Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI ACT BlueMotion – Vrijeme je za revoluciju!

Test: Volkswagen T-Roc Style 1.5 TSI ACT BlueMotion – Vrijeme je za revoluciju!

Volkswagen je početkom devedesetih godina predstavio dizelski motor sa direktnim ubrizgavanjem – TDI koji je postao mjerna tačka dobre performanse i nisku potrošnju. Gotovo je nezamislivo da legendarni TDI motor, koji je pretrpio nekoliko evolucija, bude skinut sa trona koji decenijama suvereno drži. Da li je došlo vrijeme za novu revoluciju koja nosi oznaku TSI ACT?

Piše: Emir Kalender

Početkom godine na BH tržište stigao je novi Volkswagen T-Roc model koji se ističe svojim agresivnim dizajnom, brojnim inovacijama i optimalnim dimenzijama. On objedinjuje suverenost SUV vozila i agilnost sportskog kompaktnog modela, pri čemu se to odražava i u dizajnu sa offroad elementima koje kombinuje sa dinamikom i urbanim karakterom.

T-Roc model nudi se u dva nivoa opreme: Style i Sport. Odmah nakon premijere T-Roc modela u BiH testirali smo sportsku izvedbu T-Roc modela, a nakon toga na test je stigla i Style izvedba pokretana novim 1.5 litrenim TSI ACT motorom kojem ćemo posvetiti posebnu pažnju u ovom testu.

Dizajn i oprema

Avangardistički dizajn modela T-Roc pokazuje karakter koji odiše kvalitetom i opčinjen je detaljima. Istaknuti element dizajna predstavlja upadljivi C stub na kojem sjajna hromirana letvica naglašava izduženu liniju krova vozila, nalik coupé modelima. Markantan prednji i jasan bočni dio vozila modelu T-Roc istovremeno omogućavaju impresivan i samouvjeren nastup.

Sportski oblik coupéa vizualno izdužuje kompaktni crossover, jednako kao i dugi međuosovinski razmak sa kratkim prevjesima. Veliki prednji otvor za zrak, bočni pragovi sa crnim letvicama okvira točkova zrnate strukture i moćni stražnji difuzor pokazuju kolika se dinamika i užitak u vožnji kriju u njemu.

Uz boju karoserije vašeg T-Roca imate mogućnost kombinovanja dodatne boje koja obuhvata, kako krov tako i vanjska ogledala i A stub. Tamnocrvena zadnja svjetla u LED tehnici naglašavaju samouvjereni nastup pri pogledu na zadnji dio vozila. Zadnje staklo i zadnja bočna stakla također su zatamnjena te se tako idealno uklapaju u cjelokupnu sportsku sliku modela T-Roc Sport.

Style paket opreme spreman je da zadovolji i najzahtjevnije kupce, posebno one koji drže do udobnosti, naprednih funkcija i viuzelnog identiteta. Testni model bio je opremljen upravo sa Style paketom opreme koji već u startu donosi ACC adaptivni tempomat za brzinu do 210 km/h uključujući „Front Assist“ i autonomni City Emergency Braking sistem, Lane Assist sistem podrške za držanje vozne trake PLA „Lights & Vision“ paket: senzor za svjetlo i kišu sa automatskim LED dnevnim svjetlima, „Leaving Home“ i ručnom „Coming Home“ funkcijom te automatski zatamnjivim unutrašnjim ogledalom, multifunkcionalni kožni upravljač uključujući kožnu ručicu mjenjača, itd.

Udobnost T-Roc Style modela na zavidnom je nivou zahvaljujući komfornim sjedištima koja su dio serijske opreme, ali i „Mayfield“ 17 inčnim točkovima sa gumama veličine 215/55, koji su dio dodatne opreme. Fantastičan osjećaj u vožnju upotpunjuju glavna svjetla koja su potpuno napravljena u LED tehnici, a koja su dio dodatne opreme.

Style paket na vanjskom dijelu automobila donosi branike sa sivom donjom oblogom, usisnik zraka u dizajnu sać strukture, uzdužni krovni nosači i kolor paket: kućišta vanjskih ogledala i ručke na vratima u boji vozila. T-Roc ima kompaktne vanjske dimenzije, međutim povišeni položaj sjedenja i ugodni slobodni prostor za noge pružit će vam osjećaj kao da ste sjeli u puno veći automobil. Sa svojih 4234 mm kraći je od Tiguana za 252 mm, a dužina međuosovinskog rastojanja iznosi 2603 mm. Zapremina prtljažnika kod novog T-Roc modela iznosi 445 litara, odnosno 1290 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima.

