Test specijal: ŠKODA KODIAQ vRS – Češki snagator

Test specijal: ŠKODA KODIAQ vRS – Češki snagator

ŠKODA je odlučila ući u segment SUV modela visokih performansi tako što je postavila RS značku na svoj model KODIAQ. Sa ovim modelom češki proizvođač želi pridobiti kupce koji traže prostran i sportski SUV po konkurentnoj cijeni. KODIAQ vRS već se dokazao na Nürburgring stazi kao najbrži dizelski SUV sa sedam sjedišta, a njegovo dokazivanje u segmentu prostranosti, funkcionalnosti i udobnosti potražili smo na putu dugom preko 3.000 km.

Test Skoda Kodiaq RS 01
Test Skoda Kodiaq RS 02
Test Skoda Kodiaq RS 03
Test Skoda Kodiaq RS 04
Test Skoda Kodiaq RS 05
Test Skoda Kodiaq RS 06
Test Skoda Kodiaq RS 07
Test Skoda Kodiaq RS 08
Test Skoda Kodiaq RS 09
Test Skoda Kodiaq RS 10
Test Skoda Kodiaq RS 11
Test Skoda Kodiaq RS 12
Test Skoda Kodiaq RS 13
Test Skoda Kodiaq RS 14
Test Skoda Kodiaq RS 15
Test Skoda Kodiaq RS 16
Test Skoda Kodiaq RS 17
Test Skoda Kodiaq RS 18
Test Skoda Kodiaq RS 19
Test Skoda Kodiaq RS 20
Test Skoda Kodiaq RS 21
Test Skoda Kodiaq RS 22
Test Skoda Kodiaq RS 23
Test Skoda Kodiaq RS 24
Test Skoda Kodiaq RS 25
Test Skoda Kodiaq RS 26
Test Skoda Kodiaq RS 27
Test Skoda Kodiaq RS 28
Test Skoda Kodiaq RS 29
Test Skoda Kodiaq RS 30
Test Skoda Kodiaq RS 31
Test Skoda Kodiaq RS 32
Test Skoda Kodiaq RS 33
Test Skoda Kodiaq RS 34
Test Skoda Kodiaq RS 35
Test Skoda Kodiaq RS 36
Test Skoda Kodiaq RS 37
Test Skoda Kodiaq RS 38
Test Skoda Kodiaq RS 39
Test Skoda Kodiaq RS 40
Test Skoda Kodiaq RS 41
Test Skoda Kodiaq RS 44
Test Skoda Kodiaq RS 45
Test Skoda Kodiaq RS 47
Test Skoda Kodiaq RS 48
Test Skoda Kodiaq RS 49
Test Skoda Kodiaq RS 50
Test Skoda Kodiaq RS 51
Test Skoda Kodiaq RS 52
previous arrow
next arrow
Test Skoda Kodiaq RS 01
Test Skoda Kodiaq RS 02
Test Skoda Kodiaq RS 03
Test Skoda Kodiaq RS 04
Test Skoda Kodiaq RS 05
Test Skoda Kodiaq RS 06
Test Skoda Kodiaq RS 07
Test Skoda Kodiaq RS 08
Test Skoda Kodiaq RS 09
Test Skoda Kodiaq RS 10
Test Skoda Kodiaq RS 11
Test Skoda Kodiaq RS 12
Test Skoda Kodiaq RS 13
Test Skoda Kodiaq RS 14
Test Skoda Kodiaq RS 15
Test Skoda Kodiaq RS 16
Test Skoda Kodiaq RS 17
Test Skoda Kodiaq RS 18
Test Skoda Kodiaq RS 19
Test Skoda Kodiaq RS 20
Test Skoda Kodiaq RS 21
Test Skoda Kodiaq RS 22
Test Skoda Kodiaq RS 23
Test Skoda Kodiaq RS 24
Test Skoda Kodiaq RS 25
Test Skoda Kodiaq RS 26
Test Skoda Kodiaq RS 27
Test Skoda Kodiaq RS 28
Test Skoda Kodiaq RS 29
Test Skoda Kodiaq RS 30
Test Skoda Kodiaq RS 31
Test Skoda Kodiaq RS 32
Test Skoda Kodiaq RS 33
Test Skoda Kodiaq RS 34
Test Skoda Kodiaq RS 35
Test Skoda Kodiaq RS 36
Test Skoda Kodiaq RS 37
Test Skoda Kodiaq RS 38
Test Skoda Kodiaq RS 39
Test Skoda Kodiaq RS 40
Test Skoda Kodiaq RS 41
Test Skoda Kodiaq RS 44
Test Skoda Kodiaq RS 45
Test Skoda Kodiaq RS 47
Test Skoda Kodiaq RS 48
Test Skoda Kodiaq RS 49
Test Skoda Kodiaq RS 50
Test Skoda Kodiaq RS 51
Test Skoda Kodiaq RS 52
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Na pomen oznake vRS koju nose Škodini modeli misli odmah lete na model OCTAVIA koja je nedavno predstavljena u novom izdanju. Tu je i popularna FABIA, ali od prošle godine vRS porodici pridružio se i jedan SUV model – KODIAQ vRS. Škoda je sa ovim modelom odlučila pridobiti kupce koji žele SUV model visokih performansi, sa obiljem funkcionalnog prostora, atraktivnog dizajna, ali sve to po razumnoj cijeni.

