Test: Citroën C4 BlueHDi 100 BVM Feel – Francuski klasik

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 10

Test: Citroën C4 BlueHDi 100 BVM Feel – Francuski klasik

Citroën C4 predstavljen je tržištu 2010. godine,  i u više od 450.000 primjeraka proizveden u tvornici u Mulhouseu u Francuskoj. Citroën C4 druge generacije uzor je u klasi kad je riječ o udobnosti, a redizajnirani model osavremenjen je novim svjetlosnim potpisom, korisnim tehnologijama i motorima najnovije generacije. U 2015. godini, Citroën C4 potvrdit će svoj položaj kompaktne limuzine ugodne za vožnju i boravak.

Redizajnirani C4 karakteriše otmjen dizajn i „francuska“ udobnost koja je dobro spojena sa voznim karakteristikama, koje dokazuju sposobnost marke Citroën da kreativnost i tehnologiju upotrijebi za stvaranje automobila čija će vožnja biti ugodna za tijelo i duh.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
(re)Dizajn, oprema i noviteti

Citroën C4, nakon pet godina od kako se našao na tržištu, prodan je u više od 450.000 primjeraka, što dokazuje da je riječ o vrlo uspješnom modelu. Kako bi nastavio s dobrim prodajnim rezultatima C4 modela, Citroën je odlučio da isti osvježi sa novim stilskim detaljima i novim tehnologijama koje će mu omogućiti nastavak tržišne utrke u kojoj je konkurencija izuzetno jaka. Citroën C4 odlikuje uravnotežen vanjski stil s novim svjetlosnim grupama koje ga jasno diferenciraju od prethodnika. Citroën C4 sa uravnoteženim dimenzijama, na prvi pogled svojim dizajnom ostavlja utisak robusnosti i kvalitete. Prednjim dijelom, pored markantnih svjetala, dominira hromirani „chevron“, prepoznatljivo Citroënovo obilježje.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 02

U sklopu nove svjetlosne grupe stigla je neizostavna LED tehnologija koja je rezervisana za „dnevna svjetla“, što upotpunjuje atraktivnost prednjeg kraja automobila. Straga, nova svjetla s 3D efektom ističu svu iskorištenu tehnologiju, dajući dodatnu dizajnersku vrijednost, te naglašavajući prestižan karakter ove kompaktne limuzine. Prilikom redizajniranja ovog modela dodatna pažnja posvećena je spojevima na karoserijskim dijelovima, koji su precizno spojeni uz minimalne zazore. Također, dodati su i novi hromirani ukrasi na prednjem i stražnjem odbojniku, te na okvirima prozora. Redizajnirani C4 dostupan je u devet boja karoserije, od čega su dvije nove, siva Galet i siva Platinium. Tu su i nove Miami aluminijumske felge od 17 inča, a za one najzahtjevnije dostupne su i felge od 18 inča.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 04

Unutrašnjost redizajniranog Citroën C4 modela također je izmijenjena, pri čemu su pored dizajnerskih promjena donešene i nove tehnologije, s ciljem ugodnije i lakše vožnje. Kada je riječ o dizajnerskim promjenama, tu prvenstveno ističemo potpuno novu centralnu ploču koja je savremenog dizajna. Izrađena je od „pjenaste“ plastike, što ostavlja odličan vizuelni dojam, još bolju zvučnu izolaciju, ali i ljepši osjećaj na dodir.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 05

Uz novu centralnu ploču stigla je i nova potpuno digitalizirana instrument tabla, a tu je i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir, na kojem se prikazuju sve bitne informacije, od audio uređaja, putnog računara, telefona, do navigacije. Sjedišta u testnom modelu bila su sportski profilisana, ali korištenjem mekanih materijala za njihovu izradu, promijenio se i njihov karakter, koji je usmjeren više na udobnost. Iako na prvi pogled daju sliku da će vas snažno držati u brzim zavojima, sjedišta iz testnog modela bolji će posao obavljati na dugim „turama“ na auto putu, gdje će se vaše tijelo u njih jednostavno „utopiti“. Drugim riječima, mekana sjedišta neće vas najbolje držati u brzim prolascima kroz zavoje, ali zato nećete imati problema s bolovima u leđima prilikom dugotrajnih vožnji auto putem.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 07

Za izradu unutrašnjosti korišteni su kvalitetni materijali, koji su u vrhu ponude u ovoj automobilskoj klasi. Tako je ovaj model dobio obloge sa “slush skin” detaljima na centralnoj ploči, a riječ je o tehnologiji obrade materijala kojom on postaje mekan na dodir. Upravo zbog navedenih činjenica, glavni motiv redizajniranog C4 modela jeste ponuditi vozaču i putnicima udobnost i jedinstven doživljaj tokom vožnje i putovanja.

