Test: Peugeot 301 1.6 BludeHDi Facelift – Tehnološka modernizacija

Test: Peugeot 301 1.6 BludeHDi Facelift – Tehnološka modernizacija

Peugeot 301 na tržište je stigao krajem 2012. godine i za period manji od pet godina ostvario je respektabilne prodajne rezultate. Ubrzani razvoj modernih tehnologija i promijenjeni tržišni zahtjevi ukazali su potrebu za modernizacijom ovog modela. Peugeot je tako krajem 2016. godine predstavio obnovljeni 301.

Novi 301 stigao je i na bh. tržište, a nakon premijere ovog modela sve novitete koje donosi isprobali smo na testu. U nastavku donosimo Vam test obnovljene Peugeotove limuzine.

Piše: Emir Kalender

(re)Dizajn

Peugeot 301 dobio je obnovljeni dizajn karoserije kako bi zadovoljio očekivanja modernih kupaca na tržištima gdje se prodaje. Model 301 predstavljen je krajem 2012. godine, a prvi put u prodaji našao se u sredozemnoj regiji. Obnovljeni 301 krasi uravnotežen dizajn karoserije sa potpuno novim prednjim dijelom. Dizajnerske promjene na novom 301 modelu izražavaju najnovije stilske zahtjeve marke.

Za robustan i nepokolebljiv moderan izgled troprostorne limuzine 301 pobrinula su se vertikalno postavljena ukrasna maska, dok su u karoseriju ugrađeni nova svjetla i precizno izrađeni detalji. Uz nova svjetla za maglu ugrađena su i LED dnevna svjetla koja naglašavaju novi prednji dio. Novi odbojnik je u skladu sa aktuelnim dizajnerskim smjernicama marke za međunarodne limuzine čime ovaj model izražava robusnost i širinu.

Bočna strana automobila ostala je ista, ali je Peugeot spremio nove setove 16 inčnih aluminijumskih točkova koji bočnoj strani automobila daju novi izgled. Novi točkovi dizajnirani su kako bi naglasili dinamičnost i kontrast siluete te su usklađeni sa novim prednjim dijelom.

Zadnji dio obnovljenog 301 modela dobio je nova svjetla sa trodimenzionalnim efektom. Sa ovakvim svjetlima povećan je osjećaj širine automobila i njegove elegancije te se sada obnovljeni 301 potpuno uklapa u aktuelni dizajnerski pravac francuskog proizvođača. Završnu riječ na dizajnerske promijene stavljaju i nove boje karoserije.

Unutrašnjost obnovljenog 301 modela dobila je redizajniranu centralnu konzolu sa ukrasnom letvicom ispred suvozača koja se razlikuje s obzirom na stepen opreme. Korišteni materijali za izradu unutrašnjosti birani su da naglase robusnost i jednostavno održavanje, ali da unutrašnjost zadrži dozu elegancije.

U redizajniranoj centralnoj konzoli, ovisno o nivou opreme, sada se može naći novi 7 inčni ekran osjetljiv na dodir. Redizajnirana je i instrument tabla koja je dobila novu grafiku analognih mjernih pokazivača. Kod viših nivoa opreme između pokazivača brzine i okretaja motora ugrađen je novi matrični ekran koji prikazuje sve informacije za vožnju. Sa ovim novim komadima tehnologije Peugeot 301 ide u korak s vremenom.

Obnovljeni Peugeot 301 dobio je poboljšanu udobnost zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji, kao i uvođenjem novih tehnologija (centralnog tableta) čime se putovanja na dužim relacijama čine još lakšim i ugodnijim. Ergonomija je vrlo dobra, sve je na dohvat ruke, a položaj sjedenja je nešto povišen pa se stiče dojam da se vozite u visočijem automobilu nego što stvarno Peugeot 301 jeste. Sam upravljač je nešto većih dimenzija, ali sa blagim profilisanjem dobro leži u rukama, kao i ručica mjenjača koja je odmjerenih dimenzija.

Peugeot 301 ima odličnu ponudu prostora u svojoj klasi. Sa dužinom od 4.445 mm i međuosovinskim razmakom od 2.652 mm četiri putnika mogu se bez ikakvih problema uputiti i na najduža putovanja bez bojazni da neće imati prostora u bilo kojem segmentu. Širina od 1.748 mm i visina 1.466 mm dodatni su garant ponude prostora. Prostranost automobila najviše je primjetna na zadnjoj klupi u predjelu koljena, gdje se Peugeot 301 ne bi postidio i pred većim i ozbiljnijim limuzinama.

