Test: Ford Focus 1.6 SCTi EcoBoost – Hot Hatch

Test: Ford Focus 1.6 SCTi EcoBoost – Hot Hatch

Mnogi brendovi u posljednjih nekoliko godina posvetili su se tehnološkom razvoju dizelskih motora, dok su benzince nekako ostavili po strani, a takav slučaj nije sa Fordom već naprotiv suportan.  Ford je krenuo u ofanzivu sa modernim benzinskim motorima koji nose oznaku EcoBoost. Fordova filozofija o “downsizing-u”, tj. smanjenu zapremine motora uspješno se primjenjuje na EcoBoost liniju benzinskih motora.

Jedan izdanak te linije je i 1.6 SCTi EcoBoost za koji možemo reći da je odličan primjerak tradicije i novih tehnologija. Navedeni motor pokretao je testni Ford Focus, a njegove mogućnosti ispitala je ekipa koja radi na projektu “Full Motion” pri Katedri za motore i vozila Mašinskog fakulteta u Sarajevu. Test su napravili v. prof. dr. Boran Pikula, Adis Gadžo dipl. ing. maš. i Leo Katz.


Full motion test: Ford Focus 1.6 SCTi EcoBoost


Nova, treća generacija Fordovog pulena u kompakt klasi predstavljena je pompozno širom svjeta, ali sa opravdanim razlogom: pored potpuno novog dizajna, skoro dijagonalno različitog od predhodnika, Ford je novog Focusa osavremenio čitavim nizom tehnoloških inovacija koje su u skladu sa trendovima razvoja automobilske industrije. Prije svega uvedena je nova paleta benzinskih motora opremljenih turbo-kompresorskim jedinicama sa ciljem povećanja efikasnosti, odnosno snage uz smanjenje potrošnj e goriva i zagađujućih emisija ispušnih gasova.

Pored ovih potpuno novih motora, „osvježeni“ su i već postojeći atmosferski benzinski i turbodizelski motori. Ekipa Full Motiona, zahvaljujući kompaniji F-AC iz Sarajeva, dobila je na test upravo jednog ovakvog Ford Focusa sa novim 1,6-litrenim turbo-benzinskim motorom čija maksimalna snaga dostiže fantastičnih 134 kW (182 KS)! Uz ovako motorizovan Focus dolazi i adekvatni paket opreme „Titanium“ čiji naziv dovoljno govori o nivou instalirane opreme.

Novi Focus se dizajnom potpuno razlikuje od njegovih predhodnika, ali ujedno pokazuje neke nove smjernice dizajniranja Fordovih modela. Duga, široka i niska silueta, sa naglašenim bokovima i agresivnom maskom definitivno će plijeniti pažnju kuda god da prođe. „Lice“ Focusa je potpuno novo i djeluje predatorski bespoštedno – naročito ukoliko se nakratko ukaže u retrovizoru prije nego se nađete iza njega.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Stražnji dio oba predhodnika je bio naročito prepoznatljiv po zadnjim svjetlosnim grupacijama koje su smještene u stražnje krovne stubove, što nije slučaj kod treće generacije – ovoga puta velike svjetlosne grupacije su spuštene na nivo bokova automobila, dok se kompletan stražnji dio završava aerodinamičnim formama. Hromirani dodaci i elegantni alu-naplaci promjera 17“ sa 15 krakova dodatno su naglašavali dopadljiv i upadljiv dizajn novog Focusa.

Enterijer novog Focusa kao da je svjetlosnim godinama daleko od predhodnika – djeluje potpuno futuristički ali ipak elegantno, uredno  ergonomski prihvatljivo. Kvalitetni i ugodni materijali sa odličnom završnom obradom su raspoređeni po cijeloj putničkoj kabini a sve sa ciljem posebnog ugođaja i doživljaja sa svakom pređenim kilometrom provedenim u Focusu. Ponuda prostora je više nego zadovoljavajuća, s tim da osobe nadprosječne visine mogu osjetiti određeni nedostatak prostora za koljena na zadnjoj klupi, ali ovo je manje-više odlika svih vozila iz kompakt klase.

Da bi nabrojali šta je sve u sklopu serijske opreme u paketu „Titanium“ trebala bi nam posebna rubrika, naročito ako tome dodamo da je testni model bio opremljen i više od toga… S toga vam preporučujemo da posjetite zvaničnu stranicu ford.ba i pogledate našu foto-galeriju pa se uvjerite u istinitost ovih tvrdnji. Sve u svemu, testirani model Focusa do registracije košta 46.550 KM! Nije malo reklo bi se… Ovu novčanu vrijednost testirani Focus najvećim dijelom opravdava onim što slijedi u nastavku ovog testa – dinamična protuvrijednost!!!

