Test: Škoda Kodiaq 1.4 TSI Style – Nova perjanica češkog brenda

Test: Škoda Kodiaq 1.4 TSI Style – Nova perjanica češkog brenda

Škodina modelska ofanziva u punom je zamahu, a jedan od glavnih aktera je Kodiaq! Novi veliki SUV češkog proizvođača, snažnog imena koje u prijevodu znači medvjed, već je ostvario odlične prodajne rezultate. Sa novim SUV-om koji nudi mogućnost opremanja sa sedam sjedišta Škoda bi mogla napraviti bolje rezultate nego što su njeni čelnici planirali.

Novi Kodiaq za tako nešto ima sve; dizajn, tehnologiju, funkcionalnost i cijenu! O važnosti ovog modela za Škodu najbolje govori da se isti nudi širom svijeta, pa čak i u Indiji u kojoj mu se otvara velika mogućnost uspjeha.

Piše: Emir Kalender

Dizajn

Škodini dizajneri već po ustaljenom receptu idu na provjerenu dizajnersku recepturu: jednostavne moderne linije i bez suvišnih detalja. To je ono što Škodini kupci prepoznaju i vole. Takav dizajn krasi i novi Kodiaq koji prati aktuelnu dizajnersku filozofiju Škode. Iako je globalni trend da svi modeli unutar jednog brenda pomalo sliče, u ovom slučaju Kodiaq je vrlo originalan i prepoznatljiv.

Na prvi pogled oko posmatrača odmah će zapaziti masivne branike i povećanu visinu podvozja. Robusni i upečatljivi prednji dio sa novom Škodinom maskom i lijepo uklopljenim svjetlima koja su dostupna sa LED tehnologijom ostavljaju jak utisak već na prvi pogled.

Bočna strana automobila sa čistim i jednostavnim linijama jasno pokazuje gabarite automobila, dok stražnjim dijelom automobila dominiraju velika svjetla u obliku slova C. Ona su tipičnima za marku Škoda, pa se Kodiaq samouvjereno izdiže iz bezlične gomile automobila.

Kodiaq ima blagu padajuću liniju krova što mu daje dozu dinamičnosti, dok plastični elementi oko rubova blatobrana i ulaznim pragovima štite lak od udaraca kamenja i drugih predmeta kada se odvažite sa Kodiaqom krenuti u offroad avanture.

Novi Kodiaq hvali se i inovativnim prednjim svjetlima koja su dostupna u LED tehnologiji. LED diode garantuju prvoklasnu osvijetljenost puta, bilo da ste na auto putu ili na offroadu. Ova svjetla imaju mogućnost prilagođavanja uslovima puta zahvaljujući adaptivnom sistemu.

Unutrašnjost Kodiaq otkriva temeljna Škodina načela: velika prostranost, funkcionalnost i mudra rješenja. Ulaskom u automobil, bez obzira da li sjedite za upravljačem ili u drugum – trećem redu sjedišta, prostranost je zagarantovna. Kompromisi je riječ koja nema mjesta u unutrašnjosti novog Kodiaqa jer po pitanju raspoloživog mjesta, udobnosti, povezivosti, utovarnog prostora i svestranosti Kodiaq u ovom momentu nema ozbiljnog konkurenta.

Udobnost automobila je očekivano dobra, posebno ona na prednjim sjedištima. Kodiaq je prvi Škodin automobil u koje može smjestiti sedam osoba zahvaljujući njegovom trećem redu sjedišta. Sjedišta u drugom redu mogu se pomicati naprijed i nazad do 18 cm što garantuje maksimalnu fleksibilnost, bez obzira da li je riječ o varijanti sa pet ili sa sedam sjedišta. Također, leđni nasloni mogu se preklopiti u omjeru 60:40.

Jedna od najvećih vrijednosti unutrašnjosti Kodiaqa je odlična ergonomija koja omogućava intuitivno rukovanje. Za izradu unutrašnjosti korištena je kombinacija nekoliko materijala, a najbolja finalna obrada ostavlja utisak elegancije. Prtljažnik Kodiaqa u velikoj mjeri odskače od konkurencije jer nudi osnovnu zapreminu od 270 / 720 / 2065 litara, ovisno konfiguraciji i položaju zadnjih sjedala.

Centralnom konzolom dominira veliki osam inčni ekran Infotainment sistema koji je osjetljiv na dodir. Njegovo okruženje radi vrlo brzo, nudi veliki broj važnih opcija i informacija, a treba naglasiti da je u potpunosti je prevedeno na bosanski jezik.

Unutar putničke kabine prisutna su mnogobrojna „Simply clever“ pametna rješenja, od kišobrana u vratima do raznih pretinaca i držača, a tu je i inovativno rješenje „paket za spavanje“ koji dio dodatne opreme. Testni model bio je opremljen najbogatijim Style paketom opreme koji donosi pregršt mogućnosti, a za najzahtjevnije kupce ostavljena je mogućnost dodatnog opremanja.

