Test: Citroën C3 FEEL PureTech 82 BVM – Moderni i retro stil

Test: Citroën C3 FEEL PureTech 82 BVM -Moderni i retro stil

Nova generacija Citroën C3 modela nakon prezentacije na BiH tržište stigla je i na test. C3 jedan je od najvažnijih modela francuskog proizvođača, a isti se često može vidjeti na BiH cestama.

Novi C3 donosi poseban i prepoznatljiv dizajn, što ga čini drukčijim i posebnim u odnosu na druge automobile na cesti. Utiske s našeg testa donosimo u nastavku…

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Citroën C3 predstavljen je prošle jeseni, a svjetsku premijeru imao je „kod kuće“ na sajmu automobila u Parizu. Njegov novi dizajn ima jasne poveznice s modelom C4 Cactus za koji možemo reći da je kombinacija retro i modernog stila. Inovativni dizajn koji je stigao s modelom C4 Cactus očito da je pobrao simpatije pa je isti primijenjen i na novi C3.

On tako donosi prepoznatljivu kombinaciju prednjih svjetala koja su razdvojena; posebno LED dnevna i halogena svjetla i bočne plastične zaštite. Na prvi pogled moglo bi se zaključiti da je novi C3 umanjeni C4 Cactus ali to bi bio krivi zaključak jer se automobili značajno razlikuju.

Izvorni oblik C3 modela pretrpio je evoluciju, ali je zadržao svoju prepoznatljivost. U odnosu na prethodni model novi C3 nešto je većih dimenzija. U dužinu je narastao za pet centimetara, dva centimetra je širi i četiri centimetra niži. Povećan je i međuosovinski razmak sa 2,47 na 2,54 metra što je jednako s modelom Peugeotu 208.

Ono što treba spomenuti da oba modela (novi C3 i 208) koriste istu PSA PF1 platformu. Na istoj platformi postavljeni su i C4 Cactus, Citroën C-Elysée, Peugeot 301 i aktuelna generacija DS 3 modela. Povećanjem dimenzija automobila povećan je i prostor u putničkoj kabini kao i zapremina prtljažnika koja iznosi 300 litara.

Ono čime s čime se novi C3 ponosi jeste mogućnost personalizacija. U ponudi je devet boja karoserije i tri boje krova od kojih se može složiti 36 različitih kombinacija. Sasvim dovoljno da se razlikujete od drugih. Upravo je takav bio i testirani model koji je bio u dvobojnoj kombinaciji karoserije.

Novi C3 donosi još jedno zanimljivo rješenje, naime na prvi pogled reklo bi se da ima aluminijumske felge, ali zapravo on ima čelične felge koje su tako dizajnirane da kada se na njih stave ukrasni poklopci izgledaju poput, skupljih i osjetljivijih aluminijskih felgi.

Novi C3 svojim izgledom podsjeća na crossover najviše zbog svojih crnih zaštitnih plastika na blatobranima, pragovima i odbojnicima. Nakon decenija u kojima su se forsirali lakirani elementi koji su najviše izloženi oštećenjima, konačno je stigao automobil kod kojeg to nije slučaj, a da nije crossover.

Novi C3 obiluje s oblogama koje nisu obojene lakom; branici, pragova i lukova blatobrana i Airbump zaštita vrata. Svi navedeni elementi otporni su na česte udare sitnog kamenja i vrata drugih automobila na skučenim parkiralištima što u konačnici doprinosi da automobil dugo zadrži ne oštećen izgled. Ipak, testni model nije bio opremljen Airbump oblogama vrata, a koje su dio dodatne opreme.

Unutrašnjost novog C3 nudi se u četiri različite kombinacije boja, a kod testnog modela bila je u sivoj Mica boji sa zeleno žutima šavovima. Kompletna unutrašnjost dizajnirana u kombinaciji modernog i retro stila, baš onako kao kod C4 Cactus modela.

Unutrašnjost odaje utisak jednostavnosti i preciznosti, jer je većina prekidača uklonjena i prebačena na 7 inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Upravo centralni ekran daje osjeća modernog i sofisticiranog dizajna, ali nije toliko praktičan u samoj vožnji jer za upravljanja morate prolaziti kroz menije, pa i za samu regulaciju ventilacije. Pojednostavljeno, ako koristite navigaciju, iz njenog menija morate izaći da bi regulisali ventilaciju. Ipak, tradicionalno rješenje s klasičnim prekidačima je praktičnije i sigurnije za korištenje.

