Test: Toyota C-HR Hibrid – Toyotin put u zelenu budućnost

Test: Toyota C-HR Hibrid – Toyotin put u zelenu budućnost

Toyota C-HR potpuno je novi produkt japanskog proizvođača koji od svog predstavljanja na sajmu automobila u Ženevi 2016. godine svakodnevno stiče nove ljubitelje. C-HR je kompaktni crossover koji je sigurno u ovom momentu najatraktivniji automobil u svojoj klasi.

Pored primamljivog dizajna C-HR nudi i odlična tehnološka rješnja za razliku od većine glavnih konkurenata. Testni model pokreće hibridni sklop zbog čije je efikasnosti ovaj automobil jedan od najekonomičnijih automobila na tržištu.

Piše: Emir Kalender

Dizajn

Kroz nekoliko posljednjih modela Toyota želi zadovoljiti ukuse svojih kupaca na svim kontinentima. Ponekad je to prilično teško, posebno kada nemate inspiraciju, a danas je veliki broj automobila koji su napravljeni bez inspiracije. Na radost Toyote i svih ljubitelja automobila, model C-HR nije jedan od tih…

Već na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu kada je predstavljen C-HR u konceptnom izdanju dalo se naslutiti da će dizajn ovog modela biti nešto novo u Toyotinoj ponudi. Kupe karoseriju C-HR model krase oštre i dinamične linije što nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Sve tri strane automobila, prednji, bočni i zadnji dio, originalno su dizajnirani i čine jednu kompaktnu cjelinu. Gledajući C-HR iz svakog ugla stiče se dojam da se radi o malom sportskom crossover kupe modelu. Da li je to tako? Ako je suditi po dizajnu, onda ste upravu, ali za pravog sportistu nedostaje mu više snage.

C-HR obiluje zanimljivim i efektnim rješenjima poput u C stubu skrivenih ručica za otvaranje zadnjih vrata ili bočnih zaštitnih plastika na pragovima i donjem dijelu vrata. Na usko dizajniranom stražnjem kraju tu je spojler koji je postavljen na poklopc prtljažnika, a koji je neizostavan dio na čistokrvnim sportskim automobilima. Cjelokupno gledajući C-HR ima vrlo upečatljiv sportski dizajn što će biti pravi mamac za mlađu populaciju.

Unutrašnjost automobila dizajnirana je baš kao i vanjski dio, moderno i skladno. Sjedanjem za upravljač C-HR modela odmah se prepoznaje Toyotina filozofija, ali ovog puta ona je detaljno modernizovana i bliža evropskim kupcima.

Centralna konzola originalno je dizajnirana na koju je postavljen veliki 8 inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Dizajnerski je vrlo blizak sa onim iz BMW modela, a to i ne čudi kad se zna da su Toyota i BMW partneri u razvoju novih pogonskih sklopova. No, Japanci su malo posudili i ideja u dizajniranju unutrašnjosti… Ekran nema mogućnosti preklapanja i promijene ugla, ali je pozicija odlična tako da nema odsjaja na ekranu tokom sunčanih dana.

Instrument tabla ostala je u kombinaciji analognih i digitalnih mjernih pokazivača, koja već viđena kod aktuelnih Auris i Avensis modela. Prednja sjedišta dobro oblikovana te pružaju dobro bočno držanje, ali i dobru udobnost na dužim putovanjima. Segment u kojem su mogla biti bolja jeste dužina sjedećeg dijela koji je mogao biti malo duži.

Idealna vozačka pozicija lahko se pronalazi, ali mali problem nekim vozačima može stvarati mala mogućnost izvlačenja upravljača po dubini. Testni model imao je multifunkcionalni, kožom obloženi upravljač koji dobro leži u rukama. Ostale komande su na dohvat ruke pa u samoj vožnji ne morate skretati veliku pažnju za njihovo korištenje. Materijali i finalna obrada na visokom su nivou, a ovisno o opremi, C-HR može ponuditi visok nivo luksuza.

Na stražnju klupu ulazi se kroz prilično mala stražnja vrata čij je ugao otvaranja također mogao biti veći. Zbog toga putnici preko 190 cm mogu imati manjih problema, al realno, takvi putnici uglavnom sjede na prednjem sjedištu. Prostora na stražnjoj klupi ima dovoljno da se komforno mogu smjestiti dva odrasla putnika.

Masivni „C“ nosača krova i zatamnjena stražnja stakla koja su malih dimenzija ostavljaju klaustrofobičan osjećaj kod putnika na stražnjoj klupi, ali to je cijena kupeovskog dizajna karoserije. Pogled unazad iz vozačeve perspektive također ne ostavlja bolji utisak, ali mu je na raspolaganju pomoć kamere za parkiranje. Iako je karoserija u kupe izdanju prostor prtljažnika nudi zapreminu od 377 litra, a isti se može proširiti preklapanjem naslona stražnje klupe.

