Test: Seat Leon 1.6 TDI – Nove emocije!

01 Seat Leon test 2013-2

Test: Seat Leon Stlye 1.6 TDI – Nove emocije!

Tiho i bez velike pompe na BiH tržište stigla je treća generacija Seat Leona. Ovaj vrlo dopadljivi model španjolskog proizvođača, pod kapom Volkswagena, dobio je sve aktualne tehnološke novitete koje nudi Volkswagen u ovom automobilskom segmentu.

U odnosu na prethodnika, najvažnija promjena koju donosi nova generacija jeste MQB platforma, a na koju su prije njega već postavljeni Audi A3, Golf 7 i Škoda Octavia. Vodeći se dobrim iskustvima sa navedenim modelima, uspjeh novog Leona ne bi trebao biti upitan. Kada je u pitanju dizajn, novi Leon je ostao vjeran dinamičnim i agresivnim linijama koje će sigurno privući pažnju.

Dizajn

Vanjski dizajn treće generacije Leona prošao je svojevrsnu „dijetu“, jer za razliku od prethodnika novi Leon ima atletsku liniju bez zaobljenih i nabildanih linija. Novi Leon dizajnerski se oslanja na aktuelnu liniju manje Ibize, ali je ipak zadržao formu svog prethodnika. Treća generacija ima sportski oblikovanu karoseriju sa oštrim linijama, a upravo te oštre linije krase i „bratske“ modele A3, Golf 7 i Škodu Octaviu 3. Čini se kako su Seatovi dizajneri ovog puta odlučili da ne eksperimentišu previše, već da igraju na provjerenu kartu. Novi Leon je bez radikalnih dizajnerskih rješenja, ali pruža dovoljno agresivnosti kako bi se isticao među ostalim automobilima na cesti.

Pored atletske linije novi Leon dobio je bolju i bogatiju opremu koja ga dodatno čini atraktivnijim i prepoznatljivijim. Prvenstveno tu se ističu nova Full-LED svjetla na prednjem dijelu automobila, koja trenutno možemo vidjeti uglavnom na automobilima iz premium segmentima, ali ni tamo nisu baš ustaljena. Naravno, ista dolaze uz adekvatnu doplatu od 2.057 KM, što je manje-više u okvirima doplate za xenon svjetla. Pored svoje funkcionalnosti Full LED svjetla u značajnoj mjeri mjenjaju karakter ovog automobila. To najbolje znaju vozači iza kojih se pojavljuje novi Leon u na brzim autoputevima. U prvi mah teško će biti razlučiti da li se radi o nekom Audi A4/A5 modelu ili novom Seat Leonu, jer sa ovim svjetlima novi Leon neodoljivo podsjeća na navedene Audi modele. Također, novog Leona moguće je opremiti i sa stražnjim LED svjetlima što upotpunjuje estetiku i funkcionalnost.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Odlukom dizajnera da novi Leon bude više konvencionalan nego radikalan, promijenjena su sva u najmanju ruku diskutabilna rješenja kakva su bila na prethodnom modelu. Zadnja vrata petovratnog modela dobila su klasične ručice za otvaranje, koje su kod prethodnika bile skrivene na krajevima prozora. Skrivene ručice na prethodniku nekom su bile „cool“, dok drugima takvo rješenje i nije bilo prihvatljivo posebno iz razloga, jer se radilo o „kopiranom“ rješenju sa Alfa Rome 156 modela. Ipak, u ovoj odluci krije se još jedan razlog, a to je što će u VW grupaciji biti jedan dio manje za proizvodnju i personalizaciju jednog modela, što na milionskim količinama donosi određene uštede.

Najveće dizajnerske promjene pretrpila je unutrašnjost automobila, a posebno centralna konzola. Rješenje centralne konzole koje je „krasilo“ prethodni model otišlo je u zaborav, a upravo je ono bilo razlog zašto su mnogi kupci odustali od kupovine prethodnog Leon modela. Pored prilično lošeg dizajna, ni kvalitet lakiranih dijelova nije bio puno bolji, pa loši komentari na račun prethodnika imaju mjesta. Ipak nova generacija Leona takvu sudbinu neće doživjeti. Ovog puta dizajneri nisu previše eksperimentisali, već su preuzeli dobra i provjerena rješenja iz Volkswagena uz minimalne izmjene, kako bi se napravila jasna razlika od modela sa kojih su preuzeta rješenja. Korišteni materijali znatno su kvalitetniji od onih koji su korišteni kod prethodnika, tako da je dugotrajnost zagarantovana. Završna obrada je vrlo dobra sa preciznim sastavima, tako da sve djeluje čvrsto i kompaktno. Ukupno gledano, palac gore za dizajn!

02 Seat Leon test 2013-2

Ponuda prostora

Kada govorimo o dimenzijama i prostoru, novi Leon je od prethodnika kraći za 52 mm, dok je međuosovinski razmak povećan za 58 mm. Širina novog modela povećana je za 48 mm, a visina je simbolično povećana za 1 mm. Povećani međuosovinski razmak daje dovoljno prostora za četiri odrasla putnika, ali nije isključena mogućnost da Leon preveze i petog putnika, ali na kraćim relacijama.

Prtljažnik ima zapreminu od 380 litara što je za 39 litara više od prethodnika, te je u okvirima klase. Uvjereni smo da će većini vlasnika novog Leona njegov prtljažnik biti dovoljan, a u slučaju potrebe prevoza većih predmeta isti se možete povećati preklapanjem zadnje klupe koja je djeljiva u omjeru 60:40. Preklapanjem zadnje klupe prtljažni prostor raste na respektabilnih 1210 litara.

