Test: Toyota Yaris facelift 2014. – Dobre stvari dugo traju!

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 12

Test: Toyota Yaris facelift 2014. – Dobre stvari dugo traju!

Toyota Yaris treće generacije na tržištu je od 2011. godine, pa je došlo vrijeme za zatezanje “bora”. Blagi redizajn na aktuelnom Yarisu donio je osvježenje koje će mu osigurati bolje pozicioniranje u tržišnoj utakmici. Ovim redizajnom Yaris se dizajnerski pridružio novom Aygo modelu s kojim je započeo novi Toyotin dizajnerski pravac. Upravo novi dizajn trebao bi Toyotine modele dodatno približiti mladim evropskim kupcima.

Redizajnirani Yaris dobio je novu rešetku hladnjaka koja je u znaku slova X, novi prednji i zadnji branik, nove svjetlosne grupe, a tu su i opciona LED dnevna svjetla. Kada je riječ o unutrašnjosti, tu su novi materijali i novi Toyota Touch & Go 2 sistem. Redizajnirani Yaris moguće je sada kupiti u novoj paleti boja, a dorađene su benzinske pogonske jedinice.

[gmedia id=158] Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

(re)Dizajn automobila

Toyota je odlučila blago redizajnirati aktuelni Yaris model kako bi osvježila i dizajnerski približila novom manjem Aygo modelu. Japanci za novi dizajn vole reći da je “dramatičan”, te da se ističe u gomili drugih automobila na gradskim ulicama. Možda malo pretjeruju, ali svakako da je redizajn Yarisa donio potrebnu svježinu nakon tri godine proizvodnje aktuelnog modela. Novi dizajn utemeljen je na Toyotinim dizajnerskim obrascima: “Under Priority” i “Keen Look”, te ga karakteriše naglašeno slovo X na novoj prednjoj masci automobila. Upravo “slovo X” sa novom svjetlosnom grupom u potpunosti mjenja duh automobila.

Yaris sada izgleda znatno agresivnije i kao takav bit će bliži mlađoj populaciji, što je prvenstveno i cilj novog dizajna kako kod Yarisa tako i kod novog Aygoa. Promjena prednje maske zahtjevala je i redizajniranje odbojnika, a na kraju je postavljena i potpuno nova svjetlosna grupa. Nova svjetlosna grupa dobila je opcionu LED tehnologiju u kojoj se mogu poručiti dnevna svjetla. Sve navedne promjene dale su Yarisu potpuno novi izgled prednjeg dijela.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 03

Bočni dio automobila nije se mjenjao, a on najviše ima sličnosti sa drugom generacijom Yarisa. Na donjem dijelu automobila nalazi se pregib bez kojeg bi Yaris izgledao dosta siromašno. Sličan pregib, ali dosta manjih dimenzija ide preko gornjeg dijela vrata koji prolazi kroz sredinu ručica za otvaranje vrata i završava se na vrhu stop svjetla. Svjetlosni elementi duboko ulaze u bočni kraj automobila, a retrovizori su obogaćeni bočnim pokazivačima smjera. Staklene površine su velike što doprinosi preglednosti automobila. Zadnje bočno staklo je iz jednog dijela što dodatno povećava stepen preglednosti.

Zadnji dio automobila minimalno je izmjenjen, tačnije promjenjena je samo svjetlosna grupa i blago redizajniran branik automobila. Silueta automobila izgleda dosta visoko, a dizajneri su zadnje vjetrobransko staklo maksimalno proširili gotovo do ivica automobila pa se ne možemo oteti dojmu da se radi o višem automobilu nego što jeste. Tome doprinose i izdužena stop svijetla kao i nešto uži pneumatici. Zanimljiv detalj nalazi se u zadnjem braniku, radi se o svjetlu za maglu, koje se odlično uklopilo, dok je sa druge strane drugo u istom obliku refleksna plastika.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 06

Na samom ulasku u kabinu vozila dočekat će nas izuzetno lagana vrata koja mogu otvoriti i zatvoriti i najmanja djeca. Brave na automobilu su kvalitetne i lijepo profilisane tako da dobro stoje u ruci. Prednja vrata se otvaraju u širokom luku tako da su pogodna za ulazak krupnih osoba, dok zadnja vrata imaju neznatno manji ugao otvaranja, ali to ne stvara nikakav problem pri ulasku u zadnji dio automobila, kao ni unošenje i iznošenje male djece ili stvari kao što je dječija sjedalica za koju je obezbjeđen ISO-Fix.

