Test: Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDi 120 Facelift – Još bolji!

Test: Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDi 120 Facelift – Još bolji!

Početkom 2017. godine Peugeot je predstavio osvježeni model 308. Ovaj već etablirani model u svom segmentu dobio je osvježeni dizajn i nova tehnološka rješenja. Aktuelna generacija francuskog hatchbacka do danas je proizvedena u gotovo milion primjeraka čime potvrđuje status najprodavanijeg Peugeot modela.

Piše: Emir Kalender

(re)Dizajn

Novi Peugeot 308 zapravo je dizejnerski i tehnološki osvježeni model koji je predstavljen 2014. godine. Osvježeni 308 dobio je elegantni i pročišćeni dizajn koji ima uravnotežene odnose, kako kod hatchback verzije tako i kod izvedbe SW.

Njegov novi dizajn ističe se korz svih šest nivoa opreme: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Dizajn osvježenog 308 ima čiste linije koje se optimalno uklapaju u mehanički sklop te izražavaju robustan i dinamički izgled.

Osvježeni 308 dobio je novi poklopac motornog prostora izoštrenih linija, na sredini prednjeg dijela automobila postavljena je nova maska motora koja ponosno pokazuje svoje porijeklo.

Na sredini maske dominira simbol lava, a ime marke je uklesano u njenu gornju ukrasnu letvicu. U prednjim farovima ugrađene su LED diode koje ocrtavaju prodoran pogled novog Peugeota 308. Uz ove elemente stigao je i novi prednji odbojnik oštrih linija, sa novim dizajnom rešetki usisnika i novim svjetlima za maglu.

Na donjem dijelu branika postavljena su tri velika otvora za hlađenje motora, dok su u bočnim prorezima ugrađene prednje maglenke. Bokovi koji su više naglašeni prema zadnjem dijelu te daju posebnu sportsku notu kompletnom dizajnu koji preuzima i zadnji dio zajedno sa kompaktnom svjetlosnom grupom svjetla koja ponosno pokazuju tri lavlje kandže za osvjetljenje po čemu se odmah prepoznaju.

Unutrašnjost automobila za razliku od vanjskog dijela ostala je u potpunosti ista. Napravljeno je samo par dizajnerskih promjena, koje uključuju grafiku na centralnom ekranu i osvjetljenju instrument table. Iako se očekivalo da će Peugeot napraviti izmjene na instrument tabli, te da će se u osvježenom 308 naći sa obje strane odrezani upravljač, kao kod modela 3008, do toga nažalost nije došlo.

Ulaskom u automobil, prvo što upada u oči jeste upravljač smanjenih dimenzija i izdignuta instrument tabla na koju se gleda preko upravljača. O ovom rješenju bilo je mnogo diskusija, za i protiv, međutim, na isto se može vrlo brzo naviknuti pa ne ostavlja loš dojam.

Ipak, sama instrument tabla definitivno je trebala biti osvježena. Da ovakvo rješenje pozicije volana i instrument table može biti dobro najbolje potvrđuje model 3008.

Analogni pokazivači brzinomjera i okretomjera međusobno su previše udaljeni, a kazaljka okretomjera okreće se s desna  na lijevo, dok se kazaljka brzinomjera okreće s lijeva na desno.

Ovakvo rješenje u najmanju ruku je zbunjujuće. Uz to treba dodati da pozicija pokazivača nivoa goriva u rezervoaru nije na najboljem mjestu pa iz vozačke poziciji nije moguće vidjeti pravo stanje količine goriva, jer se stvara optička varka da imate manje goriva u rezervoaru. No, ako se pomjerite u lijevo, vidjet će te pravo stanje.

Sa centralne konzole uklonjena je većina fizičkih prekidača koji su sada dio centralnog multimedijalnog sistema kojim se upravlja preko 9,7 inčnog dodirno osjetljivog ekrana. Tako se preko ovog ekrana upravlja ventilacionim sistemom, audio uređajem, navigacijom, telefonijom i ponuđenim postavkama vozila.