Testni model je na popisu dodatne opreme imao: Full LED prednja svjetla + AFS + LED svjetla za maglu sa CORNER funkcijom, zadnja LED svjetla, Infotainment navigacioni uređaj AMUNDSEN + SMART LINK + glasovno upravljanje, Komforna telefonija + WLAN, podesivo sjedište vozača sa memory funkcijom i podrškom za leđa, itd. Detaljan popis serijske i dodatne opreme možete pročitati OVDJE.

Motor i vozne sposobnosti

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen 1.4 litreni TSI benzinski motor sa 150 KS i 250 Nm okretnog momenta. Motor je bio uparen sa ručnim šest stepenim mjenjačem kojeg krasi odlična preciznost. Snaga do podloge prenosi preko sva četiri točka putem sistema 4×4. Uz ukupnu težinu od 1653 kg Kodiaq pokretan sa ovom kombinacijom motora, mjenjača i pogona ima sasvim solidne performanse pa tako od 0 do 100 km/h stiže za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h.

Rezervoar goriva ima zapreminu od 60 litara što će vam pružiti autonomiju od nekih 800 km, ovisno o uslovima vožnje. U gradskim uslovima potrošnja će se kretati od 7,8 do 9,5 l/100 km, na otvorenoj cesti od 5,7 do 7,0 l/km, dok će na offroadu Kodiaq trošiti od 7,4 do 8,0 l/100 km. Zahvaljujući sistemu deaktivacije cilindara 1.4 litreni TSI motor u Kodiaqu nije mnogo „žedan“.

ACT sistem omogućava deaktivaciju dva cilindra kada automobili ide konstantnom brzinom, bez velikog napora. U takvim situacijama motor gasi dva cilindra koja se momentalno aktiviraju povećanjem opterećenja ili jednostavnim pritiskom papučice gasa. Prelasci iz dvocilindarskog u četverocilindarski režim i obratno, besprijekorno su mirni i uglađeni, a vozač dobiva informaciju u kojem je režimu samo putem centralnog ekrana na instrument tabli.

Silaskom sa auto puta ili magistralne ceste na neuređeni put Kodiaq pokazuje svoje drugo lice. U tom momentu pretvara se u terenca koji je sposoban savladati gotovo sve prepreke sa kojim se može susresti prosječan vozač.

Blatnjavi i makadamski putevi koji su prepuni dubokih kolotraga i rupa ne predstavljaju nikakav problem, kao ni silazak u livade i male potoke. Za takve sposobnosti najviše su zaslužni povećani klirens i sistem pogona na sva četiri točka. Vožnja po takvim terenima ne narušava udobnost jer za upijanje udarnih rupa brine se odličan ovjes koji je mekše podešen.

Automobil će tako prijeći sve prepreke bez naginjanja karoserije ili nepoželjnih skakutanja što je dokaz odlično urađenog posla kada je u pitanju ovjes. Ništa lošije Kodiaq se ne ponaša i na auto putu gdje pri većim brzinama nema naginjanja karoserije, što je sklonost velikih SUV vozila. Kratko rečeno ovjes je pun pogodak! Aerodinamika također je na dobrom nivou ako uzmemo u obzir tip i veličinu automobila pa otpor zraka iznosi 0,33.

Na kraju šta možemo zaključiti o Kodiaqu?

Najveći Škodin SUV osmišljen je da pokrije širok spektar zahtijeva. Kodiaq je spreman odgovoriti zahtjevima moderne porodice, poslovnih ljudi i onih koji se često vole otisnuti u avanturu raznim bespućima. Kodiaq nudi mogućnost priključenja prikolice do dvije i po tone što će obradovati pustolove i praktične korisnike.

Ponuda prostora u kabini je fascinantna, pa vas navodi na pitanje da li ga je moguće u potpunosti iskoristiti? Tehnološka opremljenost na vrhunskom je nivou, a mogućnost individualnog opremanja omogućava da svaki kupac po svojim potrebama opremi automobil.

Motorna paleta nudi bogat raspon snage, bilo da se radi o benzincima ili dizelima, a ovisno o potrebi Kodiaq je dostupan sa pogonom samo na prednje točkove i na sva četiri točka.

Na kraju dolazi cijena sa kojom će konkurenti teško izaći na kraj jer osnovni Kodiaq košta 44.928 KM dok najskuplji Kodiaq, bez dodatne opreme, pokretan 2.0 litrenim TDI motorom sa 190 KS i sedam stepenim DSG mjenjačem, te 4×4 pogonom u Style paketu opreme košta 67.699 KM sa PDV-om. Testni model sa dodatnom opremom košta 64.731,34 KM. Za kraj treba spomenuti da je kompletna proizvodnja novog Kodiaqa rasprodata do kraja godine.