odstojanja od vozila ispred prati i ograničenja brzine te navigacione podatke, kako bi reducirao brzinu ukoliko se, na primjer,  približava krivina ili raskrsnica. Tu je i sistem koji omogućava potpuno autonomnu vožnju pri saobraćajnim gužvama ili zastojima, odnosno pri nižim brzinama. Prepoznavanje znakova funkcioniše pouzdano i sistem vozača informiše o prekoračenju ograničenja.

Posebna atrakcija je i IQ. Light, koji označava Volkswagenova matrix svjetla. LED dugo svijetlo podijeljeno je u veliki broj pojedinačnih dioda koje upravljački sistem uključuje, odnosno isključuje ovisno o situaciji na cesti. To omogućava da dugo svjetlo bude konstantno uključeno, a samo se isključuju one diode koje su usmjerene prema vozilu ispred vas ili koje vam ide u susret, omogućavajući optimalno osvjetljenje kolovoza.

Kada se ovaj sistem upari s opcionalnom infracrvenom noćnom kamerom kakvo je imalo naše vozilo, omogućava da, ukoliko sistem detektuje pješake u blizini putanje vozila, usmjeri poseban trepčući snop svjetla prema pješaku i upozori istog na približavanje vozila. Sistem uključuje i dinamične žmigavce naprijed i nazad.

Park Assit paket opreme pored kamere od 360 stepeni i obiljem opcija pomoću kojih možete prikazati svaki ugao vozila, omogućava i automatsko parkiranje vozila. Head up displej nudi obilje informacija s odličnom grafikom i dosta velikim prikazom.

Motor i performanse

Sada dolazimo do vjerovatno najzanimljivije kategorije ovog testa, odnosno karakteristika motora i transmisije. Ovdje će svi oni koji očekuju sonoran V8 zvuk biti dosta razočarani, jer se motor u Touaregu V8 uvijek decentno drži u pozadini, te je odlično izolovan od ostatka kabine u koju općenito vrlo teško dopiru bilo kakvi zvukovi iz vanjske sredine uslijed dobre žvučne izolacije.

Dok se SQ7, koji posjeduje isti 4.0 V8 dizelski motor, trudi da imitira zvuk sportskog benzinskog motora pomoću vještačkih zvukova motora koji se puštaju iz zvučnika i zvučnih modulatora, te koji se mijenja na osnovu moda vožnje, Touareg V8 je potpuno oslobođen od toga.

Zvuk motora se ne mijenja, te se samo čuju izrazito tihi i uglađeni zvukovi njegovog mirnog rada, koji ni na koji način ne sugeriraju da se radi o ogromnom V8 motoru. No ovo je dio koncepta ovog vozila, koji je zamišljen da bude cestovni kruzer, a ne sportski SUV. Tu ulogu je Volkswagen prepustio dolazećem Touaregu R. Shodno tome ovaj motor sa svojim mirnim i tihim radom odlično paše uz komforni karakter cjelokupnog vozila.

U automobilizmu vrijedi pravilo da što je veći broj cilindara, to je obično i kultivisanost, odnosno mirnoća rada motora bolja. Touareg V8 je upravo dokaz za to. Motor je u potpunosti oslobođen vibraciju u cijelom spektru broja okretaja motora. Prijem gasa je trenutačan, a ubrzanje linearno i zaista impresivno zahvaljujući dvostrukim turbo punjačem.

Zvuk motora vam neće odati da se radi o V8 motoru, no pritisak papučice gasa itekako hoće. Ubrzanje ovog motora sa 421 KS i 900 Nm je zaista silovito, te vas naprosto zalijepi za sjedište. V8 TDI motor ovu stijenu od 2,3 tone do 100 km/h katapultira za 4,9 sekundi. Prednosti općenito većih dizel motora, a pogotovo ovog, su obilje snage u nižem i srednjem području okretaja motora što ne samo da stvara zabavu u vožnji, nego i povećava komfor uslijed manje potrebe za prebacivanjem stpena prijenosa. U laganoj vožnji u većem stepenu prijenosa i u nižim okretajima, već na blagi dodir gasa automobil automobil savladava skoro sve uzbrdice bez imalo napora.

Tehnički „highlight” ovog motora je i dvostruki turbo punjač koji ima specifičan način rada. Naime, pri nižim okretajima aktivan je samo jedan turbo punjač. Od 2.200 okretaja postepeno se aktivira i drugi turbo punjač, koji se potpuno aktivira pri 2.700 okretaja, nakon kojih Touareg V8 radi na punom bi-turbo principu.

Prelaz između rada s jednog na dva turbo punjača je potpuno neprimjetan. Ipak, ovaj sistem ne može u potpunosti eliminisati turbo rupu koja je, iako primjetna, srazmjerno mala. Ovdje se radi o „valvelift“ sistemu kojeg je razvio Audi i koji se također koristi u SQ7, samo u nešto složenijem obliku, gdje je pokretanje turbine dodatno potpomognuto i električnim sistemom, pogotovo pri nižem broju okretaja čime se eliminiše turbo rupa.

