Test: AUDI Q5 Sportback S-Line 2.0 TDI – Progresivan na svim poljima!

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Test: AUDI Q5 Sportback S-Line 2.0 TDI – Progresivan na svim poljima!

Audi Q5 kroz sve generacije izgradio je zavidan imidž i postao jedan od najpopularnijih modela u premium SUV segmentu. Za model Q5 može se reći da utjelovljuje sve ono što zahtjevni kupci žele, a to je reprezentativan automobil koji će biti sposoban odgovoriti brojnim zahtjevima i prohtjevima.

Zahvaljujući brojnim fantastičnim dizajnu, odličnim tehnologijama, brojnim mogućnostima konfiguracija i personalizacija, Q5 je bio čest izbor kupaca širom svijeta. Da to nije sve što Audi može ponuditi kroz model Q5 dokazano je 2021. godine kada je marka sa četiri prstena predstavila novi derivat ovog modela koji je dobio oznaku Sportback, a riječ je o SUV modelu u coupe izdanju. Iako je prošlo već prilično dosta vremena od njegovog predstavljanja, Q5 Sportback stigao je na naš test, a mi vam donosimo najznačajnije detalje o ovom modelu.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 01
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 02
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 03
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 04
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 05
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 06
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 07
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 08
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 09
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 10
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 11
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 12
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 13
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 14
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 15
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 16
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 17
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 18
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 19
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 20
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 21
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 22
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 23
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 24
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 25
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 26
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 27
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 28
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 29
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 30
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 31
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 32
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 33
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 34
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 35
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 36
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 37
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 38
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 39
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 40
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 41
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 42
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 43
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 44
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 45
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 46
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 47
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 48
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 49
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 50
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 51
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 52
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 53
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 54
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 55
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 56
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 57
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 58
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 59
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 60
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 61
previous arrow
next arrow
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 01
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 02
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 03
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 04
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 05
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 06
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 07
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 08
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 09
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 10
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 11
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 12
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 13
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 14
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 15
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 16
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 17
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 18
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 19
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 20
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 21
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 22
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 23
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 24
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 25
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 26
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 27
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 28
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 29
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 30
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 31
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 32
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 33
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 34
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 35
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 36
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 37
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 38
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 39
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 40
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 41
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 42
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 43
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 44
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 45
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 46
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 47
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 48
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 49
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 50
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 51
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 52
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 53
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 54
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 55
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 56
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 57
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 58
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 59
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 60
Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line -2023- 61
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora: Sportska elegancija

Audi u svojoj ponudi modela ima veoma uspješnu SUV porodicu koju čine modeli različitih veličina i formi. Međutim dizajneri su pronašli prostor za uvođenje derivata već postojećih modela, a definitivno veliki uticaj za njihovo uvođenje bio je odličan odjek uvođenjem Q8 modela koji je svojom formom jako blizak modelima Q3 Sportback i Q5 Sportback.

Audi Q5 Sportback u poređenju sa svojim „jednojajčanim“ blizancem modelom Q5 nema dramatične razlike pa ime je prednja polovina karoserije identična. Razlika koju Sportback model ima je u drugoj polovini karoserije gdje automobil ima spuštenu liniju krova i drugačiji zadnji dio.

U konačnici automobil je dobio veoma atraktivnu coupe formu. Uz takvu formu karoserije neizostavno idu i sportski dodaci u vidu aerodinamičkih elemenata, spoilera, saćastog grila prednje maske, velikih 21 inčnih aluminijskih felgi te drugih dodataka iz S Line paketa opreme što sve u konačnici automobilu daju posebnu sportsku notu. Audi je dugogodišnji majstor kada treba da stvori automobil koji će na najbolji način prikazati sportsku eleganciju, a kreacije njegovih dizajnera dugo vremena odolijevaju „zubu vremena“.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Audi dizajnerski tim iskoristio je svu tehnološku inovativnost marke sa četiri prstena te pronašao odličan recept za unaprjeđenje ukupnog dizajna. Razvojem moderne tehnologije koja je implementirana u svjetlosne grupe, osim praktičnih svjetlosnih benefita i sam izgled automobila značajno je poboljšan.

