Test: SEAT ARONA Xcellence 1.6 TDI DSG – Nudi više od prosjeka

Test: SEAT ARONA Xcellence 1.6 TDI DSG – Nudi više od prosjeka

Nakon što je SEAT napravio veliki uspjeh sa modelom ATECA odlučio je ući u segment malih kompaktnih crossovera gdje se nudi veliki broj različitih modela. U navedenom segmentu počinje vladati blago prezasićenje jer aktuelna ponuda ne nudi ništa spektakularno.

Seat će se novim modelom ARONA pokušati pozicionirati visoko po prodajnim rezultatima, a velika očekivanja svakako su opravdana jer ARONA nudi dosta toga što veliki dio konkurencije u ovom segmentu nema.

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

U segmentu kompaktnih crossover modela svakim danom sve je više predstavnika. Iako je ovaj segment apsolutni hit, koji konstantno bilježi dvocifreni rast prodaje, on nudi veliki broj vrlo sličnih modela. Svjesni toga, u Seat-u su stvorili novu Aronu koja bi svojim vanjskim dizajnom trebala donijeti svježinu u svom segmentu.

Nova Seat Arona nastala je osnovama nove Ibize, ali od nje nudi mnogo toga više. Dizajnerska filozofija Seata koja njeguje atletsku liniju karoserije postala je zaštitni znak za sve nove modele, pa tako i za novu Aronu. Jasne i oštre linije prevladavaju na maloj kompaktnoj karoseriji španskog crossovera.

Seat sa novom Aronom želi se istaknuti i biti drugačiji u moru crossovera. To mu definitivno polazi za rukom jer je Arona među najkompaktnijim modelima u svom segmentu. Ima odlične proporcije, a zahvaljujući opcionim LED svjetlima naprijed i nazad, noću nikako ne može ostati ne primijećena. Pomenuta svjetla pored fantastične grafike imaju i vrhunsku efikasnost pa vozačima noć pretvaraju u dan.

Seat Arona nudi veliki broj mogućnosti personalizacije karoserije, čak više od 60 kombinacija sa kojim možete kreirati vašu prepoznatljivost. Seatovi dizajneri posebnu pažnju su posvetili detaljima, a jedan od tih detalja je i aluminijski “X” logo na C nosaču krova. Također, krov automobila je zanimljivo dizajniran jer on nije samo ravna ploha, već je na sebi ima rebra koja su kod pravih terenskih modela ojačanja na karoseriji. Sa izdignutim prednjim dijelom Arona ostavlja utisak znatno većeg automobila nego što jeste, ali zadnji dio automobila ostavlja isti utisak.

Unutrašnjost nove Arone djelimično se oslanja na manji model Ibiza, ali Arona pruža bolju preglednost zbog povišene pozicije sjedenja. Idealna vozačka pozicija brzo se pronalazi, pa se ugodno možete smjestiti i za duža putovanja. U to smo se najbolje uvjerili tokom testa kada smo u jednom danu prešli više od 1.200 kilometara. Sjedišta pružaju dobar komfor, ali bočna potpora mogla bi biti bolja kako tijelo ne bi ispadalo iz sjedišta u dinamičnoj vožnji.

Iako su plastični elementi napravljeni od tvrde plastike, zahvaljujući odličnoj finalnoj obradi ostavlja pozitivan utisak. Uz to, neki ukrasni elementi su obojeni u kontrastnu boju pa kompletna unutrašnjost izgleda moderno i „šik“. Ovakva rješenja posebno će se dopasti mladim i urbanim korisnicima malog španskog crossovera. Obzirom da Aronu krase oštre i jednostavne linije, Seatovi dizajneri vodili su račune o najsitnijim detaljima pa su tako cjelokupnom dizajnu prilagodili i sam štep konca na kolu upravljača.

Instrument tabla je napravljena u kombinaciji analognih i digitalnih pokazivača koja se odavno dokazala kao dobro funkcionalno i dizajnersko rješenje. U centralnoj konzoli nalazi se Infotainment sistem sa ekranom osjetljivim na dodir čija veličina dijagonale iznosi 8 inča.

Prolazak kroz njegove postavke u odnosu na drugu braću iz Volkswagen grupacije znatno je drugačije. Uglavnom sve je postavljeno na očekivanim mjestima, pa je njegovo korištenje jednostavno.

Iako Arona spada u segment malih kompaktnih crossovera, pomalo neočekivano nudi dosta prostora, posebno za glavu putnika pa putnici sa visinom do 2 metra neće imati problema na prednjim sjedištima.

Očekivano, ako je vozač visine do 2 metra, prostora iza njega za odraslog putnika neće biti, ali to je i očekivano jer Arona ima dužinu međuosovinskog razmaka od 2.566 mm. Arona ima i respektabilan prtljažnik čija osnovna zapremina iznosi 400 litara, a ista se može povećati preklapanjem naslona zadnje klupe na 1.280 litara. Ukupno gledan, Arona može odgovoriti svim zahtjevima jedne porodice čiji putnici nisu natprosječno visoki.