Benzinsko srce – 1.5 TSI ACT BlueMotion

Testirani T-Roc Style model pokretao je novi 1.5 litreni TSI BlueMotion motor koji bi u skorijoj budućnosti trebao s trona „skinuti“ dobro znani dizelski TDI motor. To se možda čini nemogućim jer je TDI motor poznat po niskoj potrošnji i dobrim performansama, ali novi TSI motor sa ACT sistemom ima nova tehnološka rješenja koja će mu pomoći u pohodu na tron.

Novi 1.5 litreni TSI ACT BlueMotion motor donosi nekoliko tehnoloških rješenja. Ubrizgavanje goriva u cilindar odvija se pod visokim pritiskom od 350 bara, ima varijabilnu geometriju turbo punjača, te mogućnost deaktivacije cilindara što u konačnici donosi smanjenje potrošnje goriva te manju emisiju štetnih plinova. Ovaj motor kodne oznake EA211 ima hod klipa od 85,9 mm, a obim od 74,5 mm. Tako je povećana zapremina (u odnosu na 1.4 TSI) sa 1390 cmm na 1499 ccm.

Volkswagen je na ovom motoru po prvi put premjenio VNT rješenje: promjenjiva geometrija turbo punjača, sa zakretnim lopaticama statora turbine. Ovakvo rješenje do sada je bilo premjenjeno kod sportskih automobila kao što su Porsche 911 turbo i 718 Cayman.

Za ovaj motor Bosch je pripremio novi sistem direktnog ubrizgavanja pete generacije. Ovaj sistem ima maksimalni pritisak ubrizgavanja od 350 bara što direktno doprinosi boljim performansama: većoj snazi i bržem odzivu na gas. Zahvaljujući ovom sistemu izgaranje benzina u cilindrima motora je dosta preciznije što donosi smanjenje emisije štetnih plinova.

Tehnološko rješenje koje ovaj motor čine posebnim je sistem deaktivacije cilindara – ACT (Active Cylinder Management). Ovaj sistem se aktivira u umjerenoj vožnji, kada nema velikog opterećenja. Aktivacijom ovog sistema isključuju se dva cilindra na način da njihovi ispušni ventili ostaju blago otvoreni zahvaljujući hidrauličkim aksijalno pomičnim ukošenim brjegovima na bregastoj osovini i isključivanju brizgaljki goriva.

Režim deaktivacije dva od četiri cilindra aktivira se kada je motor u rasponu od 1400 do 4000 okretaja u minuti, i do maksimalne brzine od 130 km/h. Treba još spomenuti da je primjenom posebne tehnologije smanjen otpor trenja u cilindrima za 20% što olakšava rad motora i dodatno doprinosi boljim performansama.

Šta sve ovi podaci u praksi znače? Odgovor je jasan: dobre performanse i niska potrošnja. Novi Volkswagenov motor na prednju osovinu šalje 150 KS pri 3500-4000 okr/min i 340 Nm okretnog momenta pri 1750-3000 okr/min, koji su spremni T-Roc od 0 do 100 km/h dovesti za 8,7 sekundi prije nego postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h. Motor testnog modela bio je uparen sa ručnim šest stepenim mjenjačem, a snaga se prenosila samo na prednju osovinu.

Sa težinom od 1.330 kg T-Roc tokom testa u gradu prosječno je trošio od 5 do 6,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnja je iznosila 4,9 l/100 km. Na kraju testa prosječna potrošnja je iznosila 7,3 litra što je odličan rezultat za crossover pokretan benzinskim motorom.

Zaključak

Dizelski motori decenijama su bilježili rast prodaje kao što danas bilježi rast segment crossovera. Ipak, ovog puta prodaja automobila za dizelskim motorima je u drugom planu, pa je onda jasno zašto se Volkswagen kao evropski lider auto industrije okreće ka razvoju modernih benzinskih motora te potpunoj elektro mobilnosti. Novi 1.5 litreni TSI motor sa ACT sistemom donosi revolucionarna tehnološka rješenja s kojim duboko zalazi u teritoriju gdje je decenijama dizelski TDI neprikosnoveno vladao. Sa novim benzinskim TSI motorom Volkswagen želi promijeniti percepciju kupaca i ljubitelja dizelskih TDI motora koji su već davno ostavili veliki trag u automobilskoj historiji.

Po svemu sudeći, Volkswagen je ušao u novu eru sa novim benzinskim motorom. Cijena testiranog T-Roc Style modela sa dodatnom opremom iznosi 50.963,93 KM. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.