Test: BMW X1 118d – Savršena svestranost

BMW X1 118d

Test: BMW X1 118d X-Drive – Savršena svestranost

Jedna od najvedih prednosti modernog doba jeste to što se sve može kupiti novcem. Dobro, možda ipak ne sve, ali u svijetu tehnike jedino što je bitno jeste „dubina džepa“ a na inženjerima, dizajnerima, tehničarima i ostalima, ostaje da željeni objekt praktično izmisle. Ukoliko se orjentišemo samo na auto-moto branšu, onda to znači da de te sigurno nadi savršen automobil za sebe, opet u zavisnosti od novca kojim raspolažete.

Ako još niste našli svoje savršeno vozilo, onda de ga neko ubrzo napraviti. Mnogima savršenstvo predstavlja tzv. zlatna sredina, odnosno automobil koji de u svakom okruženju, svakoj podlozi i pri svakom režimu vožnje pružiti više nego solidne rezultate. Pri tome ni u čemu nede iznevjeriti. Jedan os takvih automobila se našao na testu ekipe Full Motion, a riječ je BMW-u X1 sa dizelskim motorom i pogonom na sve točkove, čija svestranost je zaista na visokom nivou!

BMW X1 je najmanji model u seriji „X“ ali to ne znači da time i pruža znatno manje. Dizajn X1-ice se u principu malo razlikuje od vedih X modela. Određene inovacije u dizajnu prednjih i zadnjih svjetlosnih grupa, te određene promjene na prednjoj maski su ono što izdvaja najmanjeg X BMW-a od ostalih. Gledano sa strane, silueta X1 je ipak drugačija, jer je odnos dužine putničke kabine i motornog odjela drugačiji nego kao kod „velike brade“. Uz još poneki dizajnerski detalj, ovo su manje-više sve exterijerne razlike „baby“ X-a u odnosu na njegovu „bradu“. Interijer svakog modela BMW-a jeste nešto čemu se mora odati veliki respekt jer se njegov izgled gotovo minimalno promijenio u zadnjih 20-tak godina!

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Ovakva tradicija dizajna se vrlo rijetko može sresti kod bilo kojeg proizvođača, izuzimajudi maloserijske primjerke obično ručne izrade. Osobe kojima ovakav dizajn ne odgovara, vjerovatno da ne razumiju „dušu“ BMW-a… Sve ovo vrijedi i za naš testni X1, čija unutrašnjost se po malo čemu može razlikovati od ostalih BMW modela. Testni X1 je predstavljao praktično početak ponude svojom opremljenošdu.

Interijer je dodatno ukrašen diskretnim metalnim umetcima koji gode i oku i dodiru. Sam kvalitet i finalnu obradu korištenih materijala u interijeru ne treba posebno komentaristati, dovoljno je redi da su na nivou koji je dostojan BMW-a. Kada su kreirali X1-icu, inženjeri su mnogo vodili računa o ciljanoj klijenteli ovog modela, pa u skladu s tim, iako je najmanji X model, prostora u putničkoj kabini ima dovoljno čak i za 5 odraslih putnika. Prtljažni prostor de zadovoljiti vedinu, ako ne i sve potrebe sa svojom zapreminom od minimalnih 420 l pa do maksimalnih 1350 l kada se preklopi stražnja klupa. Onima kojima ni to nije dovoljno na raspolaganju su elegantni krovni nosači i sve što sa njima ide

S obzirom na vrlo kratko vrijeme koje smo imali na raspolaganju za potpuno ispitivanje BMW-a X1, nismo previše pažnje posvedivali svim interijernim i eksterijernim detaljima i osobinama, pa smo se tako fokusirali na ono za što je, prije svega, svaki BMW napravljen: užitak u vožnji! U našem slučaju, to je zbir njegovih rezultata testiranja na testnim stazama i opštih utisaka iz vožnje. Kao uvod u ovaj dio predstavidemo osnovne tehničke detalje testnog BMW-a X1. Ono što je vrlo karakteristično za model X1 jeste da svakog pokrede motori identične zapremine: 1995 cm3 (u nekim modelima zapremina je veda neznatnih 2 cm3). Razlike su u vrsti motora i u njegovoj snazi. Benzinski motori dolaze u 4 verzije sa dijapazonom snage 110 – 180 kW (150 – 245 KS), gdje je najslabiji atmosferski dok su ostali su opremljeni turno-kompresorima.

