Test: ŠKODA RAPID Ambition 1.6 MPI + LPG – Zelena alternativa

Test: ŠKODA RAPID Ambition 1.6 MPI + LPG – Zelena alternativa

ŠKODA RAPID u ponudi češkog proizvođača nalazi se već šest godina, a početkom prošle 2017. godine predstavljena je njegova osvježena izvedba. Novi RAPID javnosti je predstavljen sa osvježenim dizajnom, novim multimedijalnim sistemima te novom motornom paletom. U aktuelnoj ponudi motora nalazi se i 1.6 litarski benzinski MPI motor koji kao alternativno gorivo može koristiti LPG plin.

 Piše: Emir Kalender

Trenutno automobilski svijet bruji sa pričom o elektromobilnosti koja će svakako zaživjeti u budućnosti, no motori sa unutrašnjim sagorijevanjem nisu rekli posljednju riječ. To najbolje potvrđuje ŠKODA RAPID pokretana na LPG.

Osvježenje izgleda i tehnologije

ŠKODA je 2012. godine predstavila model RAPID koji se odlično smjestio između manje Fabije i veće Octavije. ŠKODA je sa RAPID modelom demonstrirala kako napraviti lijep, funkcionalan, prostran i pristupačan model.

U proljeće 2017. godine došlo je vrijeme za osvježenje RAPID modela, a Škodini dizajner i inžinjeri nisu previše rizikovali. Dizajneri su kreirali novu prednju svjetlosnu grupu, a kroz dodatnu opremu dostupna su i glavna bi-xenon svjetla i LED dnevnih svjetala. Ova svjetla dolaze sa automatskim adaptivnim upravljanjem svjetlosnim snopovima. Osvježeni RAPID u liftback izvedbi dobio je i opciona LED zadnja svjetla, a dizajnerske promjene završene su sa novom ponudom aluminijumskih točkova veličine od 15 do 17 inča.

Unutrašnjost automobila također nije pretrpjela značajne promjene. RAPID je ostao isti, prostran i funkcionalan sa dosta Simply Clever rješenja koja olakšavaju svakodnevni život. Ulaskom u RAPID odmah osjetite prostranost u odnosu na manji FABIA model. Na prednja sjedišta mogu se ugodno smjesti putnici visine od 185 cm, a pri tome da opet ostane dovoljno prostora za noge putnika na zadnjoj klupi.

Vozač po svojoj želji i potrebi može podesiti poziciju upravljača i sjedišta, pa se idealna vozačka pozicija brzo pronalazi u lijepo profilisanim sjedištima. Prtljažniku se pristupa otvaranjem poklopca petih vrata što dodatno povećava iskoristivost velikog prtljažnika koji već u osnovi nudi zapreminu 530 litara, a preklapanjem naslona zadnje klupe isti se povećava na 1470 litara.

Zapremina prtljažnika ostat će ista i u slučaju kada automobil kao alternativno gorivo koristi LPG, jer se spremnik plina ugrađuje u prostor predviđen za rezervni točak. U tom slučaju rezervni točak mijenja set za popravku probušenih guma.

Novitet u putničkoj kabini osvježenog RAPID modela su modernizovani su multimedijalni sistemi koji se opciono nude sa ekranom osjetljivim na dodir. Pored većih ekrana čija dijagonala kod Amundsen sistema iznosi 6,5 inča, tu je i opcioni DAB (digitalni radio prijem) i WLAN hotspot za brzi internet.

Vozi jeftinije, manje zagađuj!

Posljednje dvije godine automobilska industrija ulaže velike napore i finansijska sredstva u razvoj elektromobilnosti. ŠKODA također prati aktuelne tehnološke trendove pa će tako u skorijoj budućnosti ponuditi više električnih modela, a neki su već predstavljeni u konceptnim izvedbama. No, do dolaska električnih automobila koji nude nultu stopu emisije štetnih plinova, ŠKODA nudi prijelazno rješenje koje ima svijetlu budućnost.

U paleti motora koji pokreću RAPID nalazi se značajan broj modernih benzinaca koji su za pokretanje mogu koristiti plin. Benzinski 1.6 litarski MPI motor odavno je poznat kao pouzdan i dugotrajan motor. Upravo takav motor sa 110 KS i 153 Nm okretnog momenta pokretao je testni RAPID koji je imao plinski sistem koji omogućava korištenje LPG plina kao alternativnog goriva.

Danas voziti automobil na plin u prvom redu znači voziti jeftinije. Benzin i nafta ponovo dostižu rekordne cijene, dok je cijena plina gotovo pa duplo niža. Stvari dodatno otežavaju i sve strožije norme o smanjenju ispušnih plinova što otvara potragu za pronalaskom trenutnog rješenja ovih problema. Korištenje LPG plina kao alternativnog goriva u velikoj mjeri doprinosi smanjenju troškova za pogonsko gorivo kao i smanjenju emisije štetnih plinova.

Osamdesetih godina prošlog vijeka plin je bio vrlo popularan kao pogonsko gorivo automobila, ali u to vrijeme plinski sistemi su bili dosta nesigurniji o današnjih. Danas je sigurnost ovih sistema na najvišem nivou, pa nema sumnje da će njihova popularnost stalno rasti.

U ekološki razvijenim državama vlasnici automobila koji voze na LPG dobijaju godišnje subvencije na ekološke takse prilikom registracije vozila te ostvaruju dodatne uštede. Kada je riječ o Bosni i Hercegovini subvencija nema već se plaća dodatna taksa, ali svako ko prelazi minimum 15.000 km godišnje ima finansijsku opravdanost ugradnje plinskog sistema. Kada je riječ o ugradnji plinskog sistema u nove Škodine modele, nju treba vršiti isključivo u ovlaštenom servisu.

Poznato je da sve mehaničke prepravke uzrokuju gubitak garancije na vozilo, ali ugradnjom u ovlaštenom Škodinom servisu automobil ostaje u garantnom roku. Cijena ugradnje plina za MPI motore iznosi cca. 1145,50 KM, dok za moderne TSI motore cijena iznosi cca. 2.100 KM.

Kada automobil koristi LPG plin kao pogonsko gorivo performanse motora mogu biti manje do 7%, ali vam uvijek ostaje mogućnost da prebacite benzin te tako ostvarite puni potencijal motora. Gledajući kolika je ekonomska opravdanost ugradnje plinske instalacije, smanjenje snage do 7% pada u drugi plan.

Kada RAPID 1.6 MPI za pogonsko gorivo koristi benzin fabrika deklariše ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,3 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 195 km/h. Tokom testa prosječna potrošnja benzina u gradskim uslovima iznosila je 7,5 l/100 km dok se na otvorenoj cesti kretala oko 5 l/100 km. Prelaskom na plin kao alternativno gorivo prešli smo 350 km kombinovane vožnje, pa je prosječna potrošnja plina iznosila oko 10 l/100 km.

Zaključak

Strožije norme o ispušnim plinovima sigurno da će u skorijem vremenu stupiti i u Bosni i Hercegovini koja važi za jednu od siromašnijih država. Teško je očekivati da će BiH, ali i druge siromašne države, imati u narednih 10 godina razvijenu modernu infrastrukturu za punjenje električnih automobila. Veliku ulogu ima i platežna moć tržišta koja također nije velika, pa kada sve sagledamo, automobili pokretani na LPG imaju svijetlu budućnost. Testni RAPID Ambition 1.6 MPI sa dodatnom opremom i atestiranom plinskom instalacijom košta 34.746,66 KM.