Kabina automobila nudi maksimizirajuću ponudu prostora. Kada je u pitanju prednji dio putničke kabine, u njemu neće imati problema ni putnici visoki skoro dva metra. Prostora za glavu ima dovoljno, dok je prostor za koljena povećan tako što je ubačena potpuno ravna plastika ispod volana. U slučaju maksimalnog povlačenja prednjeg sjedišta prema zadnjoj klupi, ipak ostaje nešto prostora za noge na zadnjoj klupi, što je dovoljno samo za vožnju na kraćoj relaciji.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 07

Zadnja klupa automobila ne razlikuje se puno po karakteristikama od prednje. Prostrana i sa odličnim pristupom. Ono što povećava prostor jeste potpuno ravni pod, što olakšava sjedenje petom putniku u sredini, kao i prelaženje sa jedne na drugu stranu kada je potrebno izaći na suprotna vrata. Također, odlično može poslužiti za sigurno odlaganje dužih predmeta, npr. većih kišobrana. Povećanju prostora na zadnjoj klupi doprinose i prednja sjedišta koja su povijena u donjem dijelu, pa tako na zadnjoj klupi bez problema mogu se prevoziti i osobe sa visinom i do 190 cm.

Sjedišta novog Yarisa blago su profilisana tako da neće stvarati problem ni krupnijem vozaču i suvozaču, ali će ipak pružiti i malo potpore u zavojima prilikom malo dinamičnije vožnje. Na prednjim sjedištima donji dio je dovoljno dug, tako da će kod vozača prosječne visine između 170-180 cm noge biti naslonjene gotovo do samih koljena, tako da neće imati osjećaj kako je sjedište kratko. Vozačevo sjedište je podesivo po visini i dubini što omogućava pronalaženje idealne pozicije za sjedenje, dok za tu mogućnost suvozač je uskraćen. Suvozač u vožnji ima osjećaj da se vozi u znatno visočijem automobilu, ali nakon malo duže vožnje izvan grada može osjetiti umor zbog nemogućnosti pronalaženja idealne pozicije. Glavne zamjerka na prednja sjedišta ide na povećan stepen tvrdoće. Za presvlačenje sjedišta korišteni su kvalitetni materijali, koji su dvobojni.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 06a

Zadnja klupa iste je udobnosti kao i prednja s tim da ima nešto malo bolju udobnost za sama leđa. Standardno je opremljena sa tri sigurnosna pojasa i ISO-Fix pojasom za dječiju sjedalicu. Kada su u pitanju sjedišta, bilo da se radi o prednjim ili zadnjim, bez problema moći ćete napraviti 500 km bez ikakvog umora.

Preglednost automobila je na visokom nivou, stoga Yarisa možemo svrstati u lidere u svojoj klasi kada je preglednost u pitanju. Prednji dio automobila je maksimalno pregledan, a  „mrtvi uglovi“ gotovo zanemarivi. Prednji stub je tanko profilisan i ide dosta duboko prema vratima što širi vidokrug vozaču pa je takvo rješenje za svaku pohvalu. Preglednosti Yarisa doprinose i veliki električni retrovizori koji omogućavaju odličan pregled iza vozila. Tu je svakako i kamera za vožnju unatrag, za koju gotovo možemo reći da nije potrebna zahvaljujući odličnim retrovizorima i zadnjem dijelu unutrašnjosti koja je dobro osmišljena kako bi pružila dobru preglednost. Toyotu Yaris opremljenu sa kamerom za vožnju unatrag bez problema parkirat će i oni kojima parkiranje i ne ide baš od ruke.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 07a

