Test: Citroen DS5 2.0 HDI – Automobil ili avion?

Citroen DS5

Test: Citroen DS5 2.0 HDI – Automobil ili avion?

Uz neke automobile često se vežu različite asocijacije, a asocijacija koju možemo vezati uz Citroen DS5 je isključivo „avion“! Svaka druga asocijacija jednostavno nije adekvatna  za ovakav automobil. Iako je predstavljen prije više od godinu dana ovaj automobil  je još uvijek prava atrakcija, koja svojim izgledom nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Za njegov dizajn možemo  jednostavno reći da je sami vrh automobilske industrije.

Ekskluzivnost, prepoznatljivost, kvalitet, tradicija, mali su dio onoga što će vam pružiti Citroen DS5, ali i ostali predstavnici DS linije. O kakvom se automobilu radi govori i činjenica da se DS5 hibrid nalazi u floti automobila aktuelnog predsjednika Francuske Fransoa Olanda (Francois Hollande), a pokreće ga 2.0-litreni HDI motor sa 163 KS, baš kao i naš testni model. Ima li bolje reklame od toga da predsjednik države vozi spomenuti model?

Eksterijer

Dizajn modela DS5 sami je vrh kada je u pitanju automobilska industrija, a u prilog tome govori i činjenica da ne možete proći niti jednom ulicom, a da se neko ne okrene za ovim autmobilom. Dizajn ovog automobila jednostavno plijeni, pa čak i one koje nisu ljubitelji Citroena ostaju razoružani od loših komentara. Jednostavno, dizajneri DS5 nisu ostavili nikakvog prostora za zle komentare.

Model DS5 obiluje dizajnerskim detaljima koji ga stavljaju nekoliko koraka ispred svakoga, ko se naziva dizajnerskim konkurentom, pa se slobodno možemo zapitati koji izazivač može stati ispred njega, a da iz „borbe“ ne ode pognute glave? Kada govorimo o dizajnerskim detaljima glavnu riječ na DS5 vode hromirani detalji. Dizajneri se nisu libili masovno upotrijebiti hrom, gdje god su mogli, a da su pri tome ostali u granicama dobrog ukusa. Jedan od tih detalja, koji daje posebnu upečatljivost ovog automobila, jeste hromirana lajsna koja se proteže od vrha prednjih svjetala, pa skoro do polovine “A” nosača krova. Također, tu je i masivna hromirana lajsna na pragu automobila, koja svoje završetke ima na bočnim stranama prednjih odbojnika.

Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 01
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 02
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 03
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 04
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 05
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 06
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 07
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 08
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 09
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 10
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 11
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 12
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 13
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 14
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 15
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 16
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 17
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 18
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 19
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 20
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 21
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 22
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 23
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 24
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 25
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 26
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 27
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 28
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 29
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 30
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 31
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 32
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 33
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 34
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 35
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 36
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 37
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 38
previous arrow
next arrow
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 01
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 02
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 03
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 04
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 05
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 06
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 07
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 08
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 09
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 10
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 11
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 12
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 13
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 14
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 15
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 16
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 17
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 18
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 19
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 20
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 21
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 22
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 23
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 24
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 25
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 26
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 27
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 28
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 29
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 30
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 31
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 32
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 33
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 34
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 35
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 36
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 37
Test Citroen DS5 2.0 HDI - 2012- 38
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Prilikom dizajniranja, inžinjeri nisu zaboravili i na one koji preferiraju sportski dizajn. Prava dizajnerska poslastica kada je sportski dizajn u pitanju  jesu usisnici na prednjem odbojniku, koji se završavaju u unutrašnjosti blatobrana. Pored jako efektnog izgleda tu je i funkcionalnost ovog rješenja, a to je bolja aerodinamika. Bočna strana automobila obiluje linijama koje podižu adrenalin, a dobro popunjeni prostor točkova sa atraktivnim aluminijumskim točkovima stavlja tačku na i. Na stražnjem dijelu automobila ono što odmah upada u oči jesu dva hromirana ispušna topa, koja nas navode na misao da se pod poklopcem motora nalazi najmanje  300-400 KS spremnih da DS5 katapultiraju u oblake! Također, ističe se i velika svjetlosna grupacija u LED tehnologiji, te spojler iznad vjetrobranskog stakla.

Interijer

Ulaskom u DS5 niko neće ostati ravnodušan na njegovu unutrašnjost. Tako se mogu čuti razni komentari, ali svaki od njih govori da je putnik oduševljen. DS5 je svojim unutrašnjim dizajnom otišao miljama daleko od konkurenata iz serijske proizvodnje. Godinama gledamo konzervativna, dosadna i stereotipna rješenja unutrašnjosti automobila, a DS5 je upravo suprotno od toga! Vozačko mjesto možemo poistovjetiti sa mjestom kapetana nekog super modernog aviona, ponajviše zbog obilja dugmića za razne funkcije, posebno onih koji se nalaze na centralnom dijelu krova između vozača i suvozača. Pritiskom na dugme za otvaranje panoramskog krova dat će još više prostora mašti – Možda je ovo ipak borbeni lovac?!