Kodiaq RS ima novu redizajniranu vRS značku koju sa ponosom nosi na prednjoj i zadnjoj strani automobila. Oznaka „vRS” koju nose Škodini sportski modeli je skraćenica od „Victory Rallye Sport”, a ako pogledamo Škodine prethodne modele sa ovom oznakom, Kodiaq vRS sa ponosom može isticati ovu oznaku koja nosi i dio historije.

Oznaka vRS nije jedini vizuelni detalj koji ovaj veliki SUV razlikuje od standardnog modela. Na prednjem dijelu automobila postavljena je rešetka hladnjaka u crnoj sjajnoj boji. Glavna svjetla su napravljena potpuno u LED tehnologiji, a tu je brank lakiran u boji vozila sa naglašenim usisnim dijelovima koji nose rešetke u saćastoj strukturi.

Na bočnoj strani automobila odmah ćete uočiti još neke detalje obojene u sjajno crnu boju: poklopci vanjskih retrovizora, uzdužni krovni nosači, okviri oko prozora. Automobil je postavljen na jedinstvene 20 inčne Xtreme točkove koji su u antracit boji. Ispod njih se naziru crvene čeljusti kočionog sistema što ostavlja veoma dobar utisak.

Zadnji kraj ovog SUV-a nosi detalje koji naglašavaju sportski karakter. Potpuna LED svjetla i markantni branik u kojem dominira crni difuzor, te dvije hormirane ispušne cijevi trapezoidnog oblika jasno daju do znanja da je ovaj model stvoren sa sportskim genima.

Unutrašnjost Kodiaq vRS-a napravljena je na nivou prestižnih konkurentskih modela u pogledu dizajna i finalne obrade. RS geni u unutrašnjosti automobila jasno su istaknuti, pa tako npr. vozač ispred sebe ima novi virtuelni kokpit u posebnom dizajniranom grafičkom izdanju.

On vozaču u vidnom polju prikazuje sve bitne informacije, a sa vozačeve desne strane tu je veliki centralni ekran Infotainment sistema koji također ima posebno vRS grafičko okruženje. Infotainment i povezanost su vrhunski i prilagodljivi po želji vozača i putnika.

Sportska sjedišta ili bolje rečeno „kadice” u kojima sjedite presvučena su u kombinaciji kože i alkantare dok su šavovi prošiveni kontrastnim crvenim koncem. Na njihovim jednodijelnim naslonjačima izvezena je neizostavna oznaka vRS. Kodiaq vRS standardno je opremljen sa pet sjedišta, dok je u opciji ponuđen treći red sa dva sjedišta koja onda zauzimaju dio prtljažnika.

Kapacitet prtljažnika kod Kodiaqa sa pet sjedišta iznosi 715 litara, dok sa sedam sjedišta njegov kapacitet je 230 litara. U obje varijante kada su preklopljena zadnja sjedišta – drugi i treći red, kapacitet prtljažnika je 1.950 litara. O ponudi prostora suvišno je govoriti jer ga u Kodiaq vRS-u ima na pretek, bez obzira da li sjedite na prednjoj ili zadnjoj klupi.

Performanse koje su pokorile Nürburgring

Veliki češki SUV sa vRS značkom pokreće snažni dizelski motor i to nije nikakvo čudo jer veliki broj sportskih automobila pokreću dizel motori. Mnoge je to razočaralo, ali performanse dizelaša imaju jake argumente! Kodiaq vRS pokreće 2.0 litarski Bi-TDI motor sa 240 KS i 500 Nm okretnog momenta. Ovaj bi-turbo dizelski motor oduševit će vas svojom snagom, posebno kada je auto pod opterećenjem četiri putnika i pratećim prtljagom. Ujedno to je i najsnažniji dizelski motor u historiji Škode.

Motor je uparen sa izvrsnim sedmostepenim DSG automatskim mjenjačem, a snaga se na podlogu prenosi preko standardnog 4×4 pogona. Ova mehanička kombinacija motora, mjenjača i pogona zaslužna je da SUV težine od gotovo dvije tone ubrzava od 0 do 100 km/h za 7 sekundi i postigne maksimalnu brzinu od 220 km/h.

Kodiaq vRS ima zaista karakter medvjeda po kojem je i dobio ime. Velik i snažan, pa bez obzira na kojem putu se nađete izaziva poštovanje, kako zbog izgleda tako i zbog performansi. Kodiaq vRS nudi nekoliko modova vožnje koji značajno utiču na njegovo ponašanje. Tu su standardni modovi vožnje: eco, cmofort, normal, sport, individual i snow.

