Test: Jaguar F-Pace 2.0 AWD Portfolio – Aristokratska mačka

Test: Jaguar F-Pace 2.0 AWD Portfolio – Aristokratska mačka

Jaguar u automobilskom svijetu asocira na luksuzne i sportske automobile kroz koje se prožima aristokratski DNK-a. Britanske proizvođače automobila dugo vremena tresla je kriza zbog čega su neki došli na sam kraj litice gdje ih je čekala potpuna propast. Najveći „krivci“ za to bili su svakako Njemački proizvođači koji su zasuli automobilsko tržište sa velikim brojem modela na koje Britanci nisu imali adekvatan odgovor.

Jedan od plesača na žici ispod koje je ponor u propast bio je i Jaguar, ali na njegovu sreću ruku spasa pružila je Tata motors u čijem je vlasništvu od 2008. godine kada ga je otkupila od Forda u paketu sa Land Roverom. Od tog momenta Jaguar se počeo oporavljati i vraćati stari sjaj sa potpuno novim modelima.

Piše: Emir Kalender

Jaguar F-Pace nosi kodno ime X761i pripada segmentu srednje veličine luksuzni crossover SUV modela koje zajedno proizvode Jaguar i Land Rover. Ovaj model javnosti je predstavljen na sajmu automobila u Detroitu 2015. godine. F-Pace je prvijenac Jaguara u SUV segmentu i predstavlja radikalan odmak u odnosu na dosadašnju ponudu britanskog proizvođača.

Dizajn F-Pacea je napravljen po uzoru na konceptni automobil Jaguar C-X17, na kojem je radila dizajnerska legenda Ian Callum. Njegov dizajn odlikuju čiste i jednostavne linije, bez prevelikog naglašavanja detalja. Njegov snažni, agilni izgled i sportski karakter daju F-PACE-u jedinstveni stav na cesti. Kao inspiracija u dizajniranju F-Pacea poslužio je model F-Type od kojeg vuče sportski DNK-a.

Njegov izgled ne odaje utisak ultimativnog sportiste kao što je slučaj kod Njemačkih konkurenata, već odaje sliku jednostavnosti i profinjenosti u kojoj se prepoznaje sportski DNK-a. Britanci su poznati po tome da veliku pažnju pridaju otmjenosti koja se provlači kroz sve segmente njihovog života. Njihova tradicija nalaže ispijanja čaja iz stilskih čajnih servisa, nošenje klasičnih odijela, frakova i sl., pa u čitavu priču o takvom načinu života drugačiji dizajn automobila ne bi se nabolje uklopio. Nije li onda James Bond najelegantniji tajni agent svih vremena?

Vanjski dio F-Pace ostavlja sliku velikog automobila, ali sa svojom dužinom od 4731 mm on se tačno pozicionirao kao direktni konkurent modelima kao što su Porsche Macana, Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLC. Zahvaljujući svojim oblim i čistim linijama, posebno na zadnjem dijelu, ostavlja utisak većeg automobila nego što on jeste. Njegove dimenzije: dužina 4731 mm, širina 1936 mm, visina 1652 mm i međuosovinski razmak 2874 mm, predstavljaju posljednju razumnu granicu veličine zbog koje neće imati previše poteškoća u svakodnevnom saobraćaju i pronalasku mjesta za parkiranje.

Unutrašnjost je prostrana, jednostavna i dobro organizovana. Sve je na dohvat ruke, te uz odličnu ergonomiju idealna vozačka pozicija brzo se pronalazi. U putničkoj kabini ima mjesta za pet odraslih osoba. Ipak zbog visokog centralnog tunela na zadnjoj klupi udobno će se smjestiti dva putnika, dok onaj treći u sredini neće uživati u pretjeranom komforu.

Centralna konzola je jednostavna i izrađena je od pjenaste plastike koja je mekana pod rukom. Ista opciono može biti presvučena kožom sa pravim končanim šavovima. U sredini se nalazi ekran multimedijalnog sistema koji je osjetljiv na dodir. Njegov oblik najviše podsjeća na „wide“ format smart tv uređaja čija dužina dijagonale iznosi 10,2 inča.

Povišena vozačka pozicija nalazi se na preko pola metra od tla, te uz blago zakošeni upravljač odlično se sjedi, bez obzira da li se spremate na offroad ili onroad brzu vožnju. U tome jeste čar vožnje F-Pacea! Kolo kožnog multifunkcionalnog upravljača ima kompaktne dimenzije i odlično leži u rukama vozača. Testni model bio je sa osmostepenim automatskim mjenjačem čija je klasična ručica zamijenjena rotacijskim prekidačem koji izlazi iz tunela nakon pokretanja motora.