Vozne karakteristike

Testni C-HR model pokreće hibridni sklop kojeg čini 1.8 litreni benzinski atmosferac i elektromotor na prednjoj osovini čija ukupna snaga iznosi 122 KS. Pogonski sklop uparen je sa poznatim Toyotinim CVT mjenjačem.

C-HR hibrid teži 1,4 tone, ali zahvaljujući efikasnom pogonskom sklopu ima odličnu efikasnost. Fabričke brojke o potrošnji goriva garantuju prosječnih 3,5 l/100 km, ali u realnim uslovima ona se kreće od 5 do 5,5 l/100 km. Na otvorenoj cesti tokom testa potrošnja se kretala od 3,9 do 4,2 l/100 km, a ukupni prosjek iznosio je 4,5 l/100 km.

Sama vožnja hibrida može biti vrlo interesantna, jer automobil nudi dosta informacija o vašem načinu vožnje i efikasnosti. Toyotin hibridni sklop odlično funkcioniše i ima realnu korist i na bh. cestama. Naime, automobil se može kretati samo na električni pogon do brzine od 60 km/h, a preko toga pogon preuzima benzinski motor.

Na otvorenoj cesti pritiskanjem papučice gasa osjeti se rad bez stepenog automatskog mjenjača zahvaljujući kojem motor sa unutrašnjim sagorijevanjem radi nešto glasnije. Upravo zbog toga tokom vožnje stiče se utisak da benzinski motor radi na svojim granicama.

Vožnja u gradskim uslovima znatno je tiša jer se benzinski motor aktivira samo kada je potrebno više snage ili kada treba da se dopuni baterija. Zbog toga često vas neće čuti pješaci, pa o tome trebate posebno voditi računa. Kada je riječ o punjenju baterije, ona se puni i sistemom rekuperacije, tačnije svaki put kada kočite ili vozite nizbrdo bez gasa, elektromotor postaje generator te puni bateriju. Tu je i stepen prijenosa na mjenjaču sa oznakom „B“ u kojem svaki put kada pustite papučicu gasa automobil koči motorom i puni bateriju.

Ovjes C-HR modela pruža dobru udobnost, ali i mogućnost da automobil vozite dinamičnije po zavojima. Ipak u zavojima treba biti oprezan zbog težine automobila, jer se vrlo brzo može doći do granice držanja ceste. Iako se radi o crossover automobilu C-HR ima nisko težište i klirens od 14,5 cm, dok je prosjek klase oko 16+ cm. Upravljački mehanizam je precizan i daje dovoljno informacija sa podloge. Zahvaljujući njemu C-HR ima mali krug okretanja od 10,4 metra što olakšava manevrisanje u gradskim gužvama.

Zaključak

C-HR prijatno je dizajnersko osvježenje u Toyotinoj ponudi, a posebno segmentu kompaktnih crossovera. C-HR u svim segmentima je jedinstven i napredan, posebno u hibridnoj izvedbi. Zbog toga može se očekivati da na razvijenim tržištima postane prodajni hit, posebno hibridna izvedba.

C-HR je Toyotin odgovor na konkurenciju koja dolazi u vidu Nissan Jukea, Honde HR-V i Mazde CX-3. Potencijala za uspjeh ovaj model definitivno ima, posebno kada u obzir uzmemo da se zapadnoevropske zemlje okreću hibridnim i električnim automobilima. Za takvim trendom Bosna i Hercegovina kasni, a platežna moć većine kupaca nije na evropskom nivou.

Za testni C-HR hibridni model sa Chic peketom opreme (plus dodatna navigacija i biserna bijela boja) potrebno je izdvojiti 55.351 KM, što je definitivno za većinu kupaca velika suma. Osnovna verzija C-HR modela na bh. tržištu počinje od 38.200 KM do registracije, sa pogonom samo na dva točka, dok uz doplatu od 6.000 KM može se dobiti 4×4 pogon.

Cijena testnog hibrida nije mala za kupovnu moć većine bh. stanovnika, a dodatni problem stvara zakonodavstvo u BiH koje ni na kakav način ne podržava i ne subvencionira kupovinu hibridnih i električnih automobila. Nažalost, po trenutnom zakonu u BiH vlasnici novih automobila su „kažnjeni“ sa većim porezom u odnosu na vlasnike starih automobila koji plaćaju manji porez. To je jedan od razloga zašto cvijeta prodaja polovnjaka. Detaljan popis opreme testnog modela možete pogledati na www.toyota.ba