Test: Audi Q2 – Zapostavljeni Audi

Test: Audi Q2 – Zapostavljeni Audi

Audi Q2 je već četiri godine na tržištu, tačnije od 2016. godine, te je pomalo zaboravljen unutar cijele game modela ovog njemačkog proizvođača. Q2 je, zajedno s aktuelnim Q5, najstariji model u Audijevoj paleti modela. Dok neki znatno skupji Audijevi modeli s kraćom historijom postojanja ostvaruju rekordne cifre prodaje i neočekivanu popularnost na našem tržištu, konkretno misleći na Q8, najmanji Audijev SUV kao da živi u sjeni svoje veće braće.

Kada bi prosječnog bosanskohercegovačkog vozača upitali šta misli o Audiju Q2, ubijeđen sam da mnogi uopšte ne bi znali da ovaj model postoji. No da to nije opravdano upravo je pokazao naš test koji je otkrio koliko potencijala zaista leži u ovom modelu, koji pripada jednom od najpopularnijih automobilskih segmenata, odnosno segmentu urbanih SUV modela.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Piše: Bakir Islambegović

Dizajn i ponuda prostora

Zbog čega Audi Q2 nije ušao u srca bosanskohercegovačkih kupaca ostaje stvar nagađanja, ali za Audija tipično visoka cijena i dizajn koji polarizira sigurno su glavni krivci. Dizajn je stvar ukusa kako kažu, te pogotovo kao automobilski novinar sam se uvijek pokušao voditi načelom da se dizajn testnih vozila ne bi trebao previše komentarisati sa subjektivnog stanovišta, jer da li je neko vozilo lijepo ili ne, svaki čitalac i kupac treba sam za sebe da odluči.

Ipak, ubijeđen sam da će se većina čitalaca sa mnom složiti kada kažem da dizajn modela Q2 djeluje pomalo čudno, pogotovo u komparaciji s aktuelnim Audi modelima, čiji dizajn važi kao izrazito moderan, lijep i sportski. Teško da će facelift model koji se uskoro očekuje na tome mnogo promijeniti.

Na Audiju Q2 vidimo jedan pomalo drugačiji pristup Audijevih dizajnera nego onaj na kojeg smo inače navikli, što se vidi po pomalo čudnim dizajnerskim elemtnima, linijama i proporcijama.

Da li će se Audi Q2 svidjeti većini prolaznika ili ne zasigurno ovisi od opreme i odabrane boje. Kako god bilo, svaki kupac može očekivati izrazito kvalitetno vozilo, koje će se sa svojim dizajnom i premium značkom na grilu sigurno isticati od ostalih urbanih SUV modela.

Unutrašnjost: Kada otvorite vrata Audija Q2 dočekat će vas poznati prizor. Naime, unutrašnjost je posuđena iz prošlogeneracijskog Audija A3, koji je tek prije nekoliko sedmica dobio svog nasljednika. Enterijer djeluje i dalje sportski moderno, zahvaljujući provjerenom Audijevom minimalističkom pristupu pri dizajnu enterijera, zbog čega Audijevi enterijeri i nakon mnogo godina djeluju „svježe”, te još uvijek enterijer modela Q2 spada u najljepše u klasi.

Ondje gdje enterijer ovog modela znatno prednjači naspram većine konkurenata je kvalitet materijala i završna obrada enterijera, što se i očekuje od premium marke kao što je Audi. Posebno oduševljava za ovu klasu natprosječno dobar kvalitet materijala i precizna završna obrada prednjeg kokpita i središnje konzole.

Dominiraju kvalitetni i na dodir mekani materijali.“Premium osjećaj” prisutan je čak i prilikom pritiska tipki, a razmaci između dijelova enterijera su minimalni i hirurški precizno uklopljeni. Ovakvim enterijrom Audi je još jednom dokazao zašto važi kao proizvođač s najkvalitetnijim enterijerima, pa čak i u ovoj klasi vozila gdje je kvalitet enterijera često u drugom planu.