Vozne karakteristike

Opšti trend u automobilskoj industriji je rapidno smanjenje težine novih automobila. To svakako ima svoje pozitivne efekte na smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih plinova, ali neizostavno nosi neke nepoželjne efekte kada je u pitanju držanje ceste. Težina Seat Arone iznosi 1.320 kg, ali na svu sreću Arona se dobro vozi bilo da se nalazite na auto putu, magistralnoj cesti ili gradu.

Testni model pokretao je dobro poznati 1.6 litreni TDI motor sa 95 KS i 250 Nm okretnog momenta koji je bio uparen sa DSG automatskim mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa. Okretni moment dostupan je već od 1.500 okretaja pa se Arona već na niskim okretajima živahno ponaša te ostavlja utisak da je pokreće znatno snažniji motor.

Proizvođač na papiru garantuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,8 sekundi i postizanje maksimalne brzine od 172 km/h. Ove brojke neće nikoga zadiviti, ali definitivno neće nikog ni razočarati jer su one prava mjera za ovakav tip automobila.

Utisak u vožnji je znatno bolji od činjenica na papiru, a sa druge strane tu je i činjenica da je Arona vrlo ekonomičan i efikasan automobil. U gradskim uslovima tokom testa prosječna potrošnja goriva iznosila je od 5,2 do 6 l/100 km, na otvorenoj cesti od 3,6 do 5 l/100 km, dok je na autoputu pri brzini do 140 km/h potrošnja iznosila do 5,4 l/100. Kada je riječ o emisiji CO2 ona u kombinovanom režimu iznosi 105 g/km.

Ovjes testnog modela podešen je tako da će vam pružiti vrlo dobru udobnost u gradu kada prelazite preko raznih neravnina u rupa, a u isto vrijeme bez problema ćete se moći upustiti u dinamičnu vožnju na otvorenoj cesti. Balans automobila je dobar, a XDS diferencijal pomoći će vozaču da još brže savladava zavoje. Automobil na kočenju ima dobru stabilnost što je posebno važno u opasnim situacijama. Da je sigurnost na visokom nivou potvrdio je i strogi EuroNCAP test gdje je Arona osvojila maksimalnih pet zvjezdica.

Upravljački mehanizam je direktan i do vozača šalje dovoljno informacija sa podloge kako bi vozač iskoristio sav potencijal automobila tokom dinamične vožnje. Posebno se treba osvrnuti i na automatski DSG mjenjač sa 7 setepeni prijenosa  koji je odlično usklađen sa motorom. Promjene stepena prijenosa idu glatko i u pravom momentu tako da gotovo nikad nećete imati potrebu da sami ručno prebacujete stepene prijenosa.

Pored vožnje po asfaltirani putevima Arona je spremna i za manje offroad avanture. Njena visina u odnosu na bratsku Ibizu je viša oko 15 cm što omogućava savladavanje manjih prepreka na koje možete naići tokom vožnje po makadamskim putevima. Svakako, lakše ćete prolaziti kroz snijeg tokom zimskog perioda, ali definitivno nemoj te očekivati savladavanje teških terena za koje je pogodnija veća Ateca. U svakom slučaju njene offroad sposobnosti zadovoljit će 90% potreba kupaca ovakvog tipa automobila.

Seat je osigurao mogućnost da po vlastitoj želji i potrebi Aronu opremite sa raznim sistemima pomoći. Testni model imao je Kessy sistem otključavanja i pokretanja vozila bez upotrebe ključa, Driver paket koji donosi tempomat i senzor za prepoznavanje umora. Od sigurnosnih sistema tu je bio paket zračnih jastuka za vozača i suvozača, zračne zavjese, Hill hold, senzor za kontrolu pritiska u gumama i Front assist.

Zaključak

Nakon fantastične Atece španski Seat je konkurenciji hrabro poslao novog izazivača. Nova Arona u već sada pretrpanom segmentu donosi zanimljiv koncept koji definitivno ima sve predispozicije za dobar rezultat. Prije svega automobil ima odličnu funkcionalnost i ekonomičnost, a kada tome dodamo atraktivan dizajn koji nikog neće ostaviti ravnodušnim i dobre vozne karakteristike, onda je jasno zbog čega od ovog automobila možemo mnogo očekivati. Pored svega navedenog ne treba nikako zaboraviti cijenu koja ima ključnu ulogu na tržištima kakvo je bh. tržište. Osnovni Arona model na bh. tržištu možete kupiti već za 26.691 KM, dok je za bogato opremljeni testni model potrebno izdvojiti 41.697,49 KM.

Cjenovna razlika između osnovnog i testnog modela najbolje pokazuje koliko možete daleko otići u opremanju i personalizaciji Arone. Mnogi su spremni reći da je cijena testnog modela visoka, ali i konkurentski modeli sa sličnom opremom i motorizacijom nisu znatno jeftiniji ali i skuplji, ovisno o kojem se proizvođaču radi. Ključ je u vašim potrebama i željama. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.