Test: Citroën C4 Aircross 1.8 HDi – Idemo u planine!

04 Citroen C4 Aircross_web

Test: Citroën C4 Aircross 1.8 HDi – Idemo u planine!

Posljednjih nekoliko godina automobilskom tržištu donijele su poplavu automobila iz SUV segmenta, a gotovo svi veliki proizvođači automobila imaju barem jednog predstavnika u tom segmentu. Da ne bi bio izvan trenda, a i da ne bi ispustio značajan dio tržišnog kolača, Citroen je proširio ponudu upravo sa jednim SUV modelom. Naime, saradnja sa japanskim Mitsubishijem pokazala se plodonosnom, pa je tako nastao model C4 Aircross. Ipak, da ne bi došlo do zabune, izvorno radi se o japancu koji je dobio novu „evropsku uniformu“, tačnije ispod Citroenovog dizajna nalazi se čistokrvni Japanac.

Model Citroen C4 Aircross tehnološki je blizanac sa modelom Mitsubishi ASX, koji kombinira francuski stil i eleganciju sa japanskom tehnologijom i prezinošću. Zahvaljujući toj kombinaciji za C4 Aircross s pravo možemo reći da je izrazito primamljiv automobil, u svakom pogledu.

 .

Eksterijer

Iako je automobilsko tržište preplavljeno SUV modelima, rijetki su oni lijepo „upakovani“ u formu terenca, koji će ipak većinu pređenih kilometara napraviti na urbanim putevima. Citroen C4 Aircross definitivno je jedan od ljepših malih terenaca koji su u ponudi, a svojim vanjskim dizajnom prati novi dizajnerski pravac pa se odlično uklapa među ostale Citroen modele, koji su prepoznatljivi po svom atraktivnom izgledu.

Atraktivan dizajn dobro je ukomponovan sa aerodinamičkim rješenjima, pa tako na prednjem dijelu imamo istaknute vertikalne aerodinamične otvore na lijevom i desnom kraju branika, što pored funkcionalnosti pojačava osjećaj agresivnosti prednjeg dijela. Također, tom osjećaju doprinose i prošireni blatobrani i smanjeni prevjes. I pored takve konfiguracije C4 Aircross izgleda kompaktno, bez suvišnih detalja koji bi narušili njegovu pomalo sportsku nastrojenost.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Da su dizajneri vodili računa o svakom detalju govori i činjenica da su prednja LED dnevna svjetla postavljena vertikalno, a takvo rješenje već smo vidjeli na modelu DS3. Gledajući svjetlosnu grupu imate osjećaj kao da je izvedena „u jednom dahu“ tj., kao da je u jednom komadu sa prednjom hromiranom maskom. Definitivno dobro rješenje!

Gledajući bočnu stranu automobila odmah vam postaje jasno da je ovaj automobil dizajniran prvenstveno za one koji vole dinamičan dizajn, te oni koji se žele isticati estetskim detaljima. Dizajnerima je bilo jasno da će budući vlasnici ovakvog automobila većinu kilometara napraviti u urbanim sredinama, pa su se potrudili da C4 Aircross ne bude automobil sa dosadnim dizajnom.

Zadnjim krajem također dominira atraktivna svjetlosna grupa, a tu je i atraktivna hromirana letvica u koju je integrisana kamera za pomoć pri parkiranju unatrag. Tačku na „i“ kad govorimo o zadnjem dijelu stavlja spojler iznad zadnjeg vjetrobranskog stakla.

Citroen C4 Aircross sigurno je jedan od ljepših šminkera za kojim će se mnogi okrenuti u gradu!

02 Citroen C4 Aircross_web

Interijer

Unutrašnjost C4 Aircrossa ipak je nešto jednostavnija od vanjštine, a za to su definitivno „krivi“ Japanci. Gledajući iz ugla evropskog kupca, japanska minimalistička filozofija i nije baš očekivana za automobil sa ovako atraktivnim i modernim vanjskim dizajnom. Instrument tabla jednostavnog je dizajna i nešto manjih dimenzija, ali dobro pregledna sa potrebnim putnim informacijama.