Testni model bio je opremljen sa „Feel“ paketom opreme koji donosi dosta toga što ćete svakodnevno koristiti. Tako na osnovnu „Live“ opremu, paket „Feel“ donosi Autoradio CD MP3 sa komandama na volanu i 6 zvučnika, dnevna svjetla sa LED diodama, ručke vrata i nosače vanjskih retrovizora u boji karoserije, zadnja svjetla sa 3D efektom, dodatno zatamnjeno zadnje staklo na prtljažnim vratima, volan, ručicu mjenjača i ručne kočnice obložene kožom, putni računar, naslon za ruke naprijed, suvozačevo sjedište podesivo po visini, u leđnom dijelu podesivo vozačevo i suvozačevo sjedište, obloge sjedišta u tkanini Maille Liberia, 16-inčne ukrasne radkape Atlanta.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 06

Uz paket “Feel” testni model imao je i doplativu opremu kao što je: automatski klima uređaj, rezervni točak manjih dimenzija, metalik boja, novi audio sistem na dodir sa utičnicom Jack, komplet za Bluetooth i USB utičnica, bi-tuner i CD spremnik (SMEG audio), pristup vozilu i pokretanje motora bez ključa (ADML). Sve detalje o paketima opreme možete pročitati OVDJE.

Ponuda prostora

Citroën je uvijek isticao svoju orijentaciju prema udobnosti u putničkoj kabini, a njen sastavni dio je ponuda prostora. Zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2.608 mm, prostora za ugodnu vožnju ima na prednjoj i stražnjoj klupi, a isto se može reći i za širinu, jer za to je zaslužna širina unutrašnjosti vozila od 1.451 mm.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 08

Dimenzije C4 modela ostale su iste, dužina od 4.329 mm, širina 1.789 mm i visina od 1.489 – 1.502 mm. Osnovna zapremina prtljažnika iznosti 380 litara, čiji je prostor potpuno iskoristiv zahvaljujući pravouglom obliku, a uz niski utovarni prag, omogućava olakšano utovaranje kabastih i teških stvari. Za proširenje tovarnog prostora dovoljno je preklopiti stražnju klupu koja je djeljiva u omjeru 2/3 – 1/3, a za prijevoz dugačkih predmeta moguće je otvoriti mini poklopac na stražnjoj klupi.

Pored raskošnog prtljažnika, Citroën C4 u putničkoj kabini ima brojne pretince, poput velikog pretinca ispred suvozača, a tu su i pretinci u prednjim vratima u koje se mogu smjestiti boce od 1,5 litre. Tu nije kraj, jer su ispod prednjih sjedišta smještene ladice, te vrlo koristan pretinac u srednjem naslonu za ruku između prednjih sjedišta.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 09

Motor, mjenjač i vozne karakteristike

Za pokretanje testnog modela korišten je BlueHDi 100 BVM 1.6-litreni (1560 cm3) motor sa 99 KS i 254 Nm okretnog momenta. Motor maksimalnu snagu oslobađa pri 3.750 okr/min i najveći okretni moment pri 1.750 okr/min. Fabrika deklariše da će C4, težak 1.205 kg, sa ovim motorom od 0 do 100 km/h stići za 11,5 sekundi, te postići maksimalnu brzinu od 180 km/h. Uz navedene performanse, motor zadovoljava i visoke Euro 6 norme o ispušnim plinovima.

Za smanjenje potrošnje goriva i manju emisiju CO2 tu je Stop&Start sistem zbog kojeg je ovaj model opremljen sa ojačanim alternatorom. Kada je ovaj sistem aktivan, tj. kada ugasi motor, isti se starta u roku od 500 ms, što je manje od vremena potrebnog za ubacivanje u brzinu. Djelovanje se za vozača odvija na potpuno transparentan način pri gašenju i ponovnom pokretanju motora.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 13

Iako se danas najveća pažnja posvećuje smanjenju potrošnje goriva i emisiji štenih plinova, Citroën nije nikako zanemario i performanse motora. Maksimalna snaga od 100 KS ne predstavlja nikakav spektakl, ali je sasvim dovoljno za primjerene performanse za jedan putnički porodični automobil, koji će biti spreman adekvatno odgovoriti svim prosječnim zahtjevima.

