Vozili smo: Premijera Citroën C-Elysée

Vozili smo: Premijera Citroën C-Elysée

U Barceloni Citroën je upriličio premijeru novog modela pod nazivom C-Elysée. Nakon što je predstavljen na nedavno završenom sajmu automobila u Parizu, novinari iz Bosne i Hercegovine, Slovenije, Češke i Bugarske dobili su priliku da isprobaju novi C-Elysée i da se detaljnije upoznaju sa njegovim mogućnostima.

Model C-Elysée na premijeri pokretala su dva motora, jedan benzinski VTi 1.6 sa 115 KS i jedan dizelski HDi sa 92 KS, koji su upareni sa ručnim petostepenim mjenjačem. Automobili su bili opremljeni sa Exclusive paketom opreme koja donosi gotovo sve što je potrebno za automobil iz ove klase.

Tokom razvoja C-Elysee modela napravljeno je 4.000.000 testnih kilometara, što pokazuje koliko se Citroen ozbiljno posvetio razvoju ovog automobila. U toku razvoja novog modela Citroenovi inženjeri zadržali su sve tradicijonalne osobine Citroen automobila a to su odličan balans između udobnosti i dobrog držanja ceste. Udobnost je nešto s čim se ovaj automobil posebno može pohvalii za svoju klasu, a nešto veći međuosovinski razmak tome značajno doprinosti. Novi C-Elysée ima veći međuosovinski razmak u odnosu na model C4 kao i širi trag točkova.

Citroen C-Elysée inapravljen je u dimenzijama: dužina 4.430 mm, širina 1.710 mm, visina 1.470 m,m a međuosovinski razmak iznosi 2.650 mm što je najduži međuosovinski razmak u ovom automobilskom segmentu. C-Elysée krasi dobra upravljivost čemu doprinosi i odlično podešeni upravljački sistem, a ono što će te prvo primjetiti da ima nešto veći volan nego što je to uobičajeno. Glavni konkurenti ovom modelu bit će Škoda Rapid, Chevrolet Aveo, i ostali automobili iz tog segmenta. Novi C-Elysée za sad proizvodit će se samo u Šapaniji, kao i njegov “brat” Peugeto 301.

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Kada je unutrašnjost u pitanju, krasi ga jednostavnost ali ništa ne nedostaje. Prostora ima sasvim dovoljno da se smjeste četiri odrasla putnika. Takođe prtljažnik je prostran a sa svojom zapreminom od 506 litara u samom je vrhu ovog automobilskog segmenta. Citroën C-Elysée dizajniran je da postane jedan od glavnih porodičnih automobila. Kada su motori u pitanju Citroën C-Elysée ima novi VTi 72 benzinski motor, koji je posebno prilagođen za loše uslove vožnje kao i za goriva lošijeg kvaliteta. Sa novom generacijom motora Citroënovi inžinjeri su dobili veću pouzdanost motora, a prilikom dizajniranja motora sa smanjenjem snage smanjili su i potrošnju goriva kao i emisiju štetnih plinova kojoj se pridaje velika pažnja u zemljama evropske unije.

Tako novi 1.2-litreni benzinac raspolaže sa 72 KS, 110 Nm okretnog momenta, a zadovoljava se sa 5 litara benzina na pređenih 100 km. Pri tome oslobađa 115 g/km CO2, što predstavlja smanjenje za 22% u odnosu na stari 1.4litreni benzinac koji neće biti u ponudi. Snaga se prenosi putem ručnog ili robotiziranog mjenjača sa pet stepeni prenosa.Kada su benzinski motori u pitanju tu je i novi VTi 115 motor, koji je uparen sa ručnim ili automatskim mjenjačem.

Kako stoji u samoj oznaci motora 115 označava i snagu motora, pa tako raspolaže sa 115 KS. Što se tiče dizelskih motora Citroën C-Elysée nudi samo jedan dizelski HDi 92 motor. Radi se o dobro poznatom i provjerenom motoru koji je proizveden u više od 6 miliona primjeraka. Odlike ovog motora su dobar omjer snage i niske potrošnje koja iznosi 4,1 l/100 km. Takođe i ovaj motor je ekološki prihvatljiv pa u atmnosferu ispušta 108 g/km CO2.

Nakon što smo prešli nekih 250 kilometara prvi utisci o novom Citroën C-Elysseu su jako pozitivni. Radi se o udobnom automobilu, sa velikim prostornim mogućnostima što će obradovati porodične kupce slabije platežne moći. Finalna obrada je izuzetno dobra, a iako je unutrašnjost obložena tvrdom plastikom, ne ostavlja loš dojam. Ono što se posebno može istaći jeste niska razina buke u putničkoj kabini, a crvkutanja tvrde plastke na testnoj vožji nije bilo nikako. Ovo će obradovati sve buduće kupce koji često voze po lošim putevima. Ovaj model će se isporučivati sa sedam boja karoserije, hromiranim detaljima u zavisnosti od nivoa opreme i karakteriše ga robustan i elegantan dizajn koji je namjenjen da se dopadne kupcima.

Zvanično predstavljanje C-Elysee modela na BiH tržištu najavljeno je za 14. februar 2013. godine, a prema prvim najavama cijene će se kretati od 9.500,00 eura za osnovni model kojeg će pokretati potpuno novi benzinski 1.2-litreni motor sa 72 KS  do 13.750,00 erua za najskuplji model kojeg će pokretati dizelski 1.6-litreni HDi motor sa 92 KS. Neslužbeno smo doznali da će za tžište Bosne i Hercegovine biti atraktivni akcijski popusti, a detalje ćemo doznati nakon BiH premijere. Ako sagledamo sve činjenice šta nudi novi Citroën C-Elysée onda možemo reći da mu je uspijeh zagarantovan, posebno na tržištima gdje su kupci slabije platežne moći.