Test: Toyota Rav4 – Spreman za avanturu!

test rav4 2.2 d-4d

Test: Toyota Rav4 – Spreman za avanturu!

Nova Toyota RAV4 stigla je i na BiH tržište, a radi se o jednom od najuspješnih SUV modela na globalnom auomobilskom tržištu. Ovo je četvrta generacija modela Rav4, a kroz tri prethodne generacije ovaj model postavljao je nova mjerila i standarde, pa s toga ne čudi zašto je godinama lider u svojoj klasi. 

Da Toyota proizvodi vrhunske terence to je odavno poznato, ali sa četvrtom generecijom RAV4 modela, Toyota je napravila ogroman korak naprijed s kojim se dodatno učvrstila na liderskoj poziciji u SUV segmentu. Novi RAV4 donosi potpuno novi moderni dizajn, a značajno su povećane i dimenzije automobila, što se najviše osjeti u unutrašnjosti putniče kabine. Četvrta generacija modela RAV4 donosi do sada najbolji spoj off-road sposobnosti, udobnosti i sportskog ugođaja.

Mudri japanci uspjeli su napraviti odličan kompromis kada je riječ o ovjesu, pa se automobil jednako dobro ponaša na svim terenima. Za pokretanje ovog modela spremili su odlični 2.2 D-4D dizel motor koji snagu na podlogu prenosio putem 4×4 pogona sa mogućnošću bolokade centralnog diferencijala. Za potpuni užitak u vožnji tu je opcija Sport koja poboljšava vozne sposobnosti za one koji vole dinamičniju vožnju.

[gmedia id=398]Piše: Emir Kalender

Dizajn

Nakon što su se u javnosti pojavile prve nezvanične fotografije četvrte generacije modela RAV4, vidjelo se da japanci žele ponuditi nešto potpuno novo. Za razliku od prethodnih generacija, novi RAV4 izgleda moderno i vrlo agresivno, što karekterizira sve nove Toyotine modele. Novi dizajn četvrte generacije modela RAV4,  nastavak je nove Toyotine dizajnerske filozofije. Za razliku od prethodne tri generacije, četvrtu generaciju odlikuju oštre i čiste linije, a prepoznatljiva su i rješenja sa nekih drugih modela iz Toyotine grupacije. Japanci vole inovativnost, tradiciju, prepoznatljivost i jednostavnost, a novi RAV4 najbolji je primjer za to. U odnosu na prethodni model, karoserija novog RAV4 modela narasla je u dužinu, širinu, ali se smanjila po visini.

Zbog toga novi RAV4 izgleda vrlo dinamično, ali i robusno. Prednji i stražnji kraj dobili su potpuno nove svjetlosne grupe, koje jasno diferenciraju četvrtu generaciju od svog prethodnika. Prednji dio automobila izgleda vrlo agresivno, a uz nova zakošena ošta svjetla, Toyota nije izostavila i trendovska LED dnevna svjetla. Na prednjem dijelu nalazi se branik velikih dimenzija sa dva usisnika zraka, te svjetla za maglu koja su uz njegove krajnje bočne strane.  Tu su i hromirani detalji koji daju određenu dozu elegancije. Gledajući bočno, novi RAV4 djeluje vrlo dinamično zbog novih proporcija, a uz to ako dodamo povećanje dužine automobila, onda je jasno zašto novi RAV4 izgleda znatno robusnije u odnosu na prethodnika.

Zadnji dio automobila dobio je potpuno novu svjetlosnu grupu koja je u vodoravnom položaju. Veliki broj SUV modela odlikuje rezervni točak na poklopcu prtljažnika, ali takvo rješenje na novom RAV4 modelu bilo bi apsolutni promašaj, pa je isti smješten u pod prtljažnika. Zbog toga se poklopac prtljažnika otvara prema gore uz pomoć elektro motora koji automatski otvara i zatvara prtljažnik.

Unutrašnjost je potpuno nova, a iako se radi o nesvakidašnjem dizajnu mora se priznati da je atraktivna  i moderna. Već pri prvom sjedanju u testni model, oduševila su nas prednja odlično profilisana sjedišta sa izuzetnom udobnošću. Ni stražnjim nema mane, ali prednja su jednostavno odlična! Ergonomija je odlična, po čemu su Toyotina vozila postala prepoznatljiva. Ipak, ima dijelova koji su napravljeni od jeftine plastike, ali karakter plastike otkriva se tek dodirom ruke. Zanimljivo rješenje nalazi se oko prekidača prozora i ručice mjenjača, gdje su ubačeni elementi koji vrlo dobro kopiraju karbon. Iako se radi o tvrdoj plastici, završna obrada je odlična i nema nepoželjnih škriputanja, koja znaju biti iritantna. Ono što jasno novi RAV4 diferencira od drugih SUV automobila jeste odlična akustična izolacija. Bilo da se radi o off-road vožnji ili brzim autoputevima, buka koja prodire u kabinu na zanemarivom je nivou.

