Test: Audi Q4 Sportback 50 e-tron – Električni šarmer

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Test: Audi Q4 Sportback 50 e-tron – Električni šarmer

Audi Q4 Sportback e-tron je električni SUV koji se dovoljno ističe od svoje konkurencije sa svojim dizajnom i visokom tehnologijom. Ovaj model nameće se kao optimalno rješenje u brojnim segmentima i situacijama jer nudi dobru ravnotežu između performansi i dometa. Sa svojim kompaktnim dimenzijama nije preglomazan za svakodnevicu, a opet pruža dovoljno prostora za duga putovanja. Široka lepeza tehnoloških rješenja zadovoljava i najzahtjevnije kupce. U nastavku vam donosimo detaljan test ovog električnog modela.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 02
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 01
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 03
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 04
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 05
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 06
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 07
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 08
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 09
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 10
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 11
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 12
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 13
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 14
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 15
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 16
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 17
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 18
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 19
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 20
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 21
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 22
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 23
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 24
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 25
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 26
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 27
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 28
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 29
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 30
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 31
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 32
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 33
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 34
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 35
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 36
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 37
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 38
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 39
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 40
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 41
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 42
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 43
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 44
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 45
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 46
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 47
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 48
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 49
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 50
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 51
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 52
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 53
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 54
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 55
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 56
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 57
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 58
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 59
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 60
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 61
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 62
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 63
previous arrow
next arrow
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 02
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 01
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 03
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 04
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 05
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 06
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 07
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 08
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 09
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 10
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 11
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 12
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 13
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 14
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 15
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 16
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 17
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 18
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 19
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 20
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 21
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 22
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 23
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 24
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 25
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 26
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 27
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 28
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 29
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 30
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 31
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 32
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 33
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 34
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 35
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 36
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 37
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 38
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 39
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 40
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 41
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 42
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 43
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 44
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 45
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 46
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 47
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 48
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 49
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 50
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 51
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 52
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 53
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 54
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 55
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 56
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 57
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 58
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 59
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 60
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 61
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 62
Test Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro -2024- 63
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Audi Q4 Sportback 50 e-tron svojim dizajnom definitivno se izdvaja iz velike mase automobila, posebno električnih. Svjedoci smo brojnih dizajnerskih eksperimenata kojim proizvođači nastoje da fasciniraju kupce te da ih tako pridobiju. Teško se sjetiti kada je Audi napravio radikalne dizajnerske promjene na nekom modelu, toliko velike da se izgubio njegov identitet i veza sa ostatkom ponude njegovih modela. Audijev dizajn uvijek je umjeren, ali dovoljno nov i drugačiji da se jasne razlike odmah vide. Međutim kada je Audi u svoju ponudu uvrstio potpuno električne modele iz e-tron porodice želio je da se upravo ti modeli u potpunosti razlikuju od modela koje pokreću klasični motori na fosilna goriva.

Električni automobili su budućnost pa je logično da moraju imati i izgled iz budućnosti. Dizajn Audija Q4 Sportback upravo pokazuje budućnost i dizajnerski put kojim će ići Audi. On je futurističan i  reprezentativan te predstavlja naredni korak na putu prema električnoj budućnosti. Ova dizajnerska filozofija primijenjena je na novom Audi Q4 Sportback e-tron modelu pa onda nije čudno zašto ovaj automobil izgleda odlično!

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Audi Q4 Sportback e-tron možda je i najbolja interpretacija SUV modela iz Ingolstadta koji svojom pojavom plijeni pažnju. Dizajnerski tim koji je radio na ovom modelu predvođen donedavnim šefom Audi dizajna Marc Lichte-om napravio je fantastičan posao jer je uspio da kreira automobil futurističkog izgleda, a pri tome da ne naruši funkcionalnost. SUV modeli definitivno su preuzeli glavnu riječ na tržištu, međutim njihovi coupe derivati sve su više traženi. Zbog toga ne čudi što je Audi Q4 dobio Sportback izvedbu.

Ne tako davno bilo je gotovo nezamislivo da SUV model bude u coupe izvedbi, međutim svijet se mijenja svakog trena pa i trendovi. Ako se osvrnete oko sebe vidjet ćete koliko su samo do jučer novi automobili dizajnerski „pregaženi“, posebno kada je pored njih Audi Q4 Sportback e-tron.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Dizajnerski ništa nije radikalno, ali sve je dovoljno upečatljivo

Vanjski dizajn impresionira markantnim proporcijama pa tako Audi Q4 Sportback e-tron ima kratak prednji prevjes, velike točkove i markantno oblikovane atletske elemente. Sve vanjske linije imaju najviši stepen preciznosti što dodatno idealizira izgled. Linija krova koja ima silaznu putanju prema poklopcu prtljažnika te daje Sportback izvedbi coupé izgled, a na samom poklopcu prtljažnika postavljeno je dvodijelno staklo i vizuelno atraktivni spojler. Sa dimenzijama, dužina 4.588 mm, širina 1.865 mm, visina 1.632 mm i međuosovinski razmak 2.764 mm i brojnim segmentima karoserije koji su prilagođeni aerodinamici, Audi Q4 Sportback e-tron ima otpor zraka od svega 0,26.