Audi Q5 Sportback odiše snažnom pojavom kao što je tipično za Q modele iz Audija. U novoj formi, formi SUV Cupe-a još je privlačniji i elegantniji.

Testni model bio je opremljen potpunim LED svjetlima naprijed i nazad koja uz fantastično osvjetljavanje puta, automobilu daju i odličan izgled, a tu su i pozdravni svjetlosni efekti. Naprijed su već dobro poznata LED Matrix svjetla koja su već godinama jedan od zaštitnih znakova marke sa četiri prstena. Sve ukupno gledajući Audi Q5 Sportback S Line sa svojim vanjskim izgledom neće ostati nigdje ne primijećen.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Unutrašnjost ovog sportskog SUV coupe modela koncipirana je na već dobro poznatim i provjerenim rješenjima. U današnjem vremenu automobilska industrija snažno se okrenula digitalizaciji iz koje je proisteklo mnogo loših rješenja po pitanju funkcionalnosti i dugotrajnosti. Jasno je odavno da „lijepa ambalaža“ često prodaje i loše proizvode, međutim Audi je odlučio da ipak igra na kartu zadovoljnog kupca.

Audi Q5 Sportback ima klasični koncept putničke kabine u kojoj je prije svega fokus stavljen na odličnu ergonomiju i lahkoću korištenja. Ukratko rečeno, to znači da su u velikom broju zadržani pravi fizički prekidači za koje vjerovatno nikada neće biti pronađeno adekvatno zamjensko rješenje. Komande za ventilacioni sistem kao i upravljanje drugim bitnim sistemima izvršava se preko pravih fizičkih prekidača koji su zadržali onaj prepoznatljiv premium “klik”. Audi u modelima Q7 i Q8 ima atraktivnije i modernije rješenje, ali ovo je po funkcionalnosti neprevaziđeno.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Ispred vozača je digitalna instrument ploča dijagonalne veličine 12,3 inča koja nudi mogućnost personalizacije prikaza i to opet bez mogućnosti nepotrebnog igranja. Jednostavnim pritiskom na jednu od tipki volana mijenjate već fabrički kreirani prikaz, pa tako možete izabrati analognu interpretaciju kazaljki ili preko cijelog ekrana kartu navigacionog sistema. U svakom slučaju jednostavan prikaz, jednostavna grafika, ali sa svim potrebnim informacijama. U istoj ravni nalazi se i centralni ekran MMI sistema (10,1 inč dijagonalne veličine) koji je osjetljiv na dodir. Veličina ekrana je optimalna i zaista ne bi bilo smisla da su njegove dimenzije veće, što je danas potpuno nerazumljiv trend – postavljanje ogromnih centralnih ekrana dok se ispred vozača postavljaju minimalistički ekrani.

Dobro poznato grafičko okruženje koje smo imali priliku vidjeti na drugim modelima koji dijele istu platformu, radi brzo i besprijekorno. Ukupni utisak sigurno bi bio bolji da je samo grafičko okruženje modernizovano i usklađeno sa današnjim trendovima. Ipak, ako bi birali između funkcionalnosti i vizuelne kreativnosti na štetu funkcionalnosti, izabrali bi ovo prvo.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Kvalitet materijala koji su korišteni za izradu unutrašnjosti ostao je na respektabilnom nivou kao i završna obrada. No, dizajneri su mogli unijeti mali dašak razigranosti korištenjem kontrastnih boja, ali atraktivno ambijentalno osvjetljenje stvar u potpunosti mijenja tokom noćne vožnje.

Vozačka pozicija je nešto visočija što je i očekivano, međutim svi vozači, bez obzira na visinu pronaći će odgovarajući položaj za ugodnu vožnju. U tome svoj doprinos daju i odlično profilisana sjedišta koja dolaze u S-Line paketu. Očekivano, tijelo dobro drže u zavoju a pri tome nisu pretvrda za duga putovanja. Ono što svakako mnoge interesuje jeste prostranost i udobnost zadnje klupe obzirom na spuštenu liniju krova.

