Test: Volkswagen Up! 1.0 MPI – Povratak u klasu!

VW Up 1

Test: Volkswagen Up! 1.0 MPI – Povratak u klasu!

Volkswagen je 2011. godine na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu predstavio model Up! sa kojim se vratio u segment mini gradskih automobila. Volkswagen nije imao tako blistavu eru u segmentu mini gradskih automobila sa modelom Lupo, koji je također, imao i sestrinski model Seat Arosu. Nakon skromnih prodajni rezultata Volkswagen je odlučio napustiti segment mini gradskih automobila, ali samo na kratko vrijeme, jer se u isti vratio sa izuzetno dobrim i konkurentnim automobilom.

Na naš test stigao je Volkswagen Up! model pokretan 1.0-litrenim trocilindričnim MPI motorom sa 75 KS i High up! White up! paketom opreme. Bogato opremljen mališan iz Volkswagena sa provjerenom tehnologijom na automobilsko tržište dolazi s ciljem da zauzme mjesto drugog automobila u porodici, koji će se koristiti za svakodnevne gradske potrebe..

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Dizajn

Dizajn Volkswagen Up! modela je evolucija do sada viđenih gradskih automobila, ali tu su i neke nove stvari koje su ga dodatno unaprijedile. Volkswagen Up! je jednostavnog dizajna u kutijastom formatu, ali su se dizajneri potrudili da sa nekoliko detalja uljepšaju kutijastu formu Up! modela, što im je i pošlo za rukom. Prednja maska automobila prati aktuelnu dizajnersku filozofiju drugih Volkswagen modela. Prednji dio je dosta zatvoren što poboljšava aerodinamički učinak, a sa ovom formom neodoljivo podsjeća na super štedljivi XL1 model. Prednja svjetlosna grupa i predimenzionirani VW logo izrazito su dominantni na prednjem dijelu kao i veliki usisnik zraka u samom prednjem odbojniku. Upravo ova tri segmenta ovaj automobil čine originalnim i diferenciraju ga od svoja druga dva bratska modela, Škode CitiGo i Seata Mii.

Volkswagen Up! je od samog početka dizajniran da se njegove male dimenzije iskoriste do krajnjih granica, pa je pravi potez napravljen sa petovratnim modelom. Naš testni model bio je u trovratnoj verziji, a tokom testa u više navrata smo uvidjeli da je puno praktičnija i bolja petovratna izvedba, mada je po nama trovratna izvedba ljepša! Kao i kod svakog trovratnog modela u gradskim skučenim parkinzima mora se voditi računa prilikom otvaranja nešto većih vrata. Iako su vrata velikih dimenzija, ulazak na zadnju klupu za prosječno visokog putnika (170-180cm) nije baš „gladak“, dok djeca i niže osobe neće imati problema.

Unutrašnjost Up! modela nudi zaista respektabilnu prostranost obzirom na same dimenzije automobila. Dizajneri su maksimalno iskoristili svaki milimetar unutrašnjeg prostora, a to je najviše vidljivo na prednjem redu sjedišta. Za to djelimično možemo zahvaliti povratku na staru filozofiju dizajniranja unutrašnjosti automobila, a to je izbacivanje svih suvišnih plastika koje daju lažni osjećaj luksuza i nabildanih centralnih konzola. Centralna konzola izvedena je vrlo jednostavno, a komande ventilacionog i audio sistema su na dohvat ruke, kao i drugi tasteri. Instrument tablom dominira predimenzionirani pokazivač brzine dok se u lijevoj i desnoj strani nalaze mali pokazivači okretaja motora i pokazivač količine goriva. Ergonomija je odlična, a dobro profilisani trokraki volan odližno leži u rukama kao i ručica mjenjača.

VW Up 0

Sjedišta su blago profilisana, a njihova udobnost je na sasvim zadovoljavajućem nivou kada je u pitanju gradska i prigradska vožnja. Nasloni za glavu izvedeni su u jednom dijelu sa naslonom za leđa, prvenstveno kako bi se smanjila cijena troškova proizvodnje. Vozačevo sjedište je podesivo po dubini i visini pa je u njemu lako pronaći idealnu poziciju i za duže vožnje. Sjedišta su napravljena od kvalitetnih materijala koji će sigurno dugo potrajati, a i cijela unutrašnjost automobila napravljena je u takvom duhu.

Ponuda prostora

Iako se radi o mini gradskom automobilu, Volkswagen Up! ima i više prostora nego se to čini na prvi pogled. Prilikom konstruisanja ovog automobila inžinjeri su se potrudili da svaki milimetar iskoriste. Točkovi automobila su postavljeni u same krajeve pa se tim potezom dobilo na prostoru za kabinu i prtljažnik. Tako se u automobil mogu smjestiti četiri prosječno visoke osobe između 170-180 cm, ali ipak to je predviđeno samo za gradsku vožnju.

Ono što je najveće pozitivno iznenađenje jeste prtljažnik ovog automobila. Pogledom na unutrašnji pregradni poklopac stiče se slika da je prtljažnik tu samo radi „proforme“, dok njegovim podizanjem ukazuje se tovarni prostor od 251 litra zapremine. Poređenja radi, automobili iz veće automobilske klase, kao što je Volkswagen Polo aktuelne generacije, imaju prtljažnik od 280 litara. Prtljažnik Up! modela dosta je dubok i u tome se krije tajna njegove respektabilne zapremine. Također, treba spomenuti da Up! ima nekoliko manjih pretinaca koji su sasvim dovoljni za automobil ove klase.

Oprema

Testni model bio je opremljen sa High up! White up! paketom opreme, koji ovom automobilu donosi sve što je potrebno. Aluminijumske felge, elektro podesiva, grijana vanjska ogledala, grijana prednja sjedišta, putni računar, prednja svjetla za maglu, klima uređaj i još mnogo toga što će vam zatrebati u svakodnevnici. Detaljan popis opreme na testnom modelu požete pročitati OVDJE.

Tu je bio i zanimljiv audio/navigacioni ekran osjetljiv na dodir, putem kojeg možete upravljati audio i navigacionim sistemom, telefonom, te možete pratiti sve parametre putnog računara. Srećom ekran ovog uređaja može se skidati, što puno znači na balkanskim prostorima, gdje je lutrija da li ćete zateći ovaj uređaj ako isti ostavite u automobilu na nekom od gradskih parkinga. Audio uređaj „RCD 215“ posjeduje Radio/CD-Mp3/ i reprodukuje kvalitetan zvuk.

VW Up 4-2

Motor i mjenjač

Naš testni model pokretao je 1.0-litarski MPI motor u snažnijoj izvedbi sa 75 KS i 98 Nm okretnog momenta. Za njega se slobodno može reći da je prava mjera za ovaj automobil. Iako se radi o trocilindričnom motoru odlikuje ga izuzetno miran i tih rad. Kombinacija ovog motora i ručnog petostepenog mjenjača daju odlične rezultate u svim aspektima, i to sve zahvaljujući inžinjerima koji su se potrudili da naprave odličan balans između motora i mjenjača. Dobar proračun prenosnog omjera dozvoljava vam da automobil vozite u niskim okretajima, a što se direktno pozitivno održava na smanjenje potrošnje. Ono što ćete sigurno primijetiti jeste konstantnost u snazi, tako da je moguće voziti u nižim štedljivim okretajima, ali i u visočijim, gdje ćete sebi dati malo oduška.

Sa ovom kombinacijom motora i mjenjača Volkswagen Up! od 0 do 100 km/h ubrzava za 13,2 sekunde, što je sasvim zadovoljavajuće za ovaj tip automobila. Kada je riječ o potrošnji na testu u gradskim uslovima zadovoljavao se od 4,6 do 5,3 litara benzina, dok na otvorenoj magistralnoj cesti bilo je potrebno od  2,9 do 3,8 litara, ovisno o konfiguraciji puta.

Ovjes i upravljivost

Ovaj segment nas je najviše iznenadio i to pozitivno, posebno kada je riječ o upravljivosti automobila. Ovjes je podešen nešto tvrđe, ali zbog relativno velike mase vozila (929 kg) za ovaj tip vozila nije bilo neugodnih odskakivanja. Zbog tako podešenog ovjesa Up! možete voziti dosta dinamičnije, a on će bezuvjetno držati zadani pravac. Automobil je vrlo okretan pa manevri u svakodnevnim gužvama su jednostavni i lagani, posebno prilikom provlačenja kroz uske ulice i prilikom parkiranja na skučenim parking mjestima.

Sigurnost

Često se vode polemike koliko su sigurni mini gradski automobili, a prvenstveno zbog vođenja logikom, malo auto je nesigurno auto. Takva teza u nekim slučajevima je tačna, ali razvoj novih tehnologija konstantno donosi veći stepen sigurnosti za putnike u mini gradskima automobilima. Dokaz tome je i pet maksimalnih zvjezdica za sigurnost, koje je dobio Volkswagen Up! na EuroNcap testu. Detalje sa EuroNCAP crash testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Iako mini gradski automobili i nisu baš popularni na teritoriji Balkana, a ponajviše zbog loše imovinske situacije stanovništva i predrasuda prema mini gradskim automobilima, takva situacija nije kada je u pitanju Volkswagen Up!. Ovaj model sigurno ima svoje mjesto na balkanskom automobilskom tržištu, prvenstveno iz razloga što je izuzetno funkcionalan i napravljen na provjerenim temeljima mini gradskih automobila koje smo već imali prilike vidjeti, s tim da je dodatno unaprijeđen posebno u tehničkom smislu. Ponuda prostora u automobilu je odlična, a motor sa dobro proračunatim mjenjačem pruža mu agilnost i nisku potrošnju. Upravljačke sposobnosti prevazilaze njegovu klasu, pa kad je riječ o tehničkom dijelu, automobil možemo ocjeniti sa najvećom ocjenom.

U izradi automobila korišteni su provjereni materijali sa kvalitetnom finalnom obradom, a tu je i odlična ergonomija i funkcionalnost. Testni model bio je bogato opremljen sa High up! White up! Paketom opreme, koji značajno uvećava cijenu automobila, ali isto tako donosi funkcionalne i vizuelne detalje koji će vožnju ovog modela učiniti lakšom i zabavnijom. Naravno, dodatna oprema nosi veću ukupnu cijenu automobila, pa ako se možete zadovoljiti automobilom bez određenih pogodnosti i vizuelnih uljepšavanja, Volkswagen Up! u osnovnoj izvedbi možete dobiti za razumnu cijenu od 14.461,44 KM. Ako se odlučite za bogato opremljeni Up! sa snažnijom izvedbom motora kao što je bio testni model, morat ćete izdvojiti 21.500,00 KM. Up! sa snažnijim motorom košta 18.638,00 KM, dok je cijena High up! White up! paketa opreme 2.912,00 KM.

VW Up 2

Troškovi
  • Cijena testnog modela:  21.500,00 KM
  • Cijena prve registracije: 457,00 KM

Ukupni vozila sa registracijom 21.957,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test