C4 pokretan ovim motorom živahan je već na niskim okretajima motora, što je izuzetno važno u gradskoj vožnji, a to se svakako pozitivno odražava i na nisku potrošnju goriva, koja je tokom testa iznosila od 4,5 do 5,6 L/100 km, bez pretjerane pažnje na pritisak papučice gasa. Na otvorenoj cesti potrošnja je još niža, pa smo zabilježili prosječnu potrošnju u rasponu od 4,2 do 4,4 L/100 km, što je svakako rezultat vrijedan pažnje. Fabrika garantuje da ovaj model može trošiti još manje goriva, ali pod uslovom da su na njega postavljene gume s niskim otporom kotrljanja, pa se u tom slučaju potrošnja se spušta na 3,3 L/100 km, kao i emisija CO2 na 86 g/km.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 15

Motor je bio uparen sa preciznim 5-stepenim ručnim mjenjačem, kojeg odlikuju odlični mjerni odnosi. Mjenjački sklop odlično funkcioniše, ali nakon testa ostali smo pod utiskom da pri većim brzinama ima prostora i za šesti stepen prijenosa. Mjenjač sa šest stepeni prijenosa dostupan je samo za modele koji su pokretani snažnijim dizelskim motorima od 115 i 120 KS.

Ovjes Citroën C4 modela izveden je sa pseudo-McPherson sistemom na prednjoj osovini i polukrutom osovinom na zadnjoj osovini. Za upravljanje, tu je hidraulički servoupravljač potpomognut električnom pumpom, koji je također „podešen“ za udobnost, pa je okretanje volana lagano i jednostavno, te ne prenosi mnogo vibracija sa podloge. Ovjes C4 redizajniranog modela podešen je više za udobnost nego za brze prolaske zavojima. Zbog takve konfiguracije ovjesa automobil se dobro prilagođava profilu podloge, što je za svaku pohvalu kada znamo da su balkanske ceste „skup loših“ zakrpi.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 14

Iako se Citroën C4 prilikom dinamičnije vožnje u zavojima osjetno naginje, vozač ima vrlo dobar nadzor nad vozilom, te je u svakom momentu automobil spreman izbjeći prepreke na putu. Automobil odlikuje uravnoteženost, ali za ekstremne situacije brinu se elektronski sigurnosni sistemi, kao što su elektronska raspodjela kočne sile, sistema pomoći pri naglom kočenju i sistema inteligentnog nadzora prijanjanja, povezanog s ESP-om. Ovakve postavke ovjesa i sigurnosnih sistema omogućit će vam stvarni užitak u vožnji, uz neizostavnu sigurnost, kojoj Citroën oduvijek posvećuje posebnu pažnju.

Zaključak

Sa redizajnom modela C4, Citroën je napravio odličan potez, jer je unio dodatnu svježinu u ovaj vrlo popularni model. Svoju popularnost ovaj model izgradio je na čvrstim osnovama kao što su štedljivost, funkcionalnost, dobar dizajn i konkurentna cijena. Kada govorimo o cijeni, Citroën u Bosni i Hercegovini često daje akcijske popuste na ovaj model, što je svakako dobra prilika za kupovinu ovog modela To je slučaj i sa redizajniranim modelom, koji je moguće nabaviti po akcijskoj sniženoj cijeni.

Test Citroen C4 1.6 hdi feel - 620 - 2015 16

Puna cijena testnog modela sa doplativom dodatnom opremom iznosi 42.133,00 sa PDV-om, a po trenutnoj akcijskoj cijeni kupci ovaj automobil mogu kupiti za povoljnih 30.967,00 KM sa PDV-om, što znači da dobijaju popust od 26,50%. Inače cjenovni raspon novog C4 model na BiH tržištu kreće se od 31.424,00 KM za osnovni “Live” model pokretan benzinskim  VTi 95 BVM motorom, do 44.592,00 KM koliko je potrebno izdvojiti za najskuplji “Shine Blue” model pokretan najjačim dizelskim motorom.

Detaljan cjenovnik pogledajte OVDJE.

Kategorije: Auto test