Dizajnerski i tehnološki gledano, odlično rješenje, ali sa aspekta funkcionalnosti i sigurnosti ne! Tokom vožnje uvijek morate skrenuti pogled kako bi odabrali određeno polje komandi, npr. audio uređaj ili klimatizaciju, a nakon toga opet morate pogledom pronaći gdje se nalaze virtuelni tasteri za izvršavanje komandi.

Ovakvo rješenje definitivno nije poželjno iz sigurnosnih razloga, jer kod fizičkih tastera intuitivno naučite da rukujete bez skretanja pogleda! Ipak pozitivna strana ovog rješenja je dobra osjetljivost ekrana što nije slučaj kod drugih brendova koji koriste slična rješenja. Uz malo veći oprez ipak navkinut ćete se.

Kvalitet ugrađenih materijala je na visokom nivou, dok su oni nešto jeftiniji materijali pažljivo smještani na mjesta za kojima rijetko ili nikako ne posežemo. U prilog ovome govore kožom obloženi upravljač i metalna obloga ručice mjenjača – elementi koje najviše koristimo i habamo tokom vožnje.

Prednja sjedišta objedinjuju prostranost, udobnost, ergonomski položaj i sportsko držanje tijela pri oštrim manevrima i to tako da minimalno osjetite sile koje tada djeluju na tijelo. Zbog skraćenog međuosovinskog razmaka, prostor za koljena putnika na zadnjoj klupi je prilično skučen, ali je zato zapremina prtljažnika od 420 (470 sa setom za reparaciju umjesto rezervnog točka) litara među najvećima u klasi!

Testni model bio je opremljen sa bogatim Allure paketom opreme. Na bogatoj listi opreme tako su se našla Full LED prednja svjetla, sistem automatskog prebacivanje sa dugih na kratka svjetla i obratno. LED pokazivači pravca i svjetla za maglu. Unutrašnja LED rasvjeta, ambijentalno osvjetljenje, radio RCC sa ekranom na dodir od 9,7 inča i 6 zvučnika. Automatski brisači stakla sa senzorom kiše, instrumentna ploča tipa nivoa 3, itd. Spisak sa čim je sve bio opremljen testni model zaista je velik, a isti možete pročitati OVDJE sa drugih tehničkim podacima.

Pored svega napisanog, mana i vrlina, posebno se mora istaći jedinstven doživljaj vožnje koji pruža Peugeot 308! Francuski inženjeri su napravili potpuno novi pristup prilikom kreiranja automobila, sa zadatim ciljem: performase i efikasnost!

Oboje se najbolje postiže smanjenjem mase, pa je novi 308 od prethodne generacije lakši za čak 140 kg, od čega je 70 kg ušteđeno primjenom nove EMP2 platforme, a ostatak korištenjem laganih i čvrstih materijala, novih rješenja na ovjesu, te samim smanjenjem dimenzija.

Vozne karakteristike

Ovjes je kreiran tako da bude francuski udoban ali istovremeno da krivine savladava poput nabrijanog „sportaša“, pa je zaista bilo teško sa 308-icom dostići krajnje granice sigurnog držanja, skoro pa nemoguća misija. Zbog maksimalno skraćenih prevjesa dinamika vožnje je na zavidnom nivou.

Balans između prednje i zadnje osovine je odličan pa automobil nema tendenciju da prokliže preko prednje ili zadnje osovine. Naročito ako ovome dodamo sjajni upravljački sistem koji reaguje ekstremno precizno i direktno! Ljubitelji dinamične vožnje svaki put iznova će uživati u cestama punih zavoja.

Dobro poznati 1.6 litrenim BlueHDi dizel motor u okviru tehnološkog osvježenja dobio je dodatnu snagu. Pojačani turbo dizelaš sa direktnim ubrizgavanjem sada raspolaže sa 120 KS pri 3500 okr./min. i najvećim okretnim momentom od 300 Nm dostupnim pri 1750 okr./min.

Sa gumama veličine 205/55 R16 i težinom od 1255 kg automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h. Uz navedene performanse ovaj dizelaš zadovoljava najstrožije euro norme o ispušnim plinovima pa ovom veličinom točkova u atmosferu ispuša 96 g/km CO2.