Turbo punjače inače pokreću ispušni plinovi te je potreban određeni broj okretaja motora da bi se proizvela dovoljna količina gasova koja će biti dovoljna za pokretanje turbine. Sve do tog momenta javlja se „turbo rupa”, koja se upravo kroz prethodno spomenutu elektrifikaciju turbina nastoji eliminisati. Za takve sisteme je potreban i 48 voltni sistem kakvog posjeduje i Touareg.

Vozilo posjeduje odličnu automatsku transmisiju s 8 stepeni prijenosa koja je po svojoj konstrukciji Tiptronic. Prednosti su izrazito komforni, neprimjetni prelazi između brzina, te transmisija odlično savladava golemih 900 Nm okretnog momenta i omogućava vuču prikolica mase do 3.500 kg, što je bitan faktor za ovu klasu vozila.

U automatskom modu rada pokazivač broja okretaja ide do 4.600, a ručnom i do 5.000 okr/min. Prilikom „kick down-a” potrebno je nešto više od jedne sekunde da transmija prebaci u niže stepene prijenosa. U „sport” modu je reakcija na kick down subjektivno za 50% brža. U ručnom modu rada komande za promjene stepena prijenosa izvršavaju se spontano i brzo. Motor, mjenjač i pogon na sve točkove rade u potpunoj harmoniji, te bolje od ovoga teško da može.

Utisci u vožnji

Utisci u vožnji u potpunosti podržavaju dojam i karakter ovog vozila. Sa svojih 2,3 tone težine i dodatnih 145 kg na prednjoj osovini naspram konvencionalnog V6 motora, Touareg V8 sigurno nije model za sportske vožnje, no pruža sigurno i predvidivo ponašanje i pri bržim ulascima u krivine, djelujući dosta lakše nego što zaista jeste.

Tome znatno doprinosi i serijski zračni ovjes s dvije komore, koji je uparen s elektromehaničkim sistemom za reduciranje naginjanja karoserije u krivinama, te opcionalnim stražnjim upravljanjem točkova. Osim bolje upravljivosti u zavojima, Touareg s ovim sistemom ima za metar manji krug okretanja od modela bez ovog sistema, pa njegov krug okretanja iznosi 11,20 m.

Zračni ovjes, koji nudi različite stupnjeve tvrdoće i visine, je izrazito komforan, te odlično savladava neravnine i s ogromnim 21 inčnim točkovima kakve je imalo naše testno vozilo. Razlika između „komfor” i „sport” moda je osjetna, a naginjanje karoserije u krivinama se drži u uskim granicama. Zahvaljujući brojnim „off road” modovima vožnje koji dolaze u sklopu opcionalnog proširenog off road paketa opreme, Touareg V8 će se i van asfalta osjećati kao kod kuće, mada sumnjam da će većina Touareg V8 modela ikada kročiti po teškim offroad terenima.

Odlično je podešen i upravljač koji paše uz karakter „cestovnog kruzera”. Servo upravljač je srazmjerno lagan i dovoljno precizan. Također se primijeti razlika u tvrdoći volana kada prebacite iz „comfort” u „sport” mod, iako razlika nije toliko velika. U sport modu upravljač je i dalje dosta lagan. Gotovo da i nema razlike pri blagim kretnjama upravljača oko centričnog položaja. Tek se pri većim ekscentričnim kretanjima upravljača, poput onih u oštrijim krivinama, osjeti razlika u tvrdoći upravljača.

Lično bi mi odgovarala malo veća preciznost kao i veći „feedback“ na upravljaču, no upravo ovakva podešenost će odlično odgovarati većini kupaca ovakvih vozila, te i osjećaj za upravljačem u potpunosti paše uz komforni karakter vozila.

Ono što me je lično iznenadilo je za ovako snažno i teško vozilo odlična prosječna potrošnja. Kombinovana prosječna potrošnja iznosi oko 9,1 l/100 km, dok na otvorenoj cesti i pri ekonomičnoj vožnji možete postići prosječnu potrošnju od blago ispod 7 l/100 km, što je zaista odličan rezultat za ovakvo vozilo.

Zaklučak

Touareg V8 je jedno vrhunsko vozilo koje nudi superiorne performanse, komfor, obilje luksuza i prostora. Posebno je impresivan enterijer i tehnologija koja se nudi u najluksuznijem Volkswagenovom modelu. Glavna atrakcija ovog vozila je sigurno njegov veliki V8 dizelski motor kod kojeg nije samo snaga od 421 KS impresivna, nego i njegova za ovu klasu niska potrošnja.

Touarega, kako osnovnog tako i V8 modela, posebno atraktivnim čini odnos uloženo-dobiveno, koji je znatno bolji nego kod njegove, pretežno njemačke konkurencije. Tako naše testno vozilo s V8 motorom i gotovo svom mogućom dodatnom opremom ne prelazi magičnu granicu od 200.000 KM, tačnije, košta 199.210 KM. Za vozilo približne motorizacije i opreme bi kod drugih premium brendova morali izdvojiti nekoliko desetina hiljada KM više, te je upitno da li bi i tada dobili vozilo koje je dobro kao što je Touareg V8. Jasno je da će Touareg V8 sa svojim diskretnim oznakama i jednostavnijim dizajnom privlačiti drugačiji tip kupaca u ovom cjenovnom segmentu, odnosno kupce koji više cijene diskretnost nego isticanje sa svojim vozilom.

Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test