Vozili smo: Nova Toyota Aygo – Znatno komforniji i štedljiviji

Vozili smo: Nova Toyota Aygo – Znatno komfornija i štedljivija

Prve kilometre sa pomlađenom Toyote Aygo napravili smo u Kopenhagenu i široj okolici. Konkretna se poboljšanja osjećaju već poslije 5-6 km pa se slobodno reći da se radi o temeljito unaprijeđenom automobilu. Prijatno smo se iznenadili znatno većim komforom i niskom prosječnom potrošnjom goriva…

Piše: Alden Hadžagić Brazzo

Podsjećanja radi recimo da je prva generacija Toyotinog gradskog modela Aygo predstavljena 2005. godine. Zbog malih dimenzija i niske potrošnje goriva odmah je stekao veliku popularnost u evropskim metropolama za koje zapravo i konstruisan.

Druga generacija na tržište dolazi 2014. pa je, očekivano, redizajnirana verzija predstavljena upravo sada. Recimo da je Toyota Aygo razvila zajedničkim snagama sa grupacijom PSA te da se proizvodi u zajedničkim pogonima u Kolinu, Češka. Do sada je kupcima isporučeno više od 760.000 Aygoa što je znatno više od modela grupacije PSA a to se na kraju krajeva vidi po prisutnosti na ulicama. Ne čudi nas obzirom da Toyota daje punu garanciju od pet godina dok PSA skromne dvije…

Redizajnirana karoserija donosi niz decentnih detalja s kojima je zadržan mladenački izgled. Karakter cijelom automobilu određuje tzv ”X” potpis zahvaljujući kojem je dobiven jedinstven izgled u ”A” klasi automobila. Glavna svjetla objedinjuju dnevna svjetla. Od sada je ispod njih moguća ugradnja ukrasa u crnoj, sjajno crnoj ili srebrnoj boji (po želji kupca). Nazad su ugrađena svjetla LED tehnologija koja posebno interesantno izgledaju noću. Novi se Aygo može nabaviti u osam boja karoserije s tim da su dvije potpuno nove – plava metalik Rich i magenta metalik Splash. Recimo da dizajn aluminijskih naplataka od 15 inča ovisi o nivou opreme čime se i na taj način pravi vizuelna razlika.

Što se unutrašnjosti tiče tu je nova boja osvjetljenja instrument table kao i šema boja – siva Quartz i crna Piano. Da sve bilo kako treba tu su i nove obloge sjedišta. Za nešto zahtjevnije kupce sjedišta djelimično mogu biti prekrivena kožom. Očekivano, poboljšan je i multimedijalni sistem koji dolazi sa  7 inčnim kolor displejom osjetljivim na dodir. Povezivanje sa svim vrstama pametnih telefona se podrazumijeva…

Tokom prvih kilometara prijatno smo se iznenadili poboljšanim komforom. Akustična izolacija podebljana je na pet strateških mjesta – na svim vratima i kokpitu. Rezultat je zaista upečatljiv jer je buka generisana od probijanja vjetra, ovjesa i motora upadno je manja. U prilog komforu ide nanovo podešen ovjes koji apsorbuje sve udare s tim da je i držanje podloge poboljšano. Kao kruna svega dolazi upravljački mehanizam sa novim softverom čime je odziv na volanu postao brži i direktniji. Sve u svemu tek predstavljeni Aygo znatno se bolje vozi od prethodnika.

Itinerer je podrazumijevao vožnju po uskim ulicama Kopenhagena zagušenim desetinama hiljada biciklista i automobila. U takvim uslovima okretnost je od neprocjenljive vrijednosti. Za pohvalu je i kamera visoke rezolucije za olakšano kretanje unazad. Veliki broj Aygoa prve i druge generacija na ulicama Kopenhagena najbolja je potvrda uspješnosti koncepcije. Možda je baš zbog toga Kopenhagen izabran za mjesto lokacije…

Što se tehnoloških promjena tiče najviše se radilo na motoru koji od sada zadovoljava trenutno najstrožu ECO normu 6.2. Inženjeri su ugradili po dvije brizgaljke po jednom cilindru čime je postignuta bolja energetska iskoristivost goriva pa samim tim i niža prosječna potrošnja benzina.

Obzirom da se novi Aygo nudi u dvije verzije ”Normal” i ”ECO” recimo da se ”Normal” zadovoljava sa prosječnih 4,1 litara dok je sa 3,8 litara ”ECO” nešto skromniji. Zahvaljujući specijalnim premazima na cilindrima smanjeni su otpori trenja. Blago je povećan i stepen kompresije. Ugradnjom varijabilnog sistema zaduženog za diktiranje rada bregaste osovine poboljšana je elastičnost motora.

Mora se priznati da je motor vjerovatno najbolji u klasi. Naglasimo da ”ECO” verzija dolazi sa ručnim mjenjačem sa pet stepeni prijenosa s tim da su posljednja dva produžena u odnosu na normalnu verziju. Vozači koji ne vole (pre)često posezati za ručicom mjenjača predviđen je robotizirani ručni mjenjač koji dopušta kretanje iz mjesta i mijenjanje stepni prenosa bez pedale kvačila.

Ovisno o verziji i mjenjaču Aygo iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za 13,8 s (Normal i Eco verzija sa ručnim mjenjačem) ili 15,2 sa robotiziranim ručnim mjenjačem dostupnim samo uz Normal verziju. Kod svih verzija maksimalna brzina je 160 km/h.

Prvi utisci su više nego povoljni a nadamo se da će usprkos poboljšanim paketima opreme i cijena biti povoljna…