Namjerno nismo mnogo „dočaravali“ dizajn – to će te ionako da prostudirate na fotografijma; na ovom testu su nas najviše interesovale dinamičke karakteristike s obzirom na vrlo zvučne podatke: 1.6 turbo i 182 KS!!! Focusovo srce je sačinjavao 4-cilindrični motor radne zapremine 1596 cm3 osnažen sa Borg Warner turbo-kompresorom male inercije koji maksimalnu snagu od 134 kW (182 KS) dostiže pri 5700 o/min a najveći obrtni moment od 240 Nm je na raspolaganju od 1600 do 5000 o/min. U slučaju ekstremno naglog ubrzavanja zahvaljujući „overboost“ funkciji, kojom upravlja centralna upravljačka jedinica motora, motor ostvaruje dodatnih 30 Nm u rasponu 1900 – 4000 o/min (ukupno 270 Nm)!

Ovolika motorna moć se prenosi na prednje točkove putem savršeno ukomponovanog 6-stepenog manualnog mjenjača. Zahvaljujući ovom tandemu, prema fabričkim navodima, testni Focus treba da ubrza od 0 do 100 km/ za samo 7,9 s! Međutim, „zahvaljujući“ lošoj kvaliteti goriva, na našem testu smo ovaj brzinski raspon savlađivali 0,2 s kasnije, odnosno za 8,1 s, što je i dalje odličan rezultat! U prilog odličnom ubrzanju ide svakako podatak o masi praznog vozila koja iznosi relativno malih 1333 kg. Za dokazivanje fabričkog podatka o maksimalnih 222 km/h nismo imali dovoljnu dužinu testne staze. Ali apsolutno nemamo sumnje u ovaj podatak jer je testni Focus brzinu od 190 km/h, iz stanja mirovanja, dostigao za 32 s i samo 1160 m!

Da sva ova moć ne bi otišla „preko granice“ pobrinuo se fantastični kočioni sistem. Da bi se potpuno zaustavio sa brzine 100 km/h, Focusu je bilo potrebno samo 36,95 m, odnosno 64,23 m sa brzine 130 km/h. Ovi rezultati su novog Ford Focusa stavili na sami vrh tabele ostvarenih rezultata kočenja unutar cijelog projekta „Full Motion“.

Od ranije je poznato da su Focusi fantastično ležali na cesti a njihov „handling“ proglašen je kao najbolji u klasi! Novi Focus je ovo potvrdio i čak možda otišao korak dalje. Fordov potpuno nezavisni sistem elastičnog oslanjanja potukao je sve rekorde na našim do sada provedenim testovima: slalom, los i kočenje s preprekom. U ovakvim ekstremnim situacijama (ali i u normalnim), posao vozaču olakšava odlični upravljački sistem koji na točkove savršeno prenosi vozačeve zamisli, dok istovremeno vozač ima odličan „feedback“ sa ceste.

Kada je riječ o potrošnji goriva, navodi proizvođača su sljedeći: 7,7/5,0/6,0 L/100 km (grad/otvorena vožnja/kombinovano) bezolovne „95-ice“. Međutim, opet ponavljamo da je kvalitet nasutog goriva u našem slučaju bio loš, pa u skladu s tim nismo ni očekivali da ćemo u ovom segmentu ispitivanja potući neke rekorde. Prosječna potrošnja goriva na dionici Sarajevo – Mostar je iznosila 5,9 L/100 km uz prosječnu brzinu od 60 km/h. Povratak je prošao u istom brzinskom tempu a prosječna potrošnja se povećala za očekivanih 0,5 L/100 km. U gradskim uslovima, testnom Focusu u prosjeku  je trebalo 8 litara na svakih 100 km, dok je u uslovima velikih zagušenja i teške noge na pedali gasa, ponekad bilo potrebno i do 10 L/100 km. Ali s obzirom na potencijal ovog motora, teško je očekivati nisku potrošnju, tako da ove rezultate možemo okarakterisati kao sasvim prihvatljive.

U kompakt klasi, konkurencija je izuzetno žestoka na cijelom evropskom tržištu, pa su varijacije cijena u ovom segmentu ponekad i nevjerovatne. Za testirani Focus potrebno je izdvojiti 46.550 KM, dok se osnovni model nove generacije Focusa može nabaviti za 27.250 KM. U kompaniji F-AC su svjesni da su ove cijene nešto više u odnosu na konkurenciju, ali njih diktira proizvođač. Takođe, F-AC je obećao da će se potruditi maksimalno da od proizvođača dobiju „zeleno svjetlo“ da snize cijene, kako bi bili još konkurentniji.

Kada je testni primjerak u pitanju, za njegovu cijenu dobijate vozilo koje se nalazi na tankoj liniji koja razdvaja porodično i sportsko vozilo, odnosno objedinjuje obje ove grupe što je izuzetno teško postići. Vozilo sa ovakvim dinamičkim karakteristikama, fantastičnim „handlingom“ i ocjenama za sigurnost i visokim nivoom serijske i dodatne opreme, a opet prihvatljive potrošnje i sa dovoljno komfora za  porodične turneje, teško je naći i u redovima konkurencije po ovoj cijeni, tako da ovaj Focus svakako sazlužuje engleski naziv za ovakve automobile iz kompakt klase: HOT-HATCH!

Kategorije: Auto test