Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna – Japanac evropskog porijekla

Test: Novi Toyota Avensis – Japanac evropskog porijekla

Toyota je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi predstavila temeljito izmjenjeni model Avensis. Iako se ne radi o potpuno novom modelu, novi Avensis donosi novi, temeljito izmjenjeni, dizajn te veliki broj tehničkih noviteta. Tako je novi Avensis dobio moderne sigurnosne sisteme i novu paletu dizelskih motora koji su plod tehnološke saradnje sa njemačkim BMW-om.

Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_01
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_02
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_03
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_04
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_05
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_06
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_07
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_08
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_09
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_10
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_11
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_12
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_13
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_14
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_15
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_16
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_17
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_18
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_19
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_20
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_21
previous arrow
next arrow
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_01
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_02
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_03
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_04
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_05
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_06
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_07
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_08
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_09
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_10
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_11
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_12
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_13
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_14
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_15
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_16
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_17
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_18
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_19
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_20
Test_Toyota_Avensis_2.0_D-4D_Luna_21
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn, ponuda prostora i noviteti

Toyota je sa novim Avensisom i Aurisom započela novi dizajnersku eru u kojoj želi svoje buduće modele što više približiti ukusima evropskih kupaca. Naravno, Toyota ostaje vjerna svojoj filozofiji da jedan model bude isti u cijelom svijetu. Novi Avensis u potpunosti je čistokrvni evropljanin jer je dizajniran u studiju ED2 u Francuskoj, razvijan u R&D centru u Belgiji, a proizvodi se u Velikoj Britaniji.

Novi Avensis dizajnerski nema nikakve veze sa svojim prethodnikom pa tako s novim prednjim krajem automobila promjenio se i njegov karakter. Novi Avensis sada izgleda mnogo dinamičnije i luksuznije. Ruku na srce, luksuza i na prethodnom modelu nije nedostajalo, ali dinamičnosti svakako jeste. Novi Avensis dobio je potpuno novu prednju svjetlosnu grupu, koja je dostupna u LED tehnologiji. Unutar prednje svjetlosne grupe integrisana su i LED dnevna svjetla koja se protežu cijelom dužinom, što je dizajnerski vrlo efektno.

Prednji dio automobila interpretacija je Toyotine „Under Priority“ i „Keen Look“ dizajnerske filozofije, koji je dosta „zatvoren“, što mu omogućava bolji aerodinamički efekat, a što se pozitivno odražava na smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

Zadnji kraj automobila također je pretrpio promjene, tačnije, u potpunosti je izmijenjen kako bi se uklopio u ostatak promjena na dizajnu. Kao i prednji dio, tako i zadnji kraj automobila ima mnogo dinamičniji dizajn, a prema našem mišljenju, zadnji kraj karavanskog modela vidljivo je ljepši nego kod limuzinske izvedbe. No, diskusiju o ukusu preskočit ćemo jer se o ukusima ne raspravlja.

Unutrašnjost automobila također je dizajnerski izmijenjena iz temelja, pa je novi Avensis mnogo bliži evropskim pogledima i potrebama. Kvalitet korištenih materijala za izradu unutrašnjosti na visokom je nivo, kako se i očekuje od ovog automobila. Po prvi put u Avensisu korištena je i Alcantara u kombinaciji sa kožom, u kojoj dolaze opciona sjedišta. Pored već pomenutih kvalitetnijih materijala te uz bolju opremljenost, novi Avensis nudi odličnu udobnost, kojoj doprinosi fantastična izolacija putničke kabine. U odnosu na svog prethodnika, novi Avensis ima značajno smanjen nivo buke, za šta je zaslužna poboljšana aerodinamika, te korištenje novih materijala.

Testni model bio je opremljen sa Luna paketom opreme koji je drugi u ponudi, te donosi za današnje pojmove zadovoljava većinu potreba prosječnog vozača. Putni računar, automatski digitalni klima uređaj, četiri automatska podizača prozora, električni vanjski retrovizori, kožni multifunkcionalni volan itd. dio su opreme kojom je bio opremljen testni Avensis. Detaljnu listu opreme sa cijenama koju donose svi paketi možete pročitati OVDJE.

Za one najzahtjevnije kupce Toyota je ostavila mogućnost da se Avensis bogato opremi, pa tako na listi opreme mogu se naći kožna sjedišta u kombinaciji Alcantare, LED prednja svjetla, novim sigurnosni sistemi, tempomat i drugim elementima koji vožnju čine sigurnom i ugodnom.

Novi Avensis dobio je i nešto veće dimenzije u odnosu na prethodnika, pa tako njegovna ukupna dužina iznosi 4.750 mm što je za 56 mm više od prethodnika. Širina novog Avensisa iznosi 1.810 mm (+2 mm u odnosu na prethodnika), visina 1.480 mm (+2 mm u odnosu na prethodnika), a međuosovinski razmak je ostao isti te iznosi 2.700 mm.

Prostora u putničkoj kabini, očekivano, ima dovoljno za komforan prijevoz četiri putnika kojima stoji na raspolaganju 509 litara prtljažnog prostora. Ugodna vozačka pozicija brzo se pronalazi uz pomoć podesivog vozačevog sjedišta i volana, dok ostali putnici u novom Avensisu mogu uživati u vrlo udobnim sjedištima te obilju prostora u svim smjerovima.