Tržište električnih automobila postaje sve više zasićeno raznim modelima u različitim veličinama. Audi Q4 Sportback e-tron sa svojom veličinom jedan je od boljih modela koji vrijedi razmotriti prilikom odabira električnog automobila. Njegov dizajn, kompaktne dimenzije i tehnološka naprednost najjači su mu aduti.

Osim prednje maske posebno se ističu i opciona matrix LED glavna svjetla koja svojom grafikom,  animiranim efektima i funkcijom ovaj automobil čine posebnim i vrlo prepoznatljivim. Na zadnjem dijelu automobila također se nalazi tehnološki i dizajnerski savremena svjetlosna grupa. Lijevu i desnu stran svjetala međusobno povezuje svjetlosna traka koja također ima mogućnost animiranih efekata. Za ukupni odlični utisak tu je i opcioni vanjski paket dizajna S line.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Unutrašnjost modela Audi Q4 Sportback e-tron vrlo je moderna i dovoljno prostrana za putovanje pet odraslih putnika. Dizajneri su bez velikih eksperimenata napravili fantastičan spoj tradicionalnih konceptnih rješenja i modernih tehnologija što ovaj automobil čini gotovo pa idealnim za svakodnevnu upotrebu, a pri tome je dizajnerski dopadljiv i tehnološki sofisticiran. Instrumentna ploča usmjerena je prema vozaču i podijeljena je na zasebna područja.

Ispred vozača nalazi se „virtual cockpit“, a sa desne strane je centralni ekran Infotainment sistema koji je integrisan u instrument ploču. Odmah ispod njega nalaze se pravi fizički prekidači za upravljanje ventilacijonim sistemom na što su navikle brojne generacije vozača – jednostavno to je i dalje najbolje funkcionalno rješenje.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Upravljač je potpuno novog dizajna koji do sada nije viđen ni na jednom Audi modelu. Novi multifunkcionalni upravljač ima dodirne površine putem kojih vozač može upravljati digitalnim kombinovanim instrumentom kao i drugim sistemima poput audio uređaja ili putnog računara. Na upravljaču postoje papučice kao i kod modela sa motorima na fosilna goriva koje služe za promjenu stepena prijenosa, dok se kod modela Audi Q4 Sportback e-tron njima podešava intenzitet snage rekuperacija.

Virtual cockpit – digitalna instrument tabla na svom ekranu nudi pregršt putnih informacija, a grafički prikaz moguće je prilagoditi kroz nekoliko fabričkih profila. S druge strane grafika i okruženje centralnog ekrana opcione veličine 11,6 inča Infotainment sistema već je dobro poznata, pa ko je imao susret sa nekim od novijih Audi modela neće imati potrebu za privikavanjem. U svakom slučaju sve je vrlo jasno i jednostavno.

Testni model bio je opremljen sa Augmented Reality Head-up ekranom što je još jedan novitet. On stavlja napomene određenih sistema pomoći i simbole navigacije unutar vidnog polja vozača i preko elemenata u stvarnom vanjskom svijetu. One se dinamično prikazuju u jednom velikom prozoru kao da virtualno lebde na udaljenosti od oko 10 ili više metara od vozača. Primjera radi u vašem vidnom polju prikazuju se vanjske ili unutrašnje linije u krivini kroz koju ćete uskoro proći te vam se tako sugeriše da centrirate vozilo u traci.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Sa svojim dimenzijama model Q4 Sportback e-tron tačno se smjestio između manjeg Q3 i većeg Q5 pa možemo reći da je ovaj model sa svojim dimenzijama optimalan za sve potrebe – od gradske svakodnevice do dalekih putovanja. Prostora na prednjim sjedištima ima u svim smjerovima i za najkorpulentnije putnike, a pomalo iznenađujuće, zadnja klupa također nudi dovoljno prostora za putnike jednake građe. Navikli smo da automobili sa spuštenom linijom krova nude manje mjesta za glavu putnika na zadnjoj klupi, međutim Q4 Sportback e-tron nije žrtvovao udobnost putnika za račun izgleda.

