Test: Renault Clio EDITION ONE Blue 1.5 DCi – Dobro miriše!

Test: Renault Clio EDITION ONE Blue 1.5 DCi – Dobro miriše!

Novi Renault Clio pete generacije postao je jedan od glavnih modela u ponudi francuskog proizvođača. Iako je novi Clio zadržao prepoznatljivu formu svog prethodnika, sa novim dizajnerskim detaljima podsjeća na veći Megane model.

Iz Renaulta tvrde da je ovo 100% novi model, a to potvrđuje činjenica da je nastao na novoj CMF-B (Common Module Family) modularnoj platformi. Tako je novi Clio krunisan u prvijenca koji koristi novu mehaničku platformu, a koju će od sada koristiti novi Renault modeli. Šta smo sve otkrili tokom detaljnog testa čitajte u nastavku testa.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Piše: Emir Kalender

Dizajn i ponuda prostora

Kada prosječan vozač vidi novi i stari Clio upitat će se “šta je tu novo?”. Renault je odlučio da ne pravi revolucionarne promjene dizajna za novi Clio, već da napravi evoluciju dizajna prethodnog modela. Takav recept već duže vremena se primjenjuj kod konkurencije i to sa velikim uspjehom. Ne treba mnogo mudrovati kada su provjerene stvari u pitanju, dovoljno je da se iste preuzmu i sebi prilagode, a to je Renault i učinio.

Dizajn karoserije nose oštre linije, ali nisu izbačeni mišićavi i “napumpani” dijelovi po čemu je bio prepoznatljiv prethodnik. Prednjim dijelom automobila dominira velika svjetlosna grupa sa naglašenim LED dnevnim svjetlima u obliku slova C po kojim su postala prepoznatljiva Renault vozila. Također treba napomenuti da je testni model imao potpuna LED prednja svjetla koja vrlo korektno osvjetljavaju cestu u otežanim uslovima – kiša i susnježica, što smo se praktično uvjerili.

Bočna silueta u odnosu na prethodni model nije pretrpjela značajne promjene, a isto važi i za zadnji dio. Na zadnjem dijelu testnog modela najveću pažnju privlači svjetlosna grupa sa atraktivnom grafikom i koja je potpuno napravljena u LED tehnologiji. Da se često prednost daje dizajnu, a ne funkcionalnosti potvrđuje i prekidač za otvaranje prtljažnika. Naime on je smješten u gornji dio okvira za registarsku tablicu, a rukohvat za otvaranje poklopca uopšte ne postoji. Lijepo, ali vrlo nepraktično, posebno kada je auto mokar i prljav.

Novi Clio ima dimenzije 4.050 x 1.798 x 1.440 mm, pa je u odnosu na prethodni model minimalno kraći, niži, te nešto širi. Međuosovinski razmak mu je skraćen na 2.538 mm, ali proizvođač tvrdi da je ukupna ponuda prostora unutar putničke kabine i prtljažnika veća. U stvarnosti u putničku kabinu mogu se smjestiti četiri odrasle osobe sa prosječnom visinom od 180 cm. Ako se podsjetimo da ovaj automobil spada u B segment, onda ne treba imati prevelika očekivanja.

Sa druge strane zaustavljeni rast Clia svakako treba pozdraviti, jer rast svih modela, bez obzira na proizvođača, doveo je do jednog besmisla. Tako recimo imamo “male gradske” automobile koje gotovo da ne možemo jednostavno parkirati u sve skučenija parking mjesta.

Prtljažni prostor ima pravilniji – četvrtasti oblik, pa je sada bolje iskoristiv sa svojih osnovnih 391 litar. Dvostruka podnica olakšava svakodnevno korištenje, a preklapanjem zadnje klupe dobiva se ravna površina pogodna za transport većih stvari. Unutrašnjost putničke kabine nudi i dodatne pretince za odlaganje čija je ukupna zapremina 26 litara.

Unutrašnjost novog Clia temeljno je redizajnirana i donosi dosta novih rješenja. Sjedanjem za upravljač novog Clio modela odmah ćete uvidjeti temeljne razlike u odnosu na prethodni model, posebno još ako je bogato opremljen kao što je bio testirani primjerak.

Kompletna unutrašnjost je napravljena od znatno kvalitetnijih materijala nego što je to bio slučaj sa prethodnim modelom. U prvom redu mislimo na korištenje tvrde plastike koja, nažalost, sve više uzima maha i kod većih i skupljih modela.

Novodizajnirana centralna konzola napravljena je u kombinaciji gumirane-mekane i tvrde plastike, a isti recept primijenjen je i za bočne tapecirunge na vratima. Finalna izrada je veoma dobra, a tokom testa nismo primijetili karakteristična “cvrkutanja” plastičnih dijelova.

U sredini centralne konzole nalazi se veliki ekran osjetljiv na dodir preko kojeg se izvršavaju gotove sve funkcije. Novi Clio opremljen je novom generacijom Easy Link sistema koji je kompatibilan sa Android Auto i Apple CarPlay-om.