Jedino je na prednjim i stražnjim vratima korištena tvrda plastika, osjetno jeftinija nego na Audiju A3 iz kojeg je enterijer posuđen, što pomalo kvari sveopći dojam enterijera, no to je za ovu klasu vozila prihvatljivo. Sjedišta su sportski tvđa, ali nisu neudobna, te su dobro profilirana, nudeći dobru potporu. Mjesta ima dovoljno, čak i na zadnjoj klupi i pored kompaktnih dimenzija. Veličina prtljažnika je za ovu klasu prosječna, a u unutršnjosti imamo dovoljan broj pretinaca. Mala mana je što pretinac za rukavice ispred suvozačevog sjedišta nije osvjetljen.

Multimedija: Audi Q2 koristi predzadnju generaciju Audijevog multimedijalnog sistema zvanog Audi MMI, te se upravljanje istog vrši preko rotirajućeg gumba i tipki pozicioniranih  u središnjoj konzoli između prednjih sjedišta. Nakon kratkom vremena navikavanja sistem možete koristiti potpuno intuitivno, bez potrebe da gledate na tipke.

Visoko pozicionirani ekran omogućava minimalno skretanje pogleda s ceste, što se ne može u potpunosti reći za najnoviju generaciju Audijevog multimedijalnog sistema kod kojeg je ekran niže pozicioniran, a upravljanje se vrši preko touch screena, koji iako grafički osjetno moderniji, gubi bodove na intuitivnom korištenju. Ovo je jedan od rijetkih primjera gdje je „old school” ipak bolja alternativa po pitanju intuitivnog korištenja. Za razliku od Audija A3 iz kojeg je enterijer posuđen i kod kojeg se ekran po potrebi može uvući, kod modela Q2 to ne možete učiniti jer je ekran fiksan.

Opcionalno se može dobiti i odlični Audijev virtualni kokpit koji važi za jedan od najboljih digitalnih kokpita u automobilskoj industriji. Također je dostupan Android Auto i Apple Carplay.

Vozne karakteristike

Utisci u vožnji: Testno vozilo je bilo opremljeno s 30 TDI motorom koji je uparen s automatskim S tronic mjenjačem sa sedam stepeni prijenosa, a snaga se prenosi na prednje točkove. Novu klasifikaciju oznaka dobio je i model Q2 pa ispod oznake 30 TDI krije se dobro poznati 1.6 TDI motor sa 116 KS, a ne 3.0 motor kako bi neko mogao pomisliti.

Kombinacija ovog motora i mjenjača upravo je najveći adut testiranog vozila. Naime, motor radi izrazito kultivisano, mirno i bez neugodnog brujanja. Motor je gotovo u potpunosti oslobođen vibracija, koje se samo blago javljaju pri izrazito niskim obrtajima, te je osjetno mirniji nego u nekim drugim, jeftinijim modelima Volkswagen grupacije u kojima se također koristi. Tu postaje jasno zbog čega plaćate desetine hiljada više za premium brand u odnosu na druge brendove koji nisu u istoj „ligi“. No da li je to vrijedno tih novaca svako treba da za sebe odluči.

Zvuk motora gotovo da se i ne čuje usljed općenito dobre žvučne izolacije cjelokupnog vozila. Motor je dovoljno snažan za ovo, relativno lagano vozilo, te iako se radi o prednjem pogonu, prednji točkovi neće proklizati ni pri naglim startovima uz puni gas.

Motor nudi odličan kompromis između snage i potrošnje koja u prosjeku iznosi od 5,1 – 5,4 l/100km, nudeći u isto vrijeme i solidno ubrzanje od 0 do 100 km/h koje iznosi 10,1 sekundi. Turbo rupa je, iako osjetna, srazmjerno mala za ovaj tip motora. Prilikom jačih startova iz mirovanja potrebno je par milisekundi da se motor „probudi”, što je inače uzrokovano kombinacijom turbo rupe i konstrukcijskih karakteristika S tronic mjenjača, koji je inače klasični DSG mjenjač s dvostrukim kvačilom.

Shodno tome je ovo normalna pojava za ovaj motor i transmiju i u ovom slučaju nije toliko izražena. Motor također reaguje trenutačno na gas, bez odgođene reakcije, što nije uvijek slučaj s motorima niže kubikaže.  Start-stop sistem nije mngogo grup i reaguje brzo.

Svaku pohvalu zaslužuje S tronic automatska transmisija sa sedam stepeni prijenosa koja je u ovom modelu dovedena gotovo do savršenstva. Prelazi između svakog stepena izrazito su brzi i mekani, tako da se ne osjeti niti jedna promjena stepena, čak ni prilikom većeg opterećenja motora. Transmisija uvijek bira odgovarajući stepen u svakoj situaciji.