Kodiaq je zamišljen kao porodični SUV, ali sa oznakom vRS on je sasvim nešto drugo pa je za očekivati da će njegov vlasnik često koristiti „sport” režim vožnje, a tada nastaje iznenađenje! Eksplozija snage iz ovog četverocilindarskog motora ravna je onoj koju proizvode V6 dizelaši, a zvuk koji sintetski proizvodi poseban je ugođaj. Naime, Kodiaq vRS opremljen sa „Dynamic Sound Booster” zvučnikom koji putnicima generiše impresivan zvuk rasnog sportskog automobila.

To će motivisati vozača da podiže tempo brzine, posebno na vijugavim cestama gdje su ubrzanja češća nego na autoputu. Automatski DSG mjenjač sa sedam stepeni prijenosa radi glatko i precizno. U sportskom načinu rada, adaptivni ovjes značajno smanjuju naginjanje karoserije što automobilu daje bolju preciznost i dinamiku u zavojima. Ipak, trebate paziti da vas ne ponese prilična masa automobila u brzim višestrukim izmjenama pravca na vijugavim cestama.

U slučaju da se to i dogodi njegov pogon na sve točkove održavat će optimalnu vuču na točkovima, a sigurnosni sistemi će izvršiti preraspodjelu pogonske sile između točkova koji proklizuju i onih koji imaju dobru trakciju.

Iskustvo sa testa dugog preko 3.000 km

Škodinog snagatora testirali smo na putovanju dugom više od 3.000 km. Iz Sarajeva smo se zaputili na dva velika automobilska događaja, Retro Classics 2020. i na najprestižniji sajam automobila koji se održava svakog marta u Ženevi. Dok smo išli u susret ženevskom sajmu automobila, nažalost isti je otkazan u posljednji tren zbog pandemije COVID-19.

Kodiaq vRS za ovakvo putovanje bio je odlično rješenje. Osigurao nam je da ponesemo sav potrebni prtljag za višednevno putovanje, a sa opterećenjem automobila nismo imali problema jer Kodiaq vRS ima dovoljno snage da drži visok brzinski tempo na mreži evropskih autoputeva. Također, može snažno ubrzavati na magistralnim cestama kada se ukaže potreba za preticanjem. Odlična zvučna izolacija na autoputu dokazuje visok stepen komfora u Kodiaq RS-u, a tu je i veliki broj „Simply Clever” rješenja u čijim smo blagodatima uživali: kišobran u oblozi vozačevih vrata, kuke za fiksiranje prtljaga, prilagodljive pregrade u prtljažniku, itd.

Digitalna instrument tabla i navigacija čine fantastičnu putnu kombinaciju koja vam olakšava putovanje i snalaženje po vrlo frekventnim putevima, ali i gradovima Evrope. Svako ko često putuje Evropom i svijetom trebao bi odabrati digitalnu instrument tablu – definitivno vrijedi uloženog novca! Tokom noćnih putovanja od velike pomoći su bila fantastična LED svjetla zahvaljujući kojim smo imali manje umora i naprezanja.

KODIAQ vRS ima elektronski prilagodljivi ovjes i direktan upravljač pa se automobil u vožnji ponaša poput manjeg kompaktnog modela. Tokom putovanja imali smo priliku voziti po snježnoj oluji gdje je autoput bio prekriven sa dosta snijega i leda. U takvoj situaciji KODIAQ vRS se pokazao kao veoma upravljiv i stabilan automobil, bez obzira na pozamašnu težinu i velike točkove.

Tokom vožnje na autoputu prosječna potrošnja kretala se od 7,5 do 8,0 l/100 km, ovisno o uslovima vožnje. U gradu prosječna potrošnja kretala se oko 10,5 l/100 km, a ukupni prosijek na kraju testa iznosio je 7,8 l/100 km.

Zaključak

Škoda Kodiaq vRS je vrhunski SUV sa raskošnim enterijerom u kojeg su utkani vRS geni. Kodiaq vRS ima veoma moćan motor koji u kombinaciji sa odličnim automatskim mjenjačem i pogonom na sve točkove osigurava u konačnici fantastične performanse.

Kodiaq vRS sa svojim kvalitetom i performansama nameće se kao ozbiljna alternativa mnogo skupljim SUV modelima. Već u serijskoj opremi bogato je opremljen, a tu su i brojni sigurnosni sistemi na koje se brzo navikavate i postaju vam neizostavni dio opreme u odabir svakog narednog automobila. Testni KODIAQ RS sa dodatnom opremom do registracije košta 95.900 KM.

Listu opreme koja dolazi u KODIAQ vRS modelu možete pogledati u  konfiguratoru koji se nalazi na www.skoda.ba.

Kategorije: Auto test, Testovi