Test: Škoda Octavia 2.0 TDI STYLE – Prevazilazi sva očekivanja!

Test: Škoda Octavia 2.0 TDI STYLE – Prevazilazi sva očekivanja!

Automobilski proizvođači svakodnevno za svoje nove modele prisvajaju razne epitete, nekad s pravom a nekada bez pravog uporišta. Samo tržišni rezultati danas su mjerilo opravdanosti nekog epiteta i slogana. Ponekad više modela može prisvajati isti epitet, ali samo je jedan koji se ne može podijeliti, a to je „lider“.

Nova Škoda Octavia nosi epitet lidera koji nije dobila kao marketinški trik, već se za njega izborila na tržištu koje je prepoznalo sve kvalitete i prednosti koje nudi. Broj od 6 miliona proizvedenih jedinica potvrđuje zašto je lider. Octavia je najvažniji model češke marke i primjer je za visoku efikasnost proizvodnje. Octavia je značajno doprinijela usponu Škode do statusa svjetske marke.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
(re)Dizajn i ponuda prostora

Izvana evolucija, a unutra revolucija, tako bi najlakše mogli objasniti novitete koje je dobila Octavija, ali krenimo od onoga što golim okom vidimo. Škoda je na kraju 2016. godine značajno obradila svoj najvažniji model u ponudi, te mu dala dodatne predispozicije da zadrži ulogu lidera u svom segmentu. Tako je Octavia dobila je novi elegantni dizajn sa kojim je zakoračila u novu dizajnersku filozofiju Škode. Vizuelne promijene najviše su vidljive na prednjem i zadnjem dijelu automobila, ali i u unutrašnjosti putničke kabine.

Potpuno novi identitet Octavia je dobila zahvaljujući temeljito izmijenjenom prednjem dijelu. Linije nove Octavije još su oštrije, naročiti na prednjoj strani. Nova svjetlosna grupa podijeljena je sa po dva fara na svakoj strani što čini „četvero oko“ lice kristalnog oblika. Sa novom svjetlosnom grupom stigla je i nova tehnologija, pa po želji kupca nova Octavia može biti opremljena sa Full LED svjetlima kao što je bilo slučaj sa testnim modelom.

Nova markantna maska motora naglašava snagu i karakter automobila na koju je postavljen još izraženiji logo češke marke. Tu su i ne zaobilazni hrom detalji koji daju neophodnu dozu luksuza i elegancije. Ukupno gledano, cijela prednja strana djeluje masivnije, šire i odiše jakim karakterom. Osvježen je i zadnji dio automobila koji je dobio novi odbojnik i svjetlosnu grupu u istoj formi ali sa novom grafikom.

Unutrašnjost putničke kabine krije one tehnološke novitete jer je Octavia od sada opremljena sa novim naprednim sistemima pomoći, sa novim infotainmentom i sa novim elementima opreme. Suštinski Octavia je ostala ista, prostrana, funkcionalna, udobna, ali tehnološki naprednija i dizajnerski svježija.

U sklopu tehnološke modernizacije nova Octavia dobila je nove infotainment sisteme u četiri izvedbe, Swing, Bolero kao i navigacioni sistemi Amundsen i Columbus. Kod svih sistema ekrani su osjetljivi na dodir što značajno olakšava njihovo korištenje. Najnapredniji Columbus sistem ima ekran dijagonale 9,2 inča i sistem raspolaže sa WLAN-hotspotom, a po želji dolazi sa modulom za SIM-karticu brzine LTE za super brzi internet. Zbog novih infotainment sistema koji dolaze u novoj veličini i obliku djelimično je promijenjena centralna konzola, dok je ostatak unutrašnjosti ostao isti.

Sa dolaskom novih infotainment sistema uklonjeni su neki fizički prekidači. Njihove funkcije prebačene su u postavke automobila koje se izvršavaju preko infotainment sistema. Tako npr. ASR sistem palite/gasite kroz postavke automobila na infotainment sistemu, a na istom mjestu regulišete jačinu ambijentalnog osvjetljenja, podešavate nadzor pritiska u gumama, osjetljivosti senzora, itd.

Izmijenjena je i grafika instrument table koja je ostala u kombinaciji analognih i digitalnih pokazivača. Sve informacije koje se prikazuju na logičnim su mjestima, pa tokom vožnje nema lutanja pogleda. Ono što nedostaje novoj Octaviji jeste smjeliji i odvažniji dizajn upravo tih jednostavnih elemenata. Njihova funkcionalnost je na vrhunskom nivou, ali postoji prostora za napredak u dizajnerskom smislu.

Što se tiče sistema asistencije, novina koju nudi osvježena Octavia je novi Front assist koji je dopunjen funkcijom zaštite pješaka. Parking Assist je usavršen koji automatski štiti vozilo od oštećenja nastalih prilikom parkiranja. Ovaj sistem će prepoznati opasnu situaciju kada vozač ne zaustavi vozilo nakon što senzori za parkiranje daju signal da nema vie prostora za manevrisanje. Ako sistem ne prepozna da se vozilo zaustavilo, on će automatski u potpunosti zaustaviti vozilo i spriječiti oštećenja.

