Vozili smo: Porsche Experience 2018. – Flota za pomračenje uma!

Vozili smo: Porsche Experience 2018. – Flota za pomračenje uma!

Porsche BH već tradicionalno organizuje nezaboravno iskustvo vožnje novih Porsche modela koji se nalaze u aktuelnoj ponudi njemačkog proizvođača. Ovogodišnji događaj nosio je naziv Porsche Experience koji je bio i vrhunska zabava za sve one koji su bili prisutni na ovom događaju. U nastavku donosimo djelić fantastične atmosfere.

Piše: Emir Kalender

Njemački Porsche planetarno je poznat kao proizvođač vrhunskih sportskih automobila i neko ko drži veliki broj rekorda u motor sportu. Ako se vratimo na sami početak automobilske historije dolazimo do informacije Porsche već tada stvorio prvi automobil na električni pogon, pa je jasno da je Porsche kompanija i veliki inovator.

Kroz više od 70 godina postojanja Porsche u svoje modele usađuje prepoznatljivi sportski DNA. Iako je njegova ikona model 911, danas u svojoj ponudi ima modele gotovo za svakog probirljivog kupca. Zahtjevom svjetskog tržišta osim sportskih modela tu su i luksuzne limuzine, ali planetarno popularni SUV modeli.

Bez obzira kojem automobilskom segmentu pripadaju, svi modeli imaju sportski Porsche DNA. U to smo se praktično uvjerili jer smo vozili: novi Cayenne Turbo S, Panameru Turbo S hibrid koja je najbrži serijski automobil sa četvero vrata, atraktivnu Targu 4S, monstruozni 911 Turbo S sa 580 KS i Cayman GTS koji definitivno pomračuje um svakog ljubitelja sportskih automobila.

Teoriju i suhoparne podatke vole samo štreberi, a štreberi rijetko voze Porsche. Štreberi uče ono što im prenesu oni sa staze ili ceste. Kratke upute prisutnim dali su ljudi od akcije, Porscheovi instruktori vožnje Andrea D’Cruze i Paul Robinson, a nakon toga počeo je „showtime“.

Kompletan događaj bio je dobro organizovan što je značilo i dobru sigurnost svih učesnika. Od Sarajeva do Vlašića bila je osigurana policijska pratnja što je olakšalo kretanje skupocjenih Porsche ljepotana.

Na ovoj kratkoj dionici svi prisutni su mogli isprobati već pomenute modele. Manje-više automobilskim znalcima već je poznato o kakvim automobilima se radi. Svaki model posebna je priča, posebna filozofija, namijenjeni za posebnu klijentelu. Porscheov model 911 Turbo S sa 3,8-litarskim motorom raspolaže sa 580 KS i 750 Nm okretnog momenta.

Ovaj monstruozni sportski automobil izaziva strahopoštovanje, bilo da ste za upravljačem ili kao suvozač. Uz automatski PDK mjenjač, kada iz mjesta krene do prvih 100 km/h trebat će mu 2,9 sekundi, a maksimalna brzina je 330 km/h. Mjerenje brzine do 100 km/h za ovaj model je beznačajan jer od 0 do 200 km/h ide za 9,9 sekundi!

U svijetu ljubitelja sportskih automobila Cayman GTS je model koji je visoko cijenjen. Iako ga pokreće „skromni“ 2,5-litarski turbo benzinski motor, on razvija „samo“ 365 KS. Caymana GTS je najsnažnija izvedba Porscheovog ulaznog modela, koja je i niža za 20 mm od standardnog.

Ono što je fascinantno kod ovog modela je njegova upravljivost, fantastičan osjeća, a motor koji je postavljen tik uz leđa vozača i suvozača „svira najljepšu simfoniju“ koju može poželjeti svaki ljubitelj sportskih automobila. Da, treba biti oprezan, jer ova muzika izaziva pomračenje uma! Zaista! Trebat će vam dosta samokontrole!

Ljeto je na izmaku, ali vrijeme za parkiranje kabrioleta u garažu još nije. Porsche 911 Targa 4S je čudesan automobil koji spaja atraktivan izgled i sportske performanse. 420 KS i 500 Nm okretnog momenta koje razvija iz 6-cilindarskog 3.0-litrenog motora definitivno ostavlja bez daha. Rika motora koji je smješten iza leđa putnika konstantno traži od vozača da ga drži u visokom broju okretaja kada jednostavno diše punim plućima.

Od 0 do 100 km/h pojurit će za 3,9 sekundi, a motor će dah izgubiti tek kad dostigne 306 km/h. Porsche Targa ima mogućnost otvaranja i zatvaranja krova u vožnji do brzine od 80 km/h, ali Targe 4S model mora u potpunosti stati da bi izveo transformaciju.

Porsche voli da postavlja rekorde, a jedan od njih je i najbrži četverovratni serijski automobil na svijetu. Njegovo ime je Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, a pokreće ga 4,8-litarski V8 motor sa 550 KS i električni motor sa 130 KS pa u konačnici ovaj automobil ima 680 KS. Panamera je luksuzna krstarica koja ima sportski DNA, pa dosadna i uljuljana vožnja na autoputu može postati vrlo zabavna i žestoka. Na upravljaču nalazi se poznati okrugli prekidač kojim vozač bira način vožnje, od potpuno električnog do potpuno sportskog. Svaki od odabranih režima dat će vam ono najbolje, visoku efikasnost u uštedi goriva i smanjenju emisije CO2, do sportskog ugođaja.

Porscheov hibrid omogućava domet do 50 km na potpuno električni pogon i maksimalnu brzinu od 130 km/h. Ovaj četverosjed stigao je u karavanskoj izvedbi koji je definitivno najprodavaniji na kineskom tržištu.

Kada već govorimo o velikim luksuznim Porsche modelima ovom prilikom vozili smo i novi Cayenne Turbo model kojeg pokreće 4,0-litarski V8 motor. Sa 550 KS i 770 Nm okretnog momenta izaziva respekt i mnogih sportskih kupe modela. Ovaj snažni motor uparen je sa 8-brzinskim Tiptronic S automatskim mjenjačem, pa u ovoj kombinaciji motora i mjenjača luksuzni SUV od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 286 km/h.

Novi Cayenne Turbo najveći utisak ostavit će na one koji cijene udobnost, uglađenost, a li koji žele u svakom momentu imati na raspolaganju sportske performanse. Sa ovim modelom definitivno će uživati istinska gospoda.

Porsche Macan Turbo najbolje povezuje užitak u sportskoj vožnji, a pri tome ostavlja mogućnost vožnje i po offroad terenima. Ipak, Porsche automobili su za cestu, pa neka Macan Turbo ostane tamo sa svojih 440 KS. Macan Turbo sa potentnim motorom koji je uparen sa PDK mjenjačem pravo je zadovoljstvo voziti po zavojitim cestama. Preciznost ulaska u svaki zavoj je vrhunska, pa imate osjećaj da vozite neki sportski coupe. Ako neko izrazi sumnju u ovo, Porsche BH ima dva registovana Macan modela koje potencijalni kupci mogu lično isprobati.

Sve utiske teško je prenijeti, to se mora doživjeti. Ako bi morali na kraju dati konačnu definiciju onda bi ona glasila: Ako volite auta i brzinu, i  niste isprobali Porsche, onda je to kao da niste ni živjeli!