Unutrašnjost Q5 Sportback modela ostala je funkcionalna i prostrana. Izbor materijala jako dobar a završna obrada je na visokom nivou. Nešto više kontrastnih boja i više ukrasnih elemenata razbili bi poslovnu hladnoću.

Putnici sa prosječnom visinom od oko 180 cm, neće imati problema, međutim sve znatno više od toga traži promjenu položaja sjedenja. Kada je riječ o prostoru za noge, opet dolazimo na ugodni prosjek, pa recimo tako iza vozača sa visinom od cca. 180 cm može se ugodno smjestiti putnik iste visine. Ipak ako je vozač preko 190 cm, prostor za noge iza njegovog sjedišta prilično je oskudan. Prtljažnik nudi respektabilnu osnovnu zapreminu od 510 litara, a ista se može proširiti preklapanjem naslona zadnje klupe na 1.480 litara. Uz sve navedeno ali i same dimenzije, dužina 4.689 mm, širina 1.893 mm, visina 1.633 mm i međuosovinski razmak 2.824 mm, jasno je da se radi velikom SUV modelu.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Vozne karakteristike: TDI motor sa quattro pogonom sinonim je za nezaustavljivu dinamiku!

Dizelski motori važan su dio Audi historije. Ovo zvuči kao da je Audi završio priču sa dizel motorima koji su mu donijeli mnogo uspjeha u prodajnim modelima i trkaćim modela u auto sport. No, nama je mnogo interesantniji ovaj prvi dio, TDI motori u prodajnim modelima. Upravo jedan od savremenih dizel motora 2.0 litreni TDI motor sa blagim hibridnim sistemom pokretao testirani model.

Riječ je o već poznatom dizelskom agregatu koji nosi oznaku 40 TDI koji isporučuje 204 KS od 3.800 do 4.200 okr/min i 400 Nm okretnog momenta koji je raspoloživ od 1.750 do 3.250 okr/min. Važan segment ovog motora je blagi hibridni sistem (BSG) koji je zadužen da pomaže dizelskom motoru u određenim momentima, te na taj način poboljša performanse, smanji potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova ali i da opskrbi električnom energijom prateće agregate i sisteme.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Zahvaljujući ovom tehnološkom rješenju TDI motor nema više odvojen alternator i starter, jer su oni integrisani u jedan uređaj – BAS sistem starter-generator koji obavlja dvostruku funkciju. Starter-generator također puni i malu litijum-jonsku bateriju prilikom kočenja, a pohranjenu energiju koristi prilikom kretanja ili preticanja kako bi motor bio što efikasniji u traženoj situaciji. U praksi ovaj sistem radi izuzetno uglađeno i neprimjetno, pa će vozača sigurno oduševiti konstantna isporuka snage motora. Svakako tu svoj doprinos daje i automatski S Tronic mjenjač sa sedam stepeni prijenosa koji poput DSG mjenjača ima duplu spojku. Za idealni prijenos snage na podlogu brine se poznati quattro sistem pogona na sva četiri točka koji već decenijama postavlja standarde za „all wheel drive“ sisteme.

Ova kombinacija pogonskog sklopa i prijenosa snage sposobna je da automobil težak 1.825 kg dovede od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundu, a u konačnici pože postići maksimalnu brzinu od 222 km/h. Vozač kroz Audi drive select ima mogućnost izbora nekoliko modova vožnje, efficiency, comfort, auto, dynamic i individual, čime se značajno mijenja karakter automobila.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Audi inžinjeri napravili su zaista odličan posao kada je riječ o voznoj dinamici prilično teškog automobila. Njegovu težinu teško ćete primijetiti i u žustroj vožnji po najoštrijim zavojima pri čemu se stiče utisak da automobil ide po šinama. Balans automobila je odličan mada bi dobro došlo malo više preciznosti i progresivnosti upravljača. Odličnoj dinamic vožnje značajan doprinos dao je i opcioni zračni ovjes koji se automatski ukrućuje ili omekšava izborom nekog od ponuđenih profila vožnje.