07 Seat Leon test 2013-2

Motor i mjenjač

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen već dobro poznati 1.6-litreni TDI common-rail agregat sa 105 KS i 250 Nm okretnog momenta. Ovaj savremeni dizel koji dolazi iz Volkswagena odlikuje izrazito miran, tih i uglađen rad. Maksimalna snaga ostvaruje se između 3000 i 4000 okr./min. dok je 250 Nm okretnog momenta dostupno u rasponu od 1.500 do 2.750 okr./min. Leon sa ovim agregatom ima ubrzanje od od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 191 km/h.

Motor zaista ima dobar odziv na papučicu gasa i rado se vrti u većim okretajima, ali ne treba očekivati čuda. Bez problema ćete preticati i na većim brzinama, ali morate pravovremeno mjenjati stepene prenosa, jer na većim brzinama motor pomalo gubi dah. No, sve u svemu prave zamjerke ovom motoru teško je naći. Također, spomenut ćemo da je Volkswagen ovaj motor opremio sa BOSCH sistemom za ubrizgavanje goriva, dok je prethodna generacija 1.6-litrenog TDI motora bila opremljena sa Continental-Siemens sistemom.

Motor je bio uparen sa 5-stepenim ručnim mjenjačem sa dobro proračunatim mjernim odnosima. Izmjene stepena prenosa idu lagano i tečno dok pokazivač brzine konstantno povećava mjerenu brzinu. I dok se motor izlaže većim okretajima, buka u kabini gotovo da je neprimjetna. Isto važi i za buku koja dolazi sa povećanjem brzine, a koja je svedena na nisku granicu.

09 Seat Leon test 2013-2

Na kraju priče o motoru dolazi i ono možda najbitnije za većinu budućih kupaca, a to je potrošnja. Testni model sa 1.6-litrenim motorom pokazao se u najboljem svjetlu kada je potrošnja u pitanju. U gradskim uslovima prosječna potrošnja iznosila je 5,7 l/100 km, na otvorenoj magistralnoj cesti 4,2 l/100 km, a u kombinovanom režimu test smo završili sa niskih 5,3 l/100 km.

Ovjes i upravljivost

Kada govorimo o ovjesu novog Leona, u Seatu su odlučili napraviti jasne razlike na ovom modelu ovisno o agregatu koji pokreće ovaj automobil. Naime, svi modeli koji imaju agregat ispod 120 KS na zadnjoj osovini imaju krutu vezu tzv. most, dok modeli sa agregatima snage preko 120 KS imaju sistem lafeta. Naravno, ostavljena je mogućnost porudžbe sistema lafeta na zadnjoj osovini i za modele sa agregatima ispod 120 KS, ali uz doplatu. Ovakvo rješenje u prvu ruku ne čini se baš sretnim, ali ima svoje opravdanosti, prvenstveno ekonomske.

Testni model upravo je imao standardnu krutu vezu na zadnjoj osovini, što se nije pretjerano osjećalo. Blaga poskakivanja zadnjeg djela umirit će pun rezervoar goriva ili neko drugo opterećenje približne težine. Ovjes je nešto tvrđe podešen, pa uz veće dimenzije točkova kakvim je bio opremljen naš testni model, neizbježni su udari sa loših balkanskih puteva, s tim da su u granicama prihvatljivog. No, mjesta za napredak sigurno da ima…

Na poligonskom testu, testni model je ispunio očekivanja, s tim da se ipak osjeti taj nedostatak sistema lafeta na stražnjoj osovini. Ipak, to ga nije spriječilo da sve zadane testove položi bez pokazivanja krajnjih granica.

05 Seat Leon test 2013-2

Sigurnost

Da je novi Leon u svakom segmentu napravio korak naprijed u odnosu na prethodnika potvrđuju poboljšanja na polju sigurnosti. EuroNCAP napravio je test novog Leona te ga je ocjenio sa maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom saobraćajnih nesreća. Da se mogućnost udesa svede na što manju moguću mjeru brinu se i odlične kočnice, a u to smo se uvjerili i tokom poligonskog testa. Tako se testni model sa brzinom od 100 km/h zaustavljao za 30 metara, a sa brzinom od 130 km/h za 55 metara. Ovako dobrim rezultatima značajno je doprinjela činjenica da je novi Leon od svog prethodnika lakši za 90 kg, te da je imao točkove dimenzija 225 45 R17. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.

Oprema

Testni model bio je opremljen sa Style paketom opreme kao i dodatnom opremom u vrijednosti preko 5.000 KM. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Na kraju, kada sagledamo sve činjenice, novi Seat Leon napravio je veliki korak naprijed u odnosu na prethodnika. Iako se možda nekom neće učiniti da su razlike velike, boljim upoznavanjem sa ovim automobilom otklonit će svaku dilemu. Napredak je vidiljiv u svim segmentima, od dizajna, kvaliteta materijala, tehničkih karakteristika pa do sigurnosti. Sve ove činjenice trebale bi novog Leona postaviti na visoku ljestvicu mogućih izbora prilikom kupovine novog automobila iz ove automobilske klase. Ono što će budući kupci sigurno dobiti jeste atraktivan i prepoznatljiv dizajn te odličnu mehaniku. Takva kombinacija predodređena je za uspjeh!

Troškovi
  • Cijena testnog modela:  37.832,00 KM
  • Cijena prve registracije: 542,00 KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa:  38.374,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test