Trokraki multifunkcionalni kožni upravljač dobro leži u rukama, kao i dobro postavljena precizna ručica mjenjača, koja je također presvučena kožom. Ipak, minimalistička japanska filozofija ima svoju dobru stranu, a to je svakako jednostavnost rukovanja. Sve funkcije su intuitivne, bez nelogičnih rješenja koja su često vidljiva u automobilskoj industriji. Ergonomija je odlična, a idealna pozicija za vožnju vrlo brzo se pronalazi.

Dobro profilisana sjedišta odlične su udobnosti, pa  nakon dužih putovanja neće se osjetiti umor, što je odlika Citroenovih modela. Presvučena su u kombinaciji tekstila i kože što ima svakako svoje prednosti. Pozicija sjedenja je povišena pa se stiče dojam da se vozite u terencu koji je znatno visočiji.

Testni model imao je panoramski krov koji daje poseban osjećaj putnicima, bilo da je sunčano ili kišno vrijeme. Na rubovima panoramskog krova nalazi se ambijentalno osvijetljenje cijelom dužinom što izgleda vrlo efektno tokom nožnje vožnje. Ono što svakako fali u unutrašnjosti jeste osvjetljenje svih prekidača za otvaranje elektrifikovanih prozora. Naš testni model imao je samo osvjetljen automatski prekidač za otvaranje vozačevog bočnog prozora, dok je ostale potrebno tražiti u mraku.

Kombinacija dobrih sjedišta i panoramskog krova odlična su kombinacija za užitak u vožnji!

Ponuda prostora

Citroen C4 Aircross dug je 4,34 metra, ali nudi dovoljno prostora u kabini za pet odraslih putnika. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku uz dobru iskorištenost prostora, C4 Aircross nudi više prostora nego što očekujemo. Prtljažni prostor nudi 442 litre zapremine, a zadnja klupa pruža mogućnost otvaranja srednjeg naslona kada se voze samo dva putnika. Također, na zadnjoj klupi iza centralnog naslona ostavljen je otvor koji je pogodan za transport dužih predmeta, kao što su skije.

Citroen C4 Aircorss odlično je rješenje za odlazak na skijanje.

03 Citroen C4 Aircross_web

Oprema

Testni model raspolagao je svim svakodnevnim potrebnim stvarima za ugodnu vožnju, s tim da jedinu zamjerku možemo uputiti na siromašan putni računar. Također, upravljanje putnim računarom moguće je samo putem tastera na instrument ploči, koji također nije osvijetljen. Listu opreme možete pročitati OVDJE.

Motor, mjenjač i prijenos

Ispod poklopca motora nalazila se oznaka HDi 16, što je standardna oznaka za dizelske motore koji pokreću modele iz PSA grupacije. Ipak, radi se o japanskom motoru, tj. Mitsubishijevom 1.8-litrenom DI-D common-rail turbo dizelašu koji razvija 150 KS sa 300 Nm okretnog momenta. Radi se o odličnom motoru koji posjeduje sistem varijabilnog otvaranja ventila i niskog kompresijskog omjera (14:9,1). Zbog toga ovaj motor ima izrazito miran i tih rad u svim režimima, što je izuzetno cijenjeno. Motor je vrlo elastičan, a uz nešto opreznije pritiskanje papučice gasa može biti izrazito štedljiv. Naš testni model u gradskim uslovima zabilježio je najmanju potrošnju od 5,5 litara te najveću 8 litara. Potrošnja na otvorenoj magistralnoj cesti kretala se od 6,6 do 7 litara, dok je na auto putu iznosila 8,4 litra do brzine od 140 km/h.