Bočne obloge vrata i centralna konzola napravljeni su od tvrde plastike koja je dobivena reciklažom. Na oko lijepo izgleda, ali pod rukom ostavlja sasvim drugi utisak. Nismo uvjereni da će se to dopasti tradicijonalnim kupcima marke Audi.

Izostanak centralnog tunela omogućio je petom putniku na zadnjim sjedištima dovoljno prostora za noge. Sama sjedišta u testnom modelu bila su presvučena u kombinaciji kože i platna. Vozač i suvozač imali su opciona podesiva sportska sjedišta koja su dobro profilisana i pružaju veoma dobru udobnost – zaista optimalna za sve potrebe.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Zadnja sjedišta također pružaju lijepu udobnost bez prevelike profilisanosti. Iza naslona zadnjih sjedišta prtljažnik nudi osnovnu zapreminu od 535 litara, a preklapanjem naslona zadnjih sjedišta kapacitet se povećava na 1.460 litara. Uz veliki prtljažnik Q4 Sportback e-tron putnicima nudi i značajan broj pretinaca sa ukupnim kapacitetom oko 25 litara među kojima se posebno ističe pretinac u prednjim vratima za boce do 1 litre.

MEB platforma: donosi prednost razmjene tehnologije i iskustva

Audi Q4 Sportback e-tron postavljen je na Volkswagen grupacijskoj MEB platformi za električne automobile koju već koriste modeli iz VW ID. porodice, Škoda i Cupra. Zajedničkim razvojem ove platforme stvorena je odlična osnova za nastanak brojnih različitih modela među kojima je svoje mjesto našao i Audi Q4 Sportback e-tron.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

MEB platforma omogućuje inžinjerima da potpuno drugačije rasporede pogonske elemente nego što je slučaj kod automobilima sa motorima na fosilna goriva. Raspodjela težine znatno je drugačija nego što je kod automobila sa motorima na fosilna goriva pa su stvoreni preduslovi da se naprave bolje vozne karakteristike. Pogonski sklopovi značajno su jednostavniji i manji što je ostavilo više prostora koji je sada iskorišten za dodatni prostor u putničkoj kabini.

Električni automobili napravljeni na MEB platformi imaju električni motor koji je smješten u zadnjem dijelu automobila koji pokreće zadnju osovinu, a baterija se nalazi u podu automobila. Testirani model koji je bio u najjačoj izvedbi (Q4 Sportback 50 e-tron quattro) imao je pogon na sva četiri točka što znači da je za pokretanje prednjih točkova zadužen još jedan motor koji je smješten u prednji dio automobila.

Baterija je standardno smještena u pod automobila, a u njenom kućištu je smješteno 12 ćelijskih modula. Bruto kapacitet baterije je 82 kWh od kojih se neto 77 kWh može koristiti za pokretanje vozila. Ona se može puniti sa svim trenutno dostupnim punjačima, što u praksi znači da Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro podržava brzo punjenje od 800 V sa maksimalno 270 kW. Baterija teži 493 kilograma što je značajan dio ukupne težine automobila, a dizajnirana je tako da je u slučaju kvara same ćelije ili jednog od modula, iste je moguće zamijeniti.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Kako bi se produžio životni vijek baterije napravljen je sistem kojim se ograničava punjenje maksimalno do 80%. Audi je specificirao da sa jednim punjenjem baterije možete prijeći čak do 497 kilometara. Ti rezultati dobiveni su po WLTP mjerenju u optimalnim uslovima, međutim većina vozača neće voziti u idealnim uslovima pa je ta kilometraža nešto manja, a tokom testa jedan od fokusa bio je i realni domet.

Vozne karakteristike: Udoban i brz sa realno korisnim dometom

Testirani Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro u snažnom izdanju pokreću dva električna motora koja zbirno isporučuju 220 kW (299 KS) i 460 Nm okretnog momenta što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde i najveću brzinu od 180 km/h koja je elektronski ograničena. Snaga električnih motora prenosi se preko jednostepenog CVT mjenjača, a vozaču su na raspolaganju i različiti modovi vožnje koje može birati kroz „Audi drive select“ sistem.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Dva elektro motora, po jedan za svaku osovinu, čine savremeni quattro sistem pogona na sva četiri točka koji kombinuje efikasnost u potrošnji energije i optimalnu trakciju. Zbog toga primarni pogon je na zadnjoj osovini, a po potrebi kada je potrebna velika snaga ili bolja trakcija aktivira se i elektro motor na prednjoj osovini.