bmw x1 test2

Snaga dizelskih motora se krede u rasponu od 85 do 160 kW (116 – 218 KS) koju postižu pomodi CommonRail tehnologije i turbo-kompresora. Naš testni X1 bio je pokretan jednim takvim čija maksimalna snaga iznosi 105 kW (143 KS) pri 4000 o/min. Najvedi obrtni moment od 320 Nm postiže se u režimu rada motora između 1750 i 2750 o/min. Snaga i moment se prenose na sve točkove putem 6-stepene manualne transmisije, a kontrolu količine prenesene snage i obrtnog momenta na svaki točak, vrši se elektronski po posebnom BMW-ovom receptu: X-Drive. Zahvaljujudi ovoj konstalaciji motora i transmisije, da bi vozilo ubrzali iz stanja mirovanja do 100 km/ bilo nam je potrebno 10,5 s, dok je na putu dužine 1247 m 1 BMW X1 ostvario brzinu od 167 km/h takođe iz stanja mirovanja. Uzimajudi u obzir odnos snage motora i mase praznog vozila koji iznosi 14,28 kg/kW te uticaj pogona na sve točkove, možemo zaključiti da su ovo svakako hvale vrijedni rezultati.

Iako se najniža tačka karoserije nalazi na 18 cm od tla, što X1 svrstava u red SUV vozila, tvrdo podešeno nezavisno vješanje ne dozvoljava da na cesti osjetite mane karakteristične za SUV vozila kao što je pretjerano bočno naginjanje i sl. Ovo se najbolje odrazilo na slalom testu kojeg je testni X1 prolazio prosječnom brzinom 59,2 km/h sa 4 osobe u vozilu. Direktni „servotronic“ upravljački sistem je odlično prenosio na podlogu sve komande vozača uz odličan „feedback“ ka vozaču.

Istovremeno, vozilo ni u jednom trenutku nije pokazivalo naznake prelaska granica njegovih mogudnosti iako su vrijednosti bočnog ubrzanja iznosile preko 9 m/s2 (0,9 G). Prosječna ostvarena brzina na los-testu je iznosila 101,2 km/h uz isti broj osoba u vozilu kao i na slalomu, te uz bočno ubrzanje preko 8 m/s2. Na najzahtjevnijem testu, kočenju s preprekom, BMW X1 je još jednom pokazao da su njegove vozne karakteristike u rangu vozila standardnog C segmenta. Ovaj test je uspješno savladao sa početne brzine od 98 km/h uz skoro nevjerovatnu preciznost pri skretanju sa istovremenim kočenjem. Najvede ostvareno usporenje je iznosilo preko 10 m/s2 (1 G) dok je bočno ubrzanje iznosilo približno 8 m/s2.

Uz sve ove do sada iznesene činjenice, BMW X1 118d ipak ostaje štedljiv automobil. Naime, prosječna potrošnja na otvorenoj cesti se krede od 4,6 do 6,6 l/100 km u zavisnosti od režima vožnje i konfiguracije puta. U gradskim uslovima, da bi prešao 100 km/ potrebno mu je oko 7 l dizelskog goriva. S druge strane, gledajudi cijenu testnog BMW-a X1 zaista ne možemo svrstati u kategoriju „visokih cijena“.

Naprotiv, cijena do registracije iznosi 64.370 KM u šta je uključena i dodatna oprema, među kojom su najskuplje stavke: 18“ naplaci od lake legure (680 KM), zadnji parking senzori (400 KM), automatski dvozonski klima uređaj (500 KM) i metalik boja (590 KM). Uzme li se u obzir sve ono što ovaj BMW može ponuditi, odnosno dinamičke i vozne karakteristike uz X-drive pogon, ponuda prostora, kvalitet koju garantuje jedan Premium brand, zaista se ne može tvrditi da je to visoka cijena za ovakvo vozilo koje je u stanju da se odlično pokaže na cesti pri bilo kakvim vremenskim uslovima, a pored toga može ponuditi i solidan nivo avanture izvan asfaltnih podloga. Jednostavno rečeno: savršeno svestrani automobil!

Full Motion projekat pri Katedri za motore i vozila Mašinskog fakulteta u Sarajevu.
Test su napravili v. prof. dr. Boran Pikula i Adis Gadžo dipl. ing. maš.

 

Kategorije: Auto test