Citroen DS5

U unutrašnjosti su korišteni kvalitetni materijali sa odličnom finalnom obradom. Pretežno je korištena fina gumirana plastika, aluminijum, koža i na nekim dijelovima tvrda plastika, koja ja vješto sakrivena. Iskreno, mi bi voljeli da ona nije nikako korištena obzirom o kakvom se automobilu radi. Poseban ugođaj je otvaranja vrata iz kabine, a za to su zaslužne ručice izrađene od čistog metala koje vam daju osjećaj robusnosti i čvrstoće. Jednostavno, veliki je broj detalja kao štu su ručica mjenjača i unutrašnje kvake za otvaranje, želite često dotaći dok ste u automobilu.

Instrument tabla izvedena je u digitalnoj tehnologiji, head up ekran, te s njima usklađeno ambijentalno osvjetljenje nastavljaju  vam davati osjećaj da vozite avion. Ergonomski je sve dobro izvedeno, a mala zamjerka ide na malo veće dimenzije upravljača sa kojima je malo teže manevrisati kad su potrebne expresne reakcije! Sve ostalo je samo riječ hvale!

Citroen DS5

Ponuda prostora

Citroen DS5 sa svojim dimenzijama ima sasvim dovoljno prostora za ugodan i udoban transport četiri do pet putnika ovisno o njihovom uzrastu. Citroen DS5 je kreiran kao luksuzan automobil, pa je prednost data masivnim sjedištima i masivnim oblogama, kako bi se putnici u njima osjećali ugodno i udobno. Kada govorimo o putničkom prostoru ima ga sasvim dovoljno i na prednjim i na stražnjim sjedištima, osim ako se na stražnjim sjedištima ne nalaze putnici preko 190 cm, gdje će im zafaliti poneki centimetar, ali to je cijena dizajna automobila koju plaćaju svi automobili sa kupe linijom. Kada je u pitanju prtljažni prostor, zapremina od 468 litara sasvim je dovoljna za namjenu ovog automobila.

Oprema

Testni model bio je opremljen bogatim paketom opreme Sport Chic, a lista šta se sve u njemu nalazi stvarno je velika. (Link: Listu opreme). Tako se na popisu opreme našlo brdo sigurnosne opreme, panoramski krov u tri dijela, vrhunski Denon audio uređaj, dvostruke hromirane izduvne cijevi, automatsko uključivanje oborenih svjetala, LED dnevna svjetla, krovni kokpit u stilu kabine aviona, dvofunkcionalni upravljivi xenonski farovi sa sistemom pranja, grijana i električno podesiva prednja sjedišta, masaža i električno podešavanje leđnog dijela vozačkog sjedišta, navigacijski sistem eMyWay sa kamerom za vožnju unazad itd. U ovakvom automobilu teško je pronaći nešto da nedostaje.

Citroen DS5

Motor i mjenjač

Naš testni Citroen DS5 pokretao je dobro poznati 2.0-litreni HDi motor koji raspolaže sa 163 KS i 340 Nm okretnog momenta. Riječ je o jako dobrom motoru sa direktnim ubrzigavanjem i common-rail tehnologijom. Kada su performanse u pitanju DS5 pokretan sa ovim motorom do 100 km/h dostiže za 10.1 sekundu, dok maksimalna brzina iznosi 212 km/h.

Motor je uparen sa šestostepenim automatskim mjenjačem, sa mogučnošću ručne izmjene stepena prijenosa. Pored klasičnog „D – drive“ moda tu je i „S-sport“ mod, ali i mod za vožnju u zimskim uslovima. Ovakva kombinacija motora i mjenjača rezultovala je solidnim performansama, ali ako uzmemo u obzir da je testni Citroen DS5 težak 1.540 kilograma i da je bio na točkovima (valjcima) promjera 235/45 R18, onda jasno zaključujemo, teško da bi moglo bolje. Iako su ove performanse većini vozača i više nego dovoljne, ekonomičnost je također jača strana ovog automobila, ako sve navedeno uzmemo u obzir. Testni model u gradskim uslovima prosječno je trošio od 7,5 do 8 litara goriva, dok mu je na otvorenoj magistralnoj cesti bilo potrebno od 6,2 do 6,7 uz prosječnu przinu od 72 km/h.

Citroen DS5

Ovjes i upravljivost

Da u Citroenu pušu neki novi vjetrovi govori i činjenica da testni model nije imao tradicionalni mekani i udobni ovjes, već izrazito tvrd i krut, što je odlika njemačkih automobila. Također, DS5 model nije moguće opremiti hidroaktivnim ovjesom, što bi ga sigurno učinilo najudobnijim prijevoznim sredstvom na svijetu.