Sjedišta su široka i prilično dobro profilisana, možda čak i nešto šira u naslonima za leđa što će posebno cijeniti vozači veće konstitucije. Donji dio sjedišta ima odličnu formu, ali sa jednim nelogičnim rješenjem. Bočne strane su napravljene od mekane spužve dok je srednji dio napravljen od tvrđe spužve. Zbog toga u žustrim prolascima kroz zavoje brzo ćete se naći na rubu sjedišta, posebno ako su kožom presvučena kao što su bila kod testnog modela.

Klasična instrument ploča sa analognim pokazivačima zamijenjena je digitalnom instrument tablom koja je dio dodatne opreme. Dužina dijagonale ekrana instrument ploče iznosi 12,3 inča. Prikaz na instrument ploči može se konfigurisati na četiri različita načina, uključujući i opciju koja ga u cijelosti pretvara u navigacionu kartu. Takav prikaz uveliko će olakšati snalaženje u po auto putevima i velikim gradovima u koje prvi put dolazite.

Na centralnom grebenu iza komandi mjenjača smješteni su klasični prekidači kojima se bira jedan od četiri ponuđena programa vožnje: Comfort, Dynamic, Eco i Off Road. Preko klasičnih prekidača upravlja se i ventilacionim sistemom što omogućava da vremenom intuitivno rukujete istim, bez skretanja pogleda sa puta. Jednostavno, neka tradicionalna rješenja teško da će ikada imati dostojnu zamjenu sa savremenom tehnologijom.

Savremena mehanila za potpuni užitak u vožnji

Testni model pokretao je 2.0 litreni turbodizelski motor koji raspolaže sa 180 KS pri 4000 okr/min. i 430 Nm okretnog momenta pri 1750-2500 okr/min. U kombinaciji sa osmostepenim automatskim mjenjačem automobil težak 1775 kg od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 208 km/h. Automatski mjenjač korektno obavlja svoj posao gdje se promjene stepena prijenosa obavljaju precizno i glatko.

Snaga motora prenosi se na sva četiri točka preko AWD sistema koji u normalnim uslovima vožnje 90% snage šalje na zadnje, a tek 10% na prednje točkove. Kada senzori prepoznaju proklizavanje jednog od zadnjih točkova centralni diferencijal brzo reaguje i 50% snage motora šalje na prednje točkove. Razlog zbog čega se favorizuju zadnji točkovi za pogonsku silu jeste da se rasterete prednji točkovi kako bi se dobila bolja preciznost upravljačkog sistema i poboljšale dinamičke karakteristike.

Tokom vožnje F-Pace sa navedenim motorom osjeti se njegova težina pa među ubrzanja ne ostavljaju neki poseban utisak. Iako se radi o velikom i prilično teškom automobilu, automobilom se može vrlo lahko i precizno upravljati i kada papučicu gasa držite duboko pritisnutu. F-Pace dosljedno prati zadane putanje u čemu mu pomažu i veliki 20 inčni točkovi. Za one koji vole dinamičnu i eksplozivnu vožnju puno bolje rješenje je 3.0 litreni twin-turbo dizelaš sa 300 KS.

F-Pace je treći model koji je postavljen na modularnu šasiju iQ-AI (D7a), a ista se koristi za model XE,  XF druge generacije, novi XJ, te za Range Rover Evoque, Sport i Velar. Zahvaljujući Jaguar Integral Link sistemu ovjesa, F-Pace nudi jedinstvenu ravnotežu između agilnosti i udobne vožnje. Automobil odlično leži u brzim prolascima kroz zavoje gdje pokazuje svoj sportski DNK-a, dok na offroadu pokazuje pravo lice terenca.

All Surface Progress Control (ASPC) sistem Jaguara je tempomat za niske brzine koji vam omogućava optimalnu upravljivost u uslovima niskog prianjanja. Testni model bio je sa pogonom na sva četiri točka i Adaptive Dynamics sistemom, te opcijskim Adaptive Surface Response (AdSR) sistemom koji prepoznaje razlike u podlozi i omogućava iskorištavanje raspoloživog prianjanja podešavanjem parametara motora i kočnica. Jaguar F-Pace dobio je najvišu ocjenu za sigurnosti na Euro NCAP testu gdje je osvojio maksimalnih pet zvjezdica.

Ukupno gledajući Jaguar F-Pace nije najbolji automobil u svom segmentu, ali Porsche, Audi, BMW i Mercedes definitivno imaju ozbiljnog konkurenta. Prije svega, Jaguar će sa F-Pace modelom preuzeti ozbiljan dio kupaca koji žele iskazati svoj profinjeni ukus i statusni simbol, a da pri tome ne budu nametljivi. Cijena Jaguara F-pace na bh. tržištu počinje od 46.990 do 75.490 eura, ovisno o modelu.