Sa ovim ovjesom moguće je promijeniti visinu karoserije do 60 mm pri vožnji po neasfaltiranim putevima, a ista se može spustiti za 15 mm pri dinamičnoj vožnji što dodatno poboljšava efikasnost potrošnje goriva. Ukupni utisak je da se ovaj automobil puno bolje vozi čak i od nekih automobila koji imaju sportske oznake i puno snažnije motore – jednostavno nije sve u snazi motora!

Audi se uvijek ističe svojim progresivnim napretkom u razvoju novih tehnologija koje automobilu osiguravaju vrhunske vozne karakteristike. Zahvaljujući smanjenju težine za 90 kg u odnosu na prethodnu generaciju Q5 modela i dodatnim smanjenjem težine motora za 22,5 kg od 2020. godine, Audi Q5 Sportback ostvario je brojne benefite. Smanjena potrošnja goriva, manje emisije štetnih plinova i na kraju još bolja dinamika u vožnji.

Dizel motori još uvijek nude dobar omjer snage i potrošnje goriva, međutim značajani faktori su stil i uslovi vožnje što se potvrdilo i tokom testa ovog modela. U gradskim uslovima prosječna potrošnja kretala se od 7,5 do 12 l/100 km. Na magistralnom putu istu je moguće spustiti na 6,1 l/100, dok se na auto putu prosječna potrošnja kreće oko 9 l/100 km što je svakako posljedica samog gabarita vozila. Rezervoar za gorivo ima kapacitet od 65 litara koji osigurava pristojnu autonomiju.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Sigurnost: Audi brine za putnike, a kasko osiguranje za vaš Audi

Audi Q5 Sportback je opremljen brojnim sistemima pomoći vozaču. Adaptivni tempomat može samostalno ubrzavati, usporavati i držati vozilo u traci, u mnogim situacijama. Vozač treba samo da dodirne upravljač kako bi održao bočno vođenje. Drugi visokotehnološki sistem je prediktivna pomoć za efikasnost, koja podržava prediktivni stil vožnje. Sistem za pomoć pri skretanju, pomoć pri skretanju, pomoć pri unakrsnom saobraćaju i sistemi upozorenja pri izlasku također povećavaju sigurnost. Standardni Audi pre sense city sistem pomaže u izbjegavanju ili ublažavanju posljedica sudara sa učesnicima u saobraćaju ispred automobila. Po testu EuroNCAP-a Audi Q5 2017. godine osvojio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.

U slučaju i da dođe do saobraćajne nesreće sa ovakvim automobilom ono što definitivno trebate imati jeste potpuno kasko osiguranje vozila. U manjim udesima stradat će branici, svjetlosne grupe i maske, a takvi dijelovi kod ovakvih vozila definitivno nisu jeftini. Euroherc osiguranje kao lider među osiguravajućim kućama za ovaj automobil nudi potpuno kasko osiguranje po cijeni mjesečne rate od 362,74 KM. Sve druge detalje o kasko osiguranju drugih vozila možete dobiti na linku kasko osguranje ili direktno na e-mail.

Test Audi Q5 Sportback 2.0 TDI S Line, 2023.

Zaključak

Audi Q5 Sportback u vremenu vanrazumnih trendova u automobilskoj industriji nudi ono što će budućim vlasnicima godinama zaista biti od koristi i što će ih činiti zadovoljnim. Sa ovim modelom marka sa četiri prstena zaokružuje priču o kompaktnom SUV modelu koji je nudi odličan dizajn, funkcionalnost, fantastične vozne karakteristike i reprezentativan nastup. Jasno, postoji tu prostora za vizuelnu modernizaciju, međutim to i nije nešto što je najvažnije. Provjerena MLB platforma na kojoj je postavljen ovaj respektabilni automobil još jednom je dokazala svoju briljantnost na mnogim poljima.

Premium proizvodi rezervisani su za one sa nekada se govorilo „dubljim džepom“, a danas slobodno možemo reći sa bankovnim računom na kojem se nalazi bar šest brojki. Razlog je jasan, a to je cijena ovog automobila jer za osnovni model potrebno je izdvojiti već 104.324 KM dok je za bogato opremljeni testni primjerak potrebno izdvojiti 161.683 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test, Testovi