Materijali, kvalitet i obrada interijera

Kada prvi put sjednete u novog Yarisa sigurno ćete biti iznenađeni. Centralna ploča izrađena je u dvije boje i napravljena je od obične plastike. Kod prethodnog modela (2011.) plastika centralne konzole bila je obogaćena gravurom koja je vrhunske izrade što ju je činilo mnogo ljepšom za oko. Ipak, ta gravura plastike je promjenjena, pa je sada gotvo ravna, a takav potez i nije za pohvalu jer je prethodna zaista bila “cool”. Većinu kabine prekriva crna plastika koja je u istoj gravuri kao i centralna ploča. Finalna obrada svih plastičnih dijelova je odlična tako da se teško može naći krupna zamjerka.

Instrument tabla je izvedena analogno u tri koncentrična kruga sa jasnim oznakama. Lijepo je osvijetljena, a centralnu poziciju zauzima pokazivač brzine, dok je lijevo pokazivač okretaja motora, a desno precizni pokazivač količine goriva u rezervoaru. U sklopu pokazivača brzine nalazi se i digitalni putni računar kojim se upravlja na malo zastario način. Naime, na samoj instrument tabli ima mali taster kojim se biraju funkcije. Nakon što pređete sa jedne funkcije na drugu nije se moguće vratiti na prethodnu nego morate „obići krug“ dok ponovo ne dođete na istu. Zamjerka ide na ovo rješenje, jer se ovaj sistem mogao bez problema integrisati na jednu od komandnih ručica ili samom volanu. Trip informacije možete pratiti na centralnom ekranu putem Toyota Touch & Go multimedijalnog sistema, sa detaljnim prikazima potrošnje goriva.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 08

Multimedija

Novi Yaris opremljen je odličnim multimedijalnim sistemom, Toyota Touch & Go 2 koji sada ima 17,7 cm ekran osjetljiv na dodir (prethodni Toyota Touch & Go imao je ekran od 15,5 cm), po čemu je Yaris bio prepoznatljiv i u prethodnom modelu (2011). U njemu su integrisane sve stvari koje će zadovoljiti većinu vozača. Radio i CD player, bluetooth, navigacija i Trip informacije sa putnog računara. Sistem je osjetljiv na dodir pa pored tipki na volanu i na taj način možete birati njegove funkcije. Zvuk je solidnog kvaliteta, a tu je i mogućnost priključivanja USB sticka sa mp3 muzikom.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 08a

Klimatizacija

U testnom modelu bila je poluatomatska klimatizacija, koja je dobro obavljala svoj posao. Klimom se vrlo lako upravlja putem hromiranih točkića koji izgledaju skladno i elegantno. Strujanje vazduha u kabini je dobro, ali buka od ventilacije u kabini je nešto izražajnija, što se posebno odnosi na treću i četvrtu brzinu ventilatora. Osjetna razlika u proizvedenoj buci najviše se primijeti između druge i treće brzine ventilacije.

Tokom našeg testa, korištenjem klima uređaja nismo primijetili značajan gubitak snage motora, ali ni veliko povećanje potrošnje goriva ikako se prilikom rada klima kompresora okretaji motora “u leru” podižu na 1.000 okr./min. Ventilacioni sistem opremljen je standardnim filterom usisanog zraka, koji se po fabričkoj tabeli mijenja tek na 30.000 kilometara, što je možda moguće u Japanu ili nekoj evropskoj državi gdje je ekološka svijest na visokom nivou.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 13

Volan, mjenjač, ovjes

Volan novog Yarisa je jedan od jačih aduta ovog automobila. U trokrakom izdanju, skladan, ergonomski profilisan i moderno dizajniran sa multifunkcionalnim tipkama za upravljanje Toyota Touch & Go sistemom. Presvučen je kožom, a završna obrada je na visokom nivou, bez nabora i zadebljanja, sa preciznim štepom i šavovima. Ono što karakteriše volan Yarisa je izuzetna preciznost, a najmanje pomjeranje dovodi do promjene pravca što je odlika volana na sportskim modelima. Ovakav volan u početku možda se nekom neće svidjeti, ali sigurno da će se s vremenom naviknuti. Potrebno je malo obratiti pažnju pri većim brzinama, jer nema potrebe za jačim zakretanjima volana da bi se promjenio pravac. Jedina zamjerka na volan može ići na nemogućnost većeg izvlačenja prema vozaču. To može stvarati problem visočijim vozačima, jer će im volan biti predaleko.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 09