Tvrdo podešeni ovjes donio je podijeljena mišljenja, za i protiv, ali isto tako donio je odlično držanje ceste. Citroen DS5 sa ovako podešenim ovjesom na dobroj cestovnoj podlozi ponaša se kao neki rasni sportaš, pa su izmjene pravca i pri velikim brzinama vrlo lagane i precizne. Također, nikako se ne smije izostaviti odličan upravljač koji je visoke preciznosti i pruža odlične povratne informacije sa ceste. Ako svemu tome dodamo i 18 inčne točkove sa vrhunskim Michelin Pilot pneumaticima u dimenziji 235/45 onda vožnja po brzim krivudavim putevima nije ništa drugo do čisti užitak.

Citroen DS5

Na poligonskom testu Citroen DS5 ispitne zadatke prošao je gotovo bez ikakve muke. Ako uzmemo u obzir zimske pneumatike, proljetnu temperaturu od 18c i mokru stazu, tek onda vidimo koliko je Citroen DS5 dobar u ovom segmentu. Slalom test, los test i test kočenja s preprekom prolazio je bez velikih naprezanja, a ESP sistem uključivao se samo u nekoliko navrata, iako bi i bez njega DS5 to prošao.

Ono na šta treba skrenuti pažnju jeste da ovakva kombinacija ovjesa i 18 inčnih točkova nije preporučljiva vozačima sa naših prostora koji preferiraju udobnost. I vrabci na grani znaju da mi odavno nemamo ceste, nego skup „zakrpi“, pa žal za hidroaktivnim ovjesom nikako ne može proći.

Sigurnost

Sigurnost putnika u Citroen DS5 modelu na visokom je nivou, a to se pokazalo i na EuroNcap testu, gdje je osvojio maksimalnih pet zvjezdica. Detalje o testu možete pročitati OVDJE. U postizanju dobrih rezultata u segmentu sigurnosti zaslužni su mnogobrojni sigurnosni sistemi: ABS, REF (Elektronska raspodjela kočione sile), AFU (Sistem za pomoć pri iznenadnom kočenju), ARS (Automatsko uključivanje upozorenja sa promjenjivom frekvencijom zavisno od intenziteta kočenja), ASR (Sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova), FSE (Električna parkirna kočnica), progamobilni tempomat i regulator brzine, ESP (Sistem za nadzor stabilnosti) sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, prednji i bočni zračni jastuci, zračne sigurnosne zavjese.

Kada su kočnice u pitanju na testnom poligonu ispitali smo njihove sposobnosti. Za zaustavljanje Citroena DS5 sa brzine od 100 km/h (uzeti u obzir zimske pneumatike, proljetnu temperaturu od 18c i mokru stazu) potrebno je 41 metar, dok u istim uslovima sa brzinom od 130 km/h potrebno je 69 metara.

Zaključak

Automobil kao što je naš testni Citroen DS5 teško je opisati u nekoliko rečenica, jer pruža mnogo toga. Ono najbitnije što se mora izdvojiti jeste njegov dizajn za koji, ako ne kažemo da je revolucionaran, (što bi se moglo reći obzirom na koncepciju automobila) onda slobodno možemo reći da nije konvencionalan. Njegovim dizajnom bit ćete primjećeni, a sama oprema uslovljava dužinu pogleda kojom ćete biti praćeni.

Citroen DS5

Ugođaj u vožnji takav je da ćete svaki put zažaliti kada se vožnja završi, bez obzira radilo se o brzim vijugavim putevima ili krstarenjima po autoputu, jednostavno užitak je zagarantovan. Luksuz u unutrašnjosti Citroen DS5 modela sami ćete kreirati dubinom svojih džepova, tako da se niko ne brine da će ostati uskraćen za nekim detaljom, jer Citroen pruža jako bogatu ponudu nadoplative opreme i detalja. Za provjereni 2.0-litreni HDI motor kojeg odlikuju dobre performanse i ekonomičnost idu samo riječi hvale, pa se za njega može reći da se postavlja kao vrlo dobra opcija u izboru motora.

Na kraju za Citoren DS5 može se reći da je automobil koji jednostavno ostavlja bez daha, a ono o čemu se s pravom može polemizirati jesu boja i pogonski agregat, ovisno o ukusu i preferencijama.

Glavne karaktereistike automobila
  • Odličan dizajn
  • Visok kvalitet upotrebljenih materijala
  • Odlična ergonomija
  • Odlične vozne sposobnosti
  • Precizan upravljač
  • Ekonomična potrošnja u odnosu na snagu i težinu
  • Odlična zvučna izolacija
Ispod očekivanja
  • Tvrdo podešeni ovjes
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 72.065,00 KM
  • Cijena prve registracije: 788,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 72.853,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test