Od novi sistema za pomoć vozaču tu i Blind Spot Detect i Rear Traffic Alert koji pomoću radara osigurava vozilo kod prelaska iz trake u traku i pomažu prilikom izlaženja sa parking mjesta unazad.

Idealnu vozačku poziciju nije teško pronaći, a privikavanje ne traje duže od pet minuta, čak i onima koji prvi put sjedaju za upravljač Octavije. Nakon toga, prema njihovim riječima, jedina želja im je da put bude što duži.

Udobna i dobro profilisana sjedišta, uz poznatu prostranost, osigurat će putnicima maksimalni komfor koji je na nivou veće automobilske klase. Testna Octavia u liftback izdanju nudila je dužinu unutrašnjosti od 1.782 milimetara i 73 milimetra prostora ispred koljena za putnike na zadnjem sjedištu. Prtljažnik sa zapreminom od 590 litara prevazilazi svakodnevne potrebe, a za posebne zahtjeve preklapanjem naslona zadnjih sjedišta zapremina istog se povećava se na 1.580 litara.

Vozne karakteristike

Nova Škoda Octavia ima sve manire prave limuzine, posebno kada je riječ o udobnosti. Mekano podešeni ovjes osigurava odličnu udobnost kada se vozite po lošim putevima, dok na auto putevima do izražaja dolazi odlična zvučna izolacija. Prethodna izvedba Octavije imala je zavidne vozne karakteristike, a sa novim modelom one su dodatno poboljšane sa proširenjem zadnje osovine od 22 mm.

Na papiru 22 mm ne znači mnogo, ali na cesti značajno se osjeti jer zadnji dio automobila još bolje leži u zavojima. U brzim prolascima kroz zavoje automobil se ponaša neutralno, za što je zaslužan odličan balans između prednje i zadnje osovine. Bez obzira da li se brzo vozi na zavojitoj magistralnoj cesti ili auto putu, vozač će uvijek imati odličnu povratnu informaciju sa ceste koja mu dolazi sa preciznog i direktnog upravljača.

Proširenje zadnje osovine donijelo je i ljepši izgled zadnjeg dijela automobila jer su točkovi više izbačeni prema vani. Testni model bio je postavljen na 16 inčne aluminijumske felge sa gumama veličine 205/55 sa kojima je Octavia orijentisana na udobnost i efikasnost. Za vozače koji preferiraju dinamičnu vožnju pravi izbor će biti točkovi u veličini 17 inča.

Škoda je za Octaviju osigurala bogatu benzinski i dizelsku ponudu motora koji imaju odlične performanse, efikasnost te zadovoljavaju najstrožije Euro 6 norme o ispušnim plinovima. Jedan od najpopularnijih motora u Octaviji je 2.0 litreni TDI motor sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta. Ovaj motor u Octaviji predstavlja odličan balans između performansi i efikasnosti, pa je jedan od najčešćih izbora bh. kupaca. Ovaj motorni „bestseller“ našao se u testnom modelu koji je bio uparen sa ručnim šest stepenim mjenjačem.

Ova kombinacija motora i mjenjača testnom automobilu osigurali su zavidne performanse jer od 0 do 100 km/h automobil ubrzava za 8,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Ono što će vozača ovakvog automobila oduševiti jesu odlična među ubrzanja, pa preticanje na magistralnim cestama predstavlja pravi vozački užitak. Za to su zaslužni dobro proračunati mjerni odnosi mjenjača koji u potpunosti iskorištavaju potencijal snažnog dizelskog motora.

Automobil bez pokazivanja napora i nedostatka snage ubrzava u svim situacijama, pa hvatanje visokih brzinskih špiceva ne predstavlja nikakav problem. Uz sve to automobil se hvali i niskom prosječnom potrošnjom, pa će se tako u gradu trošiti 6,1 l/100 km, na magistralnoj cesti 4,5 l/100 km, a na auto putu 5,1 l/100 km, do brzine od 150 km/h.

Zaključak

Danas na tržištu kupcima se nudi sve i svašta pod raznim marketinškim sloganima. Zbot toga često su u dilemi kako odabrati pravi automobil koji će zadovoljiti sve njihove potrebe, posebno kada se radi o poslovnim ili porodičnim kupcima koji preferiraju funkcionalnost, efikasnost i pouzdanost. Za takve kupce Škoda je pravi izbor jer uspijeva odgovoriti na većinu zahtijeva modernih kupaca koji postaju sve zahtjevniji.

U omjeru „uloženo-dobijeno“ Octavia nudi idealan paket sa kojim konkurencija teško izlazi na kraj. Do danas to je prepoznalo šest miliona kupaca, a stalni rast prodaje potvrđuje status lidera. Prodajni rezultati nisu samo brojka na papiru, već i jak poticaj za ljude u Škodi da nastave ovim uspješnim putem kojim ide češki brend. Na bh. tržištu u zadnjih 20 godina Škoda je cjenovno izuzetno konkurentna, pa tako baznu Octaviju možete kupiti već za 28.866,00 KM, dok za model kao što je testni trebate izdvojiti 45.034,00 KM. Detaljan spisak bogate opreme testnog model amožete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi