Test: Mazda 3 Sport G165 Revolution

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 01

Test: Mazda 3 Sport G165 Revolution

Mazda je riješila da se uzda u svoje znanje i iskustvo i napravi novi model u maniru koji ničim ne podsjeća na druge modele u klasi. Pri tome se bitno poboljšali ionako dobar kvalitet i doveli “trojku” na prag premijum segmenta, po cijeni standardnog.

[gmedia id=118]

Testira Auto magazin, partner Carlander portala
Piše: Ivan Katunac
.

Nova “Mazda 3” nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Dizajn automobila je mnogima bitan zbog toga što preko njega ostavljate poruku o svom statusu i stilu. Međutim, pravim ljubiteljima automobila izgled je ipak sporedna stvar. Auto gledate samo dok mu prilazite na prakingu, a onda presudna stvar postaje atmosfera u kabini i način na koji se vozi.

Upravo u ovom segmentu Mazda zaista svakoga oduševljava svojim kvalitetom. Japanci ne skrivaju svoju želju da se približe premijum segmentu i mi možemo samo da konstatujemo da su u tome u velikoj mjeri i uspjeli. Pri tome su izbjegli šablon po kojem automobilu u tom podsegmentu moraju da budu pomalo hladni i uštogljeni. Očigledno je da Mazdi na meti nisu prvenstveno klasični kupci premijum segmenta.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 04

Karoserija kao i kabina odišu solidnošću. Upotrebljeni materijali su vrlo kvalitetni, a paneli dobro obrađeni i uklopljeni. Neophodnu dozu živosti i nekonvencionalnosti koja se uklapa u dizajn kabine daju detalji poput imitacije karbona, instrument tabla u čijem centru dominira obrtomjer, pa i mali ekran “head up” ispred vozača. Naravno, ni na karoseriji, ni u kabini nema ni naznaka pretjerivanja i kiča.

U Mazdi se sjedi vrlo kvalitetno. Sjedišta su postavljena nisko, udobna su, ali pružaju i dobru potporu bez prevelike agresivnosti. Pedale su postavljene pravo ispred vozača, pa noge imaju prirodan položaj. Također, odmorište za lijevu nogu se nalazi blizu poda, što manje zamara prilikom dugih vožnji. Upravljač i sjedišta se podešavaju u svim pravcima koji omogućuju vozaču da zauzme položaj koji mu u potpunosti odgovara. Kabina nudi prostor za putnike koji je u okviru niže srednje klase, s time što je primjetno da je kabina šira u odnosu na prosjek.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 05

Preglednost nije bolja strana “trojke” zbog visokih bokova i debelih nosača krova. I spoljašnji retrovizori nisu idealni, pokrivaju relativno mali ugao, a i postavljeni su previše blizu vozača, pa se ta njihova karakteristika povećava. Na svu sreću tu je sistem upozorenje na vozila koja se nalaze u “mrtvom uglu”.

U želji da što bolje i lakše povežu vozača sa autom, dizajneri su osmislili sistem “konekt” koji se sastoji od ekrana na vrhu centralne konzole i komandi koji se nalaze pod desnom rukom, odmah iza ručice mjenjača. Sistem možete podešavati i dodirom ekrana, ali on nije dovoljno blizu, pa je lakše koristiti centralni džojstik i tastere oko njega. Pored prilično kvalitetnog audio uređaja koji potpisuje Bose, tu su obimna podešavanja načina rada elektronskih uređaja automobila i kontrola navigacije. Kao što možete da vidite, Mazda se potrudila da stvori hi-tec, zabavno i kvalitetno okruženje vozaču i putnicima, pa nas tim prije iznenađuje činjenica da ni u najskupljem paketu opreme nije dostupna automatika za pokretače sva četiri prozora, već samo za vozačev.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 06

Za razliku od taktike proizvođača premijum segmenta koji nude osnovnu opremu i poduži spisak opcionala preko kojih svako bira ono što misli da mu treba, Mazda nudi bogatu osnovnu opremu i vrlo kratak spisak onoga što se doplaćuje. Paket opreme Revolution zaista je bogat. Standard čine električni pokretači prozora, prednji, zadnji i bočni vazdušni jastuci sa zavjesama, senzori za kišu i farove, bluetooth i wi-fi konekcija, bi-xenonski aktivni farovi sa LED dnevnim svjetlima, prednji i zadnji parking senzori, grijači prednjih sjedišta, aluminijumske felge prečnika 18 inča, Bose ozvučenje, tempomat, handsfree zaključavanje, dvozonski automatski klima uređaj, head-up ekran, Smart City Brake Support, upozorenje na opasnost u “mrtvom uglu”. Od dodatne opreme, testirani auto imao je samo navigacioni uređaj sa detaljnim mapama Srbije i specijalnu crvenu metalik boju.

Prilikom konstruisanja nove generacije “trojke” inženjeri su se vodili željom da se postigne što veća efikasnost, a to su postigli maksimalnim smanjenjem mase i konstrukcijom motora. Direktne benefite dobili su performanse, ekonomičnost i upravljanje. “Mazda 3” oduvijek je bila poznata po odličnoj upravljivosti, a sada su stvari podignute na viši nivo. Auto djeluje zrelije i mirnije, ali nije izgubio sportsku oštrinu. Kada ga pritisnete do kraja odužiće vam se izuzetno preciznim upravljačem, neutralnim ponašanjem u krivinama i izuzetno velikim bočnim silama koje može da istrpi. Dobro izbalansirana šasija dozvoljava da dodavanjem i oduzimanjem gasa auto namjestite u tjeme krivine kao rukom, a da na izlazu iz krivine uživate u vrlo kontrolisanom podupravljanju pravo na spoljnu ivicu staze.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 02

Auto je bio opremljen točkovima od 18 inča, pa je po lošijem kolovozu znao da blago zadrhti. Ipak, amortizacija i dugačkih i udarnih rupa je dobra. Ono što iznenađuje je odlična akustična i mehanička izolacija.

A sada dolazimo do vjerovatno najboljeg dijela automobila, njegovog motora. Kada kod ovako impresivnog auta možete da izdvojite jedan element, očigledno je da je on vrlo poseban. Dvolitarski atmosferski benzinac razvija 165 konjaksih snaga. Možda vam se ne čini kao nešto posebno, međutim, ovdje je najbitniji način na koji on razvija snagu. Glavna odlika mu je beskompromisna elastičnot i uglađenost. Veliki okrtni moment dostupan je od najnižih okrtaja, pa su ubrzanja munjevita bez napora, tjeranja u visoke okretaje i potrebe za turbo punjačem.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 03

Naravno, ako pedalu gasa pritisnete do kraja, motor će vrlo brzo skočiti do limitera uz vrlo uzbudljiv zvuk iz auspuha, ali i usisne grane. Zahvaljujući mjerama za povećanje efikasnosti, Mazda je uspjela da obezbijedi odličnu ekonomičnost. Prosjek potrošnje goriva na testu iznosio je 7,4 litara, što je odličan rezultat za ovakav auto i vrijeme po kojem smo ga testirali. U gradu, potrošnja se kreće oko 8,5 litara, na magistrali između četiri i pet litara, dok na auto putu troši između 6,3 i 7,5 litara u zavisnosti od stila vožnje.

Uz sportski motor odlično se slaže šestostepeni mjenjač sa stepenima prijenosa koji su blizu “naslagani”. Kada promjenite u višu brzinu pri oko dve hiljade, okrtaji ne padnu ni za 500 o/min. Ručica mjenjača je kratka i precizna, ali je previše gruba i tvrda, kao kod nekog čistokrvnog terenca.

Cijena nove “Mazde 3” počinje od 14.490 eura (u Srbiji), dok u Bosni i Hercegovini cijena kreće od 33.700 KM. Auto koji smo vam prikazali košta 22.310 evra (u Srbiji) sa dodatnom opremom, dok u BiH isti model bez navigacionog sistema košta 47.200 KM

Sam koči

Smart City Brake Support je sistem pomoću lasera “osmatra” saobraćaj ispred i u slučaju da se naglo pojavi prepreka on zvučnim signalom upozorava vozača, a ako vozač ne reaguje onda sistem aktivira kočnice. Sistem radi pri brzinama do 40 km/h i bitno umanjuje rizik od sudara u gradu i udaranja pješaka.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 08
Pravi handsfree 

Većina automobila koji imaju beskontaktnu bravu zahtijeva da rukom pređete preko tastera na kvaki kako bi ga zaključali. Mazdih sistem je jedan od rijetkih koji se aktivira automatski kada se vozač udalji od auta. Ovakav uređaj vrlo je praktičan kada su vam ruke pune i daje potpun smisao imenu handsfree.

Potpuno povezan

Sistem možete povezati sa spoljnim uređajim putem dva USB priključka i čitačem SD memorijske kartice, pomoću bluetooth protokola i čak wi-fi mreže. Na taj način možete uvijek slušati svoju omiljenu muziku, ali i saznati vremensku prognozu i stanje na putevima preko navigacionog uređaja.

Test Mazda 3 Sport G165 Revolution 620x400 - 07

Tehnički podaci: Mazda 3 Sport G165 Revolution

Motor: zapremina 1998 ccm, snaga 121kW (165 KS) pri 6.000 o/min, maksimalni okretni moment 210 Nm pri 4.000 o/min, mjenjač ručni šestostepeni
Dimenzije: 4.460/1.795/1.465 mm, međuosovinsko rastojanje 2.700 mm, prtljažnik 364 litra, rezervoar 51 litra, masa 1.310 kg, pneumatici 215/45 R 15
Performanse: maksimalna brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,2 sekunde, potrošnja 7,5/4,8/5,8 l/100 km, emisija CO2 130 g/km

Oprema

Standard: električni pokretači prozora, prednji, zadnji i bočni zračni jastuci sa zavjesama, senzori za kišu i farove, bluetooth i wi-fi konekcija, bi-xenonski aktivni farovi sa LED dnevnim svjetlima, prednji i zadnji parking senzori, grijači prednjih sjedišta, aluminijumske felge prečnika 18 inča, Bose ozvučenje, tempomat, handsfree zaključavanje, dvozonski automatski klima uređaj, head-up ekran, Smart City Brake Support, upozorenje na opasnost u “mrtvom uglu”. Opcija: navigacioni uređaj sa detaljnim mapama Srbije, crvena metalik boja

Kategorije: Auto test