Unutrašnjost je većinom izrađena od tvrde plastike, ali je završna obrada na dobrom nivou što daje utisak većeg kvaliteta. Ne bi smetao bolji kvalitet plastike, ali cjelokupni dojam ima prolaznu ocjenu jer i većina direktnih konkurenata ne nudi ništa više.

Novi C3 putnicima nudi zadovoljavajuću ponudu prostora naprijed i nazad. Na kraćim putovanjima bez problema mogu se prevesti četiri putnika, ako u obzir uzmemo da njihova prosječna visina ne prelazi 175 cm.

Sjedišta su lijepo dizajnirana i mekana što će svakako biti pozitivna stvar za one koji dugo sjede u automobilu. Zvučna izolacija je zadovoljavajuća, ali na autoputu u kabinu dopire nešto više buke od malenog 1.2 litrenog motora kada je brzina veća od 130 km/h. Za sve ostalo sasvim je OK!

Iz pozicije vozača imate zadovoljavajuću preglednost, ali zbog padajuće linije poklopca motora u početku nećete imati najbolji osjećaj koliko ste udaljeni od automobila ispred kada se budete parkirali u skučenim mjestima. Ako niste majstor za parkiranje u skičenim parking prostorima, parking senzori dobro će doći koji su dio dodatne opreme.

Motor, mjenjač i vozne karakteristike

Testni model pokretao je mali benzinski PureTech trocilindraš s 82 KS i 118 Nm okretnog momenta koji je bio uparen s ručnim i preciznim pet stepenim mjenjačem. Ovaj motor osigurava sasvim pristojne performanse novom C3 modelu uz prihvatljivu potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih plinova. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 14,9 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavlja se na maksimalnih 168 km/h. Sasvim pristojno za automobil s težinom od 980 kg.

U praksi automobil fino ide iz niskih okretaja, a najbolje se ponaša kada je u režimu između 2.500 i 3.500 okretaja. U gradskim uslovima zadovoljit će se prosječnom potrošnjom do 7 l/100 km, na otvorenoj cesti od 4,5 do 5,6 ovisno o načinu vožnje i brzini, a u kombinovanom režimu zadovoljit će se sa 6,1 l/100 km. Mali PureTech motor zadovoljava stroge Euro6 norme o ispušnim plinovima pa u okolinu ispušta 109 g CO2/km.

Kada je riječ o samoj vožnji, novi C3 ima izuzetno mekano podešen ovjes što svoje prednosti pokazuje na lošim putevima kojih ni u jednom momentu ne manjka na bh. cestama, ali u državama regiona. Ipak, ovako podešen ovjes nije najbolje rješenje ako C3 odlučite voziti dinamičnije po zavojima, a trebate obratiti pažnju i pri većim brzinama da ne pravite nagle pokrete upravljačem. Zbog mekano podešenog ovjesa u zavojima kada vozite malo dinamičnije karoserija novog C3 ima nešto veće naginjanje. Definitivno ovaj francuski mališan nije stvoren za brzinske ispite već za udobnu i laganu vožnju.

Upravljač je također mekano podešen ali nudi dovoljno informacija s podloge. Ovo je sasvim dobro rješenje za gradske uslove vožnje za što je uglavnom i namijenjen novi C3. Bitno za gradsku vožnju je i krug okretanja od 10,7 metara. Kočnice u kombinaciji prednji diskovi i zadnji doboši očekivano dobro odrađuju posao. Treba spomenuti da je automobil opremljen ABS, EBD, BAS, ESP, Hill Holder i AFIL (upozorenje na nenamjerno prelaženje vozne trake) sistemima.

Zaključak

Aktuelna dizajnerska filozofija u Citroënu ima svoje ljubitelje ili protivnike, a malo je onih koji su neopredijeljeni. Ako ste ljubitelj ekstravagantnog dizajna i francuskih vozila, novi C3 sigurno će biti vaš izbor. Novi C3 je moderan, prepoznatljiv, jednostavan i štedljivi gradski automobil, koji ima dobar cjenovni raspon unutar kojeg svako može pronaći izvedbu po svojim željama i mogućnostima.

Osnovni C3 model moguće je kupiti za 18.569,00 KM s PDV-om, a cijena testnog modela s dodatnom opremom i popustom iznosi 23.043,02 KM s PDV-om. Detaljan popis opreme testnog modela i cijene možete pročitati OVDJE.