Mjenjač je definitivno jedna od najbolje napravljenih stvari na novom Yarisu. Izuzetno je precizan, kratkih hodova i bez ikakvih zapinjanja. Testni Yaris bio je opremljen sa šestostepenim ručnim mjenjačem koji dolazi samo u snažnijem benzinskom modelu sa 99 konjskih snaga. Mjenjač je odličnog proračuna pa uparen sa 1.33 Dual VVT-i motorom daje odlične rezultate kada je u pitanju omjer potrošnje goriva i voznih sposobnosti automobila. Prilikom izmjene stepena prijenosa okretaji motora neće značajno padati, tek toliko da dobijete prostora za štedljiviju ili još agresivniju vožnju.

Papučica kvačila kratkog je hoda, ali ne stvara probleme pri kretanju, pa se vrlo lako kreće iz mjesta i u najvećim usponima. Papučica kočnice također je kratkog hoda, ali lijepo uravnotežena kada je u pitanju sila kočenja.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 11

Kada je u pitanju ovjes, on je revidiran kako bi se istovremeno poboljšala udobnost i upravljanje. To znači da redizajnirani Yaris ima omekšan ovjes u odnosu na “izvorni” (2011.) model. Kod prethodnika ovjes je bio nešto tvrđe podešen što je svakako pogodovalo dinamičoj vožnji. Yaris facelift sada je udobniji, ali je primjetno blago povećanje naginjanja automobila prilikom brzih prolazaka kroz krivine. No, ništa pretjerano što bi buduće vlasnike trebalo brinuti, jer je Yarisa doista teško izbaciti iz ravnoteže. Ovjes odlično upija nagle padove/uspone puta, tako da u slučaju naglih uspona i padova tokom vožnje putnike neće “zaboliti stomak”.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 14

Motor

Benzinski atmosferac iz 1.33 ccm razvija 99 KS i 125 Nm obrtnog momenta. Riječ je o Dual VVT-i četverocilindričnom motoru sa 16 ventila koji umjesto zupčastog remena ima lanac. Motor radi mirno i uglađeno, a do 4.000 okretaja ne pokazuje neku veliku živahnost. U rasponu od 1.000 do 4.000 okretaja motor je više orjentisan na štedljivi režim rada. Nakon 4.000 okretaja motor postaje znatno življi kada počinje da odlično vuče, a to je najizraženije prilikom preticanja na otvorenoj cesti. Preticanje iz šestog, petog i djelimično četvrtog stepena prijenosa možete zaboraviti, ili će vam trebati jako puno vremena i prostora da to obavite. Dok u trećoj brzini Yaris će se pretvoriti u respektabilnog „trkača“ pa začuđeni pogledi drugih učesnika u saobraćaju neće biti ništa novo.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 17

Kada je riječ o potrošnji, na našem testu Yaris je većinom vožen u gradskim uslovima gdje smo često stajali/kretali u jutarnjim i popodnevnim “špicama”. U takvim uslovima Yaris je prosječno trošio 7,5 litra benzina, ali u situacijama kada nema gužve, uz nešto pažljiviju vožnju, potrošnju možete spustiti na cca 6 litara. Kada je riječ o vožnji na magistralnom putu, potrošnja je nešto niža i možete je svesti do 5.0 litara, ovisno o konfiguraciji ceste. Na autoputu potrošnja je gotovo ista kao i u najvećim gradskim uslovima, 7,4 litra, ali u obzir treba uzeti činjenicu da je dobar dio puta bio sa usponom, te da nismo pretjerano obraćali pažnju na pokazivač brzine.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 18