Motor testnog modela bio je uparen sa preciznim ručnim šest stepenim mjenjačem čija metalna ručica odlično leži u ruci. Da se radi o pravom metalu najbolje ćete se uvjeriti tokom zime kada sjednete u potpuno hladan automobi. Tada je ručica mjenjača poput komada leda! Ručica mjenjača ostavlja utisak čvrstoće i robustnosti što se posebno cijeni kada se uglavnom susrećemo sa plastičnim i prilično „klimavim“ ručicama mjenjača.

Potrošnja goriva testnog modela definitivno je za svaku pohvalu, pa tako tokom testa u gradskim uslovima gdje je temperatura zraka bila uglavnom oko -6 Co, prosječna potrošnja goriva iznosila je oko 6,2 l/km, na otvorenoj magistralnoj cesti kretala oko 3,8 l/100 km, dok je na autoputu iznosila oko 5,0 l/100 km.

Sistemi za pomoć u vožnji i povezivanje

Novi Peugeot 308 je nadogradio svoju ponudu opreme za pomoć u vožnji sa osam sistema najnovije generacije, među kojima su automatsko kočenje u nuždi (Active Safety Brake) i aktivno upozorenje na nenamjernu promjenu vozne trake (Active Lane Departure Warning). Pored toga, osvježeni 308 prvo je vozilo PSA grupacije kod kojeg je prilagodljivi tempomat za automatske mjenjače dostupan sa funkcijom Stop, a za ručne mjenjače sa funkcijom za podešavanje brzine do 30 km/h.

Za još jednostavnije parkiranje novi Peugeot 308 je dobio sistem Visiopark 1 sa 180-stepenom kamerom na zadnjem dijelu i funkcijom Park Assist, koja izmjeri raspoloživo parking mjesto i tokom izvođenja manevra upravlja volanom umjesto vozača.

U očekivanja mnogobrojnih klijenata dolazi i mogućnost za održavanje povezanosti u vozilu. i-Cockpit® novog PeugeotA 308 dobio je funkciju Mirror Screen koja fokusira sadržaj sa pametnog telefona na ekranu na dodir vašeg vozila.

Ova ponuda “triple play” je kompatibilna sa protokolima Mirrorlink®, Android Auto® i Apple CarplayTM. Nova navigacija 3D je opremljena glasovnim prepoznavanjem. Funkcija sa brzim odzivom koja ima uspostavljenu vezu sa sistemom TomTom® Traffic optimalno pojednostavljuje vaša putovanja sa kontrolom saobraćaja u stvarnom vremenu.

Zaključak

Novi Peugeot 308 od svog dolaska na tržište vrlo brzo se etablirao kao automobil iz samog vrha svoje klase. Krasi ga odličan vanjski dizajn, odlične dinamičke sposobnosti, tehničke inovacije, visoka efikasnost i ekološka prihvatljivost. Vozači koji vole dinamičnu vožnju nakon što isprobaju novi 308 sigurno neće ostati ravnodušni. Fantastična upravljivost omogućava vozaču da pronađe nove limite u brzim prolascima kroz zavoje jer se Peugeot 308 vozi poput kartinga.

Novi Peugeot 308 nalazi se u tržišno najtežoj automobilskoj klasi u kojoj vlada Volkswagen Golf. Kompaktna klasa definitivno je najzastupljenija u globalnom tržištu, pa svi ozbiljni proizvođači ulažu velike napore i sredstva kako bi njihovi predstavnici bili što bolje pozicionirani. Peugeot sa modelom 308 imao je odličan start, već po predstavljanju odnio je titulu Evropskog autmobila godine.

Sa osvježenim dizajnom i tehnologijom, bogatom opremom, sa kvalitetnim materijalima i završnom obradom, te uz visoko ocijenjenu sigurnost, novi Peugeot 308 svakako ima jake adute u vrlo jakoj konkurenciji. Bazni benzinski 308 model na bh. tržištu košta 28.491,00 KM sa PDV-om, dok bogato opremljeni testni model košta 37.586,37 KM sa PDV-om.