Reakcija na „kick down” je izrazito brza, te je potrebno svega oko jedne sekunde da transmisija prebaci u niže stepene prijenosa. Reakcije u ručnom režimu rada izrazito su brze, pa je prebacivanje u veći ili manji stepen prijenosa gotovo trenutačno, nakon svega par milisekundi čekanja. Također, u ručnom modu rada može se preskočiti više brzina odjednom, bez zastoja u prebacivanju, što nije uvijek slučaj kod automatskih transmisija, čineći tako ovu transmisiju u isto vrijeme izrazito komfornom ali i dinamičnom.

Jedina, moram priznati mala stvar koja mi se nije dopala jeste ručica mjenjača koja ne radi na principu najmodernijeg „shift by wire” sistema, koji se koristi u višim klasama Audi modela. S druge strane ni konkurenti iz tog perioda ne mogu se pohvaliti istim.

Osjećaj za upravljačem je dobar, te je dobro pogođen odnos između laganog i tvrđeg osjećaja prilikom okretanja servo upravljača, koji ipak više naginje na stranu laganog osjećaja, što će se sigurno svidjeti većini kupaca i predstavlja dobru karakteristiku za upravljanje u urbanim sredinama gdje će se ovo vozilo najviše koristiti.

Upravljač i dalje posjeduje dovoljnu tvrdoću i preciznost kako bi omogućio vozačima dobru satisfakciju i pri vožnji na krivudavim putevima, te u isto vrijeme omogućava precizno i sigurno upravljanje vozilom pri većim brzinama. Lično bih volio da upravljač ima malo više  „feedbacka”, ali to većini kupaca ovakvih vozila nije prioritet. Audi Q2 je u gradskim uslovima dosta okretan, posebno zbog kompaktnih dimenzija i kratkog kruga okretanja. Povišeni položaj sjedenja nudi bolju preglednost što još dodatno olakšava gradska manevrisanja.

Ovjes je srazmjerno tvrd, što je tipično za većinu  SUV modela koji usljed konstrukcije tradicionalno imaju tvrđa vješanja nego hatchback i sedan modeli. Usljed više pozicioniranog težišta vozila, što utječe na stabilnost vozila i na karoserijske kretnje, pogotov u krivinama, automobil mora imati nešto tvrđe podešen ovjes. Tvrđi ovjes ovom vozilu daje zavidne vozne karakteristike za ovu klasu vozila, te vozilo odlično leži na cesti, a karoserijske kretnje pri bržim ulascima u krivine su minimalne.

Zaključak

Audi Q2 nalazi se u segmentu s obiljem konkurenata kao što je Mercedes GLA, Volkswagen T-Rock, Škoda Kamiq, Seat Arona, Renault Captur… Q2 je od većine svojih konkurenata znatno skuplji, ali je i većinom profinjenije vozilo. Međutim, prednost naspram predstavnika ovog segmenta, pogotovo onih koji su noviji od Audija Q2 više nije toliko velika.

Profinjenost Audija Q2 i premium značka na grilu imaju različitu vrijednost za kupce, uglavnom ovisno o njihovoj ukupnoj percepciji, ali i platežnoj moći. Kakva god odluka bila, sigurno je da se s Audijem Q2 dobija jedno ekstravagantno vozilo u klasi sve popularnijih urbanih SUV modela, koje iznenađuje sa svojim kvalitetnom unutrašnjosti, funkcionalnosti i voznim karakteristikama, pogotovo s motorm i transmisijom kakvo je imalo testno vozilo.

Početna cijena Audija Q2 s osnovnim benzinskim motorom od 150 KS i ručnim mjenjačem u BiH iznosi 45.466 KM. Testno vozilo trenutno se prodaje na internet stranici od Inter Auto Tuzla po cijeni od 57.900 KM. Više informacija možete pronaći na OVDJE.

Detalji vozila

Godina proizvodnje: 2019
Kilometraža (km): 3.200
Snaga (KW/KS): 85/116
Mjenjač: Automatski S tronic
Vrsta motora: Diesel
Boja: Plava krystal effect

Detaljan spisak opreme na vozilu možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi