Test specijal: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG 4Motiion – Diplomski ispit!

Test specijal: Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG 4Motiion – Diplomski ispit!

Volkswagen Golf 7.5 na kraju je svog proizvodnog ciklusa, a njegov nasljednik u osmoj generaciji broji dane do svjetske premijere. Nepisano pravilo kaže da su automobili najbolji u posljednjoj generaciji, da su na njima riješene sve eventualne anomalije, a proizvođači često daju velike popuste na posljednje primjerke odlazećeg modela.

U nastavku vam donosimo poseban test još uvijek aktuelnog Golfa 7.5 sa kojim smo prošli 3.500 km u kratko vremenskom periodu. Za ovaj test možemo reći da je diplomski ispit Golfa 7.5!

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider
Piše: Emir Kalender
 

Broj sedam za još uvijek aktuelnu generaciju Golfa ima dvojako značenje, on obilježava njegovu generaciju, a isto toliko godina će biti i njegov zvanični proizvodni ciklus koji će formalno biti završen ove jeseni kada svjetlo dana ugleda Golf 8.

U sedam godina proizvodne „sedmice“ ovaj popularni model dobio je jedno blago dizajnersko osvježenje i značajan broj tehnoloških noviteta. Golf 7.5 kako ga zvanično Volkswagen zove opciono je dobio je širok spektar sistema pomoći, te najnovije generacije infotainment sistema od kojih je onaj najnapredniji donio kontrolu gestama.

Od svog predstavljanja pa do danas imali smo priliku isprobati i testirati popularne izvedbe Golfa. Na testu su se tako našli modeli sa 1.6 i 2.0 litrenim TDI motorima koji su i najprodavaniji, a na testu se našao i najsnažniji serijski Golf R sa 300 KS.

Ipak, ovaj test napravili smo na drugačiji način sa kojim smo proveli sedam dana i prešli 3.500 km. Povod puta bio 69. izdanje sajma automobila u Frankfurtu na kojem je Volkswagen predstavio novi potpuno električni ID.3 model i sa kojim je otvorio put u svoje treće historijsko razdoblje.

Same pripreme na odlazak na sedmodnevno putovanje zahtijevalo je dobru organizaciju i iskorištavanje svakog dijela prtljažnog prostora te svih raspoloživih pretinaca. Obično u testovima ti pretinci se usput spominju, a na ovakvim putovanjima mnogo znače. Zapremina prtljažnog prostora mjeri se u litrama, a rasporedom stvari u male torbe mi smo iskoristili i posljednji centilitar. Upravo male torbe ključne su za najbolje iskorištavanje prtljažnog prostora. Kada smo uspjeli složiti kompletan prtljag u kojem se našao i električni romobil, bili smo i više nego pozitivno iznenađeni, pa s pravom pitamo ko kaže da je Golf mali auto?

Testni model bio je pokretan sa poznatim 2.0 litrenim TDI motorom koji je raspolagao sa 150 KS i 320 Nm okretnog momenta. Uparen je bio sa posljednjom generacijom automatskog DGS mjenjača sa sedam stepeni prijenosa. Inženjeri iz Wolfsburga sa ovim mjenjačem puno bolje su iskoristili potencijal provjereno dobrog motora. Iako je automobil bio pun u pravom smislu te riječi ni u jednom momentu nije se osjetilo posustajanje u isporuci snage. Na to ješ treba dodati da je automobil bio opremljen sa 4Motion sistemom pogona na sva četiri točka što su dodatni kilogrami.

Sa 55 litara goriva koliko smo mogli usuti u rezervoar našeg Golfa prelazili smo oko +/- 750 km. To je veoma korektna autonomija kada u obzir uzmemo opterećenje automobila, putnu brzinu i česte zastoje na cesti koji su na često pratili na ovom putu. Zbog raznih zastoja dnevno smo gubili oko 3 – 4 sata u putu, a samo na graničnom prijelazu Gruškovje čekali smo 2,5 h. U tom periodu „start-stop“ sistem imao je „pune ruke“ posla.