Novost u putničkoj kabini su i novi prekidači klima uređaja koji su sada mnogo ljepši i elegantniji. Renault je zadržao i određeni broj fizičkih prekidača koji se nalaze ispod centralnog ekrana, a svojim dizajnom i položajem podsjećaju na klavirske tipke što je već viđeno kod nekih Peugeot modela.

Lista noviteta širi se i sa potpuno digitalnom instrument tablom koja je gotovo ista kao kod većeg Megane modela. Upravljač je također novi, a kod testnog modela bio je sa zaravnjenim gornjim dijelom. Ručica mjenjača ima nešto drugačiji – bolji položaj i nešto je kraća, a sa novim dizajnom još bolje leži u ruci.

Prednja sjedišta lijepo su dizajnirana i zahvaljujući mekanim materijalima od kojih su napravljena pružaju zaista dobru udobnost i na dužim putovanjima. Ona također upijaju dosta sitnih vibracija pa je jasno da je Renault igrao na kartu maksimalne udobnosti. Ipak, to ima i negativnu stranu, pa u žustroj vožnji po zavojima nemate adekvatnu podršku za tijelo.

Vozne karakteristike

Novi Clio prvi je model iz Renault-Nissan grupacije koji je napravljen na novoj CMF-B (Common Module Family) modularnoj platformi. Sa novom platformom dobilo se na većoj čvrstoći šasije koja koristi 85% novih dijelova u odnosu na prethodni model. Zahvaljujući novoj platformi Clio pete generacije lakši je od prethodnika za cca. 50 kg. Smanjen je i otpor zraka zahvaljujući nižoj podnici automobila što poboljšava efikasnost u dinamici vožnje i potrošnji goriva.

Testirani model pokretao je 1.5-litreni Blue dCi motor sa 115 KS pri 3.750 o/min i 260 Nm okretnog momenta pri 2.000 o/min, a snaga se na prednje točkove prenosi preko ručnog mjenjača sa šest stepeni prijenosa. Provjereni dizelski motor dobro se nosi sa olakšanom karoserijom čija masa iznosi 1.277 kg. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 197 km/h.

Tokom testa prosječna potrošnja u gradskim uslovima kretala se oko 6 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti kretala oko 3,9 l/100 km. Uz rezervoar goriva zapremine 39 litara, prosječno ćete imati autonomiju od oko 600 km.

Testirani model imao je mogućnost izbora tri režima rada motora: My senses-individualni, Sport i Eco. Eco režim, u kojem smo najmanje vozili, omogućava još bolju efikasnost po pitanju smanjenja potrošnje goriva. Uglavnom tokom testa koristili smo Sport režim rada motora kada on oslobađa svoj puni potencijal i pruža najveći užitak u vožnji.

U žustroj vožnji po zavojitoj cesti automobil se jako dobro ponaša posebno zbog čvrste šasije. Ovjes je mekano podešen pa su naginjanja neizbježna, ali i pored toga automobil kada se nagne drži zadati pravac. Kada pretjerate sa brzinom u zavoju, automobil ima tendenciju proširenja putanje preko prednje osovine, ali zahvaljujući ESP sistemu koji brzo reaguje, automobil se brzo vraća u zadanu putanju. Upravljački mehanizam korektno obavlja svoj posao pa automobil ostavlja veoma dobar utisak.

Novi Clio odlično se snalazi na auto putu i kada brzine prelaze 150 km/h. Držanje zadanih pravaca ne predstavlja nikakav problem, nivo buke je prilično nizak, a upravo tada do izražaja dolaze komforna sjedišta. Jednostavno možete se prepustiti uživanju u vožnji.

Nova platforma osigurala je i brojne sigurnosne sisteme za vozača. Novi Clio opremljen je prednjom i zadnjom kamerom, radarskim sistemom koji je dostupan u svim izvedbama, do sistema za pomoć u vožnji autocestom i u saobraćajnim gužvama što čini autonomnu vožnju 2. nivoa.

Zaključak

Dobri francuski parfemi pakuju se u ne tako velike boce, a ni cijena im nije baš mala. Metaforički rečeno, novi Clio je pravi francuski parfem. Ima novo pakovanje – dizajn, moderan je, privlačan je, tehnološki je napredan, lijepo miriše – lijepo se vozi, ali zbog svega toga i nije jeftin.

Ako želite bogato izdanje kao što je bio testni Renault Clio Blue dCi 115 Edition One onda ćete morati platiti okruglo 40.000 KM do registracije. Ipak za očekivat je da će se na našem tržištu bolje prodavati osnovni benzinski model – Clio Zen SCe 75 po 23.700 KM ili osnovni dizelski model – Clio Zen Blue dCi 85: po 28.700 KM. Više detalja o cijenama i paketima opreme možete pronći na www.renault.ba.

Kategorije: Auto test, Testovi