Ponuda prostora

Novi RAV4 duži je i širi u odnosu na prethodnika, a međuosovinski razmak narastao je za čitavih 10 cm, što se najbolje primjeti u putničkoj kabini. Zanimljivo je to da je novi RAV4 u odnosu na prethodnika nešto niži što ga čini atraktivnijim, ali činjenica da je niži ne odražava se negativno na off-road sposobnosti. Naime, najniža tačka automobila od tla je udaljena 19 cm. Kada govorimo o prostoru u kabini ona je stvarno raskošna, gdje se može bez ikakvih problema smjestiti 5 odraslih osoba. Prostora ima i više nego dovoljno na prednjoj i zadnjoj klupi, a začuđujuće je velik i prostor za noge na zadnjoj klupi. Dodatnih 10 cm međuosovinskog razmaka napravilo je prostorno čudo u kabini RAV4 modela.

Na prednjim sjedištima prostora ne nedostaje ni u kojem slučaju, dok se stražnja sjedišta ne mogu pomjerati po dužini. Ali kad uzmemo u obzir prostor za noge na zadnjoj klupi, to ne predstavlja nikakav problem. Nasloni zadnjih sjedišta mogu mjenjati ugao što znatno poboljšava pronalaženje idealne pozicije za sjedenje tokom dužih putovanja. Prtljažni prostor rekordan je u klasi, a on varira od 547 do 1.746 litara, ovisno o položaju naslona zadnjih sjedišta. Dovoljno je povući praktične ručice za preklapanje zadnjih sjedišta i RAV4 se pretvara u respektabilni transporter!

test rav4 2.2 d-4d_2

Oprema

Novi RAV4 dostupan je u četiri nivoa opreme, Active, Limited, Elegant i Executive, a testni model bio je opremljen sa bogatim Elegant paketom opreme. Razlike paketa opreme znatno su vidljive i na vanjskom izgledu automobila, pa odabirom bogatijeg paketa novi RAV4 dobit će na još atraktivnijem izgledu. Krovni nosači, zatamljena stražnja bočna stakla, 18’ inčni aluminijumski točkovi, detalji su koji su dodatno uljepšali testni model.

Elegant paket opreme u unutrašnjosti je donio segmente presvučene kožom, kao što je multifunkcionalni upravljač, ručica mjenjača, ručica parkirne kočnice i donji dio centralne konzole. Također,  tu su bili i segmenti koji vjerno kopiraju elemente izrađene od karbonskih vlakana, npr. maska oko prekidača za podizanje/spuštanje prozora i oko ručice mjenjača. Tesni model imao je serijski Toyota Touch 6.1 inčni ekran putem kojeg možemo upravljati sa navigacionim sistemom, pratiti informacije o potrošnji, te na kojem se prikazuje slika sa stražnje kamere za olakšanu vožnju unatrag. Detaljan popis opreme Elegant paketa možete pročitati OVDJE.

Ovjes i upravljivost

Zahvaljujući novom savremenom ovjesu, novi RAV4 izuzetno je stabilan automobil u svim uslovima. Ovjes je posljednje generacije, a za njega možemo reći da je trenutno najbolji kompromis između terenskog i ovjesa limuzine, pa zašto se ne usuditi i reći sportskog? Iako je mnogima nepojmljivo spojiti ova tri segmenta, Toyotini inžinjeri potrudili su se napraviti pakt „3 in 1“. Ono što moramo svakako izdvojiti jeste odlično držanje ceste, uz visok stepen udobnosti. Također, i u off-road vožnji udobnost nije narušena, pa s toga japancima moramo čestitati na odlično urađenom poslu.