Testni model bio je opremljen sa vanjskim i unutrašnjim R line paketom što znači da automobil izgleda veoma atraktivno, a isto tako da se u putničkoj kabini nalaze prednja sportska sjedišta. Riječ je od dobro profilisanim sjedištima koja nude optimalan komfor i držanje tijela putnika kada se dinamično vozite. Upravo su sjedišta zaslužna što smo mogli praviti višesatne vožnje bez pauza, a na kraju dana umor nije bio velik.

Tokom putovanja veliku olakšicu je pravio aktivni tempomat koji uvijek održava automobil na sigurnoj razdaljini od automobila ispred. Ovaj sistem definitivno je „must have“ za sve oni koji često putuju. Sa ovim sistemom mnogo rasterećenije vozite jer vaša koncentracija nije uvijek na istom nivou, a na autoputu samo djelić sekunde niste skoncentrisani može dovesti do fatalnih posljedica. U to smo se imali priliku uvjeriti tokom putovanja jer na Njemačkom auto putu bilo više saobraćajnih nesreća.

Putovati od Passaua do Frankfurta iz godine u godinu postaje sve teže zbog velikog obima radova. Zna se dogoditi da stojite u koloni po sat vremena, ili da desetinama kilometara vozite u suženim voznim trakama. U takvim situacijama od velike pomoći može vam biti Volkswagen navigacija koja putem radio prijemnika prima informacije stanju na putu i traži najbrže alternativne pravce.

Upravo zbog toga često smo vozili sporednim putevima, a na takvim cestama i u gradovima od velike pomoći je Active Info Display – digitalna instrument tabla. Neko će pomisliti da je ovaj komad dodatne opreme samo „šminka“ ali kada dođete u ovakve situacije definitivno ćete se uvjeriti u njegovu odličnu funkcionalnost.

Na evropskim autoputevima ograničenje maksimalne brzine je 130 ili 140 km/h, ali u Njemačkoj postoje još uvijek dionice na kojima nemate ograničenja brzine. Upravo na jednoj takvoj dionici mogli smo se uvjeriti kako radi kombinacija poznatog motora, mjenjača i 4Motion pogona. Iako je automobil bio prilično opterećen, to nije predstavljalo nikakav problem da hvatamo visoke brzinske špiceve od 180 ili 200 km/h.

Zbog prestrojavanja drugih vozila morali smo i oštrije kočiti, pa smo se uvjerili da kočioni sistem sa disk kočnicama na sva četiri točka odlično obavlja svoj posao. Ono što također treba istaći jeste stabilnost automobila koja je na visokom nivou, bez obzira na njegovo opterećenje. Važan podatak je i prosječna potrošnja koja je varirala od 6,5 l/100 km do 5,8 l/100 km, ovisno opterećenju automobila i prosječnoj brzini. Bilo je tu i nešto gradske vožnje, pa je na kraju ukupna prosječna potrošnja koju je zabilježio putni računar iznosila 5,5 l/100 km.

Ocjena diplomskog ispita

VW Golf nastao je prije 45 godina, a njegov razvoj i napredak bio je sve veći iz generacije u generaciju. Posljednje generacije dobivale su evoluciju dizajna, ali ispod „lima“ uvijek je dolazila nova tehnologija i mehanika. Upravo je to razlog zbog čega je Golf bio racionalan izbor kupaca, a to je potvrdilo 35 milona prodatih primjeraka.

Ako usporedimo legendarni Golf druge generacije sa Golfom 7, odmah ćemo dobiti jasnu sliku koliko je veliki tehnološki napredak. Prosto je nezamislivo kako bi za sedam dana prešli 3.500 km sa Golfom 2 i koja količina umora bi bila kod putnika.

Za sam kraj možemo reći da će Golf 7 i nakon dolaska njegovog nasljednika biti veoma poželjan auto zahvaljujući svojim dobrim karakteristikama. Volkswagen je „izbrusio“ ovaj model do posljednjeg detalja tako da će i njegov nasljednik koristiti istu MQB platformu.