Za malu potrošnju zaslužan je i Start/Stop sistem koji u gradskim uslovima značajno redukuje potrošnju. Treba spomenuti i zanimljivo rješenje kod Start/Stop sistema, naime nakon što sistem ugasi motor prilikom stajanja, ako napravite malo pomjeranje vozila, idući put motor se neće ugasiti, nego će se okretaji spustiti na 600 okr./min. Ovo je odlično rješenje, posebno u velikim gradskim gužvama, gdje bi se zbog malih kretanja motor stalno palio i gasio kod klasičnog Start/Stop sistema. Treba istaći da ovaj motor zadovolja Euro 5 norme o ispušnim plinovima.

Motor je također, uparen sa Mitsubishijevim šestostepenim ručnim mjenjačem koji je vrlo precizan i ima kratak hod.  Tu je bio i 4×4 pogon sa tri režima rada: 2WD, 4WD i 4WD Lock. Načine prijenosa biramo putem kotura, a odabir možemo raditi i u toku vožnje. U režimu 2WD automobil se ponaša nešto agilnije, dok u 4WD režimu automobil ima dosta uglađeniju vučnu silu, ali i nešto manji užitak prilikom pritiska papučice gasa. Ova dva režima bit će najčešće korištena u svakodnevnoj vožnji, dok u slučaju vožnje po težim terenima (dubok snijeg, duboko blato i sl.) koristit će se 4WD Lock režim. U 4WD Lock režimu raspodjela pogonske sile fiksna je 50% na prednju i 50 % na zadnju osovinu.

Odlična japanska mehanika garant je pouzdanosti!

05 Citroen C4 Aircross_web

Ovjes i upravljivost

Ovjes C4 Aircross modela jedan je od jačih aduta, a konfigurisan je sa Pseudo McPherson ogibljenjem na prednjoj i multilink na zadnjoj osovini. Uz dobro kalibrisane amortizere ova kombinacija odlično funkcioniše, pa se C4 Aircross dobro snalazi na svim terenima. Tako mu nisu strani brzi prolasci zavojima na asfaltiranim putevima, kao dobro upijanje udaraca sa makadamskih puteva. Zahvaljujući progresivnom servo upravljaču upravljivost je neočekivano lagana, pa tokom vožnje nemate osjećaj da vozite SUV automobil koji teži 1.495 KG.

Lakoća upravljanja u svim uslovima na putu!

Sigurnost

Za sigurnost putnika u Citroenu C4 Aircrossu brinu se prednji zračni jastuci kao i bočne zračne zavjese. Tu su i sigurnosna elektronska pomagala, a kad je riječ o EuroNcap testu, C4 Aircross još uvijek nije testiran. Ipak, njegov tehnički blizanac Mitsubishi ASX bio je na testu EuroNcapa 2011. godine i osvojio maksimalnih pet zvjezdica.

Zaključak

Citroen C4 Aircross trenutno je jedan od najatraktivnijih SUV automobila koji se može naći na tržištu. Karakteriše ga odličan vanjski dizajn s kojim sigurno nećete ostati nezapaženi, a dopunjuje ga odlična japanska mehanika. Lakoća upravljanja, odlična udobnost i dobra preglednost samo su neke od karekteristika ovog automobila. C4 Aircross nameće se kao odlično rješenje za mlađu populaciju vozača koji prefeiraju čest odlazak u prirodu, za šta će im biti potrebno vozilo kao što je C4 Aircross. Uz odličnu japansku mehaniku i francuski stil sigurno ćete imati pouzdano i prepoznatljivo vozilo.

01 Citroen C4 Aircross_web

Glavne karaktereistike automobila
  • Odličan vanjski dizajn
  • Odličan pogonski agregat
  • Odlična upravljivost i udobnost
  • Niska potrošnja goriva
Ispod očekivanja
  • Minimalistička rješenja u unutrašnjosti automobila
  • Nešto veća buka u kabini iznad 130 km/h
Troškovi
  • Cijena testnog modela:  66.206,00 KM
  • Cijena prve registracije: 788,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 66.994,00 (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test