U smanjenju potrošnje svakako će vam pomoći pravovremene izmjene stepena prijenosa, a tu je i „shift“ lampica na instrument tabli koja signalizira kada je pravi trenutak za promjenu stepena prijenosa. Motor zadovoljava EURO 4 norme o ispušnim plinovima pa tako u atmosferu ispušta 123 gr/km CO2. Kada je riječ o buci koja se prenosi u kabinu vozila, ona je u prihvatljivim okvirima, pa tako na 100 km/h u šestom stepenu prijenosa ona iznosi izmjerenih 76 db.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 15
Oprema

Testni Yaris bio je opremljen “Sol” paketom opreme koji nudi dosta korisne opreme u svakodnevnoj gradskoj vožnji. Ono što treba svakako istaći da Yaris već od osnovnog “Luna” paketa nudi veliki broj sigurnosnih sistema kao što su ABS, EBD, VSC, TRC, BA, WIL, dvostepeni zračni jastuci za vozača i suvozača, itd. Popis opreme koja će vožnju učiniti lakšom i ugodnijom također je velik, pa se na njemu tako nalazi ručni klima-uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljanje audio sistemom sa upravljača, volan i ručica mjenjača presvučena kožom, Toyota Touch 2 – 7″ ekran u boji osjetljiv na dodir, MP3 CD radio sa RDS-om i 6 zvučnika, kamera za vožnju unazad, itd. Detaljan popis opreme sa kompletnim cjenovnikom možete pročitati OVDJE.

Sigurnost

O ovom segmentu ne treba puno govoriti. Toyotin mališan uvijek je ostvarivao zavidne rezultate po pitanju sigurnosti. Prvi model na EuroNcap testu osvojio je četiri zvjezdice za sigurnost, drugi pet, a novi je nastavio dobro utabanim stazama po pitanju sigurnosti i odnio također pet zvjezdica. Vozač i suvozač zaštićeni su standardnim zračnim jastucima, dok je u doplati moguće poručiti i bočne zračne zavjese koje podižu stepen sigurnosti.

Ocjene za sigurnost putnika iznosile su 89% zaštite, 81% zaštite za djecu i 60% zaštite pješaka.  Kad je u pitanju frontalni sudar sigurnost vozača je bila maksimalna pa su tako sva polja koja se ocjenjuju (glava, vrat, leđa, grudni koš, noge i ruke) dobila maksimalnu ocjenu sigurnost, ocjena “dobro”. Suvozač u istom testu je imao malo slabije ocjene u polju grudnog koša, gdje je dobio ocjenu “adekvatna zaštita”. Kada je riječ o bočnom sudaru, vozač je dobio maksimalnu ocjenu za sigurnost osim za glavu gdje je dobio ocjenu “adekvatna zaštita”.

Zaključak

Yaris u “dotjeranom” izdanju nije donio ništa spektakularno u odnosu na svog prethodnika iz 2011. godine, ali je svakako donosi potrebnu svježinu i dizajnerske detalje koji su svakako nedostajali ovom automobilu. Prethodnik je bio dizajnerski klasik, što prvenstveno cijene kupci zrelije životne dobi, ali sa ovim osvježenjem Yaris će definitivno privući i mladu populaciju. To je i bio cilj čelnika Toyote, što stalno naglašavaju.

Uz dotjerani izgled ide i odlična mehanika, vrhunska pouzdanost i dobra opremljenost što ovaj automobil čini izuzetno konkurentnim na tržištu. Na kraju dolazimo i do onog najbitnijeg dijela za kupce na ex-jugoslovenskim prostorima, a to je cijena! U Bosni i Hercegovini, za osnovni Yaris 1,0 VVT-i sa Luna paketom opreme potrebno je izdvojiti 20.478 KM, dok je za testni  Yaris 1,33 Dual VVT-i Sol potrebno izdvojiti 23.607 KM. Testni model imao je i metalik boju što se doplaćuje 649 KM pa ukupna cijena testnog modela iznosi 24.256 KM.

Da li je to mnogo ili ne, najbolje ćete procjeniti sami ako uzmete aktuelne cjenovnike konkurenata, te ovaj model uporedite sa konkurentima sa približno istom snagom motora i približnim nivoima opreme.

Test Toyota Yaris facelift 2014 - 620 - 19

Kategorije: Auto test