Zadnja klupa djeljiva je u odnosu 60/40 u koju su radi uštede prostora integrisani nasloni za glave. Prtljažni prostor također je raskošnih dimenzija, pa sa svojih 506 litara teško da će biti nedovoljan za prosječne zahtjeve vozača. U slučaju da se ukloni rezervni točak punih dimenzija, prtljažni prostor raste na odličnih 600 litara, a za situacije kada se traži centimetar/litar više, preklapanjem stražnje klupe dobija se transportni prostor od 1.332 litara, a samo ograničavajući faktor je već spomenitu mali otvor poklopca prtljažnika.

Ovjes i upravljivost

Peugeotovi inženjeri posvetili su posebnu pažnju dizajniranju ovjesa, gdje su njegove komponente robusnije od standardnih te su adekvatno zaštićene. Peugeot 301 odlikuje veliki međuosovinski razmak koji se pozitivno odražava na vozne karakteristike i udobnost automobila. Zbog dobro dizajniranog ovjesa automobil se odlično ponaša na svim putevima.

Ovjes obnovljenog 301 modela pretrpio je blage promijene koje su doprinijele boljoj udobnosti. Prelaskom preko neravnina udarna buka manje se prenosi u putničku kabinu. Ovjes 301 modela ima nešto duži hod zbog povišenog rastojanja za 2 cm u odnosu na prosječne automobile.

Peugeot 301 dizajniran je za tržišta, gdje su loši putevi svakodnevnica, pa ovakvo rješenje ima smisla. Ovjes pruža mogućnost lagodne vožnje u gotovo svim uslovima. Servo upravljač vrlo je precizan i pruža sasvim dovoljno informacija sa podloge.

Motor i mjenjač

Testni model bio je pokretan novim 1.6 litrenim BlueHDi motorom koji razvija 99 KS pri 3.750 okr/min i 254 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. U odnosu na prethodnika snaga motora je povećana za 7 KS, ali poboljšana ekološka norma koja sada zadovoljava Euro 6 propise o ispušnim plinovima.

Motor odlikuje uglađen i tih rad te ostavlja dojam da automobil ima snažniji motor jer mu opterećenje sa četiri putnika i prtljagom ne predstavlja problem. Motor testnog modela uparen je sa pet stepenim ručnim mjenjačem, a zahvaljujući dobro proračunatim prijenosnim odnosima automobil iskorištava sav potencijal ovog izrazito štedljivog motora.

Štedljivi dizelski motor najoptimalnije je rješenje za ovaj automobil, gdje se ne otvara potreba za snažnijim motorom. Peugeot 301 u odnosu na prethodnika lakši je za 90 kg, pa sada njegova težina iznosi 1.090 kg. Ako u obzir uzmemo da se radi o limuzini onda je jasno da je rezultat smanjenja kilaže odličan.

Sa novim dizelskim motorom Peugeot 301 ima bolje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 0,4 sekunde koje sada iznosi 10,8 sekundi. Povećana je i maksimalna brzina za 3 km/h koja sada iznosi 183 km/h. Ono po čemu su posebno poznati 1.6 BlueHDi motor jeste štedljivost.

Tokom testa u realnim uslovima vožnje, potrošnja u gradskim uslovima iznosila je oko 6 litara, a odličnu štedljivost motor je pokazao na otvorenoj magistralnoj cesti gdje smo zabilježili prosječnu potrošnju od 3,7 l/100 km. Uz nešto opreznije pritiskanje papučice gasa sa jednim rezervoarom goriva na magistralnim putevima možete prijeći i do 1.200 km.

Zaključak

Peugeot 301 sa svojim stilom, karakteristikama i funkcijama namijenjen je kupcima koji su u potrazi za kvalitetnom i dostupnom troprostornom limuzinom. Pored toga nudi dobru ravnotežu za kupce koji su u potrazi za atraktivnom i dostupnom limuzinom. Peugeot 301 odlikuje odlično ponašanje na cesti, što ga čini udobnim vozilom za duge vožnje po svim vrstama cesti.

Uz nove motore i nove tehnologije model 301 ostat će jedan od najkonkurentnijih automobila u svojoj klasi. Testni Peugeot 301 model sa dizelskim motorom imao je Allure paket opreme (detaljan spisak opreme možete pročitati OVDJE), opcionu Sivu Artense metalik boju i zadnje parking senzore.

U ovoj kombinaciji redovna cijena iznosi 28.941,00 KM, a na isti model odobren je popust pa finalna cijena iznosi 24.889,26 KM. Cijena baznog benzinskog modela počinje već od 19.338,00 KM.