Zbog efikasnosti motor na prednjoj osovini aktivirat će se samo kada je potrebna velika snaga ili snažno prianjanje na cesti. Važan faktor za energetski efikasnu vožnju je i inteligentna rekuperacija, koja između ostalog obuhvata podatke o navigaciji i topografiji. Opcijska toplinska pumpa koristi se otpadnom toplinom visokonaponskih komponenti i zraka okoline za klimatiziranje unutrašnjosti. Time prvenstveno na dugim dionicama daje dodatan doprinos povećanju efikasnosti.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Zahvaljujući snažnim elektromotorima koji se okreću i do 16.000 okretaja u minuti ovaj automobil zaista ima fantastična ubrzanja i među ubrzanja. Odziv na gas je momentalan pa u svakom momentu pogonski sklop spreman je da  katapultira automobil, bez obzira da li kreće iz mjesta ili da izvodi pretjecanje. Ovaj snažni električni Audi svoju dominaciju nad automobilima sa benzinskim ili dizelskim motorima najbolje pokazuje na brzinama ispod 120 km/h. Iznad toga osjeti se nešto sporije ubrzanje, no svakako ovaj automobil i nije namijenjen za utrkivanje. Sa raspoloživom maksimalnom brzinom od 180 km/h nećete nigdje zaostajati na autoputevima, a zahvaljujući odličnoj aerodinamici i zvučnoj izolaciji sva buka je eliminisana tako da putnici i pri većim brzinama imaju potpuni mir.

Ovjes i upravljački sistem komforno su podešeni kako bi se osigurala što bolja udobnost. Testni model ima sportski sistem ovjesa (serijski za S line) u okviru kojeg je karoserija 15 milimetara niža. I pored toga upravljački sistem daje dovoljno informacija sa podloge. Težina automobila je centralizovana zbog čega automobil ima jako dobro držanje ceste i prilikom učestalih izmjena pravaca. Ipak ako pretjerate sa brzinom u zavojima automobil će početi blago proklizavati preko prednje osovine, ali brzom intervencijom elektronike auto se vraća na zadani put.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Već sa prvim metrima vozač će primijetiti da su kočnice jako blage i mekane što nekoga može iznenaditi. Stvar je u tome što automobil u početku kočenja koristi električni motor za usporavanje koji tada postaje generator i vraća dio energije u bateriju, međutim jačim pritiskom kočnice aktivira se u potpunosti i kočioni sistem u kombinaciji diskovi naprijed doboši nazad. U svakom slučaju trebat će vam malo vremena da se priviknete.

Efikasnost i brzina punjena: Mogućnost brzog punjenja olakšava svakodnevnicu

Na potrošnju električne energije u samoj vožnji utiču brojni faktori kao što su dodatni potrošači, konfiguracija puta, vanjska temperatura, grijanje, hlađenje, itd. Tokom testa putni računar automobila u gradu je zabilježio prosječnu potrošnju oko 26 kWh (zimski uslovi), na otvorenoj magistralnoj cesti 17,5 kWh, a na auto putu u okviru propisane brzine od 25,5 do 28,5 kWh. Na kraju test smo završili sa ukupnim prosjekom od 22,4 kWh.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Kada je riječ o punjenju baterije svi Audi Q4 modeli sada se isporučuju sa tehnologijom koja omogućava punjenje od 800 V sa maksimalnih 270 kW. To osigurava brzo punjenje baterije što je jedan od bitnih faktora pri izboru električnog automobila. Zahvaljujući ovoj tehnologiji i brzom punjaču DC 150 naša dva dopunjavanja tokom testa nisu dugo trajala što značajna razlika na sami početak elektrifikacije u BiH kada su baterije automobila bile male, a punjači spori.

Zaključak

Audi od modela Q4 e-tron i od njegove Sportback izvedbe ima velika očekivanja. Vodstvo marke sa četiri prstena smatra da će ovo biti najprodavaniji model njihove električne porodice. Gledajući neke ključne faktore očekivanja su opravdana jer je automobil dopadan, tehnološki inovativan, nudi dobre performanse i korisnu autonomiju, a sa svojim dimenzijama pogađa široki dio vozačke populacije. Ali… Uvijek ima neko ali koje može stvari odvesti u drugom pravcu.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro

Premium kupci kao što su kupci Audija žele uvijek napredak jer su navikli i na slogan marke „napredak kroz tehniku“. Međutim nismo sigurni koliko će im se dopasti tvrda plastika na oblogama vrata i na još nekim segmentima u unutrašnjosti koja je dobivena reciklažom. Tradicionalni kupci osjetili su ugođaj Audi materijala iz drugih modela i znat će o čemu govorima, dok sa druge strane u dolasku je nova generacija kojoj to i nije toliko bitno jer je njihov fokus na ekranima i asistentima. Cijena je drugi faktor koja je prilično visoka i za vrhunsku izvedbu kao što je testni model iznosi 184.767 KM sa PDV-om.

Kategorije: Auto test