Novi motori i mjenjači

Novi Avensis dobio je novu paletu motora koji se hvale smanjenjem radne zapremine, boljom efikasnošću i manjom emisijom CO2, jer svi ispunjavaju Euro 6 normu. Toyota Avensis pokreće pet različitih motora, tri benzinska i dva dizelska. Benzinsku paletu čine 1.6-litreni Valvematic sa 132 KS i 160 Nm, 1.8-litreni Valvematic sa 147 KS i 180 Nm i 2.0-litreni Valvematic sa 152 KS i 189 Nm.

Dizelsku paletu čine dva nova motora koja su plod novonastale saradnje sa njemačkim BMW-om, a to su 1.6-litreni D-4D sa 112 KS i 270 Nm i 2.0-litreni D-4D sa 143 KS i 320 Nm. Važno je istaći da modeli sa benzinskim motorima (trenutno) nisu opremljeni „Start&Stop“ sistemom, dok su modeli sa dizel motorima serijski opremljeni sa ovim sistemom. Također, svi modeli su dostupni sa ručnim 6-stepenim mjenjačem, a benzinski model sa 1.8-litrenim Valvematic benzincem dostupan je sa automatskim CVT mjenjačem.

Testni model pokretao je 2.0-litreni D-4D motor sa 143 KS pri 4.000 okr/min. i 320 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.750 do 2250 okr./min. Novi 2.0-litreni dizelaš prije svega ističe svoju ekonomičnost, ali i sposobnost da bez problema odgovori svim zahtjevima koje pred njega stave vozači. Motor odlikuje miran i tih rad što doprinosi komforu u vožnji te se dobro nosi sa masom vozila od 1.575 do 1.590 kg (ovisno o opremi). Fabrika deklariše i solidne performanse po kojima Avensis sa ovim motorom ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h.

Novi Toyotin 2.0-litreni dizelaš na otvorenoj cesti se pokazao kao vrlo ekonomičan motor pa se na magistralnoj cesti zadovoljio sa 5,3 l/100 km. U gradskim uslovima prosječna porošnja varira od 6,8 do 7,8 l/100 km, ovisno o konfiguraciji puta i frekfenciji saobraćaja.

Smanjenje troškova

Važno je spomenuti da je Toyota smanjila troškove održavanja Avensisa sa dizelskim motorima jer je povećala dužinu trajanja servisnog intervala koji sada traje do 20.000 kilometara. Također, smanjeni su trogodišnji servisni troškovi u periodu, ili 90.000 kilometara za 20%. Kada je riječ o potrošnji goriva, Toyota je revidirala i automatski CVT mjenjač, pa u paru sa benzinskim 1.8 motorom ostvaruje manju potrošnju za 4%.

Vozili smo novi Toyota Avensis 2015 - Verbier - 620 - 12b

Novi sigurnosni sistemi

Toyota je novi Avensis opremila sa novom sigurnosnom tehnologijom, Toyota Safety Sense, koja je dio serijske opreme u svim novi Avensis modelima. U sklopu ovog sistema nalaze se Pre-Collision System (PSC), Lane Departure Alert (LDA), Auto High Beam (AHB) i Road Sign Assist (RSA).

Većina kupaca novog Avensisa može da uživa u ovim sigurnosnim sistemima, ali ne i kupci Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore. Naime, Pre-Collision System radi na istom frekventnom opsegu koji koristi policija, pa prvi modeli (za bh. tržište) nemaju ovaj sistem sve do rješavanja problema na kojem Toyota već radi. Toyota je detaljno revidirala sistem ovjesa i upravljački sistem, što je u konačnici omogućilo bolje vozne karakteristike automobila. Također, revidiran je i ESP sistem.

Nova ciljna grupa na tržištu

Toyota je sa prethodnim Avensis modelima ciljala pretežno na fizička lica. S novim modelom Toyota odlučno to želi promijeniti jer će novi Avensis ponuditi i pravnim licima u sklopu flotne prodaje za koju u prethodnom periodu nije bila toliko zainteresovana. Također, Toyota sa ovim modelom želi pridobiti i veći broj mlađih kupaca, a u tome joj treba pomoći svakako atraktivan dizajn.

Zaključak

Toyota sa novim Avensisom okreće novi list u svojoj bogatoj historiji u kojem će glavnu ulogu imati evropski kupci. Upravo zbog njih novi Avensis je detaljno preuređen do dolaska nove generacije koja će prema navodima Toyotinih čelnika otkloniti sve elemente koji nisu po ukusu evropskih kupaca, bilo da se radi o dizajnerskim ili tehničkim detaljima. S pravom se može reći da su već na ovom modelu svi dizajnerski elementi prilagođeni evropskim ukusima. Vrlo je važno istaći da s novim dizajnom Toyota cilja i na mlađu populaciju što nije bio slučaj sa prethodnikom.

Tehnološki noviteti koje donosi novi Avensis zaokružuju jednu pozitivnu priču o novom modelu. Nova paleta motora Avensisa stavlja u sam vrh ekonomičnih i ekološko prihvatljivih automobila, dok ga novi sigurnosni sistemi čine jednim od najsigurnijih automobila u klasi. To je potvrdio i EuroNCAP test na kojem je novi Avensis osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost. Detaljan EuroNCAP test možete pročitati OVDJE.

Kada je riječ o cijeni, testni model sa 2.0-litrenim dizelskim motorom i LUNA paketom opreme koji je imao opcioni navigacioni sistem i metalik boju košta 49.290 KM do registracije. Isti model bez dodatne opreme košta 47.140 KM.

Kategorije: Auto test, Testovi