Oni koji vole bržu vožnju novi RAV4 neće ih razočarati. Dovoljno je da pritisnu taster ”Sport” i mogu se prepustiti čarima brze vožnje. U „Sport“ režimu vožnje, volan postaje osjetljiviji i direktniji, a elektronika prati trakciju svakog točka pojedinačno. Kako bi se spriječilo proklizavanje preko prednje osovine, na zadnju osovinu šalje od 10 do 50% trenutno raspoložive snage. Zbog toga su mogući vrlo brzi prolasci kroz krivine, bez obzira što se radi o SUV automobilu. Također, pored dobrih upravljačkih sposobnosti, odziv papučice gasa nešto je bolji, pa je cjelokupan osjećaj znatno dobar.

 

test rav4 2.2 d-4d_3

Motor i mjenjač

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen 2.2-litreni D-4D dizel motor koji razvija 150 KS pri niskih 3.600 okr./min. Najveći okretni moment od 340 Nm raspoloživ je između 2.000-2.800 okr./min. Ovaj motor odlikuje miran i tih rad što znatno doprinosi komforu vožnje. Motor je izuzetno elastičan pa nisu potrebne česte izmjene stepena prijenosa, što se svakako cijeni u uslovima gradske vožnje. Također, nisko postavljeni okretni moment dobro je rješenje i za uslove off-road vožnje.

Motor je uparen sa ručnim 6-stepenim mjenjačem koji ima dobro proračunate mjerne odnose, što omogućava dobro iskorištavanje pomenute snage motora. Pogon je na sva četiri točka, a centralni diferencijal vrši idealnu raspodjelu snage među osovinama, ovisno o stanju na putu. Kako bi se napravila ušeda na prosječnoj potrošnji goriva,  napravljeno je podešenje za favoriziranje prednje osovine. Ostavljena je i mogućnost zaključavanja centralnog diferencijala, kada se ravnomjerno u odnosu 50-50% raspoređuje sila na prednju i zadnju osovinu.

Zato je potrebno da jednostavno pritisnete dugme i automatika obavlja cjelokupan posao. U tom slučaju automatika se brine za sigurnost transmisije, pa se diferencijal automatski otključava, ako brzina kretanja pređe 40 km/h. Kada je riječ o potrošnji, tokom testa u gradskim uslovima se kretala do 8 litara dizela, dok je na otvorenoj cesti iznosila do 5,5 litara. U kombinovanom režimu naš testni RAV4 zadovoljio se sa 6,7 litara, što je ako uzmemo veličinu i težinu automobila i više nego odličan rezultat.

Sigurnost

Na EuroNCAP testu novi RAV4 osvojio je maksimalnih pet zvjezdica, što nije nikakvo čudo, jer sve ispod toga bilo bi razočaravajuće. Testni model pored svih „standardnih“ sigurnosnih sistema kao što su ABS, ESP, zračni jastuci, RAV4 može se opremiti i dodatnim sigurnosnim sistemima kao što je LDW – sistem upozorenja za prelazak u drugu traku, BSM – nadzor mrtvog ugla, AHB – automatsko aktiviranje/deaktiviranje dugih svjetala. Detaljne rezultate sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Kada je prije 19 godinaToyota predstavila model RAV4 jasno da je bila lider u tom segmentu, jer nije imala nikakve konkurencije. Danas, RAV4 ima veliki broj konkurenata, ali Toyota je ostala još uvijek lider u tom segmentu. To i ne čudi, jer Toyota ima veliko iskustvo u pravljenju terenskih vozila, koja su neprikosnovena na najzahtjevnijim terenima. Sa četvrtom generacijom modela RAV4 Toyota će samo učvrstiti lidersku poziciju u ovom segment automobila, a brojka od 4,5 miliona prodanih primjeraka dovoljno govori o uspjehu ovog modela.

Pored kvaliteta, tradicije i funkcionalnosti koju Toyota uvijek stavlja u prvi plan, novi RAV4 dobio je moderan i upečatljiv dizajn koji će sigurno prevagnuti kada je u pitanju odabir budućih kupaca. Svakako ne treba izostaviti odličnu stabilnost i udobnost, a ekonomična potrošnja goriva stavlja „tačku na i“ kada su je riječ o pozitivnim stranama novog Rav4 modela. Pravu zamjerku teško je naći na ovom automobilu, ali svakako jedna od njih je korištenje tvrdje, no to većini kupaca sigurno neće smetati.

Troškovi
  • Cijena testnog modela: 66.498,00 KM
  • Cijena boje: 1.369,00 KM
  • Cijena prve registracije: 749,00 KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 68.616,00 KM (sa PDV-om)


test rav4 2